Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 4.12.2007 16:10  2314
Wolfi: Nemám nic proti ultimátním technikám ať už v boji nebo mentálním boji. Jen mi vadí házení kostkou 300krát za sebou, postava, která narušuje fungování družiny, rušení plynulosti hry, počítání pravděpodobností a nuda.

Vnést do mentálního souboje více taktizování, současně udělat ty, kdo mentál neumí sami iniciovat, silnějšíimi při obraně, odstranit prostorovou neomezenost, to vše by IMHO vedlo k větší oblibě theurga.
beorn 4.12.2007 16:05  2313
xKiv:Takže jestli to dobře chápu:
Z tabulky si přečtu průměrný trvalý průnik za jidno kolo MS. (V případě že se útok a obrana rovnají to je tuším -10). Budu chtít dosáhnout přesahu +14.

doba = bonus(presah) - hodnota z tabulky

Tzn. doba = 14 - (-10) = 24 což je dle tabulky 16 kol

Pokud bych chtěl zabíjet s přesahem +57, tak to bude:
doba = 57 - (-10) = 67 což je dle tabulky 6,3 hodiny

Pokud jsem to pochopil dobře, tak mi ještě není jasné, jak tam napasuju tu náhodu.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.12.2007 16:04  2312
NoirProblém je IMHO v tom, že MS je mnohem "přímočařejší" a nese mnohem větší handicap pro jednu ze stran.

Tj. jsi slabý v boji? Uteč před ním, popřípadě se nauč bojovat. Jsi bojovník? Pak v MS nemáš šanci.

A navíc má MS více "ultimátních" technik. Kde máš něco jako automatické zabití v boji nablízko? A kolik takových (ať už přímo či nepřímo) jich má MS?
noir 4.12.2007 16:00  2311
Hm, celé je to divné. Obecně se vzato by se mě souboj řešit pár hody, a ne házením po několik hodin, nebo braním čísel jako nějakého matematického základu pro hod na pravděpodobnost úspěchu. Navíc je krapet nudné a ubíjející, že mentální souboj nepřipouští žádné "manévry", "triky" ani "finty", vůbec by mi nevadilo, kdyby něco podobného mentální duely zpetřilo (a současně urychlilo). Klidně něco jako byla psionika ve druhé edici DaD-tedy její část o mentálním souboji, kdy se pracovalo se systémem kíme-nůžky-papír, ale s pěti nástroji. Různé formy útoku (v řeči +ka finty) byly různě výhodné proti různým obranám, což z momotónního házení kostkou činilo souboj myslí, jak má být...
dajen 4.12.2007 15:59  2310
xKiv [2307]: Ale pravda je, že taková tabulka by byla docela šikovná :-)
dajen 4.12.2007 15:56  2309
irigi [2295]: To byli asi dost dobří koně, na vyšší úrovni, když [spoil] měli duši, na které jsi mohl provádět mentální praktiky[/spoil].

Davec [2303]: Ono dost záleží, jakým stylem ten nemrtvý mentální souboj umí - jestli theurgickým nebo čarodějným nebo úplně jiným. Hlavně co do způsobu získání vazby.
dajen 4.12.2007 15:48  2308
mentální soubojMy to řešíme jednoduše tak, že si párkrát (cca 10 až 20x) hodíme na útok a na obranu a takto získaný průnik pak beremme jako průnik, který se průměrně za daný počet kol podaří získat. Pak jen záleží jak dlouhou dobu tomu chce/může theurg (čaroděj) věnovat. Vím, že je to dost nepřesný a zjednodušující způsob, ale IMHO pro odbourání stovek hodů a složité počítání pravděpodobností dostačující.
xkiv 4.12.2007 15:36  2307
beorn
...
Nicméně pro nás matematicky méně zdatné stále nedostačuje. Jak tam snadno zapracovat ten Gaussovský vliv náhody 2k6+?
...


Tabulka uz bude obsahovat *prumerny* (trvaly) prunik ziskany za jedno kolo MS.
To se da spocitat - mas nejaky konecny pocet kombinaci na obycejnem 2k6 - 2k6, a zvlastni pripady (na nekterem 2k6 padlo 2 nebo 12) se dopocitaji budto souctem geometricke rady (kdyz je to 12 pro utocnika nebo 2 pro obrance) nebo [konecne] geometricke posloupnosti (2 pro utocnika, 12 pro obrance).

Takze proste jenom vezmes bonus z tabulky, prictes bonus za cas, prevedes pres tabulku neceho (se zakladem 1) a dostanes jako hodnotu ziskany prunik (rekneme ze bych tenhle system pouzil pro MS trvajici 10 kol a vic, pres 50 uz urcite).


A jaký je potřebný počet kol na získání přesahu +14?


hodnota z tabulky + doba = bonus(presah)

... cili
doba = bonus(presah) - hodnota z tabulky


Předpokládám, že nestačí vydělit počet kol odpovídající +57 čtyřmi...


Staci ...
Jedina vyjimka je, kdyz chces jeste na konci pouzit docasny prunik - to bych snadno vyresil tak, ze si nejdriv hodim na to posledni kolo a pak budu podle vyse uvedeneho vzorce pocitat potrebnou dobu na (trvaly) prunik snizeny o presah v tom poslednim kole.
lanx 4.12.2007 15:11  2306
Já hraju za theurga kterej je na 8. lvl a celej život se zabývá jen duš. světem a ment. soubojem (je trochu šílenej)... Nedávno jsme hráli dobrodružství který bych jen za pomoci duš. světa dokázal vyřešit asi za 5min... ale dal jsem si práci, tahal ostatní hráče sebou snažil se mít co největší kontakt s oběťma a prostě hrál tak aby to bavilo... je možný že je ment. souboj přehnanej, ale hraje se pro zábavu ne pro to aby se dohrálo...
beorn 4.12.2007 15:11  2305
irigi:
ad 2)
OK máš pravdu. Mentálně útočit 4 hodiny asi jen tak někdo nezvládne :-)

ad 1)
No já teda notebook na každé dobrodružství nosit nehodlám a předpokládám, že to ani záměr autorů nebyl.
Ta tvoje tabulka se mi zamlouvá. Nicméně pro nás matematicky méně zdatné stále nedostačuje. Jak tam snadno zapracovat ten Gaussovský vliv náhody 2k6+? A jaký je potřebný počet kol na získání přesahu +14? Předpokládám, že nestačí vydělit počet kol odpovídající +57 čtyřmi...

Noir: Souhlasím, že MS tak jak je napsán v pravidlech není dobrý. Buďto by tam měla být nějaká přehledová tabulka (jakou má irigi, ale komplexnější), nebo to mělo být řešeno praktičtěji.

Davec: Můj návrh by to řešil :-)
noir 4.12.2007 14:59  2304
Hm, psycho... Ono by ostatně stačilo nějaké kouzlo nebo schopnost na odbourávání únavy a therg podporvaný knězem nebo čarodějem by byl killer všeho...
Ne, takhle nastavený mentální souboj není pro hru dobrý.
davec 4.12.2007 14:54  2303
A už jste se jako postavy potkali s nemrtvým, používajícím mentální praktiky? Já jo. Docela mazec, protože se neunavuje, tak jak vás jednou má v "adresáři" máte docela problém... :-)
irigi 4.12.2007 14:32  2302
beorn 23001) Já to řeším prográmkem, nebo svojí orientační tabulkou, viz níže. K ní se dá přičíst nebo odečíst počet kol za předpokladu, že rozdíl je gaussovský, tedy zhruba úměrný 2k6+. V praxi to jde udělat tak, že vezmu průměrný počet kol, který to trvá a k němu přičtu nějak přenásobený 2k6+ hod.. IMHO spíš technický problém než problém pravidel.

2) To je ale sakra rozdíl! Je to rozdíl mezi totálním vyčerpáním a trojnásobnou smrtí únavou :) Navíc počet kol pak už neúměrně roste, když je oběť na vyšších úrovních. Na každé úrovni budou tvorové, kterým se maximálně podívám do smyslů, ale nikdy je nezvládnu zabít, prostě díky jejich úrovni. A pokud jsem o pár úrovní výš já, pak mi nevadí, že je můžu pouze za čtyřnásobnou cenu zabít, když válečník na mojí úrovni by to zvládl daleko rychleji :)
xkiv 4.12.2007 14:23  2301
Abych byl trochu fer, kdyz dam na nejnizsi praktiku potrebny prunik 10, na nejvyssi 40, presah v kazdem kole 11 (-10 za trvale navyseni proti neaktivnimu) a v poslednim kole pouziju docasny prunik, tak to neni 4*, ale:
na nejnizsi staci 1 kolo (11 prunik vs. 10 zapotrebi)
na nejvyssi 30 kol (29 kol po navyseni o 1, posledni kolo o 11: 29+11=40)
to je 30x ... ale
- cim vyssi dam utok (nebo nizsi obranu), tim mensi relativni rozdil
- naopak, kdyz dam mensi utok (vetsi obranu) tak se nejspis nedostanu ani na tu prvni praktiku
- cim vic praktik po sobe chci provest, tim mensi rozdil, protoze docasny presah se vyplati pouzit jenom na posledni (na tech pretim ho stejne musim nejak anulovat - dalsim trvalym prunikem).

Jenze rozdil mezi 30x a 4x neni zas tak podstatny.
beorn 4.12.2007 14:15  2300
irigi:Mě taky nepřipadá, že by to bylo extrémně mocné, nebo na nic. Jenom mi jako Noirovi a xKivovi vadí, že:

1) Je při praktickém hraní neproveditelné házet 360x na útok a na obranu. Lze to sice vyřešit jednoduchým prográmkem, ale já na dobrodružství pokaždé notebook netahám :-/

2) Mezi "snadnými" a "obtížnými" praktikami není co do obtížnosti provedení žádný rozdíl. Jenom ty obtížné trvají 4x déle. Tzn. theurgovi v obýváku to neva, jenoj hráč musí házet ne 360x, ale 1500x.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt