Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
davec 21.11.2007 17:10  2187
MerwinJednostrannost je poměrně užitečný rys :-)
merwin 21.11.2007 17:09  2186
Dajennebránila by pak ale bariéra v útoku i tobě?
dajen 21.11.2007 16:04  2185
dekorius [2183]: To zní zajímavě. Jen tímhle způsobem pro změnu nevyrobíš "naváděnou" ohnivou kouli.

Davec [2184]: IMHO není potřeba Bariéru deformovat do "tvaru zbroje". Úplně stejnou službu ti udělá základní kulová Bariéra o poloměru 1 až 1,5m. Tam pak budeš vevnitř i s drobný pohyby rukou a těla a pohyb bude potřeba řešit, až když se postava bude přesunovat.
davec 21.11.2007 15:44  2184
dekorius - Poutač (Lepidlo)Trochu problém vidím v tom, pokud se ti bude Bariéra pohybovat rychlostí 3,6 m za kolo, nebudeš se smět bránit rychlejšími pohyby, protože jinak jí budeš utíkat. A to i když budeš bojovat na místě (bez chůze, bez běhu). Pokud se bráníš zbraní, tak vykonáváš rukama (a vlastně celým tělem) daleko rychlejší pohyby, pokud uhýbáš tak také... A pokud dostatečně zvýšíš rychlost, aby to nebylo směšných pár metrů za kolo, tak ti neúměrně vzroste náročnost.
Podle mě tam prostě nic o rychlosti nepatří.
dekorius 21.11.2007 15:28  2183
PoutačDle mého se samotné připoutání musí dít přes vazby. Toto navázání by mělo být přes strukturální vazbu odrazu předmětu a odrazu navazované formule. Vycházím z předpokladu, že když např. pohybující se Bariéra narazí na předmět, vytvoří se v Duševním světě mezi nimi strukturální vazba. Tedy když se vyvoláním formule Theurg "strefí" na předmět, na který chce formuli připevnit, tato vazba se sama objeví. Síla této vazby je nastavitelným parametrem modifikátoru. Tím má Theurg formuli navázánu na předmět a nemusí kvůli tomu do Duševního světa a vynikat s tvorbou a přesunem vláken a vazeb (což by asi bylo z hlediska Modifikování formulí nesystémové řešení).
Dalším nastavitelným parametrem modifikátoru je Rychlost, která představuje maximální hodnotu akceptovatelnou modifikovanou formulí. Přesáhne-li předmět svým pohybem tuto rychlost, dojde k narušení vazby, tedy i celé struktury formule a ta ukončí svou činnost. Do tzv. bezpečné rychlosti (včetně) je efekt formule pevně "přilepen" na předmět (bezp. Rych = Rych + Síla vazby). Bude-li rychlost předmětu v intervalu (max. Rych ; bezp. Rych), projeví se "žvýkačkový" efekt. Kouzlo se bude za předmětem zpožďovat. Pokud se předmět zastaví, kouzlo ho bude "dohánět" svou bezpečnou rychlostí.
Tento modifikátor mění formu kouzla na přímou, tedy eventuální terč má možnost hodu na Odolání magii. Na modifikátor lze připojit Průraz.


Modifikátor Lepidlo
sféra II
profil Mod, Pr
náročnost 6
síla vazby -10 / 1 / 1
rychlost 0 / 1 / 3
(síla vazby je v rozmezí -10 až 0)

příklad:
Bariéra
poloměr 0 (1 m); doba trvání 13 (5 kol); síla 8 (OZ 4); uvolněná/zdeformovaná do tvaru "brnění"
to je Nár 18 (4. sféra)
+ Lepidlo: síla vazby -4; rychlost 14 (5 m/k); Nár. +19
to je Nár 37 (10. sféra)
- toto "brnění" se bude pohybovat s předmětem (řekněme, že ho budu vázat na nějakou košili běžnou) do (bezpečné) rychlosti 15+(-4)=11, tedy 3,6 m/k. Pokud by se nositel s košilí rozběhl rychleji než 5 m/k, Bariéra by zmizela (variantou může být, že by zůstala na svém posledním dosaženém místě a přestalo by fungovat jen Lepidlo). Když by se košile pohybovala rychlostí větší než 3,6 m/k, ale max. 5 m/k, formule by ji doháněla právě svou bezpečnou rychlostí (3,6 m/k).

Nevím, jestli lze takto uměle využít strukturální vazbu, ale dle mého by takovýto poutač měl přes ni fungovat. Konkrétní hodnoty modifikátoru jsou pochopitelně taky plně k diskuzi.
dajen 20.11.2007 20:56  2182
layath [2181]: No smysl to dává, ale dělá to Poutač téměř zbytečným.
layath 20.11.2007 19:33  2181
DajenAno, a proto pokud theurg chce na nižším levelu mít Bariéru, co půjde pomocí Pohybu s ním (pravda, asi s ní nebude moci běhat, ale lepší než nic :), tak přidá Poutač a Plným soustředěním si bude svůj Kyrys táhnout s sebou - uznávám, krkolomný a slabý, ale musíme tady přeca Démona Pohybu zvýhodnit, ne?
dajen 20.11.2007 19:24  2180
layath [2179]: Pokud vím, tak u Démona pohybu se musíš soustředit pouze, když chceš ovládat pohyb kouzla v reálném čase. Jako bys ho řídil joystickem ve videohře. Ale taky můžeš démonovi dát příkaz pronásleduj kouzlem támhle Frantu a démon se o to v rámci svého parametru rychlost bude snažit postarat, jak nejlíp bude umět. A na tohle už se theurg soustředit nemusí.
layath 20.11.2007 19:15  2179
DajenOK, podám to trochu jinak:
Poutač by byl Rysem v Modifikátoru Pohyb. Jak by fungoval? Za určitou náročnost bys dostal možnost označit jeden cíl své formule (třeba i sebe) a pak by se epicentrum stále tohoto cíle drželo - pro ovládání takového Pohybu bys ale musel udržovat Plné soustředění.
Proč tak složitě? Protože Démon pohybu takhle funguje a přitom je jeho vyvolání docela problémek (pro mě jo). Takže, dejme Démonovi Pohybu výhodu, řekněme, že ten jeho Pohyb se bude dát ovládat třeba jenom Volným soustředěním, a tím bude tedy výhodnější.

Z celkového hlediska je to ale totální šmel. Podle mého autoři nedomysleli, že by theurg někdy potřeboval "hejbající se" Bariéru, co půjde s ním, sama. Takže mod.Pohyb to nejde, a použitelná Bariéra co s tebou půjde (tedy s Démonem Pohybu) se dá vyrobit až na pěkně vysokym levelu. Navíc, pro Pohyb pomocí Démona je vyžadováno Plné soustředění (!!!), takže je to prostě slabý jako sviň...

Chápeš?
dajen 20.11.2007 19:09  2178
layath [2176]: No ten tvůj návrh taky není zrovna dvakrát srozumitelný...
dajen 20.11.2007 19:08  2177
xKiv [2175]: ad 1) tomu nějak nerozumím, co tím myslíš. Můžeš to napsat nějak srozumitelněji?

ad 2) No jo, ale na jakých typech kouzel to umí (myslím tím obory magie)

ad 3) což je něco jiného. Jednak už náročností způsobu zaklínání a jednak podstatou démonů jako takových.
layath 20.11.2007 19:00  2176
xKiv, Dajen (odpůrce) a ProfaNepřeháněj, zamyslel ses nad mym návrhem? Hele, to by ti klidně umožnilo dělat zbroje, jen by ses nemohl pohybovat rychleji, než je rychlost Pohybu, toť vše. Navíc, takový Poutač by na šíp přidělat nešel, tak rychlej mod. Pohyb se dá stěží vyrobit :)
Takže navrhuju, abyste si opravdu přečetli můj návrh 2166 a řekli mi, co vy na to...
xkiv 20.11.2007 16:59  2175
1) IMO pro kouzla je to daleko jednodussi, nez nejake dohledavani upravy smeru pohybu
2) a jak teda vysvetlis, ze carodej to umi uz od prvni urovne?
Nemyslim si, ze by carodej mel kouzlama umet neco, co theurg ve finale neumi vubec.
Theurgovi muze trvat (i podstatne) dyl, nez se na to nalezite pripravi (jak teoreticky (uroven/dovednosti), tak prakticky (pri seslani)), ale ta moznost by mu nemela chybet. Uz jenom proto, ze tomu vic *rozumi*.
3) koneckoncu, theurg uz *ma* pripojovani astralnich velicin k materialnim vecem ... rika tomu zaklinani demonu
dajen 20.11.2007 16:18  2174
xKiv [2171],Davec [2173]: A tohle je ono. Proto se mi to od začátku nelíbilo. Prostě připoutat efekt kouzla k pohyblivému bodu bez ohledu na rychlost pohybu takového bodu je IMHO moc silné.
davec 20.11.2007 16:00  2173
xKivMůj původní Poutač fungoval normálně na dotyk (nebo transpozice), ale Gran s Dajenem měli problém s tím, že by se dala formule přidělat třeba k šípu (s explozivním ohněm mňamka) a chtěli tam zakomponovat ještě parametr rychlost, aby to nebylo moc silné. Podle mě tím však Poutač ztrácí smysl, bude to jen Pohyb s pevně určeným cílem...

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt