Zaměstnaný člověk ale něco vytvoří. A nepochybně přijde levněji, když nezaměstnaný je "poslán" na stavbu opěrné zdi, než když nezaměstnaný dostane žebračenku a opěrnou zeď postaví někdo jiný (překvapivě opět za peníze). Jedině snad že by tu zeď postavil za své někdo jiný a zaměstnal dotyčného nezaměstnaného, ale proč by to ten někdo jiný dělal, když jeho majetek s tou zdí nestojí a nepadá.
Jaký je věcný rozdíl ve vlastnictví mezi státem a VW? Řídí snad škodovku stát osobně? Ne. Řídí ji osobně VW? Taky ne. Ono to ani nejde. Řídí to nějaký ředitel + manažeři (jak je dnes moderní říkat). Rozdíl by snad mohl být v tom, že zástupci státu (v našem případě a aby to bylo pochopitelné) si do řídících struktur firem chtějí dosadit své příbuzné a manželky (Lívia Klausová, dozorčí několika správních rad), kdežto u firem (korporací) tyto tlaky nebývají tak okaté. Jiná věc pak je, když by VW vlastnil konkrétní jeden člověk (nebo rodina), pak by bylo docela možné, že dovedení škodovky dosadí svého syna. "Lívia Klausová" ale není problém státu jako takového, ale našich politiků, kteří se stále drží hesla "kdo nekrade, okrádá rodinu" a určitého mafiánského způsobu fungování našeho kapitalismu.
Hele, už mne to nebaví. Ale stejně mne fascinuje tvoje snaha dokázat, že stát jako takový je naprosto neschopný. Kdyby tomu tak bylo, už by dávno nebyl. Ostatně, ty jsi schopen začít tvrdit, že v dobách monarchie král nesmí nic vlastnit, protože je naprosto neschopný hospodář (rovněž tak šlechta) a jedině kdo může hospodařit je lid. Podle tebe je například takové družstvo naprosto neschopné fungovat. Jak ale podle tebe může fungovat třeba velká a.s. s milionem vlastníků, z nichž mnozí jsou jiné a.s., spol. s r.o. atp a vlastníci těch vlastníků rovněž tak, to mi není jasné. Z tvých vývodů a dokladování mohou fungovat jedině firmy typu Baťa a Franta Fuk & syn, Horní Dolní a to ten syn ještě musí být někde na studiích. |