TessienTo bych bohužel nemohl, neboť nejsem kráčející verze sbírky zákonů :-) (to fakt nemyslím nijak zle, to je konstatování reality).
Nicméně, dobrý výchozí bod pro hledání podobných informací je server www.spotrebitele.info (funguje i .cz)
Mimochodem, solidní prodejci mívají ve svých reklamačních řádech z těchto ustanovení přesné citace s cílem demonstrovat, jak vypadá konkrétní implementace v jejich reklamačním řádu.
A se servisem to otočím - opravdu bych chtěl vidět autorizovaný servis nějaké značky, který vyloženě odmítne převzít zboží do záruční i pozáruční opravy v případě, že zákazník splňuje všechny náležitosti.
Protože takový autorizovaný servis obvykle přestane velice záhy být autorizovaným servisem (a už se takové případy staly).
Podle mých zkušeností je fungující servis pro drtivou většinu firem součástí jejich image a nemá důvod dělat dělat přehnané obstrukce.
Zakázka předávaná přímo do servisu musí splňovat všechny náležitosti a ty si každý výrobce může interně upravovat jiným způsobem (a samozřejmě, "showstopper" může mít klidně podobu prodejcem špatně vyplněného záručního listu, nemluvě o nevyplněné registraci atd. - takové případy jsem zažil, ale to už je boj konkrétního zákazníka).
Pokud nesplňuje, tak z toho samozřejmě pro servis žádný závazek nevyplývá a je to pak otázka dobré vůle a dohody. |