K nové Cinemě a bývalé redakci...Zdravím vás z pozice člověka, který čte Cinemu ještě od dob, kdy se v přehledech filmů v jejím závěru objevovala i erotika a kvalita recenzí často připomínala nemastné neslané PR texty distribučních společností. Můžu říct, že jsem se Cinemou rostl a všechny její ročníky doposud opatruji, přestože tisíce jiných časopisů jsem v průběhu těch 16 let úspěšně poslal k recyklaci. Redakční sestavu Cinemy tvořenou pány Šobrem, Vosmíkem a Sedláčkem v čele s paní Hejlíčkovou jsem chápal po těch letech jako snad už nesetřesitelnou... neznám žádnou jinou redakci komerčního titulu, která by dokázala tolik let držet pospolu, navzdory změnám trhu a náladám vydavatelů. A o tom to podle mne je... Cinema se paradoxně tím, jak vysoko drží laťku a jak sveřepě si zachovává tvář, postupně dostala na vedlejší kolej, neboť dnes má prim bulvár a lacinost. Zkrátka přestala být mainstreamem - ne tím, že by se změnila (právě naopak), ale tím, že se mění čtenářská obec. Bohužel, pár skalních fanoušků to nikdy nezachrání... (a v případě komerčního titulu mluvme o potřebě desetitisíců, nikoliv tisíců čtenářů). Sám Cinemě vděčím za mnohé a nejsou to jen hezké chvíle strávené nad jejími stránkami. Její existence ovlivnila i nasměrování mého vlastního profesního života, který mě přes film zavedl až k vedení "vlastního velkého časopisu" (ne, v mém případě to nebyl a není Sex kontakt magazín :-))) Všem lidem ze staré Cinemy přeji tedy jen to dobré a na nových postech minimálně stejně takovou míru seberealizace, jakou pro vás kdysi představoval "Velký evropský filmový měsíčník". S úctou tichý čtenář a dávný přispěvatel do Vox Populi Honza :-)
P.S. Už pár let jsem nepročítal toto fórum, takže nenavazuji na předchozí příspěvky. Neodpustím si ale vzkaz novým autorům časopisu Cinema, kteří sem dle mého názoru určitě chodí nahlížet - vážení pánové, nejsem žádným zbožňovatelem "kultu staré Cinemy", taky se živím výrobou časopisů a vím, že je potřeba reflektovat trendy, ale z toho, co jste předvedli v posledním čísle, je mi jako platícímu čtenáři k pláči a jako profesionálovi nevolno. Změna je sice život a často k lepšímu, jenže ze shnilých jablek mošt vážně nevytvoříte... a když už, s výsledným produktem se sice asi smíří spíše masy, než ti, kterým záleží na kvalitě, jenže to potom nesmíte prodávat za stovku vedle sice konzumní, nicméně po stránce "mediálních kvalit" stále špičkově zpracovávané Premiere :-) |