DelandelNo tak když se hraje za Němce, tak je radost sovětská letadla sestřelovat. Jde to samo :)
Za Rusy mohou být ovšem ruská letadla efektivní, jen se musejí správně používat. Klasická v našem turnaji rozvinutá metoda je připravit německého soupeře o hrot kopít jeho armády - sestřelit bombardéry Ju 87 Stuka. Taktika spočívá v tom nejdřív obětovat nejslabší stíhač (třeba I-16) a nechat ho zaútočit na bombardér. Stuka tím přijde o ochranu (jak jsi dosud nevěděl:) a následně ji sestřelí lepší stíhačky, kterým tím i nabyde zkušenost. A pokud si soupeř chrání Stuky více stíhači, namá pak čím dělat průzkum a pronásledovat tvoje letectvo, které pak třeba zničí dělostřelectvo přepravované na náklaďácích. To by ses divil, jak to ovlivňuje bitvy.
Zkrátka, nízká kvalita sovětských letadel z nich nečiní nepotřebné jednotky, jen si vyžaduje u hráče vynalézavost. Nikdo je tu nenazval Russráči, protože to není pravda.
A otázka zda nízká kvalita sovětských letadel ve hře PG odpovídá realitě za druhé světové války. Ano, v zásadě odpovídá. Kromě doletu Lavočky :). Výsledky hovoří za vše. V první polovině války Lutfwaffe doslova smetla sovětské letectvo z oblohy a v druhé polovině války těžilo sovětské letetcvo ze své početní převahy, určitě rovněž z vynalézavosti ruského vojáka, a především kvalitního paliva z USA, zatímto Němci trpěli jeho chronickým nedostatkem. Stíhači jako Hartmann se snažili, ale nemohli na tom nic změnit. Že nejlepší sovětští stíhači létali na amerických Aircobrách určitě není náhoda. Českoslovenští piloti, kteří byli v bitvě o Británii, a později byli převeleni k československé letecké jednotce v SSSR vybavené ruskými stroji, si vyloženě stěžovali na kvalitativní skok dolů. Ostatně ani kvalita výroby nebyla dobrá, což ubíralo na spolehlivosti, a tedy bojové hodnotě. Všechna letadla, která přišla s československou leteckou jednotkou domů do Československa, se do dvou let rozpadla svou prostou existencí. Československé letectvo tak až do příchodu MiG-15 muselo používat kořistní německou techniku. |