Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 10.4.2008 21:08  2484
EnVecMuzes
1) normalne zautocit beze zbrane (spocitas UC/ZZ pesti, kdyz zasahnes, tak ses trefil)
2) pouzit stejne pravidlo, jako je pro carodeje (+3 k UC, nedela zraneni)

Uspesny kryt se da pocitat, jako ze ses dotknul.

Kdyz uhne, tak ti nepomuzu.
envec 10.4.2008 20:47  2483
DotykChci seslat Úder bez použití transpozice, podle jakého vzorce si budu počítat, zda jsem se ho dotkul nebo ne? A jak je to s možnosti krytí dotyku?
gran 30.3.2008 22:13  2482
Ježiši kriste, já už nemůžu xD *umírá smíchy*

Prosímtě, layathe, zamysli se .))
layath 30.3.2008 13:41  2481
xDDajen: Přesně tak :-D

Ale v podstavtě jste nejlepší tým na tvoření a úpravu pravidel, holt se jenom na něčem neshodneme...
gran 28.3.2008 23:58  2480
layathOčividně jsi můj příspěvek nepochopil. Každopádně, nápovědu ti dává zde Dajen (2478)... .)
dajen 28.3.2008 20:40  2478
layath [2476]: Ještě, že sem přišel velký layath a vysvětlil nám munchkinům, jak že se ten dračák má vlastně správně hrát.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 28.3.2008 19:39  2477
Drak - hm, tak k tomu by se theurg ani nepřibizil a byl by mrtvy. Fůůůů to je dobra věc (maxuješ silu formule ale na vzdalenost nezbyva).

Theurg - je v něcem silnejsi nez energomág a v necem slabsi. Theurg da daleko vetsi pecku, ale ne na neomezenou vzdalenost a stejně ho musi nejaky bojobnik kryt, lebo skoro nikdy nejede prvni a tudiz v TT nemá šanc (zz100 mu nepomuze). Vždy dostane prvni pecku, tím se mu prerusi soustrdeni atd. Je v kélu.
layath 28.3.2008 19:27  2476
Zmetené příspěvky, Part.2 ^_^Irigi: Máš pravdu, staty jsou taky důležité, dělá to hur zábavnější ;-)
Nepředstavuju si "mocné proti mocným", ba naopak, snažím se ukázat, že hra hrdinů proti běžným CP se stává méně zajímavou, při možnostech které hra nabízí - tuplem potom pro hráče, kdy prostě velká síla není to samé co hratelnost, spíše naopak to hru trochu kazí. Co má říkat bojovník, když ho (a jeho dva přátele) dokáže zabít jeden průměrný mág, který se k boji ani původně nechystal? Nemusel by mít ani větší level a stejně by je (skoro) zabil, všechny... Proč, ptáte se? Důvody mohou být jakékoli.

Dajen: Ano, v zásadě chci upravit formule - trochu, protože jsou v mnohých ohledech trochu špatně napsané - a errata nejsou svatá, jde o hru, ne? Že nemaxujete staty? Mrkni na příspěvek 2465, to je třeba krásná ukázka... A mít na řádek 56 bodů zranění na 10.levelu (nebo tak nějak)? Zeptejte se v klubu bojovníků, každý se vám pomalu vysměje, takhle se to nehraje, to by byla pomalu zrůda... Nutno podotknout, silná a neobratná zrůda.

Pecka123 a Irigi: Protože je drak nejvyšší žijící bytostí na světě, řekněme že je skoro symbolem světa. A že bys byl jako theurg mocnější než energ.mág? To tedy nevím, mrkni na jeho možnosti a kouzla a pak uvidíš, že bez boostování Výboje a tak nemáš pomalu nárok. Samozřejmě s tím "odstraněním" šílených mágů/vrahů máš pravdu.

Gran: Podívej se do historie našich diskuzí a takových vylomenin jako "přehnaně silný bojvovník" a "co kdybych to měl na maximu" je tu víc. Hodně jich staví na infu o horním stropu schopností, další jsou ale vykládány jako "pravidla", kdy prostě theurg musí mít silné naboostované kouzlo, protože by tu mohl být podobně silný naboostovaný bojovník. Tak jsem to myslel - tenhle přístup je trapný...
gran 28.3.2008 03:43  2475
Pokud si dobře vzpomínám, tak zatím dycky přišel člověk, který tvrdil, že Theurg má moc velkou sílu - a "místní" mu vysvětlovali, že ji přece nemusí použít (zodpovědnost, zdravý rozum apod.).

Tohle je poprvé, co sem přišel člověk s tím, že "místní" moc maxují, a začal jim vysvětlovat věci o zodpovědnosti (ty věci, které oni předtím vysvětlovali mnoha před ním).
*řeže se smíchy*

Jinak co se týče nových formulí: Ani já žádnou nevymyslel, ani v poznámkách (jako myšlenku) žádnou nemám. Přidával jsem zatím jen Rysy a Modifikátory.
Což mi připomíná, že to, co visí na Orbu, je staré a potřebuje to zaktualizovat (po hovoru s autorem Theurga)... ale mít tak čas.
pecka123 28.3.2008 00:38  2473
layatha proč ne sekanou z draka? máme se bát, že nám kouzelníci nadělají ze světa trosky? neřekl bych...i mocného kouzelníka lze otrávit, zabít ve spánku, zastřelit kuší. Naopak, je dobře, že když se zblázní drak, dokáže ho někdo zabít (ačkoli by asi bylo stylovější, kdyby to byl nějaký bojovník).

nevidím a priori problém v tom žít ve světě, kde je silná magie, pokud bude zároveň vzácná. Dělá to fantasy svět fantasy světem, řekl bych. Problém by byl, kdyby silná magie byla dostupná pro hromadné vojenské nasazení.

oč mi šlo je, jestli nemám nějak zajistit, aby theurg v naší družině neuzbrojil energetického čaroděje a tím ho odsunul do pozadí...
dajen 28.3.2008 00:12  2472
layathUž ti někdo řekl, že píše strašně zmatené příspěvky? Skáčeš z tématu na téma. A z těch pár příspěvků, co tady pár lidí napsalo a ve kterých obhajovali účelnost silných formulí, hned dovozuješ, že všichni hrajeme na maxovaní statů a schopností? :-/
irigi 27.3.2008 23:17  2471
layathJinak samozřejmě souhlasím, že daleko důležitější je příběh a vlastní hra, nejen maxování statů. Ale na práci s tělem/vědomím III se těším stejně (víc, než na smrtící formule) - o těch schopnostech je to trochu taky, dělá to hru zajímavou.
irigi 27.3.2008 22:58  2470
layathJá myslím, že v tom, že jsou kouzla zničující problém není. Už tak se mi zdá, že v DrD+ jsou postavy daleko víc zranitelné než v DrD nebo v AD&D, takže bych silná kouzla asi nevyřazoval - koneckonců se vsadím, že bojovník na sedmé úrovni by mého theurga taky rozkrájel v prvním kole.

IMHO je chyba v tom, jak si představuješ hraní s mocnou postavou proti mocným postavám. Pokud vím, že mne nepřítel zabije v prvním kole, nepůjdu do otevřeného střetu - budu spřádat intriky a snažit se ho přechytračit. Bude to souboj informací, ne souboj kouzel (ten až potom, až bude spát, muhehe ;-) )

Pokud budu prudit místní podsvětí, zákonitě se mi jednou stane, že mne v osamocené uličce přepadne devět chlápků a všichni na mne vytáhnou kuše. Pak proti sobě nemusím mít ani čaroděje na 8 lvl dávajícího 100 DMG, když budou všichni na trojce, zabijou mě stejně. Svět je prostě nebezpečný i bez mocných kouzel.

P.S. nevysvětlil jsi, proč nedoporučuješ sekanou z draka? (Jako theurg bych se k němu nepřiblížil ani na míli .. ;-) Z mojí strany ohrožený není, ani kdybych to uměl během jednoho kola .. zbabělost se vyplatí ;-) )
layath 27.3.2008 21:53  2469
Promiňte...Nechci vám mluvit do duše, ani vás kritizovat, jako tvůrci pravidel, úprav a skvělých nápadů jste skvělej tým, vymýšlíte věci, které mě jen tak nenapadnou a tak, děkuju. Někdy ale mám pocit, že hrajete jenom na max. sílu, co nejsilnější efekt a hlavně, maximální staty, to mě moc mrzí. Hra je hlavně o zábavě, mimo jiné je taky ale o roleplayngu - síla a moc to vše určitě usnadňuje, ale znám hráče, pro které je to později jediný cíl jejich hry...

Ale díky za pomoc, nejlepší se mi zdál tento nápad:
Nedostupnost super-ničivých kouzel (tedy vzácný výskyt, dary od mocných, zástupců dobra či zla, to je jedno).
Jinak ale chystám úpravu-opravu errata čaroděje, jsou tam bugy jako prase... A můj theurg? Co kdybych vám řekl, že je to chvípák, co nejen, že není schopný, ale do bojové magie skoro nejde - a přesto si žiju dobře, bránit se mi stačí. A že na vysokém levelu budu umět super-ničivý Výboj? No a? myslíte, že ho v boji použiju? Myslíte, že je nutné usmrtit každého, koho vidíte? Pak si přečtěte psáž o Hře jako takové, nejlépe vícekrát...
layath 27.3.2008 21:44  2468
Příliš silná kouzla a Velký mord, pokračuju...Irigi: Geinální a účelné :-)
Pecka123: Sekanou z Draka ti jako Pj nedoporučuju, hned vysvětlím proč...

Abych uvedl svou argumentaci na pravou míru - ZZ 20 jsem počítal jako BONUS, dosazeno do tabulky (tedy přesněji je to 40 bodů zranění, což je kotel, připočteme-li častou možnost hodu 1K6, který číslo zvýší třeba až na 70 - 80). Sekaná z Draka? Lidi, uvědomujete si, o co tu jde? Síla chce zodpovědnost. Nehlásám "paušální snížení síly formulí", snažím se jenom přizpůsobit jejich sílu funkci, kterou mají plnit - seslat (při maximálním boostování - nemám pro to ale výpočty) Velký mord, který dá 100 DMG jednou ranou lze skoro do 10 levelu, bavila by vás potom hra, kdyby každý boj (proti jiným CP-theurgům), kdybych vám jeno suše oznámil: Dostal jsi strašlivou ránu (+/- 100 DMG, jsi mrtvý) a boj skončil...
Chápete? Síla u mágů? Můj mág (ze družiny) umí na 7.levelu kouzlo, jímž dává přes 100 DMG, do jedné osoby, nebo rozděleně do více. Chcete hrát v takovém světě? Já ne...

Energetický mág je nevyvážená postava, jeho kouzla jsou špatná a celkově je mág jako povolání paskvil - špatně sepsaný. Co do síly a zranění se asi theurgovy nevyrovná, je ale praktičtější a velice schopný...

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt