Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pecka123 4.11.2008 13:45  2747
Jena

Uherské hradiště je od Prahy daleko, kdybyste vyskytovali tady někde kolem, tak by to určitě bylo zajímavé. Btw. Rowlingová obohatila slovní zásobu o několik užitečných slov, za to jí rozhodně dík. (za všechny viteály, mudly a podobně).

Gran

Nádhera. Představil bych si to tak, že každá vazba duše-tělo obsahuje 1 mag přirozené mageenergie. Pokud se přerazí, mag se uvolní. Pokud theurg vytvoří novou vazbu, jeden "volný" mag se naváže, není-li k dispozici, vazba nevznikne. Hraničář umí pracovat jen s magenergií, která není vázaná ve vazbách.

Dajen

Ty jsi proti tomu chudákovi trošku zaujatý. I šílení temní mágové mají právo na náš soucit :-). Jinak souhlas, postavy by měli žít v dynamickém světě a jejich vliv na něj by úměrně jejich schopnostem měl růst.

Zkus, jestli se od jeho těla občas nevytvoří nějaká strukturální vazba k nějakému tvorovi v okolí (on se nejspíš občas na nějakou veverku nebo něco podobného podívá). Nebo jestli nejsou na jeho duši nějaké citové vazby. Potřebuješ najít duši nějakého tvora, nabourat se mu do smyslů a zjistit, jak to kolem vypadá. A do vzpomínek (to asi jen lidských), vytáhnout z něj, kde se narodil atp. S trochou trpělivost a otravování PJ nějaké indicie dostaneš, aby sis na něj mohl došlápnout.
dajen 4.11.2008 13:19  2746
Gran [2742]: Moc pěkné, to se mi vážně líbí! :-)
gran 4.11.2008 13:19  2745
A ještě něco - za viteál bych považoval něco víc než jen tělo, ke kterému má duše vazbu a do kterého ji může nějaký šikovný Theurg vsadit.
gran 4.11.2008 13:17  2744
Jo, prožívání smrti a její dopady na stav duše neřeším, na to se nedá vytvořit příliš konkrétní pravidlo .)
dajen 4.11.2008 13:16  2743
Pecka123 [2738]: Díky :-) Mno politická situace je aktuální přehled po posledních poměrně napjatých událostech v regionu, kde hrajeme. Zjistili jsme, že je moc fajn, když svět nejsou jen statické kulisy našich dobrodružství, ale občas se sám dynamicky vyvíjí i sám (resp. i jinak než jak ho ovlivňují pouze naše postavy).

Jinak pokud jde o tu debatu o vytváření kotev u mrtvol, nechal bych to jako volitelné pravidlo.
Mno to každopádně. Pravidla to výslovně neřeší, výklady jsou možné oba, takže je na každém, jak si to zařídí :-)

Btw. zkoušeli jste livkidovat ty těla, ke kterým má kotvu?
No prvně jsem vůbec netušil, že něco takového má a ani mě nenapadlo to v té vypjaté situaci nebo potom zjišťovat. On takový rozdrcený hrudník Úderem zblízka je celkem solidní důkaz smrti :-))
Po druhé smrti (hlava odpálená Výbojem) jsem si to samozřejmě zkontroloval a zjistil, že má někde další tělo. Jenže to se pomocí duševního světa (theurgickými schopnostmi) jen tak vystopovat nedá. Takže spíš čekám, až si opět on najde mě. :-)

Jena [2739]: Kolik asi smrtí těla je tak duše schopná "příčetně" přestát?
Přesně tohle mě taky napadlo :-) Osobně jsem přesvědčen, že na Lofondonovi se to už podepsalo :-)
gran 4.11.2008 13:15  2742
Omezení počtu viteálů...
Já bych to dělal přes ty úrovně, ale tak, že bych úroveň převedl přes Tabulku počtu (1. až 21. úroveň budou hodnoty 1 až 11, jestli si to dobře pamatuji). To proto, že přesně to je počet magů přirozené magenergie, kterou postava každý den získává - a viteál by získával jeden mag místo postavy. Tedy postava, která dostává jeden bod přirozené magenergie, by v případě, že by měla viteál, nedostávala přirozenou magenergii žádnou (tady bych se možná zamýšlel nad podstatou života, protože něco takového by teoreticky mohlo být smrtelné... sice postavy často přirozenou magenergii používají (víc, než si uvědomují), ale ona se jim přecijen obnovuje...), zatímco viteál by byl "nabitý". Postava se dvěma magy by měla jeden mag, její viteál druhý mag - nebo by neměla žádný mag, ale dva viteály. Atd. atd. .)
V praxi by to znamenalo, že postava s viteály bude hůře používat některé schopnosti (Hraničářská aura, některé magičnosti nemagických povolání, které nefungují přes Duševní svět, některé schopnosti některých chystaných povolání...). Co se týče proměny přirozené magenergie na magenergii čarodějnickou, buď by to zůstalo beze změny (protože čaroděj to fakticky nevyměňuje/neproměňuje, jen zahodí přirozenou a nabere nepřirozenou), nebo by to čaroděje nějakým způsobem omezovalo (jsem ale spíš pro neomezení).
Takový jest můj skromný náhled na věc
.)
jena 4.11.2008 13:05  2740
PeckaJsme z Uherského Hradiště a okolí, ale někteří se vyskytují i v Brně či Praze.
jena 4.11.2008 13:03  2739
Docela to připomíná Voldemortovy viteály. V podstatě to má Rowlingová vymyšlené podobně i s vysvětlením, proč to nedělá každý. Informace je velmi těžce dostupná (Tom Raddle se musel hooodně snažit, aby zjistil podrobnosti) a morálně je to absolutně nepřípustné (vražda člověka).

Jen si neuvědomuju, jestli tam bylo nějaké omezení na počet viteálů. Mám dojem, že ne, kromě toho, že každý další duši nenávratně poškozoval. Kolik asi smrtí těla je tak duše schopná "příčetně" přestát? Omezení úrovněmi by bylo poměrně hezké.
pecka123 4.11.2008 12:45  2738
Dajen, JenaMáte to moc pěkně propracované, jdu se začíst do politické situace. Chtěl bych mít za 7 let něco podobného :-). Odkud jste? (dá se k vám přijít na průmyslovou špionáž?)

Jinak pokud jde o tu debatu o vytváření kotev u mrtvol, nechal bych to jako volitelné pravidlo.

A hodně štěstí, protože toho Lofondona se hned tak nezbavíte (však on se najde někdo, kdo ho z toho dostane). Btw. zkoušeli jste livkidovat ty těla, ke kterým má kotvu?

Mimochodem, možná by bylo zajímavé pravidlo, které by omezovalo počet vazeb na tělo, které je duše schopná mít. Například úrovní. Kdo má ničit 150 kotev?
dajen 4.11.2008 12:30  2737
Jena [2736]: No jo, my, co jsme brečeli jak želva hned, jsem si pro slzy v očích nevšimli, že někdo se přidal až pozděj :-))

No právě, že vím. Myslíš, že s tím Tassovým zmizením má něco společného Lofondon? To by už vážně přeháněl! :-) No připravil - když já pořád neumím tu Práci s Tělem III, takže sám si s ním stejně neporadím, když bude zase "pojištěn".

Komu by mohla Lofondonova "nesmrtelnost" vadit víc, než bohyni Melinor? :-)
No jedině mně! :-) Ale máš pravdu, vůbec by mi nevadilo, kdyby se do toho Melinor vložila a trošku pomohla :-))
jena 4.11.2008 12:12  2736
DajenVšichni to obrečeli. Někdo dřív a někdo pozděj.

A k té třetí smrti - aby ses na to pořádně připravil - vždyť víš, kdo bude příští víkend PJ. Jen bohové vědí, do čeho zase spadnem :-)
Když tady čtu ty tvé argumenty o bozích, tak bychom mohli při případném střetu vyzkoušet jejich pravdivost v reálu. Komu by mohla Lofondonova "nesmrtelnost" vadit víc, než bohyni Melinor? :-)
dajen 4.11.2008 11:42  2735
Pecka123 [2733]: Ještě jsem zapomněl dodat, pokud by to někoho zajímalo, tak moje první setkání s Lofondonem (tím padouchem) je zachyceno v popisu našeho dobrodružství Dotek smrti (na našich stránkách - sekce Dobrodružství).
Bylo to asi naše nejlepší dobrodružství s postavama DrD+. První smrt v družině - obrovský emocionální zážitek - někteří jsme to i obrečeli. Velice povedené a myslím, že i velmi pěkně zachycené - autorka je občas se zde vyskytující Jena, PJem byl rovněž zde se vyskytující Apexx. Oběma čest a chvála! :-)
dajen 4.11.2008 11:37  2734
Pecka123 [2733]: No vidím, že se nakonec víceméně shodneme :-)

Ještě na dovysvětlenou:

ad 1) Ano u nás to může skutečně takto dobře fungovat, protože ač velmi starý svět (na kterém jsme hráli ještě staré DrD), možnosti světa DrD+ zas tak staré nejsou (jen asi několik málo stovek let). Přechod systémů jsme si vymysleli tak, že se více méně na celém nám známém kontinentě odehrály tzv. Velké války, během kterých spousta starého bylo zapomenuto, objevily se postupy nové, dokonce i samy sféry se částečně proměnily a s novou vírou vznikli noví bohové. Pro zájemce viz sekce Povídky na našich stránkách o našem světě (viz odkaz za mým jménem) - Velké války na Linelfloren a Pojednání o vzniku Nové magie.

ad 2) Ano, při specializaci toho samozřejmě lze dosáhnout poměrně rychle. Zvláště u kooperujících theurgů (případně čarodějů). Já tím myslel spíš obecnou možnost oživování nespolupracujících "laiků" - zvláště těch na vysokých úrovních.

ad 3) Tohle je samozřejmě nejzásadnější argument. Nejde ani tak o dohody mezi bohy (i když částečně možná taky, to vědí jen bohové :-), jako spíš o všeobecně zažitý a vnímaný názor. Takové praktiky jsou vnímány jako zlé, nepřípustné a hodné potlačování už v zárodku.

No jak mu to prošlo u bohů, řekl bych, že jedna černá ovce bohy zas tolik netrápí - s tím si lidstvo poradí samo. Víc by se angažovali, až kdyby z toho mělo být něco víc. A jinak já si na něj samozřejmě dávám pozor. Už dvakrát jsem mu překazil jeho plány (spočívající zejména v pomstě mně a mé rodině - z nějakého malicherného důvodu si na mě zasedl :-)) ). Dvakrát jsem ho zabil, přesto vím, že to opět přežil (měl další kotvu) a že se s ním ještě setkám. A příště si dám velký pozor, aby jeho třetí smrt už byla definitivní. :-)
pecka123 4.11.2008 11:09  2733
DajenV tom případě za mnou stojí síla obou argumentací :-). To je jedno. Ad pojistky:

1) Hezké a pro mladší světy určitě funkční řešení. Bohužel lze očekávat, že časem může být tenhle společenský úzus porušen (pozor na toho tvého nepřítele, třeba je megaloman a začal si vychovávat podobně smýšlející učedníky).

2) Nejsem si jist, ale mám dojem, že se to dá při silné orientaci na mentální souboj získat už někdy na 7. nebo 8. úrovni. Tedy zhruba někdy v době, kdy démonologové dělají své první démony. Nemám v malíčku rozvoj theurga, vycházím hlavně z pozorování toho našeho. Každopádně po světě by se mělo válet zhruba tolik magických předmětů jako "kotev" (tedy pokud platí "ekvipartiční teorém", tedy že theurgové se stejnou pravděpodobností věnují všem dostupným specializacím).

3) Souhlasím. Hezké řešení, v kombinaci s 1) to vytváří stabilní svět (tedy pokud to správně chápu, existuje mezi vašimi bohy dohoda, že tohle by se smrtelníkům nemělo dovolovat). Rozhodně Ti to konzistentně umožňuje udělat výjimku, o které mluvíš. U mě to funguje trošku jinak, ale myslím, že se možná touhle myšlenkou nechám inspirovat (jako možnou cestu budoucího vývoje). Rovnováha moci by se mi tím zvrhla.

Rád bych jednou přesvědčil lidi tady na Lopuchu, aby se podělili o svoje představy možných stabilních uspořádání světa. Z pravidel si člověk svou vlastní představu udělá až po delším čase, takže by se hodilo do příručky PJ přidat nějakou kuchařku (něco připsat k té pasáži o tvorbě světa).

Jinak, pokud jde o Tvého nepřítele, pídil bych se mezi teology a kněžími, jak je možné, že mu to u bohů prošlo. A občas bych obhlídnul vazby vedoucí od jeho duše. Člověk u těhle záporáků nikdy neví, odkud zase vylezou, aby brali dětem koloběžky a trhali mouchám křidýlka...
dajen 4.11.2008 10:34  2732
Pecka123 [2731]: Nemyslím si, že by moje argumentace byla čistě účelová...
Ne, myslel jsem to přesně opačně. Ty používáš čistě gramatický výklad (přesně podle toho co je napsáno - není zmíněna výjimka pro Podstatu života, tak nelze dělat praktiky bez vazby na tělo ani tam), já upřednostňuju teleologický výklad (účelový, podle účelu pravidla, tj. bez vazby se nedá ovládat tělo, ale Podstata života není primárně určena k přímému ovlvádání/ovliňování těla, proto by se mohla uplatnit výjimka).
Jinak, že duše po smrti nedokáže natáhnout umělou vazbu je věc jiná, souvisí to spíš se změněným stavem vědomí, kdy duše vnímá posmrtný život a nikoli fyzický svět. A konec konců, je to duše, kdo se stává pasivním terčem mentálních praktik jiného. K tomu nepotřebuje vlastní umělou vazbu.

Pojištěni nejsme nijak. V masovém měřítku se to neděje proto, že
1) tato informace není běžně dostupná každému ( i mezi theurgy je to "nejvyšší mysterium", které se předává až zkušeným a morálně spolehlivým jedincům - výjimky se najdou :-) )
2) není to tak jednoduché to zvládnout, je na to potřeba fakt machr
3) je velice problematické z morální či náboženského hlediska. Většina náboženství by se rozhodně stavěla proti tomu a riskovat hněv bohů by se chtělo opravdu málokomu.

Přesto už mám konkrétní zkušenost s tímto - můj úhlavní nepřítel si ještě za svého života nechal udělat "kotvu". Jaké bylo moje překvapení, když se mi nějaký čas poté, co jsem ho zabil, opět připletl do cesty. :-)

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt