Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Panzer General [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Hartmann, stanny.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46

Příteli, který vstupuješ do tohoto klubu poprvé: Pokud Ti název "Panzer General" je povědomý, jistě jsi už alespoň jednou v životě neodolal pokušení a zahrál sis tuto skvělou strategickou hru; pak se v tomto klubu budeš cítít jako ryba ve vodě (případně jako Wittmann v Tigerovi), neboť se ocitáš mezi spoustou podobně orientovaných nadšenců. A pokud jsi slasti PanzerGeneralování ještě neokusil - pak se Tě pokusíme získat mezi nás, pravověrné. Třeba Ti v tom pomůže

Česká stránka Panzer General

NÁVODY
Motto koordinátora:
Nabízím každému pomocnou ruku, ale nikoho nebudu vodit za ručičku

Záloha klubu - PG manuál - Jak rozběhat PG - Vše k turnaji - PG web - Tel. kontakty na hráče (k dispozici u velitelů)

INFORMACE PRO NOVÁČKY:
Pro zařazení do Turnaje je třeba absolvovat Přijímač!

PŘIJÍMAČ




Právě se hraje 5. turnaj v Panzer Generalovi

Oficiální turnajový email: turnaj.panzergeneral@email.cz

1. etapa - 2. etapa - 3. etapa - 4. etapa - 5. etapa - 6. etapa - 7. etapa - 8. etapa - 9. ETAPA ROZLOSOVÁNA - Graf vývoje skóre

PANZERLIGA na Homepage

   WoT klan Panzer General

== >> - formulář na Treffung ==

== Dohledávání obrázků ze série Panzer General ==

== Prager Treffung ==

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: kjhqdwo
[ 5835 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 16.10.2023 20:39  22389
Delandel“ Zatím to vypadá na sovětsko-finskou válku 1939 +++.

Rusko předvádí další rekord v rozbití hlavy o betonovou zeď.

Ukrajina se hrdinně brání. ”
Poprosím , uveď zdroje tvojho tvrdenia , kľudne do PM.
delandel Delandel 16.10.2023 18:54  22388
O rusko-ukrajinské válce napíšu, až skončí. Jestli zůstanu naživu ;)

Zatím to vypadá na sovětsko-finskou válku 1939 +++.

Rusko předvádí další rekord v rozbití hlavy o betonovou zeď.

Ukrajina se hrdinně brání.

Spojené státy a Evropská unie dělají vše pro to, aby nevyhrála ani jedna strana.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 16.10.2023 14:21  22387
Hart.“Jsem zvědavý, jak se jednou podobně bude hodnotit současná válka na Ukrajině :)
Až se za desítky let otevřou archivy :)”
Jj, až padne cenzúra ktorú tak úspešne zaviedla gayropa budeš ( a to nie len ty ) prekvapený , kam idu tvoje / naše peniaze. Budeš sa diviť koľko € kopáči Čierneho mora a vynálezcovia kolesa za výdatnej podpory a delenia verchušky z Bruselu sa udrbali. Mimochodom sa strašne divím že tak obhajujete ukronackov, som zvedavý aká by bola na toto reakcia pilotov z 310ky alebo chlapcov od Tobruku .
A len tak pre info , v Ukroreichu nie je vojna ale Špeciálna vojenská operácia ! Vojnu nevyhlásilo ani Rusko ani Ua. Momentálne vojna prebieha v Palestine , kde Izrael oficiálne vyhlásil vojnu.
delandel Delandel 15.10.2023 15:23  22386
Další důvod vedl k porážce Německa.
SUPER ZBRAŇ!

Nechme nešťastného Myšáka a Doru na pokoji, protože jejich příspěvek k porážce Německa je krajně nepatrný.

Je lepší jednat se skutečnými viníky, kteří skutečně snědli spoustu důležitých zdrojů a nadělali více škody než užitku.


Začněme s Trysková letadla.

První bude Messerschmitt Me.163 Komet.

https://w.forfun.com/fetch/5a/5a8c901db01dba533825d72e0b8ab822.jpeg

Jedná se pravděpodobně o nejunikátnější letoun z druhé světové války. Jedinečnost však není kompliment.
Jedinečně krátká doba letu pouhých 8 minut....
Letadlo letělo obrovskou rychlostí a vytvořilo výškové rekordy.
Celkem bylo postaveno přibližně 470 těchto smaletů.
V bitvě sestřelili méně než 20 nepřátelských letadel.

Existuje mnoho důvodů pro tento více než skromný úspěch. Potíže s palivem, špatné vybavení a spojenecké bombardování, které zdrželo výcvikový program, bránilo úspěšnému bojovému použití letadla. Motory byly extrémně nespolehlivé, zvláště mnoho problémů bylo s únikem paliva a okysličovadel, které často způsobovaly výbuchy. Letoun měl při startu nedostatečnou stabilitu kvůli úzké dráze podvozku. Když se pilot šťastně vyhnul smrti v bitvě, mohl se během sestupu uvolnit, ale ne na dlouho, protože hlavní nebezpečí na něj čekalo pouze poblíž letiště. Spojenecké stíhačky byly poblíž letiště a hledaly klouzavé Me-163, které mohly klesat pouze v přímé linii a byly proto velmi snadným cílem. Ale i když kolem nich proklouzl, měl pilot Komety mnoho šancí, že si zlomí vaz, když letadlo přistane, nebo že bude zaživa spálen při explozi paliva.

Zdá se, že tento letoun zabil více vlastních pilotů než nepřátelských.
Obecně platí, že neustálý nedostatek extrémně toxického paliva v letadle vedl celý jeho koncept k bankrotu.


Messerschmitt Me.262

https://cdn.fishki.net/upload/post/2018/02/09/2507651/tn/14-1.jpg

Bylo to promyšlenější letadlo. Ale byly nějaké potíže. Letadlo bylo velmi nedokončené, extrémně nespolehlivý motor, od kterého hrozilo větší nebezpečí než od nepřátel. Kvůli extrémně krátké době vývoje nebyl motor nikdy dokončen pro dosažení dostatečné spolehlivosti. A jeho nízká poloha u země byla krajně nešťastná. Během provozu se do motoru neustále nasávaly nejrůznější nečistoty.
Posedlý vůdce Německa byl navíc zasažen močí do hlavy a požadoval, aby byla tato stíhačka vyrobena také jako rychlý úderný bombardér. Což si vyžádalo zásadní přepracování designu a značně zpomalilo náběh jeho výroby. Me.262 nevykazoval žádnou účinnost jako bombardér.
Nakonec byla stíhačka nasazena proti Spojencům, ale už bylo pozdě. Me.262 vyžadoval zcela betonovou dráhu. Z běžných polních letišť jej nebylo možné použít, protože vysavače umístěné nízko pod křídlem sbíraly všechny nečistoty.

Konvenční pístový stíhač se na polních letištích cítí skvěle.
https://img-fotki.yandex.ru/get/45190/115662641.c3/0_148636_44f0d95b_orig.jpg

Všechna letiště s tvrdým povrchem přitom byla spojenci neustále bombardována.

Výsledkem bylo, že z přibližně 1930 vyrobených letounů tohoto typu bylo schopno sloužit v bojových jednotkách pouze 1430, zbytek byl zničen během výroby spojeneckým bombardováním.Do konce války bylo na montážní lince vyrobeno přibližně 1 000 plně sestavených draků pro tento letoun. Celkem Me-262 zničily asi 500 spojeneckých letadel a ztratily 100 vlastních letadel. Němcům kriticky chyběli vycvičení piloti. Bylo vzácné, že dokázali zvednout do vzduchu 50 těchto letadel současně.

Mimochodem, k výrobě Me-262 bylo nutné využít velké kapacity továren, které v Německu vyráběly pístové stíhačky. A Me-262 v určitých fázích stojí pětkrát více než Me-109.
V důsledku toho Němci nedokázali plně využít potenciál teorie dobrého proudového stíhače. Potřeba pilotního esa pro pilotování této stíhačky, nedostatečnost motorů a zbraní. A hlavně nemožnost jeho masového využití. Obrovské zdroje vynaložené na vytvoření Me-262 přinesly mizivé výsledky.

He 162 Volksjäger

http://retromodels.ru/wp-content/uploads/slider542/he162a2_2.jpeg

Konstrukce He-162 se skládala převážně ze dřeva, protože kovu už byl katastrofální nedostatek. O bojovém použití Volksjägeru neexistují žádné více či méně spolehlivé údaje, ale existují zprávy naznačující četné nehody a katastrofy těchto letounů v důsledku konstrukčních chyb a výrobních vad. He-162 neodpouštěl chyby a vyžadoval pečlivé pilotování zkušenými piloty. Letadlo bylo extrémně nestabilní při ovládání. Pilotům se letadlo nelíbilo kvůli nestabilitě za letu a nechráněné kabině, přičemž si všímali jeho neuvěřitelně vysoké rychlosti.

Jen během tří týdnů od 13. dubna do konce války přišla 1. letka 1. letky vyzbrojená letouny He 162 o 13 letounů a 10 pilotů, z toho pouze 3 letouny zničil nepřítel a zbytek tzv. ztráty byly důsledkem nehod a katastrof. V této letce tedy došlo v průměru k jedné nehodě za dva dny. Tyto údaje je však třeba brát mimo jiné v úvahu v kontextu totálního kolapsu průmyslu a ozbrojených sil Německa v důsledku skutečně již dosažené vojenské porážky.

8. května 1945 spojenecké síly dobyly letiště Lech a obdržely všechny He-162 na něm neporušené. Tak skončil program Volksjager.

Tak.
Bojová účinnost tohoto letounu není známa. Pro jeho stavbu však bylo přestavěno mnoho zařízení na výrobu letadel. Plán byl udělat z tohoto monstra hlavního stíhače Luftwaffe. Celkem se Němcům podařilo postavit asi 300 těchto letounů, přičemž téměř tisícovka byla v konečné fázi montáže. Plánovalo se jich vyrobit až 5000 měsíčně. Sovětští specialisté, kteří zajali tato letadla jako trofeje, zaznamenali potřebu příliš velké betonové dráhy. Špatné aerodynamické vlastnosti samalutu.

Samozřejmě to nejsou všechny německé tryskáče. Existovaly také proudové bombardéry a další různé proudové letouny, které na jejich vytvoření vynaložily obrovské množství zdrojů a byly vyrobeny v nepatrném množství. Obecně platí, že s tak vysokými výdaji byli Němci ve svém výzkumu jen o několik měsíců před Brity a asi o rok před Spojenými státy.

Tento vývoj a úsilí Luftwaffe nepřinesly žádný užitek. Německo ale pouze výrazně oslabili a dovedli ho k ještě rychlejší porážce. I kdyby se válka nějak zázračně protáhla, německá proudová letadla by se nikdy nemohla ani přiblížit účinnosti Bf.109 nebo Fw 190.
delandel Delandel 14.10.2023 20:22  22385
Hartmann 22380

Inteligence chyběla na obou stranách.
Němcům se podařilo vyhrát díky větší dovednosti ve velení. Někdy může být nevědomost užitečná. Kdyby jen Rommel věděl o drtivé převaze spojenců v tancích, kdyby jen věděl o jejich nových tancích M3 s 75mm děly. Pravděpodobně by se v roce 1942 nerozhodl zaútočit a nedobyl by Tobruk.

https://youtu.be/Odk0Cp2D_fU?si=h1t-JqG0Le8E4PBl

https://youtu.be/KDqd7IzjEQU?si=Dck_TLaBJl26PlbM
delandel Delandel 14.10.2023 19:52  22383
Dunkerk zázrak.

Poté, co Německo zahájilo 10. května ofenzívu přes země Beneluxu. Postavení spojeneckých vojsk se rychle stalo katastrofální. Za 4 dny pronikli Němci přes Holandsko a Belgii na francouzské území. Pouhých 10 dní po začátku ofenzívy dosáhli Abbeville a přerušili spojenecké pozice na dvě části. Obrovská masa spojeneckých vojsk se ocitla přitisknutá k moři. Byli odříznuti od hlavních zásobovacích sil. Pokusy o organizovaný odpor rychle selhaly a všechny tyto jednotky se proměnily v nekontrolovatelné stádo, které v panice ustupovalo a opouštělo vše, co jim bránilo v útěku. Ve stejné době německé jednotky, které dosáhly úžiny, pokračovaly v ofenzívě podél pobřeží na sever. A hrůza je, že Němci postupovali rychleji, než spojenci utíkali.
23. května Němci dosáhli Calais.
24. května Němci jsou již v Gravelines.
Dunkerque je velmi blízko! Kdyby ho Němci dobyli, pak by 400 000 spojeneckých vojáků, z nichž 200 000 Britů, nemělo kam uniknout. A museli by se vzdát.
Kapitulace s expedičními silami, mezi nimiž byli i nejzkušenější vojáci, by s největší pravděpodobností Británii kriticky oslabila a nechala by ji s holým zadkem proti německé invazi. Ostrov by prakticky neměl kdo bránit. A v tu chvíli, kdy se ten hrozný konec zdál nevyhnutelný, se stal zázrak. Posedlý vůdce Německa vydal rozkaz okamžitě zastavit jednotky a vrátit zpět německé jednotky, které již zahájily ofenzívu.

Během evakuace personálu britských, francouzských a belgických jednotek v oblasti Dunkerque byly opuštěny téměř všechny těžké zbraně, technika a vojenská technika.
Opuštěno bylo 2 472 děl.
Téměř 65 tisíc aut.
20 tisíc motocyklů.
68 tisíc tun munice.
147 tisíc tun paliva.
377 tisíc tun vojenské suroviny.
8 tisíc kulometů.
Asi 90 tisíc pušek.
Včetně všech těžkých zbraní a transportu 9 britských divizí.

Ale díky tomu, že Hitler zastavil ofenzivu, dokázali spojenci evakuovat téměř všechny vojáky, téměř všichni Britové stihli odejít, což jim umožnilo zachovat profesionální britskou armádu, která získala neocenitelné bojové zkušenosti, i když ztratili téměř všechny jejich těžké zbraně. Zachráněný personál se později stal páteří spojeneckých sil. Před začátkem evakuace britské velení očekávalo, že v nejlepším případě mohou zachránit jen asi 45 tisíc lidí.

A tak právě z těchto zachráněných vojáků bude organizována preventivní obrana Británie, aby ochránila případné německé vylodění. V budoucnu budou bojovat s Rommelovou armádou v severní Africe a Pouštní liška nikdy neobsadí Sued Canal jen proto, že posedlý Hitler osvobodil Brity z Dunkerque pasti. Tito zachránění vojáci se podělí o své bojové zkušenosti a vycvičí stovky tisíc britských rekrutů.

To samozřejmě nebyl úplný důvod porážky Německa ve druhé světové válce. Dunkerque byl však jen částí rozhodnutí, která vedla Německo k porážce.
Je třeba učinit důležité objasnění.
S každým dalším rokem války náklady na úsilí, které muselo Německo vynaložit pro případné vítězství, velmi rostly. Pokud v letech 1939-1940 Němci jako celek dokázali bez potíží vybojovat velká vítězství.
V roce 1941 mohla být o výsledku bitvy rozhodující jedna další armáda.
V letech 1942-1943 mohlo osud Německa ještě změnit několik armád.
Na konci roku 1943 pak Německo potřebovalo provést nemožný zázrak, aby změnilo průběh války.
Na co narážím? Nejdůležitější rozhodnutí, která zajistila úspěch Wehrmachtu, byla učiněna právě na začátku války. To je důležité pro každého stratéga. Čím dříve plán vytvoříte a zrealizujete, tím bude efektivnější. Pokud má plán pochybnou perspektivu, jako je Rommelův Afrikakorps, pak z toho nic dobrého nepřijde.
delandel Delandel 14.10.2023 10:40  22382
Goeringova osudná porážka v Británii.


https://pic.rutubelist.ru/video/ac/a4/aca4125327c2cce2ae8fd78a71ab2f37.jpg

Po úplné porážce spojenců ve Francii. Británie zůstala sama. Hitlerovy pokusy ukončit válku mírem nic nepřinesly. Německo začalo plánovat operaci k dobytí Británie. Lachtan. Letectví mělo hrát jednu z nejdůležitějších rolí úspěchu. Před vyloděním vojsk bylo nutné získat vzdušnou převahu. Za tímto účelem byla vyvinuta strategie bombardovacích útoků na letiště a průmyslová zařízení v Británii. Což by Británii připravilo o zbraně a hlavně o schopnost vyrábět letadla. V případě úspěchu by Británie byla zbavena vzdušného krytí. A pak by německé vylodění bylo úspěšné.

Bitva o Británii je velmi široké téma.
Sami Angličané ji důkladně prostudovali a téměř minutu po minutě popsali všechny události, které se odehrály. Pokud má někdo zájem, může se na to vždy podívat.

Ale to nejdůležitější.
Luftwaffe, která utrpěla během krutých leteckých bitev podstatně větší ztráty, přesto dosáhla svého cíle, protože poměr sil a průmyslové výroby v této fázi války byl ve prospěch Němců. A v tu chvíli, kdy Britům zbývá několik desítek letadel a piloti jsou vyčerpaní a zdá se, že to je konec britské protivzdušné obrany...

...V tuto chvíli vydává Goering rozkaz, podle kterého Luftwaffe začíná bombardovat města s civilisty místo vojenských cílů. Kritická chyba!

https://cdn.prod.www.spiegel.de/images/c147de42-0001-0004-0000-000000454761_w1528_r0.6991441737985516_fpx55_fpy41.22.jpg

Samozřejmě je to nechutné rozhodnutí, jak z morálního hlediska, tak z hlediska efektivity. Města civilistů totiž mohou být bombardována mnoho let a tím se nedosáhne ničeho jiného než zabíjením civilistů. Zpravidla to nemá prakticky žádný vliv na vojenskou sílu nepřítele.
Ach, jak by bylo možné takhle padnout, když už bylo vítězství tak blízko.

Tedy těsně před vítězstvím Němci se sklonili k zabíjení civilistů. Britský průmysl a piloti dostali nezbytný odpočinek a byli schopni se zotavit. Tedy Goering všechny ztráty Luftwaffe ztratily smysl a byl nucen potupně odejít.

Porážka britského letectva samozřejmě nebyla dostatečnou podmínkou úspěchu operace Sea Lion. Na ostrově bylo ještě obtížné přistání, což by rozhodně nebyla jednoduchá procházka. Je však nepravděpodobné, že by to bylo mnohem obtížnější než drtivá porážka třímilionové britsko-francouzsko-belgické armády. A předtím porážka Polska. A rozhodně o nic těžší než útok na SSSR. Navíc německé jednotky již měly zkušenosti z operace Weserübung. Dobytí Británie bylo reálnou možností. I když vyžadoval mnoho dalších podmínek. Operace se mnohokrát zkomplikovala kvůli události, o které napíšu příště.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 14.10.2023 08:07 - Oblíbené kluby (13:52) 22381
777 [22376]: Ropa hrála prim. Její nedostatek podvazoval útočné schopnosti německé armády a plné využití jejích úspěchů. Před operací Barbarossa Hitler musel kvůli tomu dokonce částečně demotorizovat svoje jednotky, v situaci, kdy ho čekalo překonávání velkých vzdáleností na území s nekvalitní infrastrukturou. Více vozidel by Hitlerovi nepomohlo. Je ale pravda, že mohl udělat více pro to, aby masovou produkcí více unifikoval (nejen) vozový park a nespoléhal na rozmanitou a kořistní techniku, což byla logistická noční můra.

Diletanství mnohdy projevili Hitlerovi generálové, akorát se jim obecně nepřisuzuje jako Adolfovi. Například jejich posedlost dobytím Moskvy a jejich po Napoleonovi opakovaná naivita, že dobytí tohoto neurologického bodu povede ke kapitulaci. Do zimní bitvy o Moskvu, která dopadla jak dopadla, ho natlačili oni a nakonec to byl on, kdo si zachoval hlavu a rozhodným zakázáním ústupu, který prosazovali oni, skupina armád střed neopakovala osud Napoleonovy Grande Armé. No, už samotné přípravy na Barbarossu vykazovaly značné podcenění protivníka, a to nelze přisuzovat jenom desátníkovi. Strategický důraz příprav na směr na Moskvu se provedl dokonce Hitlerovi za zády a v rozporu s jeho rozkazy - on viděl (naprosto správně) jako prioritu uchvácení průmyslově vitálních oblastí Ukrajiny a pokračování na ropné zdroje Majkop a Baku.

Jeho strategické selhání bych viděl, kromě samotného rozhodnutí přepadnout Sovětský svaz (ovšem na základě nedostatečných a špatných informací a špatného odhadu o síle a výzbroji Rudé armády), že od samého počátku realizoval Barbarossu jako genocidní válku a tím prostě protisobě poštval místní obyvatelstvo. To nebylo vůbec moc chytré. Husarský kousek ovšem byl, jak přelstil Stalina a zcela jej zaskočil útokem.

Neefektivní státní aparát - souhlas. A připojil bych ještě neochotu s tím něco dělat. Koneckonců to, co všechno dokázali Němci vyrobit v roce 1944, kdy se naplno rozběhla Speerova organizace navzdory porážkám, zmenšujícímu se území a masivnímu bombardování, ukazuje, jaké obrovské rezervy v nakládání se zdroji na začátku války měla německá válečná ekonomika.


Jsem zvědavý, jak se jednou podobně bude hodnotit současná válka na Ukrajině :)
Až se za desítky let otevřou archivy :)
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 14.10.2023 07:11 - Oblíbené kluby (13:52) 22380
Delandel [22378]: ad Bod 3) Tady bych mezi hlavní faktory úspěchů Němců zařadil především schopnosti získávat zpravodajské informace o protivníkovi. Rommel měl k dispozici skvělou jednotku kapitána Seeböma a jeho komunikaci chránila Enigma. Britové měli komunikaci zabezpečenou málo a velmi chabý byl výcvik a chování radistů nedbalých zásad konspirace a naopak s využíváním pokroku v luštění Enigmy se teprve začínalo. Toto se ovšem na konci afrického tažení zcela otočilo.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 14.10.2023 07:01 - Oblíbené kluby (13:52) 22379
Delandel [22378]: Bohužel tohle nebylo rozhodnutí Němců, ale důsledek zběsilých a nepromyšlených akcí signora Mussoliniho.
delandel Delandel 13.10.2023 22:25  22378
Další důvod porážky Německa ve druhé světové válce.

Rommelův Afrika Korps.

Jedním z rozhodnutí se smutnými důsledky bylo vytvoření Afrika Korps.
Hlavní sílu tvořily 21. tanková divize (dříve pátá lehká) a 15. tanková divize. Němci, kteří neměli možnost plného zásobování, přesto vstoupili do bitvy s přesilou spojenců. A přestože v úvodní fázi vyhráli, nakonec utrpěli drtivou porážku, aniž by čehokoli dosáhli.

Počet sborů samozřejmě nestačil na to, aby zvrátil vývoj událostí v Rusku v roce 1941.
Ale jsou zde tři důležité body.

1) Tento Afrika Korps vyžadoval zásoby. Plýtvalo zdroji, požadovalo zásobovací vedení a palivo a munici. Které byly dodávány s velkými obtížemi a ztrátami po moři a vzduchem.
Přitom pro Velkou Británii byla tato fronta nejvyšší prioritou a neodváděla síly od jiných důležitých oblastí, takže spojenci dostávali maximum zásob.

2) Na podporu tohoto sboru byla Luftwaffe nucena přesunout velké síly do středomořského vojenského prostoru. To snížilo tolik potřebnou leteckou podporu v jiných dějištích války. V důsledku toho německé letectví bojovalo na třech frontách a nemohlo nikam soustředit své síly pro drtivou převahu.

3) Britské jednotky před a během bitvy s Afrika Korps většinou utrpěly neustálé porážky různého stupně ponížení od Němců. Německá armáda byla nejúčinnější na světě. Britům chyběly zkušenosti. V bitvě proti tak nebezpečnému nepříteli postrádalo britské velení operační a strategické schopnosti. Byl potřeba boxovací pytel, na kterém by se dalo pořádně cvičit, ale který by byl zranitelný a daleko od evropského válečného dějiště.
Afrika Korps tyto potřeby plně splnil. Tímto způsobem Rommelův Afrika Korps nejenže oslabil Německo, i když jen nepatrně. Nejhorší je, že naučil německé odpůrce je zabíjet.
Zásobovací podmínky zároveň Německu neumožňovaly přesunout dostatek sil do severní Afriky, aby zlomily odpor Britů, což znamená, že boxovací pytel nemohl oplatit.
delandel Delandel 12.10.2023 14:21  22377
Další důvod porážky Německa ve druhé světové válce.


Špatné tanky.

Pak mě napadlo, že asi není nejlepší rozhodnutí o tom psát na fóru s názvem Panzer General. Osvícená hra, kde německé tanky hrají jednu z klíčových rolí.
Nicméně stojí za to si to ujasnit. Jsem velkým fanouškem obrněných vozidel.
Německé tanky jsou jedny z mých nejoblíbenějších, asi moje nejoblíbenější tanky.
Ale musíme se podívat pravdě do očí.

Paradoxem německých tanků je, že všech legendárních úspěchů Wehrmachtu dosáhli na začátku války na slabých lehkých tancích. S průměrnými bojovými vlastnostmi. Se slabým brněním a zbraněmi.

https://avatars.dzeninfra.ru/get-zen_doc/8098241/pub_6426aadb1a31211a1a72c8cf_6426ab329b20746119cc9bdc/scale_1200

Například Pz-III je velmi slabý a žalostný tank. Prakticky nikdy neměl v bitvě výhodu nad ostatními spojeneckými tanky podobné třídy a stal se hrobem mnoha německých tankistů. Po celou válku byl slabý.

Pz-IV je pravděpodobně nejlepší německý tank, který prošel celou válkou od začátku do konce. Měl zastaralý design i v době, kdy byl uveden do provozu. Velká zásoba modernizací mu však umožnila vydržet po celou válku a po instalaci dlouho hlavňového děla začal dokonce ohrožovat spojenecké tanky.

Když ale bylo jasné, že slabé německé tanky už nezvládají své úkoly, objevili se na bojišti Tigers a Panthers. Němci však s těmito těžkými a smrtícími bojovými vozidly neudělali jediný úspěšný velký průlom v obraně nepřítele s následným obklíčením a porážkou jeho jednotek jako během Blitzkriegu.

Hlavní nevýhodou nejnovějších německých tanků, schopných v souboji zničit jakýkoli spojenecký tank, byla nemožnost vést manévrovou válku. Bez ohledu na to, jak dobře Tigers a Panthers odolávali spojeneckým tankům, jejich mizivý počet nedokázal zvrátit katastrofální situaci na frontách.

https://i.pinimg.com/originals/dd/63/bf/dd63bf4823c7556c8c647d12e52d49ff.jpg
1500 tygrů
6000 Pantherů.
To vůbec není něco, co může změnit průběh prohrané války.
Tank Tiger 56 tun s obrovskou cenou a složitostí výroby se špatnou spolehlivostí. A Panthery byly 46 tunový tank s nízkou spolehlivostí, který nedokázali dotáhnout do konce až do samého konce války. S stupidním šachovnicovým uspořádáním kluzišť.

Velmi těžké nové německé tanky velmi často uvízly a uvízly v bahně na nerovném terénu. O provádění hloubkových útočných operací, které Němci dělali před rokem 1942 se slabými, ale lehkými tanky, si mohli nechat jen zdát.

Zkušení tankisté vědí, že jakákoliv technika může uvíznout v bahně. I pro moderní bitevní tanky je to běžný jev.

https://youtu.be/zpAYz7KUiFI?si=eD7zIfT_qLtVVzAJ

Jakmile tank opustí silnici, bude mnohokrát v bahně, než se může pustit do bitvy. A může se snadno zaseknout.
Lehké německé tanky na začátku války, i takový jako Pz-IV, se však daly vytáhnout z bláta pomocí jiného lehkého tanku.

https://lomonosov.org/userfiles/image/12(48).jpg


Zatímco k vytažení Tygra z bahna budete potřebovat těžké pásové náklaďáky nebo alespoň dalšího Tygra.

https://waralbum.ru/photocache/30/20/02/302002-files/302002-main.jpg
https://ic.pics.livejournal.com/mihalchuk_1974/69228826/635170/635170_900.jpg

Tím se výrazně zužuje oblast, na které lze nádrže používat. A od posádek vyžaduje, aby s maximální opatrností zohledňoval stav terénu, po kterém se chtějí pohybovat.
Například jen málo mostů té doby dokázalo unést hmotnost 56 tun. Kvůli tomu je Tiger nucen stát se obranným tankem. Jak vyhrát válku tímto způsobem?

Tank Panther vážil 45 tun a byl obrovský s velmi slabým bočním pancéřováním. Téměř stejně váží ruský T-90, kterému se Panther palebnou silou a pancéřováním ani nepřibližuje.

Srovnání s moderním tankem však nemusí vypadat správně. Vezměme si proto jako příklad spojenecké tanky té doby podobné hmotnosti.

M26 Pershing má mnohem lepší pancíř jak vpředu, tak na bocích. Má silnější zbraně. Přitom váží méně než Panther. Sovětský IS-2 o hmotnosti 46 tun má mnohem více pancíře a 122mm kanón.

Ještě jeden důležitý detail. Jak válka postupovala, účinnost Pantherů a Tigerů se snižovala, protože Spojenci dostávali stále silnější zbraně. A pokud se v roce 1943 jednalo o velmi nebezpečná bojová vozidla s mocným pancéřováním, do kterého nemohly prorazit tanky a protitanková děla spojenců. V roce 1945 se pak z Tigeru stalo zranitelné bojové vozidlo, o jehož úspěchu do značné míry rozhodovala dovednost jeho zkušených posádek.


Velmi těžké tanky Tiger-2. Na svou dobu nepochybně vynikající bojové vozidlo, jehož obdoby by Spojenci měli až mnoho let po válce. Bylo propuštěno pouze 492 kusů. A vážil neuvěřitelných 68 tun!
Nehledě na to, že jen SSSR vyrobil jen v roce 1944 2210 IS-2 a celkem bylo za války postaveno 3395 kusů IS-2.
T-34-85 vyrobilo během války 23 000 kusů.


Konečným produktem stavby německých tanků v nacistickém Německu je tank Myš.

https://warspot-asset.s3.amazonaws.com/articles/pictures/000/038/896/source/mausussr20-966f969da4d609616907811b853bedaf.jpg

Tohle je úplná slepá ulička.

Kdyby se nějakým magickým zázrakem podařilo Němcům v roce 1945 zvrátit vývoj války. Jak měli vést ofenzívu s pomocí takových 188tunových tanků?

Bylo by to prostě nemožné.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 12.10.2023 13:18  22376
Hart. - ropa, železo , mangán, nikel, volfram, kaučuk …..v podstate všetky suroviny bolo potrebné dovážať .
Ďalším bodom je obrovská korupcia a prehnitý štátny aparát ( ak sa tak dá nazvať to obludné zriadenie )
V neposlednom rade sériová výroba . Nemci mali kusovu , jediná výnimka boli lokomotívy . Na všetko ostatne potrebovali na rozdiel od USA alebo Ruska kvalifikovaných pracovníkov pričom tempo bolo dosť pomalé . Rovnako komplikovanosť zbrani bola brzdou v množstve výroby.
Zasahovanie desiatnika do strategických rozhodnutí na fronte a prilož veľa odhodlaných nepriateľov ….
Je toho veľa .
delandel Delandel 11.10.2023 20:10  22375
Super obrovské zbraně. Schwerer Gustav 800мм.

Na vytvoření této jistě působivé zbraně bylo vynaloženo obrovské množství zdrojů.
Jeho dokončení si kromě obrovských potíží s dopravou vyžádalo vybudování gigantické střelecké plošiny s železničními uzly. Celkem byly vyrobeny dvě takové zbraně.

https://avatars.mds.yandex.net/i?id=22d4c0dc4cd5733f060fa199c7199400_l-9099630-images-thumbs&n=33&w=721&h=721&q=60

Byl použit pouze jednou k ostřelování Sevastopolu. Kde dokázala vystřelit asi 50 ran za 5 dní, načež mu došla munice a zbraň zcela vyčerpala životnost.

Její kulka a T-34
https://histrf.ru/images/common/13/zMtNbPR9lj1r6ndQkfHV3hyb04pRAApBYhHz8Lzv.jpg

Jak píší Němci - Německé dělostřelectvo operující u Sevastopolu v období od 2. června do 1. července 1942 spotřebovalo 26 281 tun munice, z toho dělo Dora tvořilo jen necelých 1,3 procenta. K tomu se přidalo 20 529 tun bomb svržených během 23 751 bojových letů Luftwaffe. Po dobytí Sevastopolu, kvůli vážnému zničení města, v mnoha případech nebylo možné určit místa, kam střely Dora dopadly. Jediným bodem dopadu zjištěným nade vší pochybnost byl dobře tvarovaný otvor hluboký 32 metrů, na jehož dně se nacházela jeskynní expanze způsobená detonací projektilu.

Výsledkem je, že hodnota tohoto obrovského strojírenského produktu není velká. To samozřejmě nebyl důvod, proč Němci válku prohráli. To byla jedna z malých součástí celkového obrazu.

Stojí za to zvážit nuance, ke kterým jsme dospěli.

--Naprosto k ničemu.
Pouze jedno dělo vypálilo několik ran na obležený Sevastopol. Tím její úspěchy skončily.
To je naprosté plýtvání cennými vojenskými zdroji a časem.
S výslednou účinností 0

OK. Nechť zdroje na stavbu a údržbu těchto zbraní nejsou velké podle měřítek všeobecných událostí ve válce. I když na vytvoření pár tankových pluků by asi stačily. Avšak právě z takových toků pochází řeka, jejíž jméno - Vojenská síla Německa.

A poslední věc.
(V roce 1936 při návštěvě závodu Krupp Adolf Hitler požadoval, aby vedení koncernu vytvořilo supervýkonnou zbraň..)
V mnoha ohledech Hitlerův osobní obrazový projekt. To je důležité pro pochopení osobnosti posedlý člověka, který vedl Německo.

Všimněme si jeho lásky k předvádění a velkým monstrózním zbraním. Protože v budoucnu za to hořce zaplatí.

https://ic.pics.livejournal.com/pantv/14908973/4617125/4617125_original.jpg
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 11.10.2023 15:02 - Oblíbené kluby (13:52) 22373
Důvody porážky Německa ve druhé světové válceV zásadě nejdůležitější důvod je ten, že Německo nemělo přístup k ropě.

[ 5835 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt