Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Volby [ŽP: 4 týdny] (kategorie Politika) moderují huh, diavia, Havelock.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Předkládejte své argumenty, přesvědčujte ostatní, diskutujte o programech a osobnostech. Pokud chcete někomu (to zahnuje nejen diskutující v tomto klubu, ale i ostatní uživatele Lopuchu, politiky této i jiných krajin a vůbec všechny žijící i zesnulé osoby) nadávat kvůli jeho (byť sebehoršímu) přesvědčení, přesuňte se rovnou do jiného klubu. Diskuze se vede slušnou formou.

ANKETY:
Objeví se Robert Šlachta na kandidátce Ano do senátu nebo europarlamentu?
Zatím nejlepší porevoluční předseda vlády ČR byl
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 15950 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
havelock Havelock Nový design BSG.cz - akorát jsem si zapomněl vypíchnout oko. 21.9.2011 12:50 - Oblíbené kluby (06:22) 25118
Stát zaplatí 500 tisíc korun za Sobotku a Tlustého
havelock Havelock Nový design BSG.cz - akorát jsem si zapomněl vypíchnout oko. 21.9.2011 08:28 - Oblíbené kluby (06:22) 25117
Poslední pokus prosadit přímou volbu Klausova nástupce na Hradě je tu
Klause zpátky nechceme, je minulostí, zní v ODS z krajů
V noci pracují jen ku... a zloději, protestoval marně poslanec ČSSD

Slovinská vláda padla. Po krachu reforem nepřežila hlasování o důvěře
desdichado Desdichado Donald Trump své druhé volební období .. - jak myslíte, že skončí? Tipuj, hlasuj !! 20.9.2011 22:56  25116
kocourekTeď jsem tě moc nepochopil. Opotřebení u slušných aut zanedbatelné není, neb tam je vyšší základní vstupní náklad. Ale jestli chceš napsat, že si to auto dáš do nákladů, máš to napsat rovnou.
Se zeleným výpočtem to nemá společného nic. To bylo jen zakalkulované konstatování, že do "levných nákladů cesty" je zapotřebí započítat i ten počáteční vstup - a hned to vypadá jinak. (A konec konců, do nákladů jako podnikatel si můžeš započítat i náklaďák a vozit rodinu na korbě, že ...).

perversPEPE
Některé benefity auta jdou vyčíslit špatně, třeba to, že tě v autě neokrade cigáně ...
Na druhou stranu ti mohou ukradnout věci z auta, případně celé auto, mohou tě nabourat, můžeš mít poruchu (dojde ti benzín) a část cesty tlačit (no dobře, přijedou usměvaví pitomci z pojišťovny i s kanystrem :-) ) a můžeš nabourat i ty sám. Nehody unavených řidičů na konci cesty do Chorvatska jsou pověstné.
Takže, nemá to jen samé výhody, pozitiva a jistotu desetinásobku. Nehledě k tomu, že do takového vlaku můžeš nastoupit i po tom, co jsi požil, u auta to je dost hazard. :-)
kocourek kocourek život je fajn zkušenost... 20.9.2011 19:46  25115
Deschidado, MaK...máte zbytečně socialistické kecy, mícháte hrušky s jabkama
Základní chyba je, že si koupím auto abych suploval MHD - čili nesmysl - auto mám aby řešilo mé podnikatelské potřeby, nebo rodinné. Potom to, že jedem do ZOO autem nebo MHD řeším jen z hlediska spotřeby okamžité - nafta, benzin a podružné čili spotřeba oleje, opotřebení pneumatik.
Poté mne blbý výlet do ZOO vychází na pakatel oproti autu, o chalupě nemluvě. A já fakt platím jen spotřebu, plus opotřebení (velmi,velmi zanedbatelné u slušných aut) a to ostatní platím stejně ať ujedu 1OOOO nebo 5OOOO za rok. Tak se proberte ze zelených výpočtů.
A to ostatní - spolucestující, ztráta času, obtěžování atd je navíc
huh huh 20.9.2011 19:33  25114
Problém s IAD je spíš v tom, že má značné externality, které v nákladech na její provoz nejsou úplně zohledněny.
perverspepe perversPEPE 20.9.2011 19:23  25113
MaKNěkteré benefity auta jdou vyčíslit špatně, třeba to, že tě v autě neokrade cigáně, nechytneš chřipku od rozchrchlaných spolucestujících, nesedneš si na prochcanou sedačku v tramvaji a nemusíš stát jak péro půl hodiny na zmrzlé zastávce. Pak je tady komfort, jež MHD z principu nikdy nemůže dosáhnout, neboť má slovo "hromadná" v názvu.
godfrey 20.9.2011 19:23  25112
"Hm, také si myslím, že individuální automobilová doprava je v ČR zbytečně laciná. Hned by byly silnice průjezdnější." Co se přesně snažíš říct?
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 20.9.2011 19:13 - Oblíbené kluby (06:24) 25111
to jo, litr benzínu za 80 Kč
dálniční polatek za 5000 pro osobák
kW elektriky za 25 Kč
a za rok bychom měli po deficitu v rozpočtu
gentlejan 20.9.2011 18:48  25110
Hm, také si myslím, že individuální automobilová doprava je v ČR zbytečně laciná. Hned by byly silnice průjezdnější.
desdichado Desdichado Donald Trump své druhé volební období .. - jak myslíte, že skončí? Tipuj, hlasuj !! 20.9.2011 17:41  25109
Babiš možná prská, ale s tím kradením má nepochybně pravdu. Ostatně, jak i článek naznačuje, je jedním z těch, kteří by o tom něco mohli a měli vědět.
Taky jsem něco zažil a to se jednalo jen o drobné stavby.
Jinak, korupce panuje i v soukromé sféře, nejen ve státním.
mak MaK 20.9.2011 17:33  25108
BredyZe Slap na Smíchovské nádraží autem za 80 nebo 85 Kč? To je holý nesmysl, pokud započteš skutečně všechny náklady na auto. Tedy hlavně pořízení a ztrátu hodnoty, a pak samozřejmě PHM, pojištění (povinné ručení), pneumatiky, servisní prohlídky, výměny olejů, opravy...
Pokud nejezdíš opravdu extrémně levnou šunkou a přitom vysoké nájezdy desetitisíce km ročně, nedostaneš se s celkovými náklady na provoz auta pod cca 5 Kč/km. Takže ta cesta tě vyjde minimálně na 150 Kč, pravděpodobně ještě více. Abys byl v plusu musíte jet aspoň tři.
mak MaK 20.9.2011 17:29  25107
komentář k BabišoviMiliardář Babiš prská jako Pepa z hospody
desdichado Desdichado Donald Trump své druhé volební období .. - jak myslíte, že skončí? Tipuj, hlasuj !! 20.9.2011 00:30  25106
Vsadím se s tebou o litr, že jízdenky pokryjí náklady na provoz autobusů a dotace shrábnou pohlaváři v dopravních podnicích.
Nevím, nedokážu to posoudit.
Třeba takový Martin Uher... za dobu co provozuje svou soukromou dopravu, tak z dotací, které má za provoz mezi Smícháčem a Mníškem pod Brdy
To je možný. On není až takový problém provozovat trasu, kde je 75-100% vytíženost. Problém je ovšem v tom, že je potřebné provozovat i trasy, kde je vytíženost třeba jen 30% (v nárazech, ve špičkách pochopitelně vyšší) a tam už se třeba takový Student Agency nehrne.
No, a taky je něco jiného provozovat 10 autobusů s 15 řidiči a 500 autobusů se 700 šoféry. sice by teoreticky vyšší počet měl být výhodnější, ale pokud ti z těch 10 autobusů 9 jezdí denně, je to něco jiného, než když ti z 500 takových 250 v sobotu a neděli stojí a 150 stojí mimo špičku přes týden. Nehledě k tomu, že dopravní podnik v Praze asi nemá podnik "autobusy", podnik "tramvaj", ale je to všechno dohromady a musí si udržovat i koleje (což takový Martin Uher jistě nedělá).
Ale jak už jsem psal, jen spekuluju, nemám relevantní informace.
bredy 20.9.2011 00:08  25105
Já jezdím ze Slap na Smíchovské nádraží. Vsadím se s tebou o litr, že jízdenky pokryjí náklady na provoz autobusů a dotace shrábnou pohlaváři v dopravních podnicích.

Třeba takový Martin Uher... za dobu co provozuje svou soukromou dopravu, tak z dotací, které má za provoz mezi Smícháčem a Mníškem pod Brdy už renovoval celý svůj vozový park. Ten člověk má minimum úředníků. A kdybys viděl ty autobusy, to nejsou žádné karosy, to jsou moderní, nízkopodlažní, s nastavitelnou výškou, nové kloubové autobusy, moc pěkné, asi nebyly za hubičku. Srovnej to s vozovým parkem v Praze.
desdichado Desdichado Donald Trump své druhé volební období .. - jak myslíte, že skončí? Tipuj, hlasuj !! 19.9.2011 23:46  25104
Započítej ještě ten základní vstupní náklad, tedy pořízení.
Natřískaným autobusem jezdí přes 100 lidí. Bavíme se o MHD, ne o meziměstských, kde se nesmí stát (což je zásadní nedostatek oproti vlakům).

[ 15950 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt