Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 16.5.2008 22:20  2528
No, technicky vzato ...

1) barva svetla: "tmave" svetlo je proste mensi mnozstvi svetla, nez "svetle" svetlo "stejne barvy". "Cerne svetlo" = zadne svetlo, takze kdyz si nekam "svitim cernym svetlem" tak vlastne nedelam nic.

2) barva povrchu (nejakeho predmetu): tmava barva znamena, ze pohlti vetsi cast svetla, nez svetla barva (a ta zase vic odrazi).

Ale v obou pripadech ma smysl mluvit zvlast o "odstinu" (Hue & Saturation) a intenzite (Value).

Carodejova Tma a Svetlo patri do rucnych oboru magie, takze i u theurga by davalo smysl udelat pro ne dve ruzne formule.
beorn 16.5.2008 22:08  2527
xKivOna snad ani barva nemůže být tmavá, ne? Barva závisí na frekvenci, kdežto jas na intenzitě odraženého záření. Neboli také černá barva není černá, že ;-)

Ale v rámci zachování relativní jednoduchosti pravidel bych to nekomplikoval.
xkiv 16.5.2008 18:26  2526
Theurg-B, s.80 vlevo nahore (formule Svetlo, odstavec Barva):
Pokud je svetlo tmave, jeho pusobnost konci na hranici polomeru a prikryva oblast pokryvkou spatne viditelnosti. Jas ma potom presne opacny vyznam, totiz ze se viditelnost naopak snizuje.

A jestli pocitam dobre, na na vyrovnani se prvnimu stupni carodejovy tmy potrebujes narocnost *tricet* ctyri (jeste doba trvani a polomer).

Problem je v tom, ze formule Svetlo nepouziva zrovna nejvhodnejsi princip pro ztmavovani ... pridani svetla jakekoli (i hodne tmave) barvy normalne nemuze ostatni svetlo zablokovat ...
anonym 16.5.2008 16:07  2525
Světlo - temnotaJak je to s formuli svetlo s modifikatorem barva na cernou (nebo chcete-lli na tmavemodrou). Sila tmy bude urcena podle jasu primo? Takze abych se vyrovnal prvnimu stupni kouzelnikova kouzla tma budu potrebovat narocnost +24? Nebo se to nejak upravi, viz kouzlo svetlo (Nar. +8 >Jas +6/+11>+9/+14>+12) a kouzlo tma (Nar. +8 >tma 48/+11>60/+12>72)
xkiv 25.4.2008 16:04  2523
To je v pravidlech popsany - epicentrum a smer se urci podle rozkazu, ktere dostal Cron od sveho theurga.
Cili typicky napriklad: epicentrum = konec hulky, smer = podle osy hulky, ven z hulky
To je samozrejme uspesne automaticky, ale to by bylo i pri seslani samotnym theurgem.

V uvedenem pripade ukaze hulkou a dostane uder centrovany 5 metru pred spickou. Zasah se pak urci podle Utocnosti pouzite Transpozice.

Alespon tak si to predstavuju ja, mozna to bude jeste horsi - cil (a vzdalenost a smer) transpozice totiz musi urcit Cron (a predat Spravci), teprve potom se muze kouzlo pokusit cil zasahnout.
envec 25.4.2008 15:03  2522
xKivmě jde o to že by měl např úder s transpozici na 5m a chtěl by ho seslat přes toho Crona
xkiv 25.4.2008 14:18  2521
Houbec, sesilani pres Spravce probiha uplne stejne jako sesilani samotnym theurgem - tj. epicentra se musi dotknout.

Neco jineho je to v kombinaci Cron + Spravce. Tam musi epicentrum urcit Cron. Ten to obvykle udela tak, ze epicentrum bude v predmetu, do ktereho je zaklety (asi nejchytrejsi co muze udelat je "epicentrum = tam kde se svym predmetem dotyka potencialniho cile").

Cokoli dalsiho - hody na UC, ... - je zalezitost vlastni formule a zpusob seslani s tim nema nic spolecneho (maximalne muze zasah znemoznit tim, ze "vystreli" spatnym smerem).
envec 25.4.2008 13:34  2520
Nemám teď u sebe příručku theurga a jeden hráč mi tvrdí, že prý při sesílaní formule přes správce je automatický zásah, jak to prosím je.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 24.4.2008 11:17  2519
Ano
envec 24.4.2008 11:09  2518
xKivTakže z 11. sféry umí používat jen vazby k formulím z první sféry, jestli dobře chápu.
xkiv 24.4.2008 10:26  2517
Neomezena kapacita ma "cenu" 10 sfer, takze kdyz ho budes vyvolavat z 10te, tak bude mit vsechno ostatni jako by byl z nulte ...

Oficialne je to uplne ten samy demon (vcetne vlastnosti, sfery vyvolani pro ucely ostatich mechanismu, ...), akorat si do nej musis jit o X sfer vys ... (X zavisi na konkretnim rysu).
Takze jeste jednou:
1) demona si spocitas a zapises jako bys pro nej sel jenom do prvni sfery
2) ale musis se pro nej dostat do sfery jedenacte
3) a zato bude mit neomezenou kapacitu
envec 24.4.2008 10:01  2516
A ještě dotaz, zda když se vyvolá správce s neomezenou kapacitou z 10. sféry jestli je maximální možná náročnost, kterou lze rozdělit, počítáná jako kdyby se vyvolávál démon klasicky z 10. sféry a nebo jako kdyby tou 10. sférou začínal jako první.
envec 24.4.2008 09:56  2515
Nemá někdo pls odkaz na příspěvek, kde se řešil prodej předmětů s démony?
dajen 15.4.2008 08:38  2514
Jena [2506]: A ještě jsem zapomněl, ona ta CP nebyla jen tak úplně náhodně kolemjdoucí, což? :-))))

Viz citace:
Je sám? (hráč)... Jo, je sám a další čtyři. (PJ+)
dajen 15.4.2008 08:35  2513
Jena [2506]: Heh, no jo, je to tak. Noční můru mě budou strašit ještě hodně dlouho. :-)

XXX [2511]: No ono se to týká nejenom tehurga, ale i čaroděje a vlastně všech živých bytostí. Proto je to v PPJ. On je to vlastně jenom vedlejší (byť zásadní) efekt koncepce duší a úrovní v DrD+. A běžné postavy o tom vlastně vůbec neví. Můžou vědět (a zpravidla vědí), že to nejde dostat se do vyšší sféry, ale nevědí proč tomu tak je.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt