Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Kněz [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Téměř finální errata příručky kněze edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
kouba 15.4.2008 12:55  246
DajenA to,že postava Kněze není dělána primárně na sebe, ale na ostatní, s tím bych s Tebou z celého srdce rád souhlasil. Ale zkušenost mi ukázala, že na to musím mít vliv a ten zmánku max na 12.leté dítě. Když si blbě nehodím. Pač v družině jsme na tom stejně co se týče úrovně. Tavy bojovníci mají vysokou vůli a čarodějové taky. A rozdíl vůle 2 nebo 3 tam nic neznamená, protože stačí,aby se postava, se kterou se bavím obšas podívala aby nešlápla do ho.. na cestě a už tam mám postih na kontakt.
kouba 15.4.2008 12:52  245
DajenTak abych řekl něco ke tvému srovnání s hrničářem, který je jak ty říkáš o roleplayngu. Vedle mě v družině sedí hraničář, který hraje jako "roleplayin" jak tomu sám říká "mlčenlivého rangera". Jestli to dotyčný čte ať věří, že to není mířeno proti němu. Jak se jeho roleplayng projevuje. Téměř mlčí, nezapojuje se do vyjednávání atd... používá ale perfektně svoje schopnosti kdykoli to jde, vlastně občas i když to nejde. Takže v tomhle bodě s Tebou nemohu souhlasit. Naopak souhlasím s XXX. Jinak dotyčný hráč, když hrál velitele Kondotiéra, tak zase vyjednával atd. Takže to není, že by neuměl hrát
dajen 15.4.2008 12:23  244
Jena [242]: Mno já to spíš chápu jako analogii s mentálním soubojem theurga či čaroděje. Ti taky nejsou schopni provádět mentální praktiky na vlastní duši, protože ta je reprezentantem jejich vůle.
No a kněz by zase za běžných okolností neměl umět si jen tak "uměle" navodit nějaký pocit (nebo ho ovlivnit). Protože tomu prostě brání jejich duše, aby si do ní sami zasahovali. Nicméně kněží došli tak daleko, že hlubokou meditací (trans) dokáží překonat i tuto bariéru a tak vlastně uměle ovlivňovat vlastní duši.

Na druhou stranu mi přijde normální, že kněz (asi jako více méně každý) dokáže do jisté míry svoje pocity ovlivňovat "přirozeně", tj. nikoli pomocí Empatie. Vycvičený člověk, jakým kněz zpravidla bude, dokáže sám o sobě do jisté míry potlačit vztek či navodit jiný pocit. Jenže takhle to podle mě dokáže tak o jeden nebo dva stupně skrytosti. Aby se sebou mohl manipulovat pořádně, už na to potřebuje "umělou" praktiku empatie.

Tak to vidím já.
dajen 15.4.2008 12:12  243
KOUBA [239]: Jo jasnozřivnost se mi taky moc líbí, ale tam je opravdu potřeba velká spolupráce s PJ. Pokud na to PJ nemá a nezajímá ho to, tak je taky skoro "na nic". :-)

XXX [240]: Ty to považuješ za chybu. Budiž. Ale je možné, že to tak autoři zamýšleli.
Ale kněz je (spolu s hraničářem) hlavně o roleplayingu. Je na něm úplně založen. Ostatní povolání můžou dost dobře existovat i bez nějakého velkého hraní. Kněz je na roleplayingu vystavěn. A je určen pro hráče, kteří takhle chtějí hrát. Pokud hráč chce hrát instatního killera v boji, není pro něj postava kněze vhodná. Takový ať si vybere čaroděje či theurga.

Nekdo si veme treba trans (chce davat veci na sebe a hrat to treba trochu bojove)
To je přesně ten typ uvažování, který je neslučitelný s filozofií kněze podle pravidel DrD+. Být kněz, to je nejenom povolání, to je poslání. Knězi nemá záležet na tom, aby mohl primárně "něco dávat na sebe". Primárně má ovlivňovat jiné lidi, získávat je pro svého boha. Jestli to udělá i tím, že nějakou schopnost sešle výjimečně na sebe, tak budiž, ale to nemá být hlavní cíl.
jena 15.4.2008 12:09  242
sesílání zázračných schopností na sebeK sesílání zázračných schopností na sebe - mně přijde, že ta disproporce mezi tím, že na někoho cizího je kněz schopen seslat zázračnou schopnost "ihned" a sám na sebe až po delších meditacích, je dost divná.

Copak v někom cizím je schopen kněz vyvolat nějaký silný pocit, který ústí v zázračnou schopnost, hned (chápu, že ho předtím průběžně zpracovával při získávání vlivu) a sám v sobě ten pocit není schopen vytvořit rychleji a efektivněji? Nebo jsem v tomhle úplně mimo?

Jako hráčka kněze, když sesílám na někoho zázračnou schopnost, tak se mu snažím popsat, jaké pocity ho zavalily a jak se pak začal chovat, případně co se s ním začalo dít. Ale na to si ten pocit musím představit napřed sama v sobě. Takže se na to vlastně napřed naladím já a pak to předávám dál.
Tudíž se mi zdá podivné, že naladění mně samotné by mělo být obtížnější než někoho jiného. Což podle pravidel je (a o hodně), když se kněz musí napřed kolik úrovní věnovat Transu.
Tohle mi prostě moc nesedí.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 15.4.2008 11:45  241
no dobre mozna je trochu vic o hrani, ale vsichni musi hrat, ne jen "hrat"
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 15.4.2008 11:42  240
To omezení není samoúčelné - spis je to chyba/nedomyslene. Vyber si.

Ne jenom knez, vsechny postavy jsou o roleplayingu. To ze zazraky dela PJ a prihlizi k hrani kneze je stejne jako kdyz kdokoli jiny nekoho treba ukecava nebo handluje v hospe, nebo kdyz gladiator nekoho provokuje.

Ze ma knez veci na zmirneni nejakeho pocitu je pekne, ale nemusi ho tak kazdy hrat. Nekdo si veme treba trans (chce davat veci na sebe a hrat to treba trochu bojove) + jasnozrivost (at je veden bohem). Vysledek by byl bojovy knez, ktery by si vybiral schopnosti treba z toho zivota a byl by rozhodne zajimavy. Jenze to potrebuje ty zazracne schopnosti aspon trochu vyuzitelne a ne jen pri kecani.
kouba 15.4.2008 11:33  239
DajenPS: Proto dám ty body do Jasnozřivosti.
kouba 15.4.2008 11:32  238
DajenPravda. K tomu není co dodat.
dajen 15.4.2008 11:17  237
KOUBA [236]: A hlavně - kněz je především o roleplayingu. Nějaké schopnosti jsou až na druhém místě. Pokud chceš v boji instatní "kouzla" zahraj si radši čaroděje, je na to líp stavěný.
kouba 15.4.2008 11:12  236
DajenJo. Už trochu víc chápu tvoji myšlenku. Jenže léčit umí hraničáři a to perfektně. Na to zmírnění vsteku to chce zase hodně času. Tento víken s ním budu hrát poprvé, tak snad budu pak moudřejší a budu moci poreferovat co a jak. Jedno je ale jisté. Na moje spoluhráče vliv nezískám pač máme stejnou cca úroveň.
dajen 15.4.2008 10:48  235
KOUBA [234]: Vy mě nechápete. Jde o to, že když už se kněz do boje dostane, tak je v pořádku, že nemá "instantně použitelné" schopnosti. Od toho jsou tu jiná povolání. Knězovy schopnosti mu mají sloužit buď jako předpříprava (seslání zbroje před bojem, o kterém vím) nebo jako předcházení boje (zastrašení, zmírnění vzteku a tak), nebo jako náprava následků (léčení).
kouba 15.4.2008 10:36  234
DajenKnez není určen do boje.Kam je určen závisí převážně na tom, jak si jej vytvoříš, protože Meteor bůh války bude mít kněze na boj. Bohyně Jezinek asi ne. V tom máš pravdu. Na druhou stranu ani nějakej opilec nabude čekat 20 minut než na něj něco vyrobíš.
kouba 15.4.2008 10:34  233
Je tu 100 a 1 schopnost, které se dají použít. Ale když se to zjednoduší,tak asi 3 skupiny. Léčení, věci na lidi ve městě a boj
dajen 15.4.2008 10:32  232
XXX [231]: No ale o tom mluvím. To omezení není samoúčelné. Je tam právě proto, že kněz nemá být primárně určen k boji.

A párkrát jsem kněze hrál a skutečně jsme narazili na situaci, kdy jsme očekávali tuhý boj a tak jsem na bojovníka předem seslal neviditelnou zbroj. Že ji nakonec nepotřeboval, protože k boji nedošlo, je věc vedlejší. Ale bylo to vhodně použito v situaci, ve které to mělo být použito.

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt