Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 20437 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.7.2024 21:36  30166
JudithMísto odpovědi na "Jedna písnička I.-III." sem nahodím vlastní původní recenzi FISHova debutu, jež byla dokončena 11.07.2022.

FISH – Vigil In A Wilderness Of Mirrors (1990) DR14 51:18 1st edition CD EMI CDP 7936342

Excentrik Fish se v roce 1988 ocitá na volné noze. Předtím ještě absolvoval jednu z hudebního hlediska zajímavou peripetii. Složil text a natočil zpěv ke skladbě Tonyho Bankse Shortcut To Somewhere, která byla součástí soundtracku k filmu „Quicksilver“ (1986). Je to Fishova jediná nahrávka mimo MARILLION během jeho působení v kapele. Píseň vyšla také jako singl, na jehož obalu mají oba pánové trička mateřských kapel toho druhého, tedy Fish obléknul Abacab, Banks pro změnu triko s logem MARILLION. K písni byl také natočen legrační videoklip s retro námětem ve stylu scény „Butch Cassidy a Sundance Kid“ (1969). Hudebně je to popík zcela poplatný tomu, co jsme v té době od GENESIS mohli slýchat z rádií. Však si ji Collins také jednou na koncertě s kapelou zazpíval.

Vlastní rozchod s mateřskými MARILLION byl docela dramatický a váže se k němu několik hořce komických historek. Například, jak se Fish těsně po vyhazovu opil, ručně napsal rezignační dopis a každému členu kapely jej v noci poslal domů taxíkem. Nebo jak novináři sháněli co nejnaštvanější Fishovu fotografii, aby s ní mohli opepřit článek na titulní stránce, kde se psalo o jeho nuceném odchodu ze skupiny. Vlastní téma rozdělení uměleckých drah dlouhou dobu vzbuzovalo emoce a dá se přirovnat ke pnutí mezi PINK FLOYD a Rogerem Watersem.

Sám Fish zpětně říká, že píseň That Time Of The Night přesně popisuje jeho tehdejší stavy, neboť už při natáčení Clutching At Straws (1987) se v kapele cítil nedobře a odcizeně. Jak vzpomínal v rozhovoru pro Edinburgh Evening News v roce 2003 „Kapela byla těsně před milionovou nahrávací smlouvou a chystala se prorazit v Americe, ale náhle došlo k prozření. V roce 1987 jsme pořád hráli na koncertech, protože manažer měl 20 procent z hrubého. Vydělával fantastické peníze, zatímco my jsme dřeli jako koně. Pak jsem našel kus papíru s návrhem na americké turné. Na to by kapela potřebovala půjčku 14 000 liber od EMI jako podporu. Tehdy jsem si uvědomil, že kdybych v kapele dál zůstal, pravděpodobně bych skončil jako zuřivý alkoholik a našli by mě předávkovaného a umírajícího ve velkém domě v Oxfordu s irskými vlkodavy u nohou postele."

Dopadlo to, jak to dopadnout muselo, naštěstí pro Fishe dobře a důstojně. Pokud se měl Fish vymanit z bludného kruhu stejnohudebních projektů, bylo budování vlastní dráhy tím nejlepším možným řešením. Obzvláště po tom, co se poslední dvě desky MARILLION nápadně samy sobě podobaly a měly tendenci jisté stagnace. Jeho vlastní sólová kariéra se, jak se ukázalo, neustále vyvíjela, Fish se nebál hledání nových inspirací, a hlavně se nikdy nepoddal ani nezaprodal mělkým komerčním trendům, žánrovým klišé, či prachsprosté rutině. Tím se H*MARILLION postupem času více a více vzdaloval.

Hlavní protagonista nepodlehl pasivitě a byl po odchodu od kapely velmi činorodý. Měl mnoho připraveného textového materiálu na další desku a bylo vcelku jedno, jestli jej bude realizovat místo s MARILLION ve vlastním projektu. Různá pokusná dema nahrával již v roce 1989, kdy vznikaly skicy ke skladbám nejenom na tomto albu. Lze se dopátrat i k původní verzi písně Internal Exile, která mi sedí více než ta albová, protože je lehká a svěží. Náš hrdina se tehdy zcela nepopiratelně začínal rozjíždět jako odbrzděný vlak.

Zatímco Seasons End slyšitelně odsouvá všechny výrazové věci jinam, za hranice přijatelné hudby, Vigil In A Wilderness Of Mirrors pokračuje v extenzi tvůrčího ducha a metamorfuje projev z Clutching At Straws na daleko vyšší úroveň. Texty, které měl Fish připraveny pro další MARILLION album, se uplatnily zde, tedy i v tomto smyslu se jedná o návaznost a někdy si říkám, že bychom tuto desku mohli považovat za ztracené album MARILLION. Jenže to by nebylo spravedlivé, hudebně, stylově a kompozičně se jedná o rozdíl přímo galaktický. Jedná se o nový začátek, a jaký začátek! Tam kde H*MARILLION předvádějí uťáplou křeč, tam je projekt FISH absolutně uvolněný, hravý, plný nápadů a nespoutané hudební kreativity.

Za pozornost jistě stojí, jakými muzikanty se Fish obklopil. Protože nebyl nucen dlouhodobě držet stabilní sestavu, což by se dalo považovat za další výhodu sólo dráhy, mohl si dovolit vybírat různě vyprofilované lidi z různých oblastí. Výrazová pestrost alba je patrně důsledkem i tohoto faktu. Platí to nejenom pro Vigil In A Wilderness Of Mirrors, ale i pro průběh celé jeho kariéry, kde je vším možným, jen ne jednotvárným prďolou. Opět, nemohu nepodotknout, na rozdíl od H*MARILLION, kteří se plouží se při zemi po zbytek své kariéry. Přitom vlastní svoboda rozvazuje ruce i mysl. Tomu, kdo dokáže létat, dává nekonečný prostor. Fish jej dokázal využít měrou vrchovatou.

Stěžejní autorsky a instrumentálně se podílející personou na albu je klávesista Mickey Simmonds. V době nahrávání měl za sebou spolupráci s Mikem Oldfieldem a před sebou s mnoha dalšími slovutnými veličinami, jako například CAMEL a RENAISSANCE, celé portfolio je prakticky nevyjmenovatelné. Je zajímavé, že většina spolupracujících hudebníků na Fishových albech v budoucnu dosáhnula vysokého věhlasu, i když on sám je objevil na prahu jejich úspěchů. V tomhle byl Derek William Dick vizionářem i lovcem talentů a snese srovnání s Milesem Davisem. V roce 1996 si například vytáhnul tehdy teprve ve známost vstupujícího Stevena Wilsona na první produkční práci mimo jeho vlastní kapely. No, remixovat si naštěstí od něj svá alba nenechal, na to byl dost soudný. Doufejme, že ke stáru nezblbne (pozn. 07/2024, vypadá to, že ne, remixy si nechá dělat někým jiným a dozoruje je velmi bedlivě).

Dalšími důležitými postavami na albu jsou kytaristé Hal Lindes (ex-DIRE STRAITS) a Frank Usher, starý Fishův známý ještě z období před MARILLION. Lindesova kytara i jeho autorský podíl dokázali v některých skladbách vykouzlit ducha Steve Rotheryho a obzvláště Cliché ukazuje, kam se mohli MARILLION s Fishem vyvíjet dále. Z dalších instrumentalistů rozhodně stojí za zmínku Janick Gers, který v době nahrávání Vigil In A Wilderness Of Mirrors fungoval v sólo projektu Bruce Dickinsona, aby posléze zakotvil v samotných IRON MAIDEN. S Fishem napsal nejtvrdší skladbu na albu View From The Hill. Většinu bicích nahrál Mark Brzezicki (BIG COUNTRY), basu obstaral multižánrový session hudebník ze Skotska John Giblin, který hrál také s kdekým. Na nahrávce se vyskytovala ještě desítka dalších hostů a ve skladbě A Gentleman's Excuse Me také třiadvaceti členný symfonický orchestr.

Cover art fyzického vydání provedl tentýž umělec, co kreslil ikonické obaly alb a singlů MARILLION, tedy pan Mark Wilkinson. Na titulní straně je jen malý výřez z rozsáhlé malby, která mnohotematicky líčí v symbolech a podobenstvích obraz naší doby. Současně se v detailech grafiky dají vysledovat mnohé odkazy na různé kulturní, společenské i politické události. Pozorovatel, pokud je dostatečně pečlivý, může najít spoustu zajímavostí, například přímou odpověď na vyřizování účtů z obalu Seasons End.

Deska vyšla 29. ledna 1990. Natočena a dokončena byla již o půl roku dříve, ale EMI v edičním plánu protežovali MARILLION a tak Fish musel počkat. Celková nespokojenost s tímto vydavatelem vedla také k tomu, že žádnou další desku už pro něj neudělal a po soudním sporu odchází k Polydor Records. Album ve velkém předstihu avizuje singl State Of Mind / The Voyeur (I Like To Watch), objevil se na trhu již 16. října 1989. Na áčkové písni se vokálně podílela Carol Kenyon, která na Fishově dlouhohrajícím debutu zpívá doprovodné vokály ještě ve třech skladbách. Vokalistku můžeme znát z různých alb jiných interpretů, jako např. The Friends Of Mr Cairo (1981), Anderson Bruford Wakeman Howe (1988) a The Division Bell (1994). Další singly vyšly až v roce 1990 a podporovaly prodej vlastní desky. Byly na nich dva nealbové songy ze studia, civilní Jack And Jill a bluesovka Whiplash. Oba se spolu s dalšími objevily v bonusech pozdějších (avšak zvukově zmrvených) reedicích Vigil In A Wilderness Of Mirrors. Dále byly na singlech, případně jejich EP verzích, publikovány živé verze Punch & Judy, Faith Healer (cover od The SENSATIONAL Alex HARVEY BAND) a dalších, což dokumentuje, jak po osamostatnění v roce 1989 Fish intenzívně koncertoval a ladil repertoár.

Na první poslech je patrné, jak se zde hlavní protagonista mohl svobodně realizovat v plné šíři svých uměleckých tužeb, a jak si v tom libuje. Taková seberealizace, co si budeme povídat, to je pro každého jedince převelice důležitá věc. Bez ní se dostavuje frustrace, časem přichází otupění a nakonec všechno vyhoří a lehne popelem. Domnívám se, že svobodná tvůrčí realizace je důležitější než komerční úspěch. Sice jen o trochu, a taky jak pro koho, ale z jistého idealizujícího úhlu pohledu je. Umím ocenit každého, kdo dá přednost svému osobnímu uspokojení z tvorby před pytlem zlaťáků. Fish si obojího užil dost a po všech dluhových eskapádách uměl ocenit svobodu i soběstačnost.

Pro alespoň náznak obecné charakteristiky alba se musím držet pojmů jako neurčitost, poetická hloubavost, usebranost, rozervanost, vitalita, nápřahy slov, abstrakce, odvážné rockové burcování, svrchované charisma, svébytnost, duchovno, síla, úchvatný styl, originalita, fantazijní realita, řezavý stesk, úpěnlivá usebranost, bezbřehé snění, neutuchající proud souznění, zádumčivé introvertství, nesmiřitelnost, náboj, vzpruha, důvěryhodné jsoucno, a mnoho dalších, které si ponechám do svých hodnotících impresí. V nich přiblížit dojmy z hudebního díla je úkol přetěžký a přesně takové výzvy miluju, protože již samy o sobě o hudbě samotné v mnohém pravdivě vypovídají.

Již s prvními tóny posluchač vpluje do říše nad oblaky, kde neplatí fyzikální zákony tohoto světa. Titulní a úvodní song v jednom má tuto moc. Byl-li kdo zvědavý, jaký výsledek přinese proces vokalistova osamostatnění, musel nejpozději během prvních dvou minut zjistit, že zapomněl z té nádhery dýchat. Málokterý počátek má takovou sílu a podmanivost. A také každému, komu bylo líto rozpadu MARILLION v tuto chvíli muselo být jasné, že není čeho litovat. Dobrý duch žije stále, a to právě v projektu FISH, kde se transformuje do roztodivných podob, v nichž všechno je povoleno a nic není zapovězeno. Jak zásadní, jak vzácné a jak radostné zjištění.

Nadpozemsky krásná a tou krásou uhrančivá Vigil je jen začátkem toho, co se následně děje na celé ploše desky. Tato píseň je prostě jednou z nejlepších skladeb, které kdy vznikly. Ale takové tady máme vlastně všude. Co skladba, to opalizující kouzlo, jež je tvarováno a vybarvováno naší představivostí, je tedy vlastně nekonečné. Pokaždé si v něm něco můžeme uvědomit sebe, svoji zkušenost, nějakou matnou vzpomínku, nějaký náznak vlastního vědomí, či snad „nebyl to pocit? Dech? Pohled? Dotek? Vůně? Nebo jen malej pohyb, zachvění, nepatrný ani ne znamení?“. Všechno mámivé i šálivé býlí světa musel Fish do svého autorského kotlíku dát a z něj nám odvar připravit, jinak si to neumím vysvětlit. Najdu tam vše, a najdu tam právě to, co hledám, co chci, co potřebuji. Tak přiřazuji všemu vlastní významy, neboť v tom tkví přitažlivost hudby, právě v tom, co nám dovolí se sebou udělat. Tak třeba State Of Mind začíná jako něco z Prokopových FRAMUS 5, The Company má nepřeslechnutelný Knopflerovský feeling a A Gentleman's Excuse Me je zase kontemplativně rozvinutou verzí Going Under a je jen tak mimochodem jednou z nejlepších skladeb, které jsem kdy zažil. Někdy si ji hodiny pouštím dokola, abych nějak její jemně zářivé čaro zachytil. Ale ono mne jen tak omotává, ovíjí, chytit se nenechá. Dobře mi tak. No a Big Wedge je přesně to, s čím se předváděl Collins na svých sólovkách, akorát zde máme trumpeto saxofonové diskošoumenství pěkně propláchnuté kritickým poselstvím v textu, kde Fish nemilosrdně kope do byznys manýrů velkých společností. Mistr Derek se nebál lehkou rukou namixovat všehochuť ze svých hudebních nápadů za přispění libovolných inspirací. Nijak to nevadí, naopak. Jsou tam jen letmé odlesky něčeho, čím byl tehdejší éter zaplněn. Dominantu vždy tvoří Fishův autorský a interpretační výkon.

Také je tu kyselinotvorná a sžíravě hryzavá The Voyeur (I Like To Watch) s novovlnným klávesovým motivem, hulákajícími Hammondy a místy skoro trsajícími aranžemi. Opájím se smyčcovými a žesťovými mezihrami, houpavými rytmy jako z bálu společenské smetánky ve The Company. Hýčkám si citlivou zpověď z nejniternějších s neuvěřitelně geniálními dámskými vokály podbarvenými klávesami v Cliché, jejíž poslech je sváteční výlet do snů a snových světů, i nad obzory vzletnou a posléze pompézně monumentální View From The Hill, a znovu se vracím k již zmíněné A Gentleman's Excuse Me, neboť ona by byla nejvíc, nebýt většiny ostatních, jež jsou této desce též vrcholem. Povlávající ženské sbory ve Family Business, která svým trošku těžkopádným refrénem strhává vzletnou atmosféru nahrávky do světské reálnosti. Tyto a další mnohé momenty, úkazy, jevy a jsoucnosti se mohly udát jen tady a teď, sem vedla ruka Osudu a Prozřetelnosti kročeje páně Dereka Wiliama, a jinak to být ani nemohlo. Je zázrak, že se to stalo, je dvojnásobné požehnání býti toho svědkem.

Zpěv na nahrávce je průrazný, zřetelně modeluje tvary nálad, vyjadřuje nejjemnější hnutí, vytváří pružný most mezi interpretem a posluchačem. Sdělnost vokálu je neobyčejná, způsob vedení melodických linek, důrazy, frázování, práce s dynamikou, to vše naprosto srozumitelně hovoří, aniž by člověk potřeboval ovládat jazyk. Myslím, že odlišnost modulace britské angličtiny od americké dává slovům jinou barevnost i příchuť a působí neotřele. Navíc jde lépe do ucha vyznavačům art rockových dinosaurů, kteří britským způsobem výslovnosti tento hudební styl formovali a zakódovali jej tak do našich pamětí.

Po celou dobu poslechu si uvědomuji jeden souvislý a podprahový efekt. Dlouho trvalo, než jsem jej dokázal pojmenovat. Dnes mu říkám – skotství, rys originální jako stará skotská whisky. Je to všudypřítomná a bytostná rezonance Fishovy osobnosti. Neboť, ať dělá, co dělá, pořád tam je on, naturální Skot, příslušník národa, bojovník a bdící mentor. Však si poslechněte sólo v čase 4:30 ve Vigil, já tam slyším dudy, nebo celá The Company je nasáklá folklórními názvuky obkročných tanečních rytmů ze skotské krčmy, kde se slaví, raduje, pije a nalévá. Ostatně na obalu své národní motivy také neskrýval. Pro mne další fascinující vlastnost tohoto dnes již k odpočinku se chystajícího barda rockové muziky s přesahem.

Deska je to ohromující, dojímavá i hrdě se pnoucí. Jsou zde rozhazovány roztodivné nápady plnými hrstmi a je jen na mně, co si vyberu a kolik si naberu. Je zde Hudba, díky které jsem šťastný, že jsem schopen právě hudbu vnímat. Ano, jistě jsou i jiná všeobjímající bohatství na tomto světě, ale neměnil bych.

*****
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 28.7.2024 21:33  30165
Judithno jako, po 14 letech ...
olias Olias 28.7.2024 21:12  30164
PercyNo...da se to zlepsit zarizenim, na kterem poslouchas, ale to leze do penez jeste vic, nez ty nosice. Trespass ale urcite nebude cisty, jako Selling..zajimave je, ze pro mne je Lamb zvukove propad oproti Selling..
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.7.2024 21:11  30163
PercyJe to přesně tak. V dobách CD sběratelství jsem měl Trespass asi 4 verze. Včetně dost luxusní japonské. Zahuhlanost je všude, jediné, co se měnilo, byla míra dynamické komprese. Na mém LP je stále zřejmá ona zvuková otupělost, berme tento znak jako určitý trademark nahrávky. Ale poprvé mi to nevadí, vinyl je milosrdný, zmírňující.
percy_ Percy_ 28.7.2024 20:49  30162
Genesis - TrespassHledal jsem na youtube nějaký komentář k remixům z roku 2008 a místo toho jsem objevil, že někdo ripnul původní britský 1st press. Když jsem se zaposlouchal do úvodní Looking for Someone, došlo mi, že od té desky čekám nemožné. Má jít o vůbec nejlepší press a přitom zní stejně zahuhlaně jako obě mé britské verze. (1972, 1979) Podle diskuze pod videem to vypadá, že Trespass prostě takový je. Nebýt toho vysokofrekvenčního hvizdu, zdaleka nejlépe/nejčistěji hraje má německá verze (1972). No abych to shrnul... pokud takto hraje nejlepší press, asi nemá smysl dál hledat nemožné a penízky pošlu zase na něco jiného.
judith Judith 28.7.2024 20:37  30161
Myslím, že obsah na YouTube vyhodnocují automaty, lidský faktor do hry vstupuje až v případě, že se někdo odvolá a je vytrvalý. Automat neumí rozeznat záměr, s jakým je obraz předkládaný, prostě vidí něco, co má pokyn nepustit ven.

Kdo chce plnou kontrolu nad svou tvorbou a naprostou svobodu, může si vést vlastní stránky, tedy také platit za svou doménu a shánět si diváky po vlastní ose. YTB je komerční platforma a má právo mít svoje pravidla. Smůla je, že drtivá většina "nezávislých" tvůrců je životně závislá na sociálních sítích.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.7.2024 20:17  30160
DesdichadoCo si budeme povídat, cenzoři jsou vždycky pokrytci. Nezáleží na době ani místě, vždycky jsou.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 28.7.2024 20:11  30159
Antonya to je to přitom písnička i animace odsuzující lynčování a rasismus.

By mne zajímalo, jestli teď mažou i opravdu násilná videa a filmy (a kecy mnohých politiků) ...
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.7.2024 19:55  30158
Nedalo mi to, a musel jsem provést inventuru vinylů Manfred MANN'S EARTH BAND.

Na fotce můžete pro potěchu vidět:
- Solar Fire (1973)
- The Good Earth (1974)
- The Roaring Silence (1976)
- Watch (1978)
- Angel Station (1979)
- Chance (1980)
- Somewhere In Afrika (1982)

Z toho vyplývá, že mi chybí alba s chronologickým pořadím 1-3, 6 (ale to je na cestě), 12, 13. Další dva tituly na LP nevyšly.

Prog Archives

MMEB
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.7.2024 19:32  30157
Hnedka po Manfredovi přišel na řadu buchar.

STEAMHAMMER - Mountains (1970) Black vinyl, 1975 Germany reissue, Metronome 2001 / Brain 201.006

Třetí album blues rockových Anglánů, co svůj vcelku standardně provedený styl dokázali ozvláštňovat názvuky progresivního rocku. Však jsou také uvedeni na Prog Archives. Považuji je za součást žánr formujícího rockového podhoubí počátku 70. let, kde se objevovaly desítky dnes již zapomenutých jmen.
Skupinou prošla víc jak desítka hudebníků a vydala v rozmezí 1970-1972 čtyři alba. Na konci roku 1973 se rozpadla, aby se jednotliví členové následně vyskytli v kapelách jako ARMAGEDDON, RENAISSANCE nebo CAPTAIN BEYOND. V roce 2020 došlo k obnovení souboru a později vychází páté album Wailing Again (2022), jehož existenci na Prog Archives dosud nezaznamenali.
Pro mne je tvorba STEAMHAMMER ukázka krásně provedeného hard blues rocku, jenž mne baví tím, jak je současně pohodový a současně zneklidňující čímsi uvnitř. To mne vždy přitahuje.

Prog Archives

Steam01


Steam02

antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.7.2024 19:25  30156
DesdichadoNo ty koky! Že by ti viselci tak pobuřovali? Na lynčování si sahat nedáme, kupředu levá..
Nu, tak má Naomi zkušenost s cenzurou. I to je pro ni užitečné.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.7.2024 19:19  30155
Doplňuji další alba z nemalé páteční zásilky. Včera večer a dneska ráno jsem točil:

Manfred MANN'S EARTH BAND - The Roaring Silence (1976) Black vinyl, Germany issue, Bronze 27 870 XOT

Tento projekt pana Manfreda Manna se snažím zkompletovat, neboť jeho tvorba je pro mne vzácně zdařilým spojením rocku s progresivními i mainstreamovými postupy. Přepracoval v něm (krom vlastní tvorby) desítky převzatých skladeb vždy s výtečným výsledkem. Jeden ze vskutku geniálních hudebních všeumělů.
Desky Manfred MANN'S EARTH BAND si pouštím zcela nahodile kdykoli potřebuji mít jistotu příjemně povzbuzujícího zážitku s ne tak ledajakou hudbou.

A představuje se panďulák Jaaazzman! Trpaslík Baddy má kámoša. Úplnej Stivín vyrobenej z poctivé mosazi.

Roar1
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 28.7.2024 19:01  30154
Tak si představte, že toto video (jedině stáhnout) https://posilej.cz/zasilka/6lUWDHLI#link YT zhodnotilo: "Video bylo odstraněno z důvodu porušení zásad YouTube týkajících se násilného a explicitního obsahu."
To už teda jako fakt nevím ...
judith Judith 28.7.2024 18:53  30153
Jedna písnička III.
Album jsem v 90. letech měla naposloucháno a skladba A Gentleman's Excuse Me se mi vždycky líbila. Je o lásce a je smutná, jak jinak. Tehdy jsem ji vnímala jako bilancování starého člověka, kterému nevyšel život podle jeho představ. Jak jsem zjistila teď, někteří posluchači ji vnímají jako rozvleklou a přeslazenou. Pro hodně fanoušků je to srdcovka, skrytý klenot, dokonce nejmilejší Fishův song vůbec.

Postřeh první, po poslechu celého alba (v původní verzi) - Fish nikdy nic nenatahuje jen tak, není z těch, kdo nevědí, kdy přestat, a nemá sklony rochnit se v emocích. To, co ukazuje, je vždycky spíš příslovečný vrcholek ledovce, náznak. Svým hlasem velmi dobře vládne, umí odstínit nejmenší detail. Od dob teatrálně vypjatých raných alb MARILLION se už na posledním Clutching At Straws velmi zjemnil ve výrazu. Bolestínství stavěné na odiv mi k němu nesedí, bude v tom něco jiného.

Tuhle píseň nese zpěv a sdělení, není postavená na instrumentálních kudrlinách nebo kompozičních zvratech. Text je na první pohled o muži, kterého už nebaví čekat, jestli se jeho láska vynoří ze světa romantických představ, do něhož zabředla. Příběhy, kterými nás krmí média, jsou jedním z témat desky, jejím leitmotivem je prohlédání iluzí. Už nemůžu, takhle už žít nechci, končím. Jasné.

Album je také silně sebereflexivní, jako velká část Fishovy tvorby. Dívá se do pomyslného zrcadla dost často, pečlivě zvažuje, kam se dostal, jak žije. Taneční kroky v závěru skladby jsou nejen obrazem zasněného kroužení po parketu, ale též trýznivým popisem vztahového dramatu, v němž každý vstřícný krok následuje propad někam zpět.

Na zaprášené relikty v úvodu se ale nedívá nijak opovržlivě, sám se jimi tak trochu kochá, jeho hlas je měkce chápavý. Se změnou tónu při "nevidíš, že je to pro mě těžké" jako by sám sebe od něčeho odtrhával. I on se loučí s něčím, na čem lpěl, a možná to není jenom selhávající představa o životě, kterou nelze naplnit pro partnerčino lpění na minulosti.

Gentlemen, excuse me se obvykle říká, když chce člověk opustit rozjetou společnost. Směrem k oslovované ženě jde o výraz přání nedotknout se jejích citů příliš hrubě, omluva má ale podle mě širší rozměr. Fish ve své předešlé tvorbě (s Marillion) často pobýval ve fantazijních světech. There's no childhood's end, dětství nikdy neskončí, zpíval hrdě v závěru jejich nejslavnějšího alba, když v sobě velkolepě odkryl polozasutý pramen dětského nadšení, odvahy a zvídavosti. A teď je romantickým lpěním na minulosti vyčerpaný.

Připadá mi, že se tady loučí se svou starší podobou, protože zjistil, že už se přežila. Neví, co bude dál, ale teď je odhodlaný jít novou cestou, nestavět na vydobyté slávě. Žádná Kayleigh už nebude. Je mi to líto, taky mě to bolí, nemyslete, a klidně si poplačte... Cítím v tom loučení s předešlou tvůrčí érou. Fakt je, že nikdy potom už Fish nic podobného nenapsal, sentiment této skladby je skutečně ojedinělý. A když vidím, kolik posluchačů mentálně uvízlo v dobách F-MARILLION, Fish pro ně zůstal rozervaným klaunem a romantickým rytířem, vůbec je nezajímá, kam hudebně vyrostl, říkám si, že to byl tah až prorocký, byť nejspíš neuvědomovaný.

Ale co ten vztah? Je opravdu konec? Celá skladba je jen jednou částí dialogu, končí ve chvíli, kdy je na řadě odezva druhé strany. Není ukázáno, co bude. Po tomhle kroku vpřed už nebude žádné ohlédnutí zpátky... takže stojíme těsně u sebe, na stejném místě. Tančit už nebudeme. Můžeme jít dál, láska tu pořád je. Kouzelné hrady už ne, ale může to být nové, jiné. Obyčejnější, opravdovější. Na obalu alba je dvojice. Stojí na vrcholu a vidí na všechny strany. Vše je otevřené, teď už bez iluzí.

Není to tak, že bych o skladbě urputně přemýšlela. Já tam tohle všechno prostě slyším - ze slov, hlasu, melodie, odmlk. Za každou jednou písní alba je příběh, vlny se rozlévají na různé strany, různě se prolínají a tříští. Jde o interpretaci, moji a platnou v tuhle chvíli, samozřejmě. Do dobrého uměleckého díla se vejde hodně různých příběhů.
olias Olias 28.7.2024 18:34  30152
JudithJuknul jsem na to, no, mně spíš přišel drsnej ten konec, jak z toho Templu vystříkla imaginární krev..Jinak se woke culture zase pěkně předvedla, oni to přehánějí, to je dobře, znemožní se sami.

[ 20437 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt