Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 19166 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
judith Judith 13.3.2024 13:25  25388
DutchA co můj tavicí kotlík, můj tavicí kotlík bys nechtěl? :D
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 13.3.2024 13:20  25387
puschpullBANCO DEL MUTUO SOCCORSO & CELESTE
Klasiky nejklasikovatější. Obě kapely (po určitých pauzách) tvoří dodnes, což je chvályhodné.

Novinka The TANGENT je pro mne poněkud degradovaná slyšitelnými elektronickými bicími, které muziku umrtvují a také zničujícími efekty na vokálu. To si mohl Tillison odpustit, zní jako robůtek zavřený v umělohmotném kyblíku.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 13.3.2024 13:11  25386
DutchVšichni máme tykadla. Všichni jsme Gogo..
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 13.3.2024 13:09  25385
Jdu si otevřít okno, udělalo se hezky, svítí sluníčko, tak snad to neudělá s textem nic nepatřičného.. :)

Jasně, že jsem chtěl hlavně otevřít zajímavá témata, však proto si tady všichni povídáme.

Žádné ale. "Ale" je výhrada. Tvoje "ale" působí řečnicky a je spíš "a také". Neboť to, co dále píšeš, je rozvíjením a doplněním více, než vyvracením.

Za prvé k nesouhlasení. Je sice pěkné, že přede mnou, který dlouhá léta hlásám, že nesouhlas je přirozený a žádoucí, zdůrazňuješ, že fakt můžeme nesouhlasit. Jsem za to rád, ale do tohoto lesa bylo již dříví nanošeno dosti. Věřím nám, že se nezabi(jeme)cyklíme. Jako zajímavost připodotknu, že mě nikdy není nepříjemné, když se dočtu o své oblíbené kapele, že je pro někoho odpad. Naopak. Jsem rád, že vesmír je v rovnováze, a že tento názor mohl zaznít bez rizika, že by jeho nositele za něj různí PN a lokajové v pomstě napadali. Svoboda názoru je nadevše.

Za druhé. O pozadí (i popředí) pohledu píšu vždy hodně. Objasňovat cesty, které k mým pocitů vedly, jakkoli je to obtížné, se snažím vždy. Považuji to za přínosné jak pro moje vlastní názorové tříbení, tak pro protějšky v disputaci, co disponují jasnou myslí. Opět, na rozdíl od ideologicky zaslepených vykřikovačů a omílačů frází, umím argumentovat k věci. Další vlastnost, kterou na mě brouci potemníci nenávidí a mstí se za ni. Zamrzlíci v čase jsou krásně typický (a častý) druh posluchače. V podstatě je takový uživatel hudby něčím roztomilý, jako zvířátko v malé kleci, v níž běhá pořád dokola a ke spokojenému životu mu to stačí. Hlavně neopustit pohodlí a bezpečí vlastního pelíšku, neboť tam venku je vše špatné a nepřátelské. Něco zajímavého se od něj dozvím však vzácně, když nepočítám výroky typu - rock je mrtvý, všechno dobré už bylo, a tak podobně.

Dobře je řečeno lidi, kteří nacházejí niterný prožitek na různých místech, v různých konstelacích... Říkají něco o potenciálu uměleckého díla zapůsobit, ti jsou vskutku zajímaví. Velmi. Dávají podněty a impulzy, inspirují, přinášejí poznatky z území, která jsem dosud neměl možnost navštívit. Jsou nenahraditelní. Co a jak si z jejich zpráv, tipů a hodnocení nakonec osvojím, kam mne to přivede, to zase záleží na mně. Jejich vklad, můj vklad, je to vzájemně propojené podhoubí, prorostlé a výživné. Umění by nebylo skoro ničím, bez vnímavých lidí, bez jimi vraceného poznání.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 13.3.2024 12:50  25384
Dohánění restůTHE TANGENT - To Follow Polaris (as The Tangent for One) (2024)
Eclectic Prog • Multi-National

BANCO DEL MUTUO SOCCORSO - Io Sono Nato Libero (1973)
Rock Progressivo Italiano • Italy

CELESTE - Celeste [Aka: Principe Di Un Giorno] (1976)
Rock Progressivo Italiano • Italy
dutch Dutch 13.3.2024 12:22  25383
JudithTy máš tykadla? A mohl bych je vidět? Abych z toho také, jakožto mentálně zdatná identita, něco vytěžil. :-)
judith Judith 13.3.2024 12:17  25382
AntonyTady se otevírá spousta zajímavých témat, dotknu se jich postupně - měla jsem i večer rozepsaný delší text, ale zavřela jsem si okno.

Asi nejdůležitější bod: mně vlastně nejde o argumentaci veřejným míněním, ale právě individuální vnímatelskou zkušeností, která je jediným zdrojem poznání účinku uměleckého díla. Mimo tavicí kotlík lidského nitra nemáme zkrátka jinou příležitost, jak působení hudby ukázat. Veliká pravda, kterou připomínáš ty, je ta, že dospějeme vždy nakonec pouze k osobnímu náhledu. Ale.

Za prvé, můžeme spolu nesouhlasit. Fakt můžeme. Tvůj názor přijímám jako tvůj názor, ale stejně mi není příjemné číst o kapele, kterou miluju, tyhle věci. Nebudu nad tvým vyjádřením tedy jásat, to je prostě zase můj pohled a moje prožívání. Věřím, že jako dvě mentálně zdatné identity se dokážeme nezacyklit a vytěžíme z tématu třeba i nějaké obecnější poznání, protože tohle jsou věci, které hýbou světem.

Za druhé, když si řekneme, že spolu můžeme nesouhlasit a že každý má svůj pohled, stejně je pro mě zajímavé dozvědět se víc o pozadí tohoto pohledu, procesech, které k němu vedly. Protože je část lidí, kteří to hluboce prožito nemají a jenom papouškují - ty je potřeba odfiltrovat, o účinku uměleckého díla nám nic neřeknou. Osobně je mi podezřelá i část milovníků F-MARILLION, kteří podle mě prostě jen hromadně zamrzli v čase (hudba skončila v roce XY, znáš tyhle lidi).

Když tyhle "nevnímatele" dáme stranou, pořád zbudou lidi, kteří nacházejí niterný prožitek na různých místech, v různých konstelacích, a ti mě prostě zajímají. Říkají něco o potenciálu uměleckého díla zapůsobit. Pro mě osobně to nemusí znamenat nic, já mám svoje tykadla a těm věřím. Ale přesto něco vypovídají. Osobně se mi nechce to odmávnout s tím, že jsou všichni zblbnutí.

Zatím takhle :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 13.3.2024 12:11  25381
Docela pěkně a pravdivě píše o umělecké evoluci pan Miloš Navrátil:
Je nesporné, že dějiny probíhají ve spirále, na níž plodné negace minulého vytvářejí vývojovou kontinuitu., kapitola "Barok".

A ještě ke stylovým tendencím napsal:
Hudební expresionismus se obyčejně charakterizuje jako vzpoura proti přebujelé až sentimentální citovosti romantismu i přejemnělé barvitosti impresionismu, kapitola "Hudba 1. poloviny 20. století".

Možná právě pro nedostatečnou "plodnou negaci" a "vzpouru proti přebujelé až sentimentální citovosti" jsou H-MARILLION v mých uších diskvalifikováni.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 13.3.2024 10:39  25380
Argumenty veřejným míněním jsou vždy kozo vozo, výjimky neexistují. Jediné, co dokazují, je podlehnutí vnimatele ideologii zlatého telete.
Co se líbí nebo nelíbí "poměrně dost lidem", nebo klidně celé zeměkouli, je mi z hlediska mých posluchačských zážitků úplně jedno.
Zato mi není jedno, když vyznavači nějakého umělce zfanatizovaně útočí na každého, kdo se s nimi dostatečně servilně neuklání opěvovanému idolu. V Severní Koreji běžná praxe.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 13.3.2024 10:20  25379
Každý vnimatel by měl mít možnost sdělit, jaký je jeho skutečný názor na dílo autora. To je jeho základní právo. Každý vnimatel, který zastává odlišný nebo opačný názor, by měl dokázat takový sdělený názor přijmout jako zcela relevantní, regulérní a oprávněný. Takhle se mimo jiné projevuje vnimatelská i osobnostní vyspělost, důvěryhodnost a solidnost.

Že právě tohle spousta lidí nedokáže, není problém sdělení, jak se často podsouvá, ale neschopnost přijetí existence odlišného názoru na umění. Pro vlastní myšlenkovou ideologickou přikrčenost, nebo prostou zhlouplost (navenek se to projevuje velmi podobně), se tací lidé stávají zdrojem rozkolů. Pro příklady nemusíme chodit daleko, v doupěti skřetů jich je dost.

Proto nezbývá než očekávat, že jako mentálně zdatná identita dokážeš tento můj zcela vážně míněný, hlubokým poznáním ustanovený, vytříbeně procítěný a upřímně sdělený názor přijmout jako osobní náhled na vztah FISH vs. MARILLION. Mám jej zejména proto, že H-MARILLION se bez FISHe projevili být skupinou neschopnou jakékoli poslechuhodné formy hudebního projevu, kdy obsah zcela znehodnotil nezpěvák Hogarth svým chcípáckým sténáním a hudebně invenčně se vklad kapely ukázal jako homeopaticky rozředěný k samé nule objemu této složky. Odchodem FISHe skupina zhasla, na rozdíl od něj. Svítila jen díky tomu, že jej mohla doprovázet. Naopak FISH se bez původní kapely autorsky uvolnil a tvořil daleko pestřeji, rozmanitěji a umělecky evolučněji, než by si kdy mohl s nimi představit. Odhozené svazující okovy se mi jeví jako dostatečně výstižný příměr. H-MARILLION se šourají v blátě usazeném na dně vyjeté koleje rockové polňačky, FISH svobodně vzlétl, kam se mu zachtělo, nesvázaný, nezávislý, svobodný.

S tím, co píšeš ve druhém odstavci, nemám problém souhlasit. Tak to je a jsem si toho vědom. Ovšem na moje vnímání hudby obou, nebo vlastně tří, těles, to nemá pražádný vliv. Ani by mít nemělo, zcela v duchu nezávislosti vnímání umění a rozumových procesů. Což se také často chybně slučuje či zaměňuje.
judith Judith 13.3.2024 01:06  25378
AntonyVážně myslíš, že MARILLION fungovali svého času jen jako FISHŮV doprovod? Že netvořili společně, neinspirovali se navzájem?

Existuje poměrně dost lidí, kterým se nelíbí pozdější MARILLION, ale neuspokojí je ani sólový FISH. Něco jim chybí, co existovalo jen v této vzájemné konstelaci. Argumenty veřejným míněním jsou mi obvykle dost putna, ale tohle je zvláštní případ. Já mám ráda MARILLION kompletně i FISHE sólo. Není to žádná zásluha ani osobní vada, prostě to je. Někdo to má v sobě odlišně a možností je mnoho. Co je podle mě možné jen díky tomu, že jsou jednotlivé kombinace specifické. Že spolu měli něco jedinečného. Rozpadem F-MARILLION se to rozbilo, ale nevyvozovala bych z toho, že vše dobré tam vnášel jen FISH a odnesl si to s sebou. Kapely jsou podle mého složitější organismus.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 12.3.2024 23:41  25377
JudithVidíš, a tentokrát to byl smrtelně vážně míněný popis mého vnímání. Žádná provokace. Což je vlastně ještě horší, safra.. :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 12.3.2024 23:40  25376
DutchŘekněme - řízená termonukleární fúze.
dutch Dutch 12.3.2024 22:10  25375
Antony"speciální metodou vychytal na 5+ minut"
To bude nějaká vyfikundace, něco jako přerušovaná soulož, ne?
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 12.3.2024 20:47 - Odhlášení (01:08) 25374
Lindsey Stirling - Eye Of The Untold Her
Skladba dobrá (byť nic průlomového), video jakési zbytečně, a pro mne nepochopitelně, kombinované a složité.

[ 19166 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt