Velký mord - vadná formulePočítali jste někdy formuli Velký mord? Asi ano, jak vás znám. Já jednou také a musím říci, že jsem byl dost zděšen při tom počítání. V zásadě je totiž VM funkční (podle záměrů autora) jenom pokud je seslán na větší plochy a do davu lidí. Představte si ale šílence (ano, třeba mého theurga), který nebude zvyšovat ani Poloměr VM, ani Dobu trvání a vše, celou možnou Náročnost boostne do Síly. Představte si taky modelovou situaci, že zasáhne jenom jednoho človíčka - sice jenom na dvě kola (min. že ano, +4) s nejnižším Poloměrem, ale maximální Silou.
Došel jsem tak k závěru, že by ani nemusel mít moc vysoký level a způsobil by danému člověku silně přes 100 DMG (v řeči bonusů kolem 35). Mě to tedy (jako nebojovému theurgovy) vadí a spolu s kolegou hráčem jsem vymyslel novou úpravu:
Staví na tom, že ZZ Velkého mordu se nejprve sníží (řekněme třeba až na nulu - s tím že zvyšování zachovám stejné, tj. +2/+3). Dále se bude počítat jako součet pouze Doby trvání (po kterou je cíl zasažen) a Síly, nikoli však bonusů za Poloměr (což je nesmysl) a odečtem počtu lidí (jejich bonusu - to bylo naprosto neúčelné).
VM tedy bude mít menší ZZ, ale každá zasažená bytost bez vyjímky dostane celé toto zranění, takže cíl (a to silné zranění co nejvíce osob) zůstane, přičemž pzamířený proti jednotlivci bude mít méně ničivý efekt.
Co vy na to? Uznávám, krkolomné, ale věřte, že by mě hra, kde lze boostováním jedné formule dosahovat ZZ přes 250 (a nad rámec tabulky ZZ; bonusy i kolem 40!!!), to by snad nebavilo nikoho... |