Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Panzer General [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Hartmann, stanny.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46

Příteli, který vstupuješ do tohoto klubu poprvé: Pokud Ti název "Panzer General" je povědomý, jistě jsi už alespoň jednou v životě neodolal pokušení a zahrál sis tuto skvělou strategickou hru; pak se v tomto klubu budeš cítít jako ryba ve vodě (případně jako Wittmann v Tigerovi), neboť se ocitáš mezi spoustou podobně orientovaných nadšenců. A pokud jsi slasti PanzerGeneralování ještě neokusil - pak se Tě pokusíme získat mezi nás, pravověrné. Třeba Ti v tom pomůže

Česká stránka Panzer General

NÁVODY
Motto koordinátora:
Nabízím každému pomocnou ruku, ale nikoho nebudu vodit za ručičku

Záloha klubu - PG manuál - Jak rozběhat PG - Vše k turnaji - PG web - Tel. kontakty na hráče (k dispozici u velitelů)

INFORMACE PRO NOVÁČKY:
Pro zařazení do Turnaje je třeba absolvovat Přijímač!

PŘIJÍMAČ




Právě se hraje 5. turnaj v Panzer Generalovi

Oficiální turnajový email: turnaj.panzergeneral@email.cz

1. etapa - 2. etapa - 3. etapa - 4. etapa - 5. etapa - 6. etapa - 7. etapa - 8. etapa - 9. ETAPA ROZLOSOVÁNA - Graf vývoje skóre

PANZERLIGA na Homepage

   WoT klan Panzer General

== >> - formulář na Treffung ==

== Dohledávání obrázků ze série Panzer General ==

== Prager Treffung 15.3.2024 ==

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: kauaasl
[ 5824 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 1.7.2024 17:22  22580
Delandel [22579]:

Ohledně Helmuta Lenta.
Tentokrát měl s přistáním opravdu velké štěstí.


Kde je v zemi za letadlem rýha v zemi po nouzovém přistání? Není to propagandistické foto?
delandel Delandel 29.6.2024 12:57  22579
Operation Weserübung 19 - Trumf německé armády jde do útoku.

Němci tedy během invaze během jednoho dne obsadili všechny strategicky důležité přístavy kromě toho hlavního. V norském hlavním městě Oslo zůstala situace pro Němce extrémně nebezpečná. Pro Němce bylo velmi nepříjemné, že jejich invazi do Norska zjevně místní jednotky nepřivítaly tak přátelsky jako v Dánsku. A nyní se Norové časem vzdálí šoku z náhlé invaze a začnou organizovat odpor. A s tím je třeba urychleně něco udělat.

V této kritické chvíli bylo důležité konečně obdržet rozkaz od norského krále ke kapitulaci. Pokud by se německým lodím podařilo prorazit do Osla, pak by do této doby byl král Haakon VII zajat a byl by nucen oznámit kapitulaci Norska. Ale z Fort Oscarsborg a jeho tvrdohlavého plukovníka Eriksena Němci riskovali, že nedosáhnou major victory.

Protože obojživelný útok v Oslu zcela selhal, všechny naděje nyní spočívaly na německých výsadkářích.


12 transportérů Junkers Ju 52 s rotou výsadkářů na palubě odstartovalo na letiště Sola poblíž města Stavanger, které se nachází v západním Norsku. Doprovázela je dvojice dálkových dvoumotorových stíhaček Bf.110. Na Solo nebylo jediné norské vojenské letadlo. Německé stíhačky Bf.110 zaútočily ze vzduchu na pozice norské PVO. Poté výsadkáři přistáli na letišti. Němci rychle dobyli letiště a ztratili pouze tři zabité výsadkáře. Vzápětí začaly Ju 52 přistávat na Solo jeden po druhém, přilétaly další transportní letouny. Přiváděli další a další německé jednotky a brzy tam měli Němci již 800 pěšáků a četný pozemní personál, který doslova během několika hodin připravil letiště pro přijetí německých bojových letadel. Již odpoledne sem dorazilo 22 střemhlavých bombardérů Junkers Ju 87.

Nyní budou mít Němci možnost povolat leteckou podporu v jižním Norsku.

Byl to naprostý úspěch. Žádná země na světě v té době nemohla naplánovat a provést takovou výsadkovou operaci.


Norské hlavní město Oslo a námořní základna Horten měly být dobyty kombinovaným útokem z moře a ze vzduchu. Současně s obojživelným přistáním byly na letišti Forneby u Osla vysazeny dvě výsadkové roty, načež zde letecky přistály dva pěší prapory od 169. pěší divize.

Velké síly norské armády, 1. a 2. pěší divize, se měly nacházet v tomto prostoru v plném rozsahu, mohly čítat asi 17 000 vojáků a důstojníků. V době míru však nebyli mobilizováni, takže jejich bojová síla byla výrazně menší. Ale i tak se pobřežní obrana Oslo fjordu ukázala jako velmi silná, a když se potopil těžký křižník Blücher, pohybující se s částí obojživelného útoku, vylodění v Oslu se značně zkomplikovalo. Veškerá naděje na úspěch nyní závisela na akcích vzdušného útoku.

Kvůli oblačnosti a mlze nad Německem vzlétlo 29 dopravních letadel velmi pozdě. Mělo by je doprovázet osm stíhaček Bf.110. Hlavním cílem bylo dobýt letiště Fornebu, hlavní základnu norského letectva.

V tomto bodě, poblíž Osla, se celá norská stíhačka skládala pouze z několika starých stíhaček Gloster Gladiator. A to ráno bylo připraveno k bitvě pouze 7 letadel. Ale piloti Fornebu už nespí. Od 5 hodin ráno byli v pohotovosti, protože věděli, že poblíž v Oslofjordu již probíhají boje a že v zemi začala invaze. Gloster Gladiator bylo dobré letadlo, i když velmi zastaralé. Měl velmi pěkné citlivé ovládání a byl rychlý na dvouplošník. V rukou zkušeného pilota mohl představovat hrozbu i pro tehdejší moderní stíhací letoun.

Norští piloti ve Forneby obdrželi hlášení o velkém počtu neidentifikovaných letadel přibližujících se z jihu a vzlétli, aby nepřátelské letouny zachytili.

Podařilo se jim najít německá dopravní letadla, v důsledku čehož poručík Tradin zaútočil ve své stíhačce na Junkers Ju 52 a sestřelil jej. Ju 52 byl sestřelen nad mořem a zřítil se do vody. Jeho piloti, stejně jako Feldwebel Mayer a jedenáct parašutistů uvnitř, byli zabiti. Tradin poté pronásledoval druhý Ju 52, ale ten se schoval v oblacích. V tuto chvíli, chránící pracovníky dopravy, těžké doprovodné stíhačky Bf.110 vstoupily do bitvy s Nory a začala letecká bitva. Němci zaútočili zezadu, ale ukázalo se, že obratné dvouplošníky dokážou obratně uhýbat obrovským německým létajícím torpédoborcům. Zároveň byli Němci velmi nervózní a spěchali, protože už neměli téměř žádné palivo.

Norský pilot Krohn vstoupil do bitvy a zaútočil na velkou skupinu nepřátelských letadel. V horké bitvě nedokázal určit jejich typ a myslel si, že kolem něj je mnoho He-111, Do-17, Ju-52. V bitvě věřil, že sestřelil Do-17, který spadl jihozápadně od Forneby. Poté mu došla munice a rozhodl se vrátit, aby ji doplnil.

Poručík Finn Thorsager utratil veškerou munici v bitvě, ale bez viditelného výsledku, poté přistál na jezeře Lyseren a poté, co našel projíždějící auto, se s jeho pomocí vrátil na místo jednotky. Jeho stíhačku později našli a zajali Němci bez zranění.

Norský seržant Vaaler měl v bitvě smůlu. Vyhnul se Bf.110, která na něj nečekaně zaútočila zezadu, ale byl chycen a dostal se pod soustředěnou palbu torpédoborce pod velením německého poddůstojníka Mütscherleho a jeho střelce desátníka Loreyho. Německému pilotovi se zdálo, že Gladiator pohlcený plameny spadl k zemi. Letadlo seržanta Vaalera bylo skutečně vážně poškozeno a on šel na své letiště ve Forneby.

Seržant Shew během bitvy pronásledoval letadlo, které identifikoval jako Do-17. Dobře mířenými výstřely zapálil svému nepříteli oba motory a viděl ho padat v okolí vesnice Voyen. Byl to Messerschmitt Bf.110 pod velením Mütscherleho a Loreyho. (Norové i Britové si často pletli Bf-110 s Do-17.) Bohužel poté bylo Schueovo letadlo chyceno a napadeno torpédoborcem Bf.110 pod kontrolou poručíka Helmuta Lenta, který se později stal legendárním noční stíhací eso. Gladiátor seržanta Shue byl vážně poškozen. Shue se pokusil nouzově přistát, ale jeho letadlo zničené ostřelováním ztratilo kontrolu a havarovalo. Norský pilot byl vážně zraněn. Našli ho a převezli do nemocnice místní obyvatelé.

Gladiátor pilotovaný poručíkem Braatenem dlouho pronásledoval jednoho z „Němců“, ale pak motor začal prudce ztrácet rychlost a Braaten se posadil na led jezera Bogstad. Při přistání letoun poškodil podvozek a byl vážně poškozen. Letadlo bylo následně opuštěno.

Když seržant Vaaler dorazil ve své havarované stíhačce na letiště Forneby, přistál vedle stíhačky seržanta Lütkena, který měl hned po startu problémy s motorem, takže se musel vrátit. Jakmile Vaaler vystoupil z kokpitu, objevil se nad polem k němu letící torpédoborec Bf-110 a zahájil na ně palbu ze svých těžkých děl a kulometných zbraní. O vteřinu později oba norské dvouplošníky Gladiator pohltily plameny.

Když se poručík Dag Krohn po bitvě vrátil na své letiště, uviděl na letišti několik německých dopravních letadel. Poté bylo Krohnovi jasné, že letiště bylo dobyto, načež přistál na ledu jezera Tyrifjord, kde již parkoval další zaparkovaný gladiátor poručíka Rolfa Tradina. Zde je jeho letadlo na ledu jezera, obklopené překvapenými, mírumilovnými obyvateli. Bude znovu bojovat.

Výsledkem bylo: Ve vzdušné bitvě Norové sestřelili dva Messerschmitty Bf.110 a jeden Ju-52, přičemž sestřelením ztratili jeden vlastní letoun. Výsledkem ale zároveň bylo, že jediné norské stíhací peruti se podařilo zničit tři nepřátelská letadla, ale o všechna svá letadla nějak přišla. Nyní se Němcům otevřel vzdušný prostor nad hlavním městem Norska.

Sedm dvouplošníků samozřejmě nemohlo zabránit německému výsadku v obsazení letiště. Norští piloti budou v budoucnu pokračovat v bojových operacích v Norsku a někteří z nich zamíří i do Británie.

Medju poté, co se Němcům podařilo zbavit se Gladiátorů, jejich první tři stíhačky dokázaly dosáhnout letiště Forneby a v 08:45 začaly útočit na protivzdušnou obranu letiště před jeho dobytím. Na letišti Forneby byly dva zaparkované gladiátory, které torpédoborce okamžitě zničily. Dva ze šesti Bf.110, které bitvu přežily, měly poškozené motory, ale squadrona tvrdošíjně kroužila poblíž letiště a čekala na přílet přistávajícího letounu. V nádržích zůstaly poslední kapky paliva, takže jakmile se objevily Ju-52 a začaly přistávat jejich výsadkové jednotky, Bf.110 spěchaly na přistání. Navzdory silné protiletadlové palbě torpédoborec poručíka Helmuta Lenty jako první přistál na jeden motor. Nepodařilo se mu pořádně zabrzdit a letadlo vyjelo z letiště. Oba jeho podvozky se ulomily a Bf-110 se plazil po břiše a zastavil se poté, co havaroval a prolomil plot několik metrů od stromů rostoucích kolem domu na okraji letiště. Navzdory tomu začal radista letadla Walter Kubisch okamžitě ze svého kulometu pálit na norská obranná postavení. Poté přistálo zbývajících pět Bf-110. Bez vypnutí motorů se přesunuli na severozápadní okraj letiště, kde byly umístěny pozice norských protiletadlových děl. Tam k nim Bf-110 otočily ocasy a jejich zadní střelci zahájili palbu z kulometů. Norští protiletadloví dělostřelci už ale ustoupili, jakmile letoun Lenta přistál.

V 09:05 dorazil do Forneby velitelův Ju-52. Při přiblížení na přistání na něj vystřelily protiletadlové kulomety a jedna z kulek zabila kapitána Richarda Wagnera, který byl na palubě jako pasažér.

Norové se narychlo pokusili zabarikádovat přistávací dráhu umělými překážkami, umisťovali auta a zbytky svých letadel, ale dovednost německých pilotů Ju-52 zvítězila a postupně všechny dopravní letouny dokázaly přistát, i když tři z nich byly poškozený.

Pěšáci a piloti, kteří se k nim přidali, rychle dobyli letiště, postavení protiletadlových děl a středisko řízení letu. Někteří z Fornebyho obránců byli zajati. Na zemi již přistávající síly radostně přivítal německý letecký přidělenec v Oslu, kapitán Eberhard Spiller. Z velícího Ju-52 byl odeslán radiogram: "Forneby je v našich rukou."

Nyní se Němcům otevřela cesta do norského hlavního města Osla.

---------------------------

Ohledně Helmuta Lenta.
Tentokrát měl s přistáním opravdu velké štěstí.

Narodil se v hluboce věřící rodině, brzy projevil velkou vášeň pro létání na kluzácích a proti vůli svého otce vstoupil v roce 1936 k Luftwaffe. Po dokončení výcviku byl přidělen k Zerstörergeschwader 76 (peruť torpédoborců 76) vyzbrojené dvoumotorovým těžkým stíhačem Messerschmitt Bf 110. Do kterého Němci vkládali velké naděje, ale který by se ukázal být degenerátem. Lent zaznamenal svá první vzdušná vítězství na začátku druhé světové války během německé invaze do Polska. Účastnil se invaze do Norska. Létal na pozemních podpůrných misích, protože jeho stupidní Bf 110 už nebyl k ničemu. Až jednoho dne byl převelen k obnovenému Nachtjagdgeschwader 1. Bf 110 se nečekaně ukázal jako vynikající stíhač pro ničení spojeneckých nočních strategických bombardérů, takže do něj německé velení vkládalo velké naděje.

12. května 1941 si Lent připsal první noční vítězství.
30. srpna 1941 byl vyznamenán Rytířským křížem Železného kříže za 22 sestřelů. Jeho neustálé hromadění vzdušných vítězství vedlo k pravidelným povýšením a vyznamenáním.

10. září 1941 se oženil s Elizabeth Petersenovou, která byla ve skutečnosti Elena Senokosnikovová a narodila se v roce 1914 v Moskvě.

V noci 15. června 1944 byl major Lent prvním nočním stíhacím pilotem, který dosáhl 100 nočních vzdušných vítězství, což mu dne 31. července 1944 vyneslo Rytířský kříž Železného kříže s dubovými listy, meči a diamanty.

5. října 1944 Lent letěl s Junkersem Ju 88 na rutinním tranzitním letu. 5 kilometrů jižně od Paderbornu. Při přistání vypadl jeden z motorů a letadlo narazilo do elektrického vedení. Všichni čtyři členové posádky byli smrtelně zraněni. Tři muži zemřeli krátce po katastrofě a Lent zemřel na následky zranění o dva dny později, 7. října 1944.

Je ironií, že jako eso Messerschmitt Bf 110 sestřelil 110 nepřátelských letadel. Tím se stal druhým největším počtem nočních sestřelů mezi německými nočními stíhacími esy. Vzhledem k tomu, že jeho hlavními oběťmi byly čtyřmotorové bombardéry, jejichž posádka byla v průměru 7 lidí, je děsivé si představit, kolik lidí poslal na onen svět. A jen jeho vlastní smrt ve 26 letech zastavil ho.
delandel Delandel 25.6.2024 03:20  22578
Operation Weserübung 18 - Nå skal vi slåss, gutter! (Teď pojďme bojovat, chlapci!)

Po smrti křižníku Blucher zemřelo spolu s ním 125 členů posádky a 122 pěšáků. Norští dělostřelci byli výborní střelci; nepodařilo se jim vypálit mnoho granátů, ale téměř všechny zasáhly křižník.

Admirál Kummetz a všichni důstojníci velitelství 163. divize na palubě byli schopni přežít.

Nyní, když německá squadrona ztratila svého velitele, ztratila kontrolu. Kapesní bitevní loď Lützow, která se pohybovala jako druhá za křižníkem Blücher, se také dostala pod palbu norského pobřežního dělostřelectva, a když viděl, jak těžce byl Blücher poražen, obrátil se zpět. Podařilo se mu získat 3 zásahy od 150 mm granátů, které zabily šest námořníků na lodi. Poté celá německá squadrona začala ustupovat.


Avšak právě v této době se od hlavní formace oddělila skupina německých lodí sestávající ze dvou minolovek a dvou malých torpédoborců, aby dobyla námořní základnu Horten.

Na námořní základně Horten byla jedinou norskou lodí připravenou k boji minonoška Olaf Tryggvason. Ale zahájil zuřivou palbu na blížící se německé lodě. To způsobilo, že německý Minenräumboot R 17 začal hořet. A pak, po dalším zásahu granátu, jeho náklad hlubinných náloží explodoval, což způsobilo, že R 17 explodoval a potopil se. Poté německý útok na norskou námořní základnu z moře selhal.

Olaf Tryggvason se vzdal teprve tehdy, když němečtí vojáci přistáli na břehu, dobyli samotné území základny Horten a norská loď byla zablokována jak z moře, tak ze země.

Nyní se Němci potřebují co nejrychleji probít do Osla, jinak celému plánu hrozí neúspěch. Němci si uvědomili, že není možné rychle projít, a začali jednat tak, jak by měli jednat od samého začátku, pokud by operace byla vojenská.

Byly povolány bombardéry, které provedly postupné útoky na baterie norské pevnosti. Norové se ale nevzdali a 9. dubna se německým invazním silám na lodích přes veškerou snahu nepodařilo postoupit dále a vylodit se v norském hlavním městě Oslo.


Ve stejnou dobu se německá eskadra přesouvala do strategicky důležitého města Bergen. Jádro německých lodí tvořily dva lehké křižníky Cologne a Königsberg, dále dva malé torpédoborce a řada dalších pomocných lodí. Všechny tyto lodě přepravovaly 1900 vojáků 69. pěší divize.

Zde Němci lstivě kráčeli pod britskou vlajkou.
Ve 2:00 je objevila norská hlídková loď a požádala o jejich příslušnost. Němci se představili jako britská křižníková flotila. Tentokrát se Němcům podařilo vyhnout se bitvě, ale norská hlídková loď informovala o zjištěných podezřelých lodích pozemní pobřežní baterie. U Bergenu měli Norové tři protilodní dělostřelecké baterie ráže 240 a 210 mm a měli také torpédovou baterii. Ale Němci měli štěstí. Na rozdíl od obrovského Oslofjordu v Bergenu Norové nestihli rozebrat situaci a připravit se. V 5:00 se pouze baterii 210 mm děl podařilo zahájit palbu na německé lodě rychle se pohybující k městu. Lehký křižník Königsberg obdržel tři zásahy, které způsobily těžké škody. Němci ale také rychle prošli nebezpečným sektorem dělostřelecké palby. Norové nestihli připravit svou torpédovou baterii k boji.

Norové prostě neměli čas. Bylo to dáno tím, že jako ve všech opevněních byl nedostatek personálu. Němci tedy na pobřeží vylodili jednotky, které dobyly dělostřelecké baterie i samotný Bergen.

Po příjezdu do Kristiansandu se německé námořní eskadře nepodařilo překonat palbu opevnění pobřežní baterie. Lehký křižník Karlsruhe se dostal pod dělostřeleckou palbu z námořních pobřežních děl Fort Odderey. Křižník se otočil, aby mohl vypálit plnou salvu zbraní. Třikrát se německé jednotky pokusily proniknout a vylodit jednotky na pláži, ale pokaždé byly nuceny ustoupit kvůli ostřelování z pevnosti Odderei.

V této době tam měli Norové válečné lodě.

Torpédoborce "Guller" a "Odin", ponorky "V 2" a "V 5"
Hlídkové lodě „Lyngdal“ a „Hval VII“. A malý torpédoborec Dolphin, který byl stažen z flotily. Na přístupech k fjordu hlídkovaly hlídkové torpédoborce „Kvik“ a „Lyn“ a hlídkové čluny „Hval IV“ a „Hval VI“.

Velitelé norských lodí se chovali velmi zvláštně. Ponorky dostaly rozkaz vyplout na moře, provedla ho pouze „ponorka B 5“. Hned při prvních salvách kapitán J. Brekke nařídil ponorce, aby se ponořila do hlubin, a vynořila se jen o pár hodin později. Když už bylo vše hotové. Na druhém člunu se rozebíral gyrokompas, což byl dostatečný důvod, aby poručík Bru zůstal na molu. Oba norské torpédoborce se nepohnuly. „Odin“ procházel menšími opravami a velitel „Güllera“, poručík Holk, opustil loď a šel telefonicky zjistit další rozkazy.

Norské hlídkové lodě. Jakmile na ně německé torpédoborce vypálily několik nepřesných výstřelů, spěchaly se schovat mezi skalnaté ostrovy.

Dělostřelecký souboj trval několik hodin až po několika náletech bombardérů a úspěšné souhře okolností Němci dobyli opevnění a přistáli v přístavu. V 17:00 se 310. německý pěší pluk nacházel v Kristiansandu. Norský odpor vedl ke zpoždění při vylodění a dobytí města Němci o téměř 12 hodin. To bude hrát roli v budoucnu.

Město měly bránit jednotky norské 3. divize, ty však Němcům nekladly důstojný odpor, ale udržely disciplínu a bez větších ztrát ustoupily. Děla některých baterií nevypálila vůbec ani jeden výstřel.

Všechny norské válečné lodě, které nedokázaly odrazit invazi, byly zajaty.

Brzy do přístavu dorazí německé lodě dopravního oddělení s posilami, zbraněmi a vojenským materiálem.

Nedaleko se nacházelo letiště Kjevik, které dobyli němečtí výsadkáři, kteří tam přistávali přímo na Ju 52. Němci tam našli nejnovější bojové letouny Curtiss C-75 (později by z toho měli Finové velkou radost).

(Vtipný osud potkal německou velkou nákladní loď Seattle, která se od německé invaze do Polska skrývala před spojeneckými loděmi a dostávala se domů. Její statečný kapitán Hermann Leyman se radoval, protože prolomil anglickou blokádu a nyní se konečně cítil zcela bezpečně ve vodách neutrální země samozřejmě nevěděl o začátku invaze do Norska Ale válka zastihla i zde unavené námořníky.

Když se blížil ke Kristiansandu, ocitl se tam právě v době, kdy útočila německá flotila. A posádka norské pobřežní obranné pevnosti na Odderey si myslela, že je na stejné vlně s německými válečnými loděmi, a zahájila na něj palbu ze svých 150 mm, což způsobilo, že Seattle začal hořet. Její posádka opustila loď a Norové je vzali do zajetí. Když ale Němci 10. dubna zajali Kristiansand, osvobodili tým Seattlu. Loď Seattle unášela bez lidí na moři a shořela. 13. dubna se potopila.

Loď Seattle se vrátila domů na šest měsíců, a když byla velmi blízko Německu, zemřela kvůli tak absurdnímu souboru okolností)


Němci vtrhli do Trondheimu se zapnutými navigačními světly a předstírali, že jsou britské lodě. Zde se jim podařilo dosáhnout překvapení a město bylo bez odporu dobyto.


Konečně se další německá formace pohybovala směrem ke svému nejsevernějšímu a nejvzdálenějšímu cíli. Do přístavu Narvik. Bitevní lodě Scharnhorst a Gneisenau zůstaly na moři, aby kryly vylodění. A 10 německých torpédoborců vstoupilo do fjordu a zamířilo k přístavu. Po cestě Němci vylodili pěší jednotky, aby dobyli pobřežní opevnění a baterie. S velkým překvapením zjistili, že opevnění vyznačená na mapě nebyla ve skutečnosti.

Faktem je, že v roce 1912 se Norové rozhodli postavit opevněný Forit na obranu poblíž Narviku. Ale pak se projekt nikdy nerozběhl kvůli nedostatku financí. Německá rozvědka si nedokázala představit, že 30 let Norové poblíž Narviku nic nepostavili. A Němci byli naštvaní, když se dozvěděli, že jejich plán využít dobytá opevnění, kdyby se náhle Britové rozhodli strčit tam nos, selhal.

A tento špatný odhad německé rozvědky bude hrát roli i v dalších událostech.

V Narviku, u vjezdu do přístavu, byly nejmocnější, i když velmi staré norské lodě. Norge a Eidsvold.

Němci vyslali svého vyslance na člunu k bitevní lodi Ewald k jednání. Kdo řekl Norům o německé obraně bratrského Norska před britskou agresí a požadoval, aby okamžitě kapitulovali a umožnili německým lodím vplout do přístavu. Norové na bitevní lodi odmítli všechny požadavky, a Němci jednali dost podlě, pokud je takový koncept obecně použitelný pro takové řemeslo, jako je válka.

Jakmile německý vyslanec sestoupil z norské bitevní lodi, okamžitě dal signál červenou raketou. O několik sekund později jeden z německých torpédoborců vypálil na Ewald čtyři torpéda, která zasáhla bitevní loď a ta explodovala a rozletěla se na kusy, načež se potopila. Z jeho posádky zahynulo 175 námořníků, přežilo jen šest lidí.

Druhá bitevní loď Norge odpověděla zahájením palby na Němce.
Stihl ale vypálit jen pár ran, načež ho zasáhla torpéda německých torpédoborců a potopil se. Zemřelo na něm 101 námořníků. Tato smrt téměř tří set námořníků je největší tragédií v historii malého norského námořnictva.

V ostatních věcech byla nyní cesta k molům Nark volná a 10 německých torpédoborců vylodilo 2 000 horských rangerů z 3. horské divize generála Dietla.

V Narviku byla norská posádka skládající se z téměř 500 vojáků pod velením plukovníka Konrada Sundla.

Plukovník Sundlo byl členem Nasjonal Samling od roku 1933 a když se dozvěděl o německém vylodění, místo organizování obrany měl z této akce velkou radost.

Ano, plukovník byl příznivcem Quislinga.
Narvik se ukázal být pravděpodobně jediným případem, kdy Quisling neklamal a zde důležitý post skutečně obsadil norský fašista. Plukovník Sundlo okamžitě nařídil všem svým jednotkám, aby složili zbraně. Osobně se zjevil generálu Dietlovi a vzdal se mu. A řekl Němcům o všech vojenských tajemstvích, která znal.

200 norských vojáků pod velením plukovníka však tuto zradu vidělo a odmítlo se vzdát Němcům a s částí zásob ustoupilo z Narviku s úmyslem pokračovat v boji proti útočníkům.

Většina šesté norské divize umístěné v oblasti Narvik si také zachovala svůj bojový potenciál. Její jednotky okamžitě povstaly na poplach a připravily se zablokovat Němce ve městě a nepustit je dál.
delandel Delandel 23.6.2024 19:59  22576
V Panzer General je Hetzer a Panzerjäger 38. Jejich jména jsou pravděpodobně zmatená.

Soudě podle Parametrů a vzhledem k tomu, že Panzerjäger 38 se na mapě objevuje jako jednotka pouze ve Washingtonu, vypadá jako E-25 nebo E-10 se 75mm Pak 42 L/70.

Vzhledem k tomu, že ve hře jsou Yak-9M a Yak-9 vyměněny a je tam Spitfire XVII, je to normální :)

Všichni věří, že jméno Hetzer bylo vymyšleno po válce. Nemám žádné listinné důkazy, že by Němci nazývali Panzerjäger 38, Hetzer. Ale podle nich to udělali, ačkoli to řekli po skončení války.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 23.6.2024 14:43  22575
BagrationVčera ubehlo 80 rokov od začiatku operácie .
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 23.6.2024 14:28  22574
HetzerInak neviem či si si všimol ale v PG je Hetzer aj Panzerjäger 38 ako 2 rôzne ikonky s rôznymi hodnotami a cenou. Jedna z množstva chýb v EQP .
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 23.6.2024 14:23  22573
22572No, jeho by som ako odborníka nebral :-)
delandel Delandel 22.6.2024 22:36  22572
Skvělá zpráva. Takže Chieftain se mýlil. Taky jsem mu vždycky říkal Hetzer :)
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 22.6.2024 22:17  22571
22565Poopravím jednu tvoju chybnú informáciu . Jagdpanzer 38 je oficiálny názov ľahkého stíhača tankov . Bojové meno Hetzer dostal už počas vojny. Pôvodne malo byt pridelené novej konštrukcii stíhača tankov E-10 , bolo ale použité práve pre Jpz 38. Pod týmto menom ho uvádzali aj bojové jednotky vo svojich hláseniach a tak mu ostalo.
delandel Delandel 22.6.2024 08:42  22570
Můj další díl o válce v Norsku měl začít takto :)

No, není dobrý nápad, aby Němci pojmenovali svou válečnou loď Blucher.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 22.6.2024 06:47  22569
Ta podobnost, ani jeden nepřežil první rok válkyBlücher ausfWWI



Blücher ausfWWII

delandel Delandel 21.6.2024 21:12  22568
Operation Weserübung 17 - Buď budu odměněn, nebo postaven před vojenský soud. Oheň!

První setkání mezi Nory a Němci se uskutečnilo na přiblížení k Oslu přibližně o půlnoci mezi 8. a 9. dubnem. V této době se největší německá námořní formace pohybovala směrem k hlavnímu městu Norska. To zahrnovalo kapesní bitevní loď Lützow, těžký křižník Blücher, lehký křižník Emden, tři malé torpédoborce a několik minolovek.

Vlajkovou lodí byl křižník Blücher, na kterém byl velitel formace kontradmirál Oskar Kummetz. Křižník Blücher přepravoval také více než 800 německých vojáků od 163. pěší divize v čele s velitelem divize a celým jeho štábem. Celkem lodě přepravovaly asi 2000 německých vojáků.

Při přiblížení k Oslofjordu ve 23:00 byli Němci objeveni norskou hlídkovou lodí Pol III. Vydal se zachytit německou námořní armádu a zahájil varovnou palbu svým jediným malým 76mm kanónem. Když si uvědomil, že Němci neustoupí, začal střílet světlice, aby varoval norské pobřežní baterie před invazí. A začal se pokoušet narazit na německý malý torpédoborec typ 23 Albatros.

Německá loď Albatros s zpětnou palbou ze 105 mm děl způsobila norské hlídkové lodi těžké škody a způsobila, že po dvou zásahech začala hořet. Její kapitán Leif Welding se stal prvním Norem, který zemřel při vypuknutí války.

Osla Fjord - Jedná se o obrovský záliv, který se rozprostírá 100 kilometrů do země.

Německé lodě se po ní tedy musely pohybovat ještě několik hodin. Aby se Němci dostali do bezbranného norského hlavního města Osla a dobyli ho, musí projít kolem dvou komplexů pobřežních baterií. První opevněnou oblast se třemi bateriemi se Němcům podařilo rychle proběhnout vysokou rychlostí. Německé lodě se pohybovaly s vypnutými světly a nereagovaly na norské signály. Norům se je podařilo odhalit a dokonce vypálit varovný výstřel, ale kvůli absenci rozkazů a informací, že invaze začala, se neodvážili zahájit palbu na neznámé lodě.

Po překonání nebezpečného úseku norské námořní obrany Němci vylodili dvě roty vojáků, kteří měli jít po souši a zajmout tyto baterie. A německá námořní eskadra šla dál. Do další opevněné oblasti se dostanou asi za 3 hodiny.


Mezitím poslední norské opevnění chránící hlavní město mělo zkušeného velitele pevnosti, plukovníka Birgera Eriksena, který sloužil v armádě více než 40 let a do důchodu mu chybělo 6 měsíců. Od prvních baterií dostal informaci, že se k nim pohybuje neznámá nepřátelská námořní formace. Plukovník měl na přípravu a setkání s nimi přibližně 3 hodiny. Jeho podřízení ale váhali a nevěděli, co mají dělat, protože žádná válka nebyla. Zkušený plukovník Eriksen však nepochyboval, že proti jeho zemi došlo k agresi a musí je zastavit.

Opevněnou oblastí, které velel plukovník Eriksen, byla Fort Oscarsborg.

Pevnost, která se nachází na ostrově, je dodnes dobře zachována. Vytvořeno během krymské války a v roce 1940 bylo již dávno zastaralé. Byl namontován tři děla ráže 280 mm. Instalován na otevřených prostranstvích byl pro letadla snadným cílem. Ale jak si pamatujeme, přátelské zajetí nezahrnovalo předběžný letecký úder.

Na druhé straně vody od pevnosti, na břehu stála norská baterie 150mm protilodních děl.

Minule už německé lodě rychle propluly kolem prvních norských baterií. Admirál Kummetz očekával, že svou eskadru rychle proletí mezi norskými bateriemi Fort Oscarsborg a dělostřeleckými bateriemi na pobřeží. Poté němečtí vojáci obsadí norské hlavní město Oslo a hlavní úkol bude splněn.

A pak, skoro v 5:00 ráno, se před opevněním plukovníka Eriksena objeví německý křižník Blucher.


Těžký křižník Blücher je nejnovější německá válečná loď. V té době to byla jedna z největších lodí Kriegsmarine. Jako bratr těžkého křižníku Admiral Hipper měl přibližně stejné bojové parametry a pancéřování. Kvůli řadě změn provedených v projektu během stavebního procesu se uvedení křižníku do provozu zpozdilo. 20. září 1939 byl Blücher oficiálně přijat do Kriegsmarine. Loď však ještě zdaleka nebyla plně připravena opravit četné problémy a závady až do 27. listopadu. Poté začal námořní zkoušky, během nichž byly objeveny problémy a loď byla na konci ledna 1940 vrácena do továrny, aby problémy napravila. Teprve 7. ledna 1940 mohl křižník Blücher konečně opustit továrnu, ale kvůli špatnému počasí nebylo možné provést palebný výcvik a 17. ledna se vrátila do Kielu, kde byla opět odeslána do továrny na odstranit nedostatky, které se vlekly až do konce března. Loď, která formálně sloužila téměř šest měsíců, tak opustila staveniště pouze na 19 dní a nevypálila ani jednu ránu ze svých děl hlavní ráže. Nebyla provedena ani důležitá cvičení pro posádku lodi týkající se kontroly poškození při boji a přežití v boji.

Na konci března, po opuštění továrny, měl křižník Blucher znovu podstoupit námořní zkoušky, ale místo toho byla loď zařazena do formace, která měla napadnout Norsko. Naléhavá potřeba lodí pro operaci Weserübung donutila německé námořní velení použít mezi invazními loděmi křižník Blücher. Nebylo dost lodí. Posádka křižníku Blucher, který byl formálně uveden do provozu již v listopadu, ve skutečnosti nestihla provést jedinou cvičnou plavbu, nevypálila jediný výstřel z děl hlavní ráže a nikdy neprovedla povinná cvičení k odstranění následků bojové poškození.


Když se 9. dubna přibližně v 5:00 před Fort Oscarsborg objevil křižník Blucher, zahájila na něj palbu z bezprostřední blízkosti asi 1500 metrů dvě 280mm děla. Oba granáty, každý o hmotnosti 255 kg, zasáhly křižník. Zničili centrální stanoviště dělostřelecké palby na křižníku a zničili hangár, ve kterém byly uloženy dva hydroplány. Letecké palivo se rozlilo a začalo hořet, čímž vznikl obrovský požár. Křižník však pokračoval v pohybu a rychle se vyhnul dostřelu děl Fort Oscarsborg. Okamžitě se ale dostal pod palbu 150mm dělostřelecké baterie z druhé strany, která na křižník napršela dalších 25 granátů a téměř všechny střely zasáhly loď a přeměnily ji na jednu nepřetržitou palbu.

Velitel křižníku nařídil opětovat palbu. Ale se zničeným dělostřeleckým stanovištěm a nezkušenými dělostřeleckými důstojníky nebyli Němci schopni zorganizovat normální zpětnou palbu. Křižník ve skutečnosti začal bezcílně pálit všemi směry ze 105mm kanónů a rychlopalných protiletadlových automatických kanónů, což obráncům nezpůsobilo žádnou újmu.

Plameny pohlcený křižník však pokračoval v pohybu a nyní Němci definitivně uvěřili, že konečně prorazili do Osla, protože Norové podle jejich informací již žádné pobřežní opevnění neměli. Němci ale nevěděli, že se zde téměř 40 let ukrývala poněkud exotická norská tajná zbraň. Baterie pobřežních torpéd.

Stavba torpédových baterií pro ochranu přístavu je obvykle beznadějný úkol. Ale v podmínkách úzkého fjordu mohla taková archaická stavba spolehlivě ochránit jedinou cestu, kterou by se jakákoli loď mířící do Osla nevyhnutelně vydala. Norové tak ve skále vybudovali tunely, kterými se na železničních vozech dodávala torpéda. Ve skalách pod vodou byly vybaveny tři kanály pro odpalování torpéd. Němci o této torpédové baterii, která existovala 40 let, nic nevěděli. O kvalitě německé rozvědky v Norsku jsme již mluvili. A ze vzduchu tato torpédová baterie nebyla pro průzkumná letadla viditelná.

Norové vypálili dvě torpéda na hořící křižník, který měli před očima. Obě torpéda zasáhla loď a došlo ke dvěma silným explozím. Protitorpédová ochrana těžkého křižníku do jisté míry splnila svůj účel a omezila počáteční záplavy. Kvůli poškození turbogenerátorů ale křižník ztratil elektřinu. Záchranným týmům se požáry nepodařilo uhasit. Navíc je značně brzdila přítomnost na lodi velkého množství přebytečných zavazadel a přepravovaných pěšáků, kteří svými bednami s municí a jídlem zaplňovali veškerý volný prostor na křižníku. Brzy začaly tyto četné krabice s municí rozmístěné po celé lodi explodovat a hořet.

V 6:00 v křižníku explodoval dělostřelecký zásobník. To způsobilo ještě větší destrukci a byly zničeny vodotěsné přepážky mezi kotelnami. Požáry na lodi se rychle šířily a nepodařilo se je uhasit. Poté už proud vody nešlo zastavit a křižník se začal rychle potápět.

Asi v 7:00 bylo jasné, že křižník už jde pod vodu a kapitán křižníku dal všem rozkaz opustit loď.

7:20, když dánský král Christian X oficiálně kapituluje a nařizuje své armádě zastavit odpor. Ve stejné době se v Norsku převrhl německý těžký křižník Blücher a začal se sklopeným nosem pomalu sjíždět pod vodu.

Brzy zůstala na hladině jen zadní část lodi a pak zmizela i ta.

Poté, co se křižník dostal pod vodu, bylo slyšet několik podvodních výbuchů. Křižník dosáhl dna v hloubce 70 metrů. A ropa bude hořet na povrchu vody ještě mnoho hodin.


Střílet ze zbraně není opravdu těžké, ale rozhodnout se vystřelit je extrémně obtížné
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 21.6.2024 17:28  22566
Kvůli T-55 tam určitě nejeli, ale právě kvůli M36 Jacksonovi, je tam taky M8 Greyhound
delandel Delandel 21.6.2024 16:03  22565
Kdo potřebuje tento T-55, kterých je obrovské množství. Ale je tu jugoslávská M36, která se k nám dostala během druhé světové války.

90 mm GMC M36


Je to také neoficiálně M36 Jackson nebo M36 Slugger. Zdá se, že tato jména se začala používat po válce, jako v případě Jagdpanzeru 38, kterému lidé po válce říkali Hetzer.

Velmi dobré sau.
Možná o tom někdy napíšu.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 21.6.2024 15:02  22564
O tom tanku se i kdysi psalo v HPM, byla tam i fotka, takže asi k němu jezdil kde kdo.

[ 5824 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt