Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hardware [ŽP: neomezená] (kategorie Počítače) moderují Jardax, Tessien.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46

VŠE, CO CHCETE VĚDĚT O HARDWARU, NAJDETE U NÁS



  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: rgpxrpc
[ 12992 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
themajkl themajkl All those moments will be lost in time - like tears in rain. 27.11.2008 12:17  23109
device.cz & spol jsou firmy, které prodávají počítače, vyřazené z jiných firem kvůli daním, těm strojům většinou nic není, akorát holt někdo potřeboval obměnit strojový park. Osobně bych do toho klidně šel, ale počítal bych s nutností investovat do DVD mechaniky, tam člověk neví dne ani hodiny i u nové.
pegas Pegas 27.11.2008 12:11  23108
mistule: Osobně bych se bazaru vyhnul, ale něco jiného jsou firmy, které prodávají starší počítače po odzkoušení a se zárukou (i když kratší) a servisem. Ale do repasu bych také nešel a raději chvíli počkal a došetřil.
Ale mám dojem, že jenom "bednu" za pět tisíc, novou a s plnou zárukou, by byli schopni dát dohromady snad ve všech obchodech, i když to nebudou mít v ceníku jako hotovou sestavu.
gentlejan 27.11.2008 11:59  23107
Pavel_ P 23076: "kanál" s čárkou pobavil :) to jsou ty nešťastné překlady z angličtiny.

Hlava 23075: "alza / alfacomp / czechcomputer / tsbohemia" tam bych právě poměrně nerad člověka neznalého posílal. Jednak nebude schopen si kompetentně vybrat a nikdo mu neporadí. Druhak instalace a následný servis pravděpodobně zbyde na "sousedovic kluka", jak tu zaznělo. Ale kam ho poslat, opravdu netuším. Proto jsem se ptal. V budoucnu to možná budou i v Čechách specializované řetězce nebo specializovaná oddělení stávajících řetězců, OK Elektra, Electroworldu, Datartu.

AViP: mezi zákazníkem a autorizovaným servisem opravdu žádný vztah není. Vztah je výhradně mezi prodejcem a zákazníkem. Servis samozřejmě zakázku přijmout může, ale nemusí. Stejně tak prodejce nemusí uznat vyjádření servisu jako reklamační protokol.
mistule mistule 27.11.2008 11:29  23106
themajklDíky za odkaz, to jsou hodně fajn ceny. Na novém netrvám, jen nevím, jestli se PC z bazaru dá věřit. Máte někdo nějaké zkušenosti? Abych na tom pak nemusela vyměnit půlku věcí.
themajkl themajkl All those moments will be lost in time - like tears in rain. 27.11.2008 10:59  23105
mistule [23104]: Musí být nový? Viz www.device.cz, dávají záruku 12 měsíců.
mistule mistule 27.11.2008 10:55  23104
Pegas, Free, CaseS investicí do OS Windows a Officů, monitoru a ostatního příslušenství se počítá, ty sestavy za 8.000 u nás byly ale bez OS, monitoru, klávesnice apod. Pokud by byla ovšem sestava se vším všudy za 8.000, beru všema deseti :o)
Takže jenom za samotnou bednu, ke které dokoupím vše ostatní bych ráda vešla právě kolem 5.000 max. Zkusím rozhodit sítě a poptat se, kdo by byl schopen a ochoten to sestavit.
tessien Tessien Of course slavery is the worst thing - that ever happened. But maybe... 27.11.2008 09:18  23103
AViP [23102]: Takze s tim servisem to je tak, ze zadnou povinnost nema, jen to proste obvykle delaji, protoze chteji udrzet dobrou povest znacky. To pak jo, ale to je pak neco jineho, nez si tvrdil na zacatku.

Kdyz nejsi chodici sbirka zakonu, tak jak vis, ze tam takove ustanoveni je? (a to taky nemyslim zle).
avip AViP 27.11.2008 07:53  23102
TessienTo bych bohužel nemohl, neboť nejsem kráčející verze sbírky zákonů :-) (to fakt nemyslím nijak zle, to je konstatování reality).
Nicméně, dobrý výchozí bod pro hledání podobných informací je server www.spotrebitele.info (funguje i .cz)
Mimochodem, solidní prodejci mívají ve svých reklamačních řádech z těchto ustanovení přesné citace s cílem demonstrovat, jak vypadá konkrétní implementace v jejich reklamačním řádu.


A se servisem to otočím - opravdu bych chtěl vidět autorizovaný servis nějaké značky, který vyloženě odmítne převzít zboží do záruční i pozáruční opravy v případě, že zákazník splňuje všechny náležitosti.
Protože takový autorizovaný servis obvykle přestane velice záhy být autorizovaným servisem (a už se takové případy staly).
Podle mých zkušeností je fungující servis pro drtivou většinu firem součástí jejich image a nemá důvod dělat dělat přehnané obstrukce.

Zakázka předávaná přímo do servisu musí splňovat všechny náležitosti a ty si každý výrobce může interně upravovat jiným způsobem (a samozřejmě, "showstopper" může mít klidně podobu prodejcem špatně vyplněného záručního listu, nemluvě o nevyplněné registraci atd. - takové případy jsem zažil, ale to už je boj konkrétního zákazníka).
Pokud nesplňuje, tak z toho samozřejmě pro servis žádný závazek nevyplývá a je to pak otázka dobré vůle a dohody.
tessien Tessien Of course slavery is the worst thing - that ever happened. But maybe... 26.11.2008 20:50  23101
AViP [23095]: mohl bys uvest nejakou citaci nebo aspon odkaz na konkretni paragraf? To by me docela zajimalo.. Podobne i s temi autorizovanymi servisy a jejich povinnosti ti prijmout neco do opravy..
case Case Greatest comedy of the generation of - blah blah ever to do a thing on a thing. 26.11.2008 20:31  23100
Pokud jí ho někdo nainstaluje a nakonfiguruje, pak nepochybně (i když skupina "kancelářské aplikace" je poměrně obsáhlá a neurčitá a může zahrnovat i věci, které bych opravdu v Linuxu zprovozňovat nechtěl).
free 26.11.2008 20:26  23099
Pegas [23098]: PC potřebuji víceméně jen na Internet, kancelářské aplikace a sem tam nějaký ten film. ... a proč ne ?... řekl bych ideální cílová skupina.
pegas Pegas 26.11.2008 19:34  23098
Nepředpokládám, že mistule bude používat Linux, takže nezapomeňte ještě dva tisíce za Windows a už je to skoro těch osm, co se u nich prodávají v kamenných obchodech. Monitor by se také mohl hodit, klávesnice, myš... (nebo jsem přehlídnul, že to bude použité stávající od starého PC?)
avip AViP 26.11.2008 18:05  23097
GentlejanSamozřejmě, podmínkou nutnou jsou doklady v pořádku a platná "zdejší" záruka.
Pak je autorizovaný servis opravdu povinen opravu přijmout - samozřejmě, může si stanovit nějaké další podmínky, jako je třeba registrace atd., to je nic proti ničemu a je ve vlastním zájmu zákazníka, aby si toto ohlídal (jinak se mu opravdu může stát, že to bude muset řešit přes prodejce).

U věcí ze zahraničí je situace samozřejmě odlišná, tam se to řídí podle toho, jaká záruka byla na zboží poskytnuta a tam skutečně autorizovaný servis má možnost volby (jen připomenu, že můj příspěvek vznikl jako reakce na situaci kolem reklamace v Alze/Samsungu).
avip AViP 26.11.2008 17:56  23095
Pegas 23063Nevím, jestli jsem to s těmi šesti měsíci napsal úplně správně, každopádně, během prvních šesti měsíců jsou uplatňovány tvrdší hlediska, zákazník má mnohem lepší výchozí pozici.
Je to v zákoně.
case Case Greatest comedy of the generation of - blah blah ever to do a thing on a thing. 26.11.2008 16:28  23094
Asi bych neřekl lepší. Spíš stejně k hovnu.

[ 12992 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt