AntonyNoo, tady uz bude potreba jit vic do hloubky, ja tady mam nejake behani, ale kdyz nenapisu ted, zazdite to do vecera desitkami dalsich filozofickych prispevku na mnoho dalsich vetvi..
Predevsim tedy, co je to presnost. Je to uder, ktery jde presne na mrizku? Ja tvrdim, ze nikoliv. Jsou muzikanti, kteri hraji celkem presne. Pak ti, co hraji jeste presneji..a pak dalsi a dalsi? Kteri z nich jsou nejlepsi? Ja tvrdim, ze ti, kterym to zni nejlepe, coz muze byt subjektivni. V zasade jde o to, ze dobre hraje ten, jehoz hra nepusobi nejiste. Pak muzeme rict, ze hraje dobre a nemusime ani resit, jestli presne. Jiste znas takove ty digitalni upravy Led Zeppelin on the grid. Je to teoreticky presne, ale zni to blbe. Jak rikam, muzikanta dela komplexita vice dilcich faktoru, jejichz pomer by mel byt idealne vyvazeny, coz je velmi zridka. Vyjimecnou kapelu pak dela souhra vyjimecne nalazenych lidi, kteri jsou spolu schopni komunikovat - v idealnim pripade beze slov.
A k tem predrazenym. Jasne, ze je to o citu (ktery dava moznost interpretovat tak, aby ten uder byl tam, kde ma byt). Zaroven by to ale melo jit zapsat. Dukazem budiz notovy part, ktery je interpretovan s odlisnym durazem a tembrem.
Z toho vyplyva, ze pokud je hudba matematika, tak pouze v teoreticke rovine. Ale myslim, ze zamerem kazdeho hudebnika je hrat tak, aby byla naplnena jeho predstava. Coz se tedy ne vzdy uplne dari a casto da docela praci toho docilit. |