Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 19381 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 15.4.2024 15:54 - Odhlášení (02:20) 26299
Ona je z principu otázka jestli se umění dá nějak měřit. Může se akorát konstatovat, že ten či onen umělec byl aktivní a udělal toho moc, ale to ještě nic nevypovídá o kvalitě. Dokonce ani popularita a oblíbenost nemusí být odrazem kvality. A nepopularita taky ne.
No a pak je tu ještě otázka časová - na mnoho skutečně dobrých umělců a jejich počinů se časem zapomnělo a u statisíců z nich se do dnešní doby nedochovalo vůbec nic. U zpěváků to platí na 100%, jménem známe jen několik málo % (a to ještě v drtivé většině až od konce renesance) a čím hlouběji do minulosti, tím míň toho víme. V podstatě zůstaly jen sochy, architektura, něco z literatury, v malé míře malířství, ale z hudby jen naprosté minimum a u doby kamenné víme s určitostí jen to, že i tehdy pralidé hráli a zpívali. U neandrtálců si ale ten zpěv moc nedovedeme ani představit.
judith Judith 15.4.2024 10:35  26298
Ad 26291Mám tam chybu, jde o kvantitativní výzkum, ne kvalitativní. Ani mi to nejde přes pusu, koukám - ke kvantitativním metodám jsem v uměnovědách silně skeptická. Těžká věc. Každý badatel dřív nebo později narazí na skutečnost, že některé otázky jsou mimo možnost zpracování pro jednotlivce, prameny zkrátka nelze ani za život dostatečně vstřebat, a přitom jediná tvořivá odborná práce je možná v hranicích lidské mysli. Částečně je řešením dobře sehraný autorský kolektiv, ale organizační podmínky v akademickém světě dneska podporují spíš výkonový přístup, žádné dlouhé rozjímání. Takže se hledají různé cesty, jak vzdálenost překlenout - a samozřejmě taky jak se přisát k nějakému tomu grantovému cecíku. Podobné projekty by snad mohly dávat smysl v tom, že upozorní na určitá místa, kde se děje něco atypického (kupříkladu zmíněné zrychlování orchestru se nejspíš bude týkat jen některých pasáží), co je hodno pozornosti... ale stejně mám neodbytný dojem, že s podstatou uměleckého účinku se těžce míjíme.
judith Judith 15.4.2024 10:19  26297
AMAROK mi dneska taky sedli, díky za postrčení! Na novince jsou svým soundem blíž Oldfieldovi (podle jehož alba nesou název) než Pink Floyd, k nimž bývají stylově přirovnáváni nejčastěji. Vyhovuje mi, že Hope je silně atmosférické, současně však energické až nadupané album, do šedivého dne se tahle kombinace hodí. Víc se ale budu vracet k jiným albům, asi nejradši mám Hero (2021).
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 15.4.2024 08:48  26296
VIAMEDIA - Bridge of Sighs (2024)příjemná hudba jako kulisa při práci. Pravděpodobně se ale k tomu již vracet nebudu.
Za jeden poslech to ale rozhodně stojí. :-)
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 15.4.2024 07:26  26295
AMAROK - Hope (2024)tak překvapení a velmi pozitivní!
Dnes mi to buď sedí do nálady, nebo je to prostě parádní muzika. Zvukově zdařilé. Nepostrádá atmosféru, tvrdost, zábavnost i melodičnost. Navnadilo mě to tak, že časem poslechu pár dalších alb od těchto poláků zpívajících anglicky ...
:-)
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 15.4.2024 06:58  26294
Dnešní plán na dopoledne:Trochu poznávací program, mě neznámých kapel ...

AMAROK - Hope (2024)
Crossover Prog • Poland


VIAMEDIA - Bridge of Sighs (2024)
Crossover Prog • Multi-National


THE GATHERING - Nighttime Birds (1997)
Experimental/Post Metal • Netherlands
kapelu vůbec neznám, album jsem vybral víceméně náhodně ...


ISLAND - Pictures (1977)
Eclectic Prog • Switzerland


IHSAHN - Ihsahn (2024)
Tech/Extreme Prog Metal • Norway
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 15.4.2024 02:43 - Odhlášení (02:20) 26293
Jiří Gemrot (* 15. dubna 1957 Praha) je český hudební skladatel, rozhlasový režisér, producent a pedagog.
Symfonie č. 1 (2007) - by se, aspoň ta první část, mohla jmenovat "rychlíková".
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 14.4.2024 23:35 - Odhlášení (02:20) 26292
Tak jako dnes by to i šlo. Porovnají se dvě nahrávky téže skladby a jestli to je kratší (rychlejší), to se dá poznat na čase. Pokud nedělají delší pauzy. Ale jak to hráli před sto a více lety, tam jsou všechny kompjůtery i s umělou inteligencí ... víme kde, že? ;-)

A jak říkal, už nevím kdo, jednou hráli nějakou operu, ale večer byl fotbal. Tak dirigent nabral tempo a zvládli to snad o 20 minut rychleji. ☺
judith Judith 14.4.2024 23:26  26291
DesdichadoTo jsi mi připomněl, četla jsem o jednom obřím akademickém projektu kvalitativní analýzy různých nastudování klasických skladeb a snad jediné zjištění, které prokazatelně udělali, bylo to, že v Americe mají tendenci hrát Dvořáka o něco rychleji, než jak ho hrají naše orchestry. Nebo naopak, už nevím. Přišlo mi to trochu málo.

Tady tenhle projekt to je, četla jsem jen nějaký popularizační článek, možná to tam bagatelizovali.
https://hudebniveda.cz/2023/04/article-03.html

Argumentovali tím, že tradiční hudební věda zkoumá většinou spíš partitury a nemá vlastně nástroje, aby se zabývala provedením. Tak teď máme výpočetní metody, strojové učení a umělou inteligenci...
judith Judith 14.4.2024 23:20  26290
AntonyJak píšu, o Kratochvílovi mnoho nevím, a možná se mi tady urodilo nahodilé, krátké spojení. Jde mi o to, že se oba vystavili určitým volbám, čemuž se řada umělců prostě vyhne a není to vždycky ctnost, a každý se s nimi vypořádal po svém. Podobné osudy bývají zajímavé. Nepodlehnout, když není čemu, a nezaprodat, když není co, není zas tak složité.

Nezvalovi šlo básnění až moc lehko (zdaleka nevytvořil vyrovnané dílo, i citovaná věc by se dala zkritizovat) a byl strašně nenažraný, poživačný, ve všem. Angažovanou tvorbu nebral jako něco zásadního, nestála ho velké úsilí - "chtěli po mně Zpěv míru, tak jsem jim ho vysral" - což byla jeho slabost. Měl velkou živočišnou energii, muselo být náročné ji kočírovat. Takový Březina-Jebavý byl spíš asketa, v realitě ho moc nedrželo.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 14.4.2024 23:04 - Odhlášení (02:20) 26289
Tak ještě jeden: Jiří Kadeřábek: Scherzo Slivovicio - titul je skvělý, akorát nevím, jestli v tom NY, kde to hrají, o tom mají ten správné ánung. ;-)
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 14.4.2024 22:55 - Odhlášení (02:20) 26288
Ať máte nad čím dumat - jeden klasičtější ;-) :
Josef Toman (15. dubna 1894 Lukavice – 31. prosince 1972 Beroun) byl český nevidomý klavírista, varhaník a skladatel.
Pocházel z rodiny zemědělského dělníka. Ve třech letech přišel při úrazu o oko a později přestal vidět i na druhé. Byl přijat do Klarova ústavu pro nevidomé v Praze a měl se vyučit kartáčníkem. Učil se však také hře na lesní roh a na klavír, ale další studium hudby mu vedení ústavu nechtělo povolit. Nakonec se ředitel Wagner žádosti podvolil, ale s podmínkou, že nikdy nebude žádat o místo učitele hudby na Klarově ústavu.
Jeho improvizační schopnosti při hře na varhany ocenil i Václav Talich. Vystupoval i v rozhlase, především jako interpret svých skladeb.
Cyklus 4 klavírních skladeb - I
Cyklus 4 klavírních skladeb - II
Cyklus 4 klavírních skladeb - III
Cyklus 4 klavírních skladeb - IV
(předpokládám, že to složil a hrá to Jan Drtina, nahrávka by měla být z roku 1955)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 14.4.2024 21:59  26287
U Nezvala je mi známo, a není to nic, čím by získal můj obdiv. U Kratochvíla konkrétně schopnost organizátorská, nos na lidi, podnikavý a akční duch, technologické znalosti a tak podobně. Dovedl úspěšně spojit umění s reálným životem a nezaprodal se.
judith Judith 14.4.2024 21:43  26286
On je to nejenom Jebavý, ale taky Nezval, a tady by se daly vést paralely k Martinu Kratochvílovi jako člověku obdařenému velkým talentem, který si též vydatně smočil ve světských záležitostech. Tuhle kombinaci zdaleka neochutná každý... (Ohledně Kratochvíla toho zas tolik neznám, k Nezvalovi pikantností dosti.)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 14.4.2024 21:27  26285
JudithLíp bych to nenapsal. A teď nemyslím konkrétně mladýho Jebavýho.

[ 19381 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt