Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Panzer General [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Hartmann, stanny.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46

Příteli, který vstupuješ do tohoto klubu poprvé: Pokud Ti název "Panzer General" je povědomý, jistě jsi už alespoň jednou v životě neodolal pokušení a zahrál sis tuto skvělou strategickou hru; pak se v tomto klubu budeš cítít jako ryba ve vodě (případně jako Wittmann v Tigerovi), neboť se ocitáš mezi spoustou podobně orientovaných nadšenců. A pokud jsi slasti PanzerGeneralování ještě neokusil - pak se Tě pokusíme získat mezi nás, pravověrné. Třeba Ti v tom pomůže

Česká stránka Panzer General

NÁVODY
Motto koordinátora:
Nabízím každému pomocnou ruku, ale nikoho nebudu vodit za ručičku

Záloha klubu - PG manuál - Jak rozběhat PG - Vše k turnaji - PG web - Tel. kontakty na hráče (k dispozici u velitelů)

INFORMACE PRO NOVÁČKY:
Pro zařazení do Turnaje je třeba absolvovat Přijímač!

PŘIJÍMAČ




Právě se hraje 5. turnaj v Panzer Generalovi

Oficiální turnajový email: turnaj.panzergeneral@email.cz

1. etapa - 2. etapa - 3. etapa - 4. etapa - 5. etapa - 6. etapa - 7. etapa - 8. etapa - 9. ETAPA ROZLOSOVÁNA - Graf vývoje skóre

PANZERLIGA na Homepage

   WoT klan Panzer General

== >> - formulář na Treffung ==

== Dohledávání obrázků ze série Panzer General ==

== Prager Treffung 15.3.2024 ==

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: gnxtrjt
[ 5824 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 18.8.2024 08:39 - Oblíbené kluby (23:16) 22612
Nezabíjejte je. Petice chce donutit vývojáře udržovat podporu starých her
delandel Delandel 13.8.2024 16:38  22611
Operation Weserübung 23 - Události v Narviku.

Vraťme se do norských vod.
V nejsevernějším přístavu Norska, Narviku, provedlo deset německých torpédoborců po potopení norských bitevních lodí obojživelný útok. A už spěchali na návrat do Německa. Podle plánu měly být torpédoborce před cestou zpět dotankovány ze dvou tankerů, které byly do Narviku odeslány předem. Jeden z tankerů byl však 9. dubna zadržen a potopen norskou hlídkovou lodí. V důsledku toho do přístavu Narvik pro Němce dorazil pouze jeden tanker. Následkem toho tankování trvalo až do noci a bylo rozhodnuto odložit zásilku o den do 10. dubna. V této době byly obě německé bitevní lodě Scharnhorst a Gneisenau stále v Norském moři na vzdálených přístupech k Narviku v oblasti Lofot. Ale brzy ráno 10. dubna narazili na velkou britskou námořní formaci a po krátké bitvě utrpěli poškození a byli nuceni odejít do Německa.

A nyní ani německé ponorky s dřevěnými torpédy, ani jejich vlastní těžké válečné lodě, dokonce ani pobřežní baterie (které nebyly v Narviku) nemohly ochránit německé torpédoborce, které zůstaly v přístavu.

Britové však přesně nevěděli, kolik německých lodí bylo v Narviku. V časném ránu 10. dubna tam bylo posláno pět britských torpédoborců, aby provedly průzkum. V podmínkách silné dešťové bouře byly britské lodě schopny vplout do přístavu a nepozorovaně se přiblížit.

V této době kotvilo v přístavu pět německých torpédoborců a mnoho dalších pomocných lodí. Některé lodě doplňovaly palivo, jiné čekaly, až na ně přijde řada u čerpací stanice. Němci byli naprosto bezstarostní a uvolnění.

Britové zareagovali rychle a okamžitě začali střílet torpédy na příhodné německé lodě a střílet je ze svých děl. První torpédová salva zasáhla německý torpédoborec Wilhelm Heidkamp. Vlastní záďové torpédo německého torpédoborce explodovalo a došlo k silné explozi, která zabila více než 80 námořníků, včetně velitele Friedricha Bontheho, velitele všech německých torpédoborců.

Britové provedli skutečný výprask na německých lodích v přístavu, potopili a poškodili asi deset německých lodí. A to vše bez ztrát na britské straně. Poté se Britové s hlubokým pocitem úspěchu vydali zpět, nyní zcela bezstarostní a uvolnění.

Na výjezdu ze sousedních fjordů se však objevilo zbývajících pět německých torpédoborců, které toho rána nebyly v přístavu, a nyní se hnaly pomstít své kamarády. Nyní byli Britové zaskočeni a neočekávali takový obrat událostí. V důsledku německého útoku byly potopeny dva britské torpédoborce. Ale zbytek byl schopen ustoupit. A budou velení informovat o skutečné síle Němců v Narviku. A od té chvíle byly všechny německé lodě poblíž Narviku odsouzeny k záhubě. Britové spolehlivě zablokovali cestu zpět a přivedli vážné námořní síly včetně letadlové lodi Furious a bitevní lodi Warspite.

13. dubna, po úderu britského námořního letectva, který potopil německou ponorku U-64, která měla tu smůlu, že skončila v Narviku, přesunuli Britové své námořní síly skládající se z bitevní lodi Warspite a devíti torpédoborců do Narviku.

Začalo to, co se později nazývalo druhá bitva u Naviku. Němci však tentokrát proti bitevní lodi, která ničila německé torpédoborce palbou ze svých silných 381mm děl, neměli šanci. Nakonec, po hrdinném odporu, se přeživší Němci stáhli na nejvzdálenější konec zálivu a vyhodili do povětří své lodě, vystoupili na břeh a proměnili se v námořní pěchotu o asi 2600 lidech a poté co pohřbili své padlé kamarády se přidali k Jaegerům v Narviku.

Všech deset německých torpédoborců, které vylodily jednotky v Narviku, bylo zničeno.


Co do počtu jednorázových ztrát válečných lodí utrpěla Kriegsmarine největší porážku v celé válce. Porážka byla strašná, stačí říct, že Německo mělo v té době jen 20 torpédoborců a Němci ztratili v jedné bitvě přesně polovinu všech svých lodí této třídy...

Nehledě na to, že potopení Blücheru je snad nejtěžší a nejnákladnější ztrátou německé flotily během tehdejší invaze do Norska. Ale byla to smrt deseti torpédoborců, která doslova šokovala celé německé vedení, šokovala je včetně Hitlera. Celá hrůza situace spočívala v tom, že nyní byl obojživelný útok, který přistál v Narviku, odříznut od moře a zablokován norskými jednotkami na souši. Nachází se daleko na severu ve vzdálenosti téměř tisíc kilometrů od nejbližších německých jednotek na nepřátelském norském území. A překonat 1000 kilometrů v Norsku je mnohem obtížnější než stejnou vzdálenost v Evropě.

A hned druhý den, 14. dubna Náčelník německého generálního štábu generál Halder napsal ve svém deníku: Nebude možné držet Narvik.
Neuspěli jsme....


První bitva o Narvik

Druhá bitva o Narvik
vlk Vlk 4T Modrý tým; Rozhlédnu se a pak kousnu! 12.8.2024 17:53  22607
Nevěřím, že by to bylo vyřčeno. Na druhou stranu nelze podceňovat mozky rozvědčíků řádně vymyté vnitro-stranickou propagandou.
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 10.8.2024 15:37  22606
delandel Delandel 3.8.2024 17:43  22605
Operation Weserübung 22 - Dřevěné zbraně.

Německým ponorkám cíle během norské operace opravdu nechyběly. Události se ale vyvíjely způsobem, který nikdo nemohl předvídat.

Ponorka kapitána Herberta Schultze, který byl v té době již zkušeným velitelem ponorky, zaútočila na dva britské těžké křižníky Berwick a poté York. První torpéda vypálená jeho ponorkou však nevybuchla a další explodovala předčasně, než dosáhla svého cíle.

Ponorka U-38 kapitána Heinricha Liebeho zaútočila na britskou bitevní loď Valiant. Torpéda ale opět selhala.

Velitelem ponorky U-47 je legendární Gunther Prien. Kdo v té době byl již živoucí legendou německé ponorkové flotily. (V roce 1939 Prien potopila britskou bitevní loď Royal Oak, když byla zaparkovaná s 833 námořníky a kontraadmirálem Henrym Blagroveem). Gunther Prien dělal to, co miloval. Nepozorovaně pronikl do nepřátelských přístavů a ​​napadl tam lodě. A tak objevil tři velké a tři malé transportní lodě, dva křižníky u kotviště. Prien střílel na lodě z vhodné pozice, jako by byl na střelnici, a vypálil čtyři torpéda. Žádné z torpéd ale nevybuchlo. Šokovaný Prin si promnul oči a nařídil znovu nabití torpédometů, přičemž osobně zkontroloval nastavení parametrů torpéda. Následovala druhá salva, ale žádné z torpéd nevybuchlo... Stojí za zmínku, že torpédo je drahá námořní zbraň. Cena německého torpéda byla považována za poměrně nízkou, v rozmezí od 25 do 50 říšských marek. Neúspěšné odpálení 8 torpéd Günter Prien tak stálo stejně jako 2-4 vysoce účinné bitevní tanky Pz-IV. Flotila je drahé potěšení.

Mezitím Gunther Prien uvízl v zátoce během manévrů k vypuštění záďového torpéda. Jeho ponorka najela na mělčinu a poškodila dieselový motor na pravoboku, když se snažili vyprostit. Prien měl štěstí, že jeho torpéda byla nefunkční, a proto Britové nevěděli, že na ně střílel. Nemohl však čekat na příliv, protože byl na dohled britských lodí. Do úsvitu zbývalo jen pár hodin, po kterých Britové objeví jeho uvízlou ponorku. Nakonec jeho posádka rozhoupala ponorku zevnitř a U-47 se podařilo uniknout.

Na zpáteční cestě 19. dubna Prien objevil britskou bitevní loď Warspite a napadl ji. Prienovi však nebylo souzeno připsat si na konto druhou zničenou bitevní loď a zároveň se zapsat do dějin jako největší německý velitel ponorek, který zničil dvě bitevní lodě. Torpéda mu opět selhala.

Bitevní loď Warspite šťastně pokračovala ve své cestě. A Prienova ponorka byla napadena torpédoborci, takže sotva unikl. Ale odkud pocházel Battleship Warspite a proč byl tak šťastný? No... O této největší porážce německé flotily v celé druhé světové válce vám povím jindy.

Po návratu na vaši základnu Günther Prien v rozčilených pocitech pronesl svou slavnou větu, že s těmito (dřevěné pušky) už bojovat nebude. Tak nazýval svá torpéda.

Obecně byly německé ponorky v operaci Weserübung neustále sužovány poruchami. Vrchní velitel všech ponorek, admirál Doenitz, napsal: "Pochybuji, že se muži kdy museli spoléhat na tak zbytečné zbraně." Při ne méně než 40 útocích na spojenecké válečné lodě nebylo dosaženo jediného potopení. Doenitz se obrátil na Ericha Raedera a ten byl nucen s bezvýchodnou situací souhlasit. Nařídil všem ponorkám kromě tří, aby se stáhly do přístavu. Zbývající trojice dostala rozkaz pokračovat v průzkumných hlídkách.

Neúspěchy těžce zatížily psychiku ponorek, elity německé flotily. "Lidé ztráceli důvěru v torpéda," napsal Dönitz hořce. Ale v případě úspěchu by výsledky německých ponorek mohly být velmi úctyhodné. I rychlá analýza útoků prokázala, že pokud by torpéda na ponorkách byla provozuschopná, pak by všechny další akce Britů u Narviku vypadaly úplně jinak. Ano, německé ponorky byly krůček od několika úderných vítězství, která by mohla vážně ovlivnit námořní válku u norského pobřeží. Ale není jejich chyba, že v této společnosti nedosáhnou jediného vítězství nad velkými britskými válečnými loděmi.

Z rozzlobených zpráv kapitánů ponorek bylo Karlu Dönitzovi jasné, že na torpédech došlo k masivní závadě, při níž by je další nasazení ponorek u Norska jen vystavilo zbytečnému riziku.

Velká ostuda torpéda vedla k velkému skandálu s torpédy. Již 20. dubna byla na příkaz admirála Raedera vytvořena komise, která měla prošetřit příčiny poruchy torpéda. Sňatek v německých torpédech sám o sobě nebyl ničím novým. Neustálé problémy s torpédy byly zaznamenány od samého začátku války. Námořníci neustále požadovali, aby ženisté konečně vyřešili problém s torpédy. Němečtí inženýři překvapeně rozhodili rukama a potutelně naznačili, že možná sami námořníci potřebují lépe mířit, pak se jejich problémy vyřeší. Němečtí námořníci v odezvě naznačili, že příště by bylo lepší umístit tyto inženýry do torpédometů a vypustit je do britských lodí. Možná pak budou inženýři užitečnější než torpéda.

Obecně platí, že takové neustálé hádky a přesouvání odpovědnosti za vadná torpéda mezi námořníky a inženýry nikoho z vrchního velení nezajímaly, dokud v norské operaci problém nabyl skutečně obludného rázu a trpělivost německého velení skutečně došla.

Ukázalo se, že skutečně došlo k závadě na pojistkách torpéd, avšak místo odstranění příčiny závady to němečtí inženýři nedokázali a tuto skutečnost zatajili. Případ skončil u soudu pro šéfa institutu pro testování torpéd admirála Oskara Wehra a některé další inženýry. A teprve poté byla torpédová krize částečně vyřešena. Jak byla vyrobena nová provozuschopná torpéda, němečtí ponorci byli schopni znovu získat důvěru ve své zbraně.

Ale doba, kdy Němci mohli beztrestně střílet na britské válečné lodě, byla navždy ztracena. A periodické problémy s torpédy pokračovaly až do roku 1942.


Co mohu říci.
Němečtí ponorkáři měli v operaci Weserubung ztracenou smůlu.

Když už mluvíme o těch, kteří mají štěstí!
Pokud existují nějaké šťastné lodě, je to určitě britská bitevní loď Warspite. Jen během prvních dvou týdnů norského tažení se německé ponorky pokusily zaútočit na bitevní loď nejméně šestkrát! Ale zůstal nezraněný a klidně šel za svými cíli. Pikantní situaci přidává to, že plovákový letoun Fairey Swordfish na palubě bitevní lodi dokázal potopit těžkou německou ponorku Type IXB (U-64) se svými 250librovými bombami. Stát se prvním letadlem, které ve válce potopilo ponorku.


-------------------------------------------------

P.S.

30. října 1939 v 10 hodin ráno se německá malá ponorka Type IIC U-56 vyhnula detekci deseti britskými torpédoborci bránícími domácí flotilu západně od Orknejí a dostala se na dostřel, aby zaútočila na bitevní lodě Nelson a Rodney. Ponorka se k bitevní lodi přiblížila na střeleckou vzdálenost 800 metrů a šance, že zasáhne a potopí nejsilnější britskou bitevní loď, byla jako vždy vysoká.

U-56 vypálila tři torpéda směrem k bitevní lodi Nelson. Nedošlo k žádným explozím, ale torpéda pravděpodobně zasáhla trup bitevní lodi Nelson. Jeden z operátorů sonaru U-56 tvrdil, že slyšel zvuky torpéd zasahujících do trupu nepřátelské lodi. Často se tvrdí, že na palubě bitevní lodi Nelson byl v té době první lord admirality Winston Churchill. Ale neexistuje pro to žádný důkaz.

Ať už to bylo jakkoli, kvůli nezdaru zničit bitevní loď Nelson byl kapitán ponorky Wilhelm Zahn velmi rozrušený a Karl Doenitz považoval za svou povinnost zbavit ho velení U-56 a poslal ho zpět do Německa, aby se stal instruktor. Později ve svých pamětech Doenitz napsal: „Velitel, který provedl útok s velkou odvahou, obklopen dvanácti doprovodnými torpédoborci, byl tak deprimován tímto selháním, za které nemohl v žádném případě vinit, že jsem se cítil nucen odvolat ho na čas z aktivních operací“. Kromě toho Doenitz neustále dostával zprávy od svých mužů o problémech s vadnými torpédy, která používali. A věděl, že neúspěchy německých ponorek jsou způsobeny především vadnými torpédy. Wilhelm Zahn nakonec dostal velení silnější ponorky Type VIIC (U-69).
delandel Delandel 23.7.2024 22:29  22604
Ano, přidali jste loď do Leningradské mise. Převedena a vytvořena společnost pro SSSR založená na PG DOS. Po provedení titanské práce.

Ale ruská pěchota nebyla dokončena!! :D
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 23.7.2024 21:20 - Oblíbené kluby (23:16) 22603
Delandel [22602]: Sovětské lodě za druhé světové války obecně představovaly žalostnou podívanou. Protože se k nim ale německé lodě nemohly dostat, představovaly pro německé pozemní síly u břehů Černého a Baltského moře velký problém.

Proto jsem je dodělal do bitvy o Leningrad :)
delandel Delandel 23.7.2024 20:00  22602
Hartmann 22601

OH Děkuji. Chybělo mi to. Většina toho, co jsem četl, se týkala Petropavlovska. Ale v mém srdci navždy zůstane pod jménem Lützow.

Možná někdy napíšu o designově nejpitomějším sovětském křižníku druhé světové války. Který navzdory bastardskému designu bojoval navzdory všemu hrdinně.

Sovětské lodě za druhé světové války obecně představovaly žalostnou podívanou. Protože se k nim ale německé lodě nemohly dostat, představovaly pro německé pozemní síly u břehů Černého a Baltského moře velký problém.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 23.7.2024 17:30 - Oblíbené kluby (23:16) 22601
Delandel [22600]: Nějak uniklo, že ten křžiník se v SSSR jmenoval Tallinn.
delandel Delandel 23.7.2024 14:03  22600
Křižník Hipper ve službě v SSSR během druhé světové války.


Když už jsme u jména křižníku Lützow.
Lützow se původně jmenoval pátý a poslední těžký křižník třídy Admiral Hipper. Do roku 1940 byla loď dokončována v Německu, což vzhledem k nedostatku pracovních sil a neustálým výpadkům v německém průmyslu probíhalo velmi pomalu.

V dubnu 1940 byla loď dokončena na úroveň horní paluby, byly instalovány spodní dělové věže a částečně vztyčeny nástavby.

V říjnu 1939 SSSR předložil návrh na nákup 3 těžkých křižníků typu Admiral Hipper, 1 lodi Bismarck a několika dalších německých zbraní výměnou za potraviny a zdroje.
30. ledna 1940 byl Sovětům prodán pouze 1 nedokončený křižník Lützow za 150 000 000 říšských marek. V této ceně byly zahrnuty i náhradní díly, výsledky testů stroje a úplná technická specifikace. (Neskutečně drahý tank Tiger stál asi 250 000 říšských marek a Panther asi 125 000 říšských marek. SSSR tak zaplatil částku rovnající se přibližně 600 tankům Tiger nebo 1 200 tankům Panther za nedokončený křižník.... SSSR lesklá bída.

No... tak Sověti samozřejmě budou muset trpět s těmito německými tanky, které financovali během Velké vlastenecké války. Ach, jak to bylo trapné...

A nakonec, po uzavření dohody, Sověti obdrží nedokončený těžký křižník. Což se pokusí dokončit sami. 80 % materiálů pro křižník muselo být do SSSR dodáno z Německa za 12 měsíců a zbývajících 20 % za 15 měsíců. Kromě křižníku získali Sověti nové poznatky a technologie a doufali, že získají zkušenosti se stavbou tak výkonných lodí. Protože většina ruských konstruktérů lodí byla zabita nebo uprchli během občanské války. Sovětský svaz má obrovské množství zdrojů, takže nezaznamenali žádné problémy s náklady.

No, říkali si Němci, tyhle pitomce stejně zničíme, tak proč na nich nevydělat. Kde jinde najdeme takové ragamuffiny, kteří budou takhle platit?

15. dubna 1940 byla loď odtažena německou soukromou společností do Leningradu, kam dorazila koncem května.

Sověti jsou samozřejmě idioti.
Protože skutečné náklady na těžký křižník třídy Admiral Hipper se v závislosti na výbavě pohybovaly od 85 000 000 do 110 000 000 říšských marek. Německá bitevní loď třídy Scharnhorst stála asi 145 000 000 říšských marek.

Ale bitevní loď Bismarck už dosáhla téměř 200 000 000 říšských marek. Ano, tento žlab stojí stejně jako 2000 německých vysoce výkonných tanků Pz-IV. Přesněji řečeno, dostal jsem asi 1850 Pz-IV za 1 Bismarcka.
Tirpitz bude stát méně. 180 000 000 říšských marek za toto zbytečné obří koryto.
Torpédoborec stojí přibližně 13 000 000 říšských marek a je rychle a snadno postaven. Malý torpédoborec stojí asi 5 700 000 říšských marek. Ponorka typu VII stojí 4 700 000 říšských marek.

Námořnictvo je velmi drahá zábava.

Například super drahé a složité železniční dělo Schwerer Dora ráže 80 cm stálo až 7 000 000 říšských marek. Obrovské množství peněz. Za to se dalo koupit 87 letounů Messerschmitt Bf 109 Ale v porovnání s cenami válečných lodí nevypadá Dora příliš draho.


No a co Lützow v Rusku?

Poté, co konečně obdrželi německý nedokončený křižník v SSSR, byli potěšeni a rozhodli se, že jej musí postavit sami. Zároveň je žádoucí, aby loď měla následně vlastnosti a zbraně podobné ostatním křižníkům třídy Admiral Hipper. Naštěstí SSSR koupil všechny potřebné instrukce. Nákup technologie a její kopírování není tak špatné, protože to výrazně zrychluje čas. Ruská říše byla ve srovnání s evropskými mocnostmi podřadným státem a byla z velké části nucena nakupovat high-tech produkty z Evropy. Když začala Velká válka, spojenci Ruska, jako Francie a Británie, mu přestali dodávat vybavení. Na což si Rusko začalo žalostně stěžovat: Bratři spojenci, pomozte. Prodejte mi své motory a stroje. Na to spojenci odpověděli: Promiň bratře, probíhá velká válka, která se nikdy v minulosti nestala. Vrháme všechny naše zdroje do války, takže vám nemůžeme nic dát. Na což Rusko říká: Ale já nic nemám, udělal jsem ze svých lidí otroky, nic nechápou. Spojenci odpověděli: No, moc si nepomůžeme. Jsi už velký kluk, mohl bys sám vytvořit nějaký závod na výrobu motorů. Teď nás neobtěžujte, jsme zaneprázdněni, ve Verdunu máme zatracený nepořádek. Země se utopila v oceánech lidské krve.

Výsledek: Během první světové války Rusko povolalo 12 000 000 vojáků, z nichž 76 % utrpělo. To znamená, že z 10 lidí bude trpět 8. Z toho 2 zemřou, 2 se ztratí, 4 budou zraněni.
Ukazatele jsou přibližně stejné jako u Francouzů.
Horší bylo jen Rakousko-Uhersko. Tam se z 10 lidí vrátí domů neporušený jen jeden...
Němci měli také gigantické ztráty, z 10 lidí bylo 7 zraněných, ale tíhu války nesli.

Ale ve Velké Británii se z 10 lidí vrátilo 6 domů v pořádku, i když měli také více než 1 000 000 zabitých a více než 2 000 000 zraněných.

Celkově to byla zábava.

K velkým ztrátám Ruska přispěla i technologická zaostalost. V důsledku toho Ruské impérium prohrálo válku, samo se zničilo a dostalo se do pekla. Ale její spojenci Francie a Británie tuto válku vyhráli. Není to úžasné :)
V důsledku toho se Rusko změnilo v SSSR. Většina technologií již tak zaostalého ruského impéria byla ztracena a Sověti s velkou horlivostí sbírali veškeré cenné poznatky po celém světě.


Německý těžký křižník Lützow byl skutečnou pokladnicí nového vývoje, který Sověti dychtivě začali zkoumat. Připravenost křižníku v době prodeje byla 54 %

31. května 1940 dorazil křižník Lützow do Leningradu, kde měl být pod dohledem německých specialistů dokončen. Veškeré chybějící vybavení pro loď je postupně pomalu pocházel z Třetí říše.

25. září 1940 byl křižník Lützow přejmenován na Petropavlovsk. Na jaře 1941 začali němečtí specialisté z nějakého důvodu spěšně opouštět SSSR. A úplně poslední německý specialista se 21. června 1941 vrátil do vlasti. Kvůli zpoždění dodávek materiálu a zařízení byla připravenost lodi 22. června 1941 pouze 64 %.

Když válka začala, dělníci továrny a posádka lodi vynaložili veškeré úsilí, aby co nejrychleji uvedli křižník do alespoň podmíněně bojového stavu. 15. srpna 1941 byla na lodi vztyčena námořní vlajka a loď se připojila k flotile. Křižník byl nedokončený a byl instalován malý počet protiletadlových děl a byly instalovány 4 věže hlavní ráže. Pravda, děla byla jen ve dvou věžích.

Navzdory skutečnosti, že křižník nebyl ještě zdaleka připraven, naléhavá potřeba ho přinutila být použit v bitvě jako plovoucí dělostřelecká baterie při obraně Leningradu. Začátkem července 1941 byly z posádky lodi vytvořeny dvě roty námořníků, které byly poslány na pozemní frontu, protože tam byl velký nedostatek pěchoty.

7. září 1941 křižník Petropavlovsk pomocí čtyř 203 mm děl na palubě lodi poprvé zahájil dělostřeleckou palbu na německé jednotky, které se blížily k Leningradu, a nepřestal střílet po dobu 11 dnů.

Věřím, že němečtí pěšáci by byli velmi překvapeni, kdyby se dozvěděli, že na ně střílel sovětský nedokončený křižník třídy Hipper.

11. září 1941 došlo na lodi při střelbě k výbuchu. Výbuch granátu v kanálu roztrhl hlaveň zbraně. Není přesně známo, co mohlo být důvodem: závada v továrně nebo sabotáž ze strany Třetí říše.
Ostřelování ruských lodí značně brzdilo postupující německé pozemní síly. A 17. září se křižník Petropavlovsk dostal pod palbu německého těžkého dělostřelectva. Loď si s nimi vyměnila palbu a obdržela 53 granátů, z toho více než 20 granátů ráže 210 mm. Jeden z dělostřeleckých granátů zasáhl a vyřadil jediný zdroj energie křižníku. Navíc pobřežní rozvodna dodávající elektřinu lodi byla již zničena německým dělostřelectvem. Křižník byl nucen zastavit palbu a na palubě vypukly požáry. Celkem od 7. září do 17. září 1941 křižník vypálil více než 676 ran a ztratil 40 členů posádky (10 mrtvých a 30 zraněných). Ve dnech 17. – 19. září se loď vlivem poškození a vniknutí vody do jejího nitra začala naklánět a potápět a poté přistála na zemi.

Lodní děla byla zakonzervována, zařízení pro řízení palby a protiletadlové dělostřelectvo byly odstraněny, posádka byla převedena do námořní pěchoty a na další lodě flotily. Na křižníku zůstala pouze stráž a skupina specialistů z jeho posádky, kteří začali odstraňovat škody na lodi, obnovovali generátory, odčerpávali vodu ze zatopených místností, obnovovali přepážky a pomocné mechanismy.

Na jaře 1942 bylo rozhodnuto odstranit loď ze země, opravit ji a znovu uvést do provozu její dělostřelectvo. 10. září byla obnovena vodotěsnost trupu lodi. 15. září byl křižník ostřelován 150mm děly, ale takové ráže pozemního dělostřelectva nemohou pancéřovému křižníku způsobit velké škody. V noci na 17. září 1942 byla loď tajně odtažena do továrny k restaurování. 30. prosince 1942 byla téměř úplně obnovena bojová účinnost lodi a byla znovu zařazena do leningradského obranného systému. V tento den jeho dělostřelectvo znovu zahájilo palbu. V důsledku toho křižník opět začal otravovat německé pozemní síly.

Od 14. ledna do 21. ledna 1944 se křižník aktivně účastnil útočné operace Krasnoselsko-Ropšinskaja s cílem prolomit blokádu Leningradu. Loď pálila dělostřeleckou palbou na pozice Wehrmachtu. Celkem v této operaci střelci lodi vypálili více než 1 000 granátů. Po skončení války bylo rozhodnuto odtáhnout loď do závodu k další dostavbě. Uvažovalo se o mnoha projektech na dostavbu křižníku, ale kvůli vysokým nákladům na stavbu bylo rozhodnuto dokončit loď jako cvičný křižník, což se také neuskutečnilo.

12. ledna 1949 byla loď překlasifikována na lehký křižník.

11. března 1953 byla loď překlasifikována na nepoháněné cvičné plavidlo a přejmenována na Dnepr. 27. prosince 1956 byla reorganizována na plovoucí kasárna.

4. dubna 1958 byla loď vyloučena z flotily a v letech 1959-1960 byla rozřezána do šrotu.

Tak byl nakonec německý nedokončený těžký křižník třídy Hipper jménem Lützow prodán do SSSR. Kde ironicky zničil německé pozemní síly svými 203 mm děly. Navzdory tomu, že byl nedokončený a opakovaně byl vážně poškozen. Křižník byl schopen nejen zemřít, ale také přežít válku.
delandel Delandel 23.7.2024 10:01  22598
Co říkám, sotva se mu podařilo zachránit zadek.
delandel Delandel 23.7.2024 09:40  22597
Operation Weserübung 21 - Válka začala.

Takže poté, co norský král a celá vláda uprchli z hlavního města, 9. dubna v Oslu Quisling oznámil vytvoření nové vlády, v níž bude hlavní. Dokud ho však legitimní panovník pro tuto funkci neschválil, byl Quisling v hlavním městě oficiálně považován za nelegitimního podvodníka.

10. dubna Němci opět vyslali do Hamaru svého velvyslance, který králi opět nabídl mírovou smlouvu. Ale tentokrát se Němci pokusili vyvinout tlak z pozice síly.

Obsadili jsme hlavní město. Všechny důležité přístavy a hlavní vojenská infrastruktura. Jaký má smysl se bránit? Německá vláda zaručuje králi udržení trůnu a širokou autonomii. Tentokrát ale bude hlavní podmínkou uznání nové Quislingovy vlády.

Král Haakon odpověděl, že za žádných okolností by nikdy nepřistoupil na německé podmínky. Tím skončil poslední Hitlerův pokus řešit věc politicky. Speciální operace pro přátelské dobytí Norska se nezdařila. Začala dlouhá a těžká válka.

Král Haakon, odmítající německé ostudné mírové podmínky, nepochybně prokázal velké vlastenectví a pevnost. Ale samozřejmě pochopil, že Norsko opravdu v této situaci nevydrží Německu dlouho vzdorovat a prohraje. Samozřejmě počítal se svými přáteli Brity a Francouzi. A vlastně to dávalo smysl. Je zřejmé, že spojenci nebudou jen sledovat, jak Němci přebírají Norsko a získávají zdroje, které potřebují pro válku.

Mezitím.
Po vylodění jednotek v norských přístavech se měly německé lodě podle plánu co nejdříve vrátit do Německa, nejlépe ještě tentýž den. Protože nyní je faktor překvapení invaze zcela ztracen. Nyní celý svět ví o německé invazi do Norska. To znamená, že nyní se mocná britská flotila již vydala na lov německých lodí.

Brzy začali mít Němci vážné problémy.

Jak již bylo psáno v minulosti, lehký křižník Karlsruhe byl zpožděn kvůli vleklé konfrontaci s norskými pobřežními bateriemi a Němcům se Kristiansand podařilo dobýt až večer. Večer 9. dubna opustilo Karlsruhe Kristiansand v doprovodu torpédových člunů. Brzy jej však objevily britské ponorky. Jedna z ponorek třídy Truant zasáhla křižník torpédem, prorazila velkou díru v trupu a umožnila, aby se dovnitř nalily tisíce tun vody. Záplava vyřadila jeho motory a generátory energie a přerušila napájení čerpadel, která se snažila vypořádat se s přicházející vodou. Protože tato čerpadla byla mimo provoz, rozhodl se kapitán lodi Reeve, že není naděje na záchranu lodi, a vydal rozkaz opustit loď. Německý torpédový člun Greif evakuoval posádku křižníku a vypálil dva další torpéda v Karlsruhe, aby ho úplně zničil.


Ano, návrat z norských přístavů se ukázal být pro Němce mnohem obtížnější než se do nich dostat.

Německé lodě opustily přístav Bergen ve 20:00, křižník Kolín nad Rýnem a torpédoborce se mohly vrátit domů a křižník Königsberg potřeboval opravy kvůli poškození od 210 mm norského pobřežního dělostřelectva. Loď byla zasažena 3 granáty, které způsobily vážné zničení. Křižník proto zůstal v Bergenu, aby napravil škody. Měl ale velkou smůlu, protože Bergen se nachází velmi blízko britského pobřeží a byl v dosahu britského pobřežního letectví. Za úsvitu 10. dubna odstartovalo 11 střemhlavých bombardérů Blackburn Skua z letecké základny na Orknejských ostrovech. Objevili křižník Königsberg a zaútočili na něj.

Königsberg pod útokem v Bergenu.

Nejméně pět 500librových (230 kg) bomb zasáhlo Königsberg. Což způsobilo vážné poškození lodi. Jeden pronikl tenkým palubním pancířem a prošel lodí, než explodoval ve vodě a způsobil značné strukturální poškození. Další zásah zničil pomocnou kotelnu. Loď se téměř okamžitě silně naklonila a kapitán nařídil posádce opustit loď. Posádka měla dostatek času na evakuaci mnoha mrtvých a zraněných. Měli také čas odstranit značné množství munice a vybavení ze zasaženého křižníku. V důsledku útoku zemřelo 18 lidí. Asi po 3 hodinách se lehký křižník Königsberg převrhne a potopí přímo u mola.

Kapesní bitevní loď Lützow kvůli jednodennímu zpoždění při vylodění v Oslu opustila Oslo fjord až v pozdním odpoledni 10. dubna. V té době již bylo u norského pobřeží 16 britských ponorek. Jedna z ponorek Spearfish objevila a zaútočila na Těžký křižník a zasáhla jej torpédem, které zasáhlo záď. Silný výbuch málem utrhl křižníku zadnici. Jeho záď se zlomila a spadla pod vodu. Lützow nabral 1300 tun vody a ztratil schopnost pohybu. Němci jej však dokázali odtáhnout do přístavu, kde byl až do roku 1941 opraven. Loď se již nebude podílet na norské společnosti.

(V budoucnu bude britská ponorka Spearfish spatřena na hladině 1. srpna německou ponorkou U-34 pod velením Wilhelma Rollmanna. Která ji napadne a potopí přibližně 290 km západně-jihozápadně od Stavangeru. Pouze jeden britský námořník, William Pester, bude zachráněn. Kdo bude zajat U-34 jako válečný zajatec.)

Britské ponorky zinscenovaly skutečný výprask německých transportních lodí, které měly do dobytých norských přístavů dodat posily a vše potřebné pro německou armádu. Jen za první 3 dny kampaně od 9. do 11. dubna potopily britské ponorky sedm německých transportních lodí, což způsobilo, že se ve vodě utopilo celkem 2000 německých vojáků a spousta vojenské techniky. To přinutilo Němce opustit námořní komunikaci s přístavy na západním pobřeží Norska a přesunout jednotky pouze pod dozorem úzkým průlivem mezi Dánskem a Norskem. A poslat zásoby letecky. A to vážně omezilo rychlost rozmístění německých jednotek v Norsku.

Může vyvstat otázka...
Co v této době dělala legendární německá ponorková flotila, která byla nasazena ve velkých silách u pobřeží Norska a byla povolána k ochraně německých lodí?

O této nepříjemné otázce napíšu jindy.
delandel Delandel 23.7.2024 09:19  22596
22594 Hartmann.

Děkuji! :)
Přesně tak Haakon.
V Rusku Хокон.

Někdy překladatel selže. Ztrácím z toho hlavu.

Pamatuji si, jak psal Hakan. Ale protože jsem dlouho nepsal a odklonil se od tématu, myslím, že jsem se pravděpodobně mýlil. Koukal jsem, jak píšu na nějakém webu a opravil jsem to na Hakonu, jak se tam píše. Skvělý :)
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 23.7.2024 08:15 - Oblíbené kluby (23:16) 22595
Delandel [22593]:

Rule Britannia!

Tuhle písničku jsme zpívali, když jsem hrál v seriálu České století
https://edu.ceskatelevize.cz/video/10774-ceske-stoleti-kulka-pro-heydricha-1941

čas 33:24
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 23.7.2024 08:08 - Oblíbené kluby (23:16) 22594
Delandel [22593]:

Jednou píšeš krále jako Håkan, podruhé Hakon. Obojí je špatně. Správně je Håkon nebo Haakon.

[ 5824 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt