Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Panzer General [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Hartmann, stanny.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46

Příteli, který vstupuješ do tohoto klubu poprvé: Pokud Ti název "Panzer General" je povědomý, jistě jsi už alespoň jednou v životě neodolal pokušení a zahrál sis tuto skvělou strategickou hru; pak se v tomto klubu budeš cítít jako ryba ve vodě (případně jako Wittmann v Tigerovi), neboť se ocitáš mezi spoustou podobně orientovaných nadšenců. A pokud jsi slasti PanzerGeneralování ještě neokusil - pak se Tě pokusíme získat mezi nás, pravověrné. Třeba Ti v tom pomůže

Česká stránka Panzer General

NÁVODY
Motto koordinátora:
Nabízím každému pomocnou ruku, ale nikoho nebudu vodit za ručičku

Záloha klubu - PG manuál - Jak rozběhat PG - Vše k turnaji - PG web - Tel. kontakty na hráče (k dispozici u velitelů)

INFORMACE PRO NOVÁČKY:
Pro zařazení do Turnaje je třeba absolvovat Přijímač!

PŘIJÍMAČ




Právě se hraje 5. turnaj v Panzer Generalovi

Oficiální turnajový email: turnaj.panzergeneral@email.cz

1. etapa - 2. etapa - 3. etapa - 4. etapa - 5. etapa - 6. etapa - 7. etapa - 8. etapa - 9. ETAPA ROZLOSOVÁNA - Graf vývoje skóre

PANZERLIGA na Homepage

   WoT klan Panzer General

== >> - formulář na Treffung ==

== Dohledávání obrázků ze série Panzer General ==

== Prager Treffung ==

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: iawfepc
[ 5835 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 16.12.2023 19:59  22461
AlfiZkouknuto. Samozřejmě jsem o tom nic nevěděl :)

Pana Mareše na Youtube sleduju už léta. Je dobře, že se z jeho koníčka díky rostoucí komunitě sledujících nakonec stal předmět, čím se dnes živí a věnuje se pouze tomu.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 16.12.2023 17:12  22460
AlfiTak na první dobrou jsem myslel, že to o bude asi ten WW2 muniční sklad v Británii, kde je dodnes obří kráter

https://en.wikipedia.org/wiki/RAF_Fauld_explosion
alfi Alfi 16.12.2023 17:03  22459
Nejničivější exploze EvropyTaky něčím zajímavím přispěju. Harte tohle si MUSÍŠ poslechnout! 1hod 15 min
https://www.stream.cz/badatele/nejnicivejsi-exploze-evropy-katastrofa-ktera-stale-hrozi-pokracovanim-64715587
delandel Delandel 14.12.2023 23:35  22458
Těžké tanky-2



1927 SSSR se začíná pokoušet vytvořit vlastní tanky. Byla sestavena komise, ve které byli zástupci průmyslu a armády, kde se rozhodovalo, jaké tanky země potřebuje. Tam byla předložena myšlenka na vytvoření těžkého tanku; pak se tomu říkalo poziční tank.
Výsledkem komise byl záznam s obsahem:
Poziční tank.
V tuto chvíli jsou na něj nejasné požadavky, a proto se její vznik odkládá na poslední místo.

Když se snažíme přijít na to, jak by vypadal těžký tank, aby prorazil nepřátelskou obranu, naše představivost nakreslí něco takového

Stavba sovětských tanků byla v té době ještě v plenkách a samozřejmě by bylo možné něco vymyslet a postavit sami. Ale to by trvalo mnoho let. Bylo by hezké, kdyby za nás dlouhou cestu pokusů a omylů prošel někdo jiný. To by byla velká úspora času.

A proto se naši specialisté v roce 1930 vydali do zahraničí, aby viděli, jak se tanky vyrábějí v jiných zemích, aby na základě toho zkopírovali něco svého. Velkým úspěchem bude, pokud se podaří nakoupit vzorky cizích tanků, obrněných vozidel, traktorů a další techniky. Které by se pak mohly vyrábět a používat k vybavení Rudé armády. A velké štěstí je provázelo ve Velké Británii. V té době byla tato země lídrem ve výrobě tanků. Tam se nám podařilo naučit se spoustu nových věcí a nakoupit technické výkresy a okopírovat velké množství zbraní.

Vickers Mk E ----------------------T-26
Vickers Medium Mark III --- T-28

A tam byl objeven britský tank Vickers A1E1 Independent.

Pětivěžový tank měl hmotnost 32 tun a měl 8člennou posádku.
Jeho 28-20mm pancíř byl na třicátá léta docela dobrý.
Byl vyzbrojen 47mm kanónem a čtyřmi kulomety, které byly umístěny v samostatných věžích. V Británii byl tank vyroben v jednom exempláři jako zkušební vzorek. Tento tank nebyl sériově vyráběn, protože byl idiotský. Sovětským představitelům se tento tank velmi líbil. Ale nebylo v plánu koupit tak drahý tank. Mezitím v říjnu 1930 se opět sešla komise zástupců průmyslu a armády, která řešila i otázky spojené s vytvořením těžkého tanku. Stálo tam, že Britové mají tank (Independent), který nás velmi zajímá. Zvláště nás zajímá jeho vzduchem chlazený motor. Názory členů komise na to, co přesně by měl být těžký tank, se rozcházely.
Někteří konstruktéři věřili, že tank by měl být vytvořen jako sovětský tanky T-12 a T-24 (extrémně špatné a neúspěšné tanky)

T-12

T-24

Jiní věřili, že bylo nutné vytvořit vícevěžový těžký tank se dvěma nebo lépe pěti věžemi jako Britové. A nutně musí mít 1-2 76mm kanóny a 1-2 malorážné kanóny a 4-5 kulometů. Obecně v této době SSSR vytvářel projekt pro těžký tank T-30. Za kresbu na toaletní papír ale nepokročili.

Projekt těžkého tanku T-30

V roce 1931 se komise sešla znovu, aby rozhodla, jaké tanky jsou potřeba. V tuto chvíli němečtí inženýři pod vedením Edwarda Grotte opustili SSSR. Němečtí inženýři byli koncem roku 1929 pozváni do SSSR, aby pomohli s vývojem tanků.
To bylo pro nás velmi důležité, protože plány vedení země byly velmi ambiciózní, ale po občanské válce ruské konstrukční sbory utrpěly katastrofální ztráty. Mnoho specialistů zemřelo nebo emigrovalo. A přestože ve 20. letech začali do podniků a projekčních kanceláří vstupovat noví inženýři z obrozených a nově vzniklých technických univerzit, těmto lidem chyběly zkušenosti. Staří konstruktéři zjevně neměli dostatek zkušeností se stavbou tanků, protože carské Rusko své vlastní tanky nevyrábělo. Výsledkem rok a půl práce sovětských a německých konstruktérů byla podoba tanku Grote.

Tank Grote

Byl to středně velký 20 tunový tank s vynikajícími parametry, který daleko předběhl dobu a neměl ve světě obdoby. Tank v sobě spojoval obrovskou palebnou sílu na tehdejší střední tank, dobrou pancéřovou ochranu a pohyblivost, plynulou jízdu a snadné ovládání pro posádku, čímž výrazně předčil průměrný sovětský tank T-28, který byl ve stejné době vyvíjen. Přes to všechno byl úplně k ničemu.

Ovládání tanku pomocí stlačeného vzduchu, neuvěřitelně složité pásy s jemnými kroužky z lisovaných dílů, kola s tlumením nárazů a vestavěnými brzdami pro každý válec, svařovaný trup a mnoho dalšího sofistikovaného vybavení. Obecně bylo na nádrži instalováno veškeré nejmodernější, experimentální a pokročilé vybavení. Pokud by v té době bylo možné vybavit jej schopností vertikálního vzletu, jistě by se tak stalo.

Nejmodernější tank v té době

To vše si samozřejmě vyžádalo určitou zvýšení finanční investici.
TENTO NÁDRŽ STOJÍ PŘES MILION RUBLŮ!
Za tyto peníze by se dalo postavit přibližně 14 tanků BT-2.
BT-2, velmi drahý tank, stál přibližně 73 000 rublů.
Sami němečtí specialisté dostávali obrovské platy, což ještě více zatěžovalo sovětský rozpočet. Když němečtí specialisté odešli, zanechali po sobě neocenitelné zkušenosti. Nyní sovětští inženýři, kteří získali zkušenosti s prací s Němci, dostali za úkol vytvořit těžký tank o hmotnosti 35 tun do roku 1932 na základě zkušeností získaných při vytváření tanku Grote.

Projekt získal digitální index T-35.
Vývoj probíhal poměrně energicky, byly využity zkušenosti ze spolupráce s německými inženýry a zkušenosti získané při testování německých tanků v Kazani.

Německý tank Grosstraktor v SSSR



Pak podle Versailleské smlouvy nemělo Německo právo stavět tanky. A nebyli jsme proti tomu, abychom jim pomohli. Navíc se s námi Němci podělili o výsledky testů. A použili získané výkresy a tanky, které se jim podařilo získat z Británie.

V prosinci 1932 byl lidový komisař Tuchačevskij informován, že práce na nejnovějším těžkém tanku T-35 jsou v plném proudu a tank bude připraven včas. Měl pravdu, protože první tank byl sestaven již v srpnu 1932 a v září byl předveden průmyslovým špičkám.

Prototyp T-35

Tank vypadal jako anglický (Independent)
Měla pět věží, ale dvě z nich měly 37mm děla s dlouhými hlavněmi a hlavní věž měla 76mm dělo PS-3 a dvě kulometné věže. Tank má velké množství svarových spojů, na rozdíl od většiny ostatních tanků SSSR, které mají hlavně nýty. Tanky měly na každé straně tři dvoukolové podvozky, vytvořené na základě německé techniky. Tank používal řídicí systém pomocí stlačeného vzduchu.

Když naše vojenské velení vidělo nový těžký tank, udělalo to na ně obrovský dojem. Armádě se tank opravdu líbil. Ve zprávě napsali Vorošilovovi, že nejnovější super tank je prostě úžasný. S tímto tankem můžeme rozdrtit všechny naše nepřátele.
Když však testy začaly, ukázalo se, že tank měl spoustu chyb.
Velké problémy s převodovkou. S leteckým motorem M-6 upraveným pro zástavbu do tanku je mnoho problémů. Systém řízení stlačeného vzduchu neustále nefunguje. A mnoho dalších problémů.
Obecně je nádrž zcela nefunkční. Konstruktéři ale získali zkušenosti a na podzim roku 1932 začali stavět nový tank. Bylo nutné provést velké množství změn v konstrukci a hlavně snížit náklady na výrobu tanku, protože stál fantastické peníze. A také se ujistěte, že má alespoň nějakou technickou spolehlivost.

Prototyp T-35 v Moskvě. 1. května 1933

V dubnu 1933 byl dokončen druhý prototyp.
Došlo k významným změnám a vylepšením. Na jeho základě se chystali zahájit sériovou výrobu, ale nakonec se ukázalo, že tank je zcela vadný a nedokončený. V důsledku toho bylo rozhodnuto vytvořit třetí prototyp T-35A a na jeho základě pak vyrábět sériové tanky.

7. listopadu 1933 oba první prototypy v Moskvě

Do této doby neexistoval žádný prototyp T-35A.
Bylo plánováno značně prodloužit tank a posílit jeho výzbroj. Zlepšení spolehlivosti a snížení nákladů na design pro jeho výrobu.
Na podzim roku 1933 se v Charkově začaly montovat T-35A. Kromě závodu v Charkově se na výrobě tanku podílelo více než 20 podniků. Pro většinu podniků byla tato výroba nová a byly velké problémy s časem a kvalitou výroby. Samozřejmě to nemohlo být jednoduché ani levné. 18. října 1933 se tank T-35A začal s dvouměsíčním zpožděním montovat.
1. listopadu byl tank sestaven.

A tady je

Jedná se o první sériový model tanku.
A účastní se přehlídky v Charkově.
Tank se velmi liší od předchozích prototypů. Je mnohem větší. Má ještě jeden dvoukolový vozík, má různé zbraně, 45mm děla v malých věžičkách. Tankové dělo ráže 76 mm PS-3 muselo být opuštěno a nahrazeno 76 mm KT-28 s krátkou hlavní, které bylo v parametrech horší než původní dělo. Měla ale značnou výhodu: uměla střílet.

Vláda požaduje, aby bylo do 1. ledna 1934 postaveno 10 takových tanků. Ale kvůli obrovským problémům s výrobou (ve skutečnosti se staví supertěžký tank) byl k 1. lednu hotový pouze tento tank a dokončovaly se další 3 tanky. Stalin, který se jako každý diktátor rád aktivně zapojoval do projektů, kde to jen šlo, zejména do projektů souvisejících se zbraněmi. Z jeho iniciativy bylo provedeno sjednocení tankových věží. Celkově to přineslo určité výhody. Velká věž T-35 byla stejná jako u T-28. v budoucnu byly sjednoceny i malé kulometné věže. Co se týče malých dělových věží, ty byly z tanků BT-5, ale neměly zadní prostory.

Také do 1. ledna měl být T-35B postaven v závodě v Charkově.
Který se měl odlišovat novým motorem M-34 o výkonu 650 koní. Je to dáno tím, že motor M-17 500 hp je na tak těžký tank velmi slabý a tank se při obrovském přetížení sotva pohybuje. Není se čemu divit, protože nádrž váží 50 tun :)
Ale T-35B nelze nikdy postavit...

Prototyp T-35 a sériový T-35 v Moskvě.

A v srpnu 1934 byly postaveny čtyři tanky T-35, které se sotva hýbaly a neustále se rozpadaly, trpěly obrovským množstvím závad a nedostatků. Zatímco vedení země požaduje 10 tanků!
Dne 21. srpna 1934 napsal vedoucí oddělení inventáře a mechanizace Chaletskij dopis řediteli tankového závodu Charkov Bondarenkovi. Píše, že nyní potřebujeme na přehlídku 7. listopadu ne jeden tank, ale šest tanků. A tanky jsou potřeba nejen pro účast v přehlídce, ale také pro přesun k bojovým jednotkám. Za jejich vykořisťování v Rudé armádě Vy a já jsme za tuto záležitost jako členové strany zodpovědní a musíme tvrdě pracovat na dokončení tohoto důležitého úkolu.

No, nikdo nechce být zastřelen.
Proto 7. listopadu 1934 vyrazilo 6 tanků T-35 přes Rudé náměstí.

Obrovské problémy se spolehlivostí nádrže kvůli konstrukčním vadám a nízké kvality. Příšerný výkon chladicí soustavy motoru a převodovek. Problémy nebyly způsobeny pouze vadami, ale také nesprávnými výpočty inženýrů během návrhu.
Cena tanku byla gigantická.

Pásy pro tankové pásy byly odlity z Hadfieldovy oceli.
Jedná se o speciální ocel s vysokou odolností proti opotřebení při vysokém tlaku nebo rázovém zatížení a vyznačuje se také vysokou tažností. Navrhl v roce 1882 anglický metalurg Robert Hadfield.
V SSSR se nevyrábí a z toho vznikly velmi velké problémy. K vyřešení problémů byli dva mladí inženýři Nikonov a Volodin posláni do Británie. Ony absolvoval školení v ocelárně Vickers. Po návratu byl jeden z nich poslán do Charkovského závodu, kde koncem roku 1934 vytvořil linku na výrobu tankových pásů z hadfieldské oceli pro sovětské tanky T-35 a T-28 vyráběné v Leningradu.
V polovině roku 1935 byla technologie úspěšně zvládnuta.

V roce 1934 provedl charkovský závod více než 40 vylepšení konstrukce tanku. Byly to velmi vážné změny.
Byly nainstalovány nové koncové pohony. Převodovka byla posílena. Nové chladiče chladiče. Obrovský problém ale zůstal v podobě motoru M-17, který se neustále kazil a byl velmi slabý. Na Členitý terén se tank T-35 sotva plazí hlemýždí rychlostí, a to při kritickém přetížení motoru, které jej rychle zničí. Což nebylo v žádném případě přijatelné.
V roce 1935 došlo k pokusu dodat vznětový motor BD-1, který se v budoucnu stal B-2. Pro T-35 byla vyvinuta verze s výkonem 600 koní. Nápad se všem líbil, ale bylo žádoucí zvýšit výkon nafty ještě více a bylo rozhodnuto vytvořit pro T-35 dieselový motor o výkonu 800 koní, který měl vyřešit problémy s pohybem. V roce 1936 byl postaven prototyp nového dieselového motoru, který zůstal prototypem.

1936!
Bylo postaveno 17 super těžkých tanků T-35 za obrovské náklady a za enormní mzdové náklady.
10 tanků vyrobených v roce 1934.
7 tanků vyrobených v roce 1935.

Tanky byly odeslány k bojovým jednotkám, tady začíná zábava.
I přes jejich malý počet obdržela armáda na tank obrovské množství stížností. Po prostudování situace sovětská vláda dospěla k závěru, že tank je zcela nevhodný pro boj.

Na podrobit ho těžkým zkouškám, aby se odhalily všechny vady, a poté jej opravte a vraťte do normálního stavu. Takto nabyté zkušenosti lze využít k vylepšení dalších tanků. 25. dubna 1936 začaly zkoušky, které trvaly do 1. srpna 1937. Tank byl testován více než rok.

T-35 se testuje.

T-35 se testuje.

Během testování tank projel těžkým terénem, ​​brody a roklemi.
Jednoho dne nastal trapas.
V lednu 1937 se tank zasekl při brodění řeky Donets a nemohl se dostat na zledovatělý břeh. Nádrž zůstala v řece, kde byla zaplavena vodou. Teprve po 2 týdnech ho dokázali vytáhnout.
K vyjmutí supertěžkého tanku z vody bylo nutné použít 5 traktorů a provést rozsáhlé výkopové práce v krajině.
Tank byl vytažen s velkými obtížemi.
Do továrny byl přivezen o další dva týdny později.
Tam byl kompletně rozebrán a s využitím příležitosti se až do května prováděly nejsofistikovanější experimenty. To umožnilo vytvořit nové jednotky a díly, které zvyšují spolehlivost tanku. Když testy skončily, měla nádrž najeto více než 2000 km. Na tank této třídy je to neuvěřitelná částka a většinou se pohyboval po polních cestách a nerovném terénu. Ačkoli тanku velmi pomohlo, že jej vždy doprovázel vysoce kvalifikovaný opravárenský tým z továrny a byl řízen nejlepšími specialisty v zemi.

Veškerý výzkum prováděný během tohoto testu umožnil výrazně zvýšit spolehlivost tanků T-35. Například T-35 vyrobený před rokem 1937 mohl před generální opravou ujet 1000 kilometrů. A po roce 1937 se jejich spolehlivost zvýšila na 2000 km před většími opravami. A v roce 1936 bylo možné zvýšit výkon motoru M-17 na 580 koní. Na jaře 1937 se do T-35 začaly instalovat nové motory. To umožnilo jeho pohyblivost mírně zlepšit. Ale mimo silnici se stále pohyboval pomaleji než chodec.

Bohužel všechna vylepšení tanku vedla k tomu, že nyní váží 52 tun. To byl obrovský problém.
Byly provedeny četné testy a pokusy o odlehčení tanku a snížení jeho hmotnosti, což v konečném důsledku mohlo snížit hmotnost tanku o 3 tuny, ale nikdy nebyly realizovány.
Najednou se ukázalo, že tank má velmi slabé pancéřování!
Obecně platí, že pancíř tanku byl v nejlepším případě 20-30 mm a to je velmi málo na tank této velikosti a hmotnosti. Ve Španělsku byla válka, kde se sovětské velení dozvědělo, že jejich tanky nemají prakticky žádné pancéřování.
Několik malorážových děl snadno pronikne pancířem 30 mm nebo více.

Dne 25. července 1937 vydává vláda charkovskému závodu rozkaz ke zvýšení pancéřování tanku T-35 na ochranu před malorážným protitankovým dělostřelectvem.
Bylo nutné zvětšit čelní pancíř korby tanku na 60 mm
Boční pancíř tanku je až 30mm. A také vytvořit kónické věže pro tank, aby se zvýšila jeho odolnost. Vzhledem k tomu, že tank T-35 měl jen na pár místech čelního pancíře korby 30mm silný pancíř a zároveň vážil 52 tun, bylo jakékoli zesílení pancíře zjevně odsouzeno k nezdaru.

Ale v říjnu 1937 ředitel tankového závodu Bondarenko napsal, že navrhujeme nový trup pro tank T-35 se 75 mm čelním pancířem a 30 mm bočním pancířem. Taková práce však postupovala poměrně pomalu. Charkovský závod neměl T-35 rád a považoval ho za zátěž, která vyžadovala mnoho úsilí a času. Ostatně hlavními produkty závodu byly tanky BT. Vyráběly se ve velkém a hlavní síly konstruktérů směřovaly k urychlení výroby tanků BT. T-35, pokud by jeho pancíř byl zesílen, mohl vážit až 55 tun. Ale výroba nových kuželových věží byla dost pomalá. Brzy byly přijaty nové požadavky na zesílení pancíře boků korby tanku na 40-45 mm a boků věže na 45-55 mm. Což teoreticky zvyšuje hmotnost tanku na 60 tun.
Celá tato práce s armováním pancíře byla velmi obtížná a rostlina si s ní nevěděla rady. Kónické věže se objevily až v druhé polovině roku 1938. Do konce roku se nám podařilo postavit 4 tanky. V následujícím roce bylo postaveno dalších 6 tanků. Celkem se jednalo o 10 tanků T-35 s kuželovými věžemi.

T-35 s kuželovými věžemi.


Brzy se ukázalo, že tank T-35 je zcela zastaralý. Zejména z hlediska pancéřové ochrany. Pokusy zvětšit tloušťku pancíře alespoň na 50-70mm k ničemu nevedly. Hmotnost tanku se stala neúnosnou. V roce 1938 bylo rozhodnuto odstranit některé z malých věží a ponechat dvě nebo tři věže. Továrny v Leningradu navrhly dva prototypy tanků, které později vstoupily do historie jako SMK a T-100, ale to je úplně jiný příběh.

T-100

SMK
delandel Delandel 14.12.2023 20:33  22456
Těžké tanky.


Dnes bych rád napsal o těžkých tanky.
Konkrétně o sovětských těžkých tanky, protože ty jsou mi nejbližší. Zvláště když jsou shromážděny v několika domech z místa bydliště mého přítele v Pushkino.

Tanky jsou sestaveny z vykopaných trosek.

Bude instalován jako památník.

K čemu je vlastně těžký tank?
Tanky z druhé světové války byly rozděleny především do tří typů. Lehký, střední, těžký. Existovaly samozřejmě výjimky, jako křižování, kavalerie a supertěžký. Ale na konci války byly zrušeny.

Na lehkém tanku je dobré, že je levný, snadno se vyrábí a jeho nízká hmotnost mu umožní dostat se tam, kde se těžší tanky zaseknou. Zpravidla má slabé zbraně, ale v případě potřeby může nést vážnou zbraň. Lehký tank odvádí dobrou práci při podpoře a zvýšení davu tím, že odvede palbu na sebe. Jsou dobrými zvědy a bezpečnostními eskortními vozidly. Jeho hlavní nevýhodou je slabá pancéřová ochrana. Samozřejmě existují výjimky, ale jsou velmi vzácné. V otevřené bitvě je lehký tank často k ničemu a snadno zemře, aniž by způsobil nějaké poškození nepříteli. Jeho dobrá pohyblivost a rychlost jsou při útoku na opevněného nepřítele k ničemu. I když se mohou podílet na odražení nepřátelského útoku.

Střední tank je nejuniverzálnější bojové vozidlo. Má dostatečnou pohyblivost a brnění a jeho zbraně mu často umožňují zasáhnout jakýkoli cíl na bojišti. Střední tank je všestranný a může plnit různé úkoly na bojišti. Vyrábí se také v obrovském množství a jsou hlavní údernou silou armády.

Těžký tank.
Ale tato zvířata jsou na bojišti poměrně vzácná.
Jedná se o extrémně drahý a velmi obtížně vyrobitelný tank. Často představuje vrchol schopností země stavět tanky. Pouze ty nejbohatší a nejvyspělejší země si mohou dovolit postavit takové tanky a použít je v bitvě. Hlavním účelem těžkého tanku, kvůli kterému byl vytvořen, je prolomit nepřátelskou obranu.
Střední tank sází především na svou pohyblivost. Samozřejmě má brnění, ale když čelí vážné palbě a síle nepřítele, nebude to stačit.
Během války vyžaduje vítězství prolomení nepřátelské obrany; pokud se to podaří, nepřítel utrpí vážné ztráty a bude nucen ustoupit, aby nebyl obklíčen. Takové akce vedou k vítězství ve válce. Právě pro tyto úkoly je potřeba těžký tank. Má lepší pancéřovou ochranu a musí odolat nepřátelské palbě při prolomení jeho obrany. Poté budou střední tanky schopny vstoupit do výsledného průlomu a zahájit ofenzívu. Po dokončení svého hlavního úkolu začíná těžký tank poskytovat pomocnou roli v ofenzívě a připravuje se na odražení nepřátelského protiútoku, který nevyhnutelně přijde.

Zajímavé je, že v naší hře Panzer General často plní více obrannou funkci než útočný těžký tank, i když to více závisí na scénáři a zvolené frakci. Ve skutečné válce během druhé světové války těžké tanky lze samozřejmě použít i v obraně. Ale to je idiocie nebo slepá ulička. Francouzi moje slova potvrdí.
I když opět hodně záleží na situaci na bojišti.
Ale skutečným účelem těžkého tanku je útočit na nepřátelskou obranu.


Navzdory skutečnosti, že těžký tank je extrémně vzácný, byl to první tank, který lidstvo použilo v bitvě.

Britský tank z první světové války. Mark I Těžký tank.

Když už mluvíme o sovětu těžký tank.
Nejprve stojí za to říct, jak to všechno začalo.
Konkrétně s T-35.
Byl to první sovětský těžký tank.
I když na svou dobu šlo spíše o supertěžký tank.

T-35

Co je to super těžký tank?
Armáda se ve snaze o vytvoření nepřemožitelného bojového stroje na smrt může svými anorganickými fantaziemi vymknout kontrole a požadovat vytvoření tanku s bojovými parametry a rozměry daleko přesahujícími všechny rozumné meze.
Ve všech případech to končí neúspěchem, protože bojové vozidlo se ukáže být tak gigantické a těžké, že jej nelze použít v bitvě. Ale na papíře vše vypadá velmi dobře.

Jde například o německý tank z první světové války K-wagen

Francouzský Super těžký tank Char 2C

Americký supertěžký tank T28

Všechna tato bojová vozidla na svou dobu měla neuvěřitelné bojové parametry pancíře a palebné síly, ale žádné z nich nebylo užitečné ve skutečné bitvě, protože na něj prostě nemohlo dosáhnout.

Co je pozoruhodné na sovětském supertěžkém tanku T-35.
To proto, že jich bylo postaveno hodně.
A účastnili se bitev.

Ale byl to dobrý nápad?....
delandel Delandel 6.12.2023 11:58  22449
Was the IS-2 a Waste of Resources?

https://youtu.be/WX9NFglygPU?si=p1u3sCBl1dLfmLat

Zajímavá studie zahraničních odborníků, sovětské těžké tanky. Jejich hypotézy nejsou daleko od pravdy.
delandel Delandel 2.12.2023 20:15  22448
22446 připojuji se.

Toto video jsem již zveřejnil v minulosti. Děj je o tanku, který pilotujete.

https://youtu.be/-e4QV0MVZPU?si=3GddoRbpL0JjRLJs


A tohle.
Můj oblíbený.
Ultramoderní tank T-14, který nemá ve světě obdoby, demonstruje zatáčku na místě.

Po více než 65 letech jsme se na slavnostním, nedokončeném tanku konečně dostali na úroveň německé techniky z druhé světové války.

https://youtu.be/qiBDpKE4fE8?si=pNvEdOw7Bdw-XKWJ
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 2.12.2023 05:15  22446
Tak si to tu dovolím trochu odlehčit :)

Panzerkampfwagen (Cadillac parodie)

Jenda Vyčítal se směje v rakvi:)
delandel Delandel 14.11.2023 12:41  22445
22443

Rozumím.
Provedu.
fenix Fenix 5T Červení 14.11.2023 10:47  22443
22438Delandel, ty kokote, tenhle klub se jmenuje Panzer General, takže si svoje texty o Ukrajině strč kam chceš, ale hlavně tady s tím neotravuj.
sturma Sturm! Darth Pivious, Pán Rumů-Odporný notorik 14.11.2023 00:17  22441
Tak nic...neumím sem dát fotku.Volejte sanitku...
sturma Sturm! Darth Pivious, Pán Rumů-Odporný notorik 14.11.2023 00:14  22440
DotazPánové,netušíte o to mohlo být za medaile? Kde o byvaleho letce 311.bomradovaci perute RAF, ale to s tím nutné nemusí souviset.Me schopnosti na nalezení odpovědi nestačí.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 13.11.2023 23:51  22439
22438Čo sa takto vrátiť k PG namiesto písania sprostosti ?
delandel Delandel 12.11.2023 20:14  22437
22433 Hart

Skvělý!

Nezapomeň, že jsem ti psal na Pošta.
Zábavný projekt :)

Není nutné, aby všechny tanky měly palivo k útoku. Některé tanky mohou přejít do útoku, jiné mohou stát v záloze. Když se tanky ztratí, lze je doplnit ze zálohy. Tanků není nikdy moc.
V obraně spotřebují mnohem méně paliva.

V budoucnu se chystám popsat německé tanky podrobně až po nýty. Když přijde čas.

--Ještě jsi vůbec nezmínil důležitý faktor německé porážky na východní frontě, a to tristní stav silniční a železniční infrastruktury v Sovětském svazu. Kdyby měl Sovětský svaz tak kvalitní a hustou silniční síť jako Francie, padl by během několika týdnů.


Byly tam dobré cesty.
Ale bylo jich málo a pokud byly zablokovány.

Nejdůležitějším faktorem byl bezesporu zarputilý odpor sovětských vojsk. I když byli naprosto neschopní v manévrovém válčení. Ale zemřít hrdinsky a nebýt zajat. Udělali to nejlépe. To byl rozhodující faktor, žádný vojevůdce nemůže vyhrát, pokud jeho vojáci nestojí za nic.

Pokud si pamatuji, francouzská armáda pochodovala pěšky. A Moskvu obsadili asi tři měsíce po začátku války. Tehdy nebyly železnice.


-------------------
(Krajina 404)

Vyhýbejte se urážkám.
Tohle 404 se mi nelíbí. Zní to a vypadá to hloupě.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 12.11.2023 19:23  22436
Hart.Bučizace ??? Trosku menej propagandy by nezaškodilo . Nebudem tu písať ako dopadlo “vyšetrovanie “ s medzinárodnou účasťou ( aj slovenských policajtov ! ). Kto chce info si nájde , kto nie čaká na Bučizaciu Prahy :-)

[ 5835 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt