Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 18972 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 22.2.2024 23:52 - Oblíbené kluby (01:23) 24801
Antony [24787]: Ja, ja! Natürlich!
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 22.2.2024 23:40  24800
Matte Kudasai je v unplugged úplně jiná písnička. Takový zadumaný soft jazzík.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 22.2.2024 23:39  24799
Jo, a na nápěv Čechy krásné, Čechy mé, budeme pěti "Špeky krásné, špeky mé".
Děkuji za inspiraci.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 22.2.2024 23:37  24798
Mýtus digitálního remasteringu starších nahrávek

Digitálně remasterovaný zvuk starších nahrávek bývá občas mylně vydáván za lepší. Nemůže to být pravda už z logiky věci. Vztahujeme-li hodnocení zvuku k jedinému autentickému záznamu, tedy studiovému master tape, může být zvuk remasteru buď stejný (dobrý) nebo jiný (horší). Hudební dílo je umělecké dílo a u něj velmi záleží na zachování věrnosti originálu, nikoli na posluhování dobovým a osobním trendům. Pokud někdo tvrdí, že nějaký remastering vylepšil zvuk, říká tím jedině, že ten zvuk se od původního odlišuje a tím je tedy horší. Učebnicový protimluv. Že se dotyčnému navíc tento horší zvuk líbí, už jen napovídá o jeho dezorientaci ve světě audia.

Z technického hlediska každá nahrávka vydaná v digitálním formátu musela být pro tento formát patřičně masterována, aby byla přehratelná na domácích přístrojích. Protože zdrojem pro tuto finální podobu byl studiový master, jedná se o master z masteru, tedy remaster. Proces je proto nazýván remasteringem, čeština ekvivalent pro tento úkon nemá, převzali jsme původní anglický výraz a skloňujeme ho.

Výrazy jako digitální remastering, digitálně remasterováno, případně digitally remastered neříkají o zvuku vůbec nic. Proč by také měly? Vždyť vytvoření nového masteru pro digitální médium (hmotné či nehmotné) má z principu jediný technický úkol - vytvořit přehratelný digitální soubor v co nejlepší kvalitě. Pokud má být řeč o zvuku, pak jedině, že se tento proces zvuku nemá vůbec dotýkat. Má být identický se zdrojem. Však také zhruba do roku 1995 se vydavatelé remasteringem nechlubili, šlo o prosté převedení nahrávky do digitální podoby, bez ovlivnění zvuku. Vše bylo v pořádku, tyto CD edice jsou dodnes balzámem pro uši.

Laická představa, že sama (někdy velkou nálepkou na krabičce CD zdůrazňovaná) skutečnost remasteringu je nějaký technologický zázrak, kterým předchozí edice neprošly a proto jsou horší, je bláhová a svědčí o neznalosti problematiky. Kde vznikla tato chiméra, jak se nechali posluchači nachytat na klamavé slogany o lepším zvuku? Jednoduše, aplikoval se primitvní poznatek, že co hraje hlasitěji je efektnější, a hodně lidí na reklamu a laciné efekty rádo skočí. Marketing, nic víc.

Našli studioví chytráci, kteří zkusili na nových edicích něco "vylepšovat", aby mohli tahat peníze z kapes naivních hudebních fandů. Začali deformovat původní zvuk nahrávky směrem k atraktivnosti, a prošlo jim to. Nalhali důvěřivým posluchačům, že se jedná o nějakou rekonstruci zvuku, vylepšené snímání, kvalitnější digitalizační proces, a prošlo jim to taky. Tak si začali po roce 2000 troufat víc a víc, a zcela bezostyšně ničili původní zvuk, aby každá další CD edice byla ještě efektnější a lépe prodatelná. Nahrávky z 50. až 80. let pak zněly lacině rádiově trendy ukřičeně, zvuk začal být poškozený za hranici snesitelného, zvukové spektrum se slyšitelně zbortilo. Stále jim to procházelo, ale někteří vnímavější posluchači se už nenechali zblbnout a postupně odhalovali podvody, kterých se na nich vydavatelé dlouhá léta dopouštěli. Dnes je vše jasně zdokumentované, změřené, graficky znázorněné, a zdálo by se, že už nikdo nemůže naletět. Opak je pravdou, mašina masteringového byznysu semlela sluchovou soudnost spousty hudebních fandů.

Dodnes existují důvěřivci, kteří takto zničený zvuk stále považují za lepší. Je samozřejmě věcí jejich volby, že poslechově preferují zničenou nahrávku, každý ať si konzumuje co chce, klidně i zkažené jídlo z popelnice, neboť moderní zvukové zprzněniny zhruba této "kvalitě" odpovídají. Těžko říci, čím to je, jestli jen prostá hluchota, či přivyknutí na onen deformovaný zvuk jako správný, ovšem na celé věci to nic nemění. Ale je vždy nutno v případě propagace takových blafů na rovinu říci - chutná ti to, fajn, tvoje věc, ale je to zkažené. Aby se náhodou někomu dalšímu, kdo podlehne hlasitému mlaskání, neudělalo špatně, když z neznalosti taky okoštuje.

Opakuji a zdůrazňuji - jediný správný remastering je ten, který do zvukového charakteru uskutečněné nahrávky vůbec nezasáhne. Ten, který nic nezmění proti studiovému originálu. Ten, jehož účelem je původní záznam pouze zvukově nedotčeně převést do cílového formátu. Jak jednoduché a snad právě pro tu jednoduchost jen vzácně dosažitelné. Je smutnou realitou, že v naprosté většině reedic se k originálnímu zvuku přistupuje jako k nepovedenému a chybnému, a různí technici se jej snaží "opravovat". Vždycky, zdůrazňuji vždycky, je tato změna k horšímu, neboť se ve výsledku dojde k jinému produktu než byl původní. Takový vnějším zásahem poznamenaný zvuk představuje jiné dílo, neboť změna přesáhla hranici originálu.

Zlepšení zvuku digitálním remasteringem je mýtus, nepravda, technický nesmysl. Ale chiméra byla vypuštěna a žije si vlastním životem. Že je novodobý remastering v drtivé většině zvukově horší lze jednoduše a objektivně prokázat měřením a grafickým zobrazením, subjektivně též poslechem. Výsledný remaster je nepůvodní, odlišný a poškozený. Ve zvukovém spektru vznikají ořezy a limitace, ty vedou ke clippingu, ke zvukové stísněnosti, obtěžující dynamické plochosti, nahrávka ztratí prostor, plastičnost, barevnost, hloubku, je deformovaná, pumpující, rozchrchlaná, rozemletá, je utrpení ji poslouchat. Ve srovnání s původní nahrávkou přesaturovaně řve, což byl asi záměr. Ale devalvace zvuku rovná se devalvaci hudby, což je v konečném efektu nepřekonatelná bariéra, která náročné posluchače o takto znehodnocenou hudbu zákonitě připravuje.
judith Judith 22.2.2024 23:36  24797
"Idole, idole, dej ty pracky dole!" na nápěv Beskyde, Beskyde... :D

Podobná parta přeudělátkovala i Dark Side Of The Moon pod názvem The Great Jazz Gig In The Sky, sbírám odvahu.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 22.2.2024 23:27  24796
Jak neprotestuju? Hrr na ně! Co si to dovolili, šmatat na idoly?
Ital nezná ten zázrak.. :)
judith Judith 22.2.2024 22:48  24795
Tři Taliáni sahají na KING CRIMSON a já neprotestujuMaurizio BRUNOD, Giorgio LI CALZI, Boris SAVOLDELLI: Nostalgia Progressiva (2019)
A Re-reading Of The Music Of King Crimson, Soft Machine, Robert Wyatt, Nucleus, Kraftwerk, Le Orme, Beatles

S důrazem na zpěv, s aranžemi svlečenými na hedvábné maso, s něžně pronikavou trubkou, s podporou elektrických kláves i šustivých perkusí, s úctou k prostoru mezi tóny, s potutelnou jiskrou v oku, s rytmikou nekompromisní jak típnutí vajglu u přijíždějícího vlaku, s citem orla mořského, který si nechce namočit spodničku... Jsemť v úžasu.
dutch Dutch 22.2.2024 22:28  24794
AntonyMám rád špeky. I ty své. :-)
dutch Dutch 22.2.2024 22:26  24793
Deníky Jána Zábrany (Celý život) také stojí za to. Ten Juráček vypadá dobře, neznám. Deník Jiřího Cieslara (Matouš) je strašněj bizár. Já teď čtu Guntera Grasse - Při loupání cibule, krásně píše a překlad je nádherný, radost číst, jen možná trochu chybí hlubina a psychologie postav, ale forma a zemitá upřímnost to táhnou dopředu.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 22.2.2024 21:36  24792
Antony [24791]: dík za tip
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 22.2.2024 20:00  24791
puschpullRENAISSANCE
Nemají úplně vyrovnanou kariéru, dokázali natáčet i plytké disko songy, ale značná část jejich díla je výsostně poslouchatelná.
Zajímavost - během nahrávání 2. alba došlo k totální výměně pětičlenné sestavy, takže potom pokračuje pod stejným názvem úplně jiná kapela. Aby toho nebylo málo, mezi 2. a 3. albem se ještě obměnili tři členové z pěti. Pak už byla sestava stabilizovaná.
Téměř kompletní sestava z první desky později zakládá projekt ILLUSION a vydává dvě alba v letech 1977 a 1978. Osobně se mi tyto dvě nahrávky líbí o hodně více, než to co v té době dělali RENAISSANCE. Na třetí desku udělali roku 1979 dema, ale nahrávku nedokončili. Dema vyšla o deset let později.

ILLUSION
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 22.2.2024 19:18  24790
JudithDoháním resty, reaguji alespoň na některé podněty. K tanci se nevyjádřím, ten mi není blízký, ale psaní o hudbě ano.

Jak je všude možně vidno, recenze se často píší podle rutinní šablony, stávají se prázdnými a bezcennými. Příznačně takto plodí hlavně lidé, kteří si myslí, že hudbě rozumí. Obojí je nesmysl, jak šablona, tak rozumí. Každé bezduché a šmahovité psaní je slovní karbanátek bez chuti a hodnoty. Jak z toho nečiší dílem vnimatelsky prošpikovaný duch, je to šedivé a nečtu, přeskakuji. Znalci jsou akademičtí a suchopární (čest výjimkám), rádobyznalci jsou vždy trapní a jejich slinty jsou slizké slimáčí stopy.

Psaní o hudbě mimo recenze je velmi důležitá a prospěšná činnost. Opět, musí se to umět. Což není zdaleka jen o rozhledu a nadhledu, ačkoli jde o vlastnosti nezbytné. Nikoli však dostatečné. Jistá míra literárního talentu je další z nich, schopnost podat čtivou formou informaci nemá zdaleka každý. Dále vlastní výběr témat, způsob, schopnost oslovit, vystihnout, je těch dovedností hodně. Zásadní a neopominutelný je hodnotový systém a vyrovnanost duchovních vrstev, schopnost zachovávat pravidla korektnosti. Vyloučeno je pokřivené diktování a bezskrupulózní podvádění čtenáře. Z tohoto hlediska však z většiny pisatelských trubek teče nevábná omáčka, příkladů je nepřeberně a nemuseli bychom chodit daleko. Sem tam se však zaleskne kus i ušlechtilého autorského mistrovství. Proto jsem zmínil a postoval Ondřeje Bezra, píše dobře a má to stejně dobře srovnané.

"Vnímám tento klub jako prostor, kde lidé umí ocenit individualitu a poctivý přístup."
Za tohle dík, protože je to nejenom pravda, ale i základní projev jasnozřivého ducha.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 22.2.2024 18:42  24789
Budu si muset poslechnout alba 1969 - 1977
RENAISSANCE discography and reviews
Tuhle kapelu znám vlastně jen z nějakých mixů písní po odehrání alb od Genesis, Camel, atd ...
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 22.2.2024 18:31  24788
Antony [24787]: Da, Da, Da
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 22.2.2024 18:30  24787
DesdichadoEAV jsou i na poměry Mládka úlet. Na druhou stranu, my kdo jsme celé dětství a mládí sledovali rakouskou TV víme, že Rakušáci dokážou mít pohled na kulturu značně trhlý. Což hodnotím pozitivně.
Nelze si nevzpomenout na TRIO, což byl podobně kabaret-magor band. Akorát to byli Němci, že jo..

[ 18972 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt