Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 23690 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 13.6.2024 16:37  28231
Novinka od PROWLERS vyjde až 25.06., zatím se slyšet nedá.
Zkusil jsem jejich album Navigli Riflessi (2017), ale teda nic moc..
olias Olias 13.6.2024 16:30  28230
AntonyNe, to tvrdila Judith..a ja to napadnul..;)
olias Olias 13.6.2024 16:28  28229
AntonyNoo, tady uz bude potreba jit vic do hloubky, ja tady mam nejake behani, ale kdyz nenapisu ted, zazdite to do vecera desitkami dalsich filozofickych prispevku na mnoho dalsich vetvi..

Predevsim tedy, co je to presnost. Je to uder, ktery jde presne na mrizku? Ja tvrdim, ze nikoliv. Jsou muzikanti, kteri hraji celkem presne. Pak ti, co hraji jeste presneji..a pak dalsi a dalsi? Kteri z nich jsou nejlepsi? Ja tvrdim, ze ti, kterym to zni nejlepe, coz muze byt subjektivni. V zasade jde o to, ze dobre hraje ten, jehoz hra nepusobi nejiste. Pak muzeme rict, ze hraje dobre a nemusime ani resit, jestli presne. Jiste znas takove ty digitalni upravy Led Zeppelin on the grid. Je to teoreticky presne, ale zni to blbe. Jak rikam, muzikanta dela komplexita vice dilcich faktoru, jejichz pomer by mel byt idealne vyvazeny, coz je velmi zridka. Vyjimecnou kapelu pak dela souhra vyjimecne nalazenych lidi, kteri jsou spolu schopni komunikovat - v idealnim pripade beze slov.

A k tem predrazenym. Jasne, ze je to o citu (ktery dava moznost interpretovat tak, aby ten uder byl tam, kde ma byt). Zaroven by to ale melo jit zapsat. Dukazem budiz notovy part, ktery je interpretovan s odlisnym durazem a tembrem.

Z toho vyplyva, ze pokud je hudba matematika, tak pouze v teoreticke rovine. Ale myslim, ze zamerem kazdeho hudebnika je hrat tak, aby byla naplnena jeho predstava. Coz se tedy ne vzdy uplne dari a casto da docela praci toho docilit.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 13.6.2024 16:17  28228
OliasNo, šak já taky o Topolovi nikde netvrdím, že byl vynikající pianista.. :)
Napsal jsem, že byl třískač emocí, což jsem mínil, jako že do toho šíleně řezal. Ale sakra působivě. A na posledních třech albech i zklidněně příjemně.

Abych lépe připomenul svůj vztah k hudbě Filipa Topola, tohle jsem napsal v květnu:

Topol měl několik období, každé na mne útočí úplně jinak.
První - rozervaně undergroundové, s klavírem provádí třeskuté disonance, úpí, kvílí, řve, zpěvem i texty. Hodně drásavé, tohle můžu jen občas, ale pár songů z toho období miluju, třeba V koupelně je vana.
Druhé - počínaje Kiliánem dál, masivní ponorný a vyvěrající proud energie, která hovoří tisíci hlasů a nemilosrdně sděluje všechno, co o tomto světě nechceš slyšet. Můžu kdykoli, akorát se pak rozpadávám na molekuly a musím je dlouho pracně sesbírávat.
Třetí - poslední tři alba, zdánlivé zklidnění do téměř poetické formy, která má závratnou bolestivou hloubku, a pád do ní je velmi kontrolovaný. Pouštím vzácně, protože jsem pak několik dní mimo, ještě víc než obvykle.
judith Judith 13.6.2024 16:17  28227
Ještě jeden podotek. U umění jde vždycky o to, jestli člověka osloví. Je to individuální, ale ne úplně unikátní, na něčem se lidi shodnou. Vždycky je dráždivé, když člověk vidí, že s někým druhým to něco dělá, že tam něco vidí nebo slyší, co on ne. Pamatuju si, když se v 90. letech vyrojily knížky, říkalo se tomu "třetí oko" - na stránce byly fleky, černobílé nebo barevné, ze kterých se vyloupnul obraz, když se na to člověk díval správně. (Bylo potřeba dívat se jakoby skrz stránku, rozostřeně.) Učila jsem se tehdy na knihkupce a na praxi jsme nad těmihle obrázky se spolužáky strávili dost času. Strašně dlouho mi to nešlo a bylo to hrozně frustrující. Umění je něco jiného, jeho vnímání nejde naučit, ačkoli se dá tříbit a rozvíjet, ale frustrace, že někdo má požitek z něčeho, z čeho já ne, je prostě reálná. Stejně jako zvědavost a chuť přijít na to, co na tomhle všichni mají. Oceán umění je nekonečný a že v něm druhý objevil něco, co mu dává zážitek, je jisté vodítko. Nemusí se všem líbit to samé. Ale něco znamená, že se hudba líbí. Jinak by nemělo smysl dávat si jakékoli tipy.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 13.6.2024 16:10  28226
puschpullHAZE, jedna z těch méně známých kapel první vlny neo progu. Novinku si určitě poslechnu.
Antoine FAFARD - ve SPACED OUT byl excelentní, dál jsem jej už moc nesledoval. Zkusím.
PROWLERS - neznám. Podle srandovně diletantských obrázků bych po nich určitě nesáhnul. Ale RPI mne zajímá hodně, zrovna teď mám jeho vlnu, tož ozkúšam.
olias Olias 13.6.2024 16:07  28225
AntonyJa bezesporu souhlasim s tim, co pises, na umeni sdelit nepotrebuje byt clovek instrumentalne vynikajici, ale ani neni potreba to o nem tvrdit.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 13.6.2024 16:06  28224
Antony [28222]: přesně! :-)
olias Olias 13.6.2024 16:05  28223
Topol umí vyjádřit vše, co chce a potřebuje. I když je jasné, že si svoje věci skládá s ohledem na svůj rejstřík


Tohle je uplne v poradku.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 13.6.2024 16:04  28222
U muzikanta je mi úplně jedno jestli takzvaně "umí hrát". Za zásadní považuji jestli "umí sdělit", což je významně odlišná dovednost.
Je plno interpretů, co jen umějí hrát. Je velmi málo těch, co svojí hudbou dokážou sdělovat. O to víc si takových vážím.
olias Olias 13.6.2024 16:02  28221
JudithTo je pomerne abstraktni povzdech, hah..
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 13.6.2024 16:02  28220
Judith [28217]: Topol by se asi velmi bavil nad zdejším rozebíráním jeho tvorby a raději byt vysmahnul další flašku vodky!
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 13.6.2024 16:00  28219
Poslouchám:TANGERINE DREAM - Rubycon (1975)
Progressive Electronic • Germany
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 13.6.2024 15:59  28218
NovinkyPROWLERS - Orchidea (2024)
Rock Progressivo Italiano • Italy



ANTOINE FAFARD - Gavin Harrison & Antoine Fafard: Perpetual Mutations (2024)
Jazz Rock/Fusion • Canada



HAZE - The Water's Edge (2024)
Neo-Prog • United Kingdom

judith Judith 13.6.2024 15:55  28217
Piano. Potenciálně nejnudnější nástroj na světě. Bach se údajně vyjádřil, že u něho člověk nepotřebuje umět hrát, stačí zmáčknout klávesu a hraje sám! Hodně lidí ho vzalo za slovo. Učila jsem pár let na umělecky zaměřeném gymnáziu (češtinu, hudební vzdělání nemám žádné), což obnášelo studentský koncert pomalu každý měsíc, nehledě na to, co se od rána do večera neslo po chodbách. Klavírní výstupy znamenaly pokaždé největší utrpení, kterému lehce konkuroval snad jen zpěv. Flétnistů bylo třeba taky dost, ale ti mě nikdy tak neiritovali. Řekla bych zkrátka, že jsem u piana hodně vybíravá. Už když mě neštve, je to úspěch, natož když se mi líbí a zaujme mě.

Filip Topol a piano. O koncertech nevím nic, brala bych jako argument, kdyby někdo tvrdil, že dobrý klavírista musí zahrát dobře pokaždé, i v horších podmínkách, při špatné náladě nebo s nekvalitním nástrojem (piano bývá součástí pořadatelského prostoru, pokud se nemýlím, svoje si nikdo nevozí). Mluvím o studiových albech, přičemž nejlíp znám Střepy, což je melodram - spíš recitace než zpěv a hudba, zde čistě klavír. Ani jedno z toho absolutně není monotónní nebo nahodilé. Celý projev je velmi bohatě odstíněný, pestrý (v rámci tématem dané škály), přesný, výrazově plastický.

Nevím, jestli bych to u hudby poznala, poznám to u literatury a částečně u výtvarného umění, ale neměla jsem u alba dojem, že by ho ve výrazu omezovaly technické limity - připadá mi, že Topol umí vyjádřit vše, co chce a potřebuje. I když je jasné, že si svoje věci skládá s ohledem na svůj rejstřík. Nevěnuje se preludování, spíš klade tóny a slova do prostoru, což mně osobně připadá těžší než zahrát melodii, když to má být přesvědčivé na větší ploše, a tady to prostě přesvědčivé je. Vnímám tu autorskou vizi i jasnou hlavu a pevnou ruku. Které na koncertech asi pokaždé neměl. A myslím, že tvořit takto "z volné ruky" bez opory v jakýchkoli ustálených strukturách je nejtěžší disciplína vůbec.

[ 23690 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt