Bylo to namyšlený tak, že by se rozšířilo za 4. nástupiště. Jenže nějaké blbec tam nechal postavit Venkovanku. Technicky by se ale rozšíření provozu dalo řešit i tak. Další "argument" byl ten, že stávajícím nádražím nemohou vlaky projíždět 150 km/hod. To je kravina. Jestli ten vlak tam má zastavit, tak nemůže do nádraží vjet touto rychlostí. A jetli by neměl zastavovat, tak je to jedno a může jet třeba přes Dolní.
Podtsta problému je ale v tom, že pozemky, kde se má stavět jsou v současné době prakticky bezcenné a jistí lidé tam několik pozemků zakoupili s výhledem, že se tam to nádraží bude stavět a oni na tom kurevsky vydělají. Další věc je ta, to se nikde neuvádí, že se tam nikdy nestavělo, protože terén je bažinatý. Nevěřím tomu že by v současných plánech s kecama o úsporách, bylo započteno pár miliard na zakládání (na tom zase značně vydělají betonářské firmy).
No a podstatná věc - není tam žádná rozumná doprava. Je to jako s autobusovým nádražím, kde to ani po letech není pořádně napojeno na MHD. U Hlavního nádraží je dnes všechno, včetně centra města a nočních rozjezdů, kdežto u toho nového bude hovno a v noci obechcaná pěší cesta.
Ale tak hlavní věc je ta, že na tom někteří zbohatnou, funkčnost, produktivita a užitečnost pro občany je tak nějak vedlejší.
P.S.: Už asi 30 let se mluví o opravě (znovuvýstavbě) tratě do Líšně a hovno, hovno, zlatá rybko. Loni ale prý už bylo konečně odsouhlaseno, ale kdy dojde k realizaci, toť otázka. To je pár miliónů (a bez výkupů pozemků), jak chtějí získat miliardy na nové nádraží a další miliardy na infrastrukturu? |