Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 22426 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 11.8.2024 10:38  30602
Ještě pár slov ke včerejší debatě kolem gramo mánie.

Vědomí, že vše kolem analogu je podstatně složitější a řekněme méně jednoznačně klasifikovatelnější než u digitálu (který sám o sobě také není vůbec jednoduše zvládnutelný, pokud nám jde o dosažení možného maxima), mne dlouho brzdilo v pořízení vinylové části aparatury a pak se ukázalo, že vyladění ku spokojenosti byla otázka více než dvou let. Na všechno jsem si musel přijít a protože jsem perfekcionista, nebylo to ani jednoduché, ani rychlé, ani levné, a hlavně ani jednoznačné. Celá problematika je zatížena hromadou hifistické latiny, je v ní velký prostor pro mýty a fámy a dobrat se k nějakým racionálním východiskům stojí poměrně velké úsilí. Zpochybňovačů čehokoli, co se vydávají za velké znalce, najdeš kvanta. Většinou se dozvíš neprověřená moudra, jejichž platnost začíná i končí v lebce jejich hlasatele.

Jenže, jak se pak s někým poradit? Pročítání fór je dvousečná zbraň. Musí se velice filtrovat, musíš se kriticky zamýšlet, musí se hledat vlastní cesta. Žádná analogová sestava nehraje stejně, každý dospěje k vlastnímu zvukovému ideálu, odlišnému od jiného. Proto je třeba všechna prohlášení brát s rezervou, včetně mých vlastních.

Proto se snažím hledat technické zásady, které by měly mít obecnější platnost. I tyto se zpochybňovači snaží popřít, vysmívají se jim, aniž by měli odpovídající zdůvodnění. Ovšem v technické oblasti lze relevantně argumentovat a tak podložit svá tvrzení, což je velmi užitečné. Podle toho se pozná, čí názor stojí na pevné půdě korektně analytického myšlení. Z výroků na fórech se dá po příslušné filtraci usoudit, kdo vidí problematiku podobně komplexně a poznaně, a je tedy důvěryhodný.

Zde je několik myšlenek různých uživatelů, které korelují s mým viděním věci:

Ty vlastně hudbu z gramce poslouchat nemůžeš, pokud jsi takový vnímavý ke všem nedostatkům.
Ono, celý princip snímání záznamu přenoskou je po mechanické stránce velmi komplikovaný
a pod vlivem vícero působících sil a tím nedokonalý.


Dokonalý způsob reprodukce neexistuje. Jde jen o to, jaká nedokonalost komu sedí nebo nesedí.

Hudbu z gramce poslouchat můžu a poslouchám rád, když je u někoho příležitost. Ale rychle jsem pochopil, že kvalitní zvuk z gramce rovná se hodně, hodně, hodně péče o gramo větev a nekonečně mnoho kombinací, kde i ony pro laika "mikro blbosti" rozhodují, jestli je zvuk jen ok nebo špičkový. Mj. i pro to jsem cestou gramo nešel...

Já měl podobný problém, došly ke mě desky z cizí sbírky, LP nešly přehrávat, pekelný zvuk, zkreslení, sykavky. Skoro vyhodit. Potom jsem je ale vypral v Knosti kapalině a obrat o 180 stupňů. Doporučuji, mě se to moc osvědčilo. A nastavení gramce samozřejmě, to je základ.

Správné seřízení a kvalitní prenoska v rámci phono větve dělá své...
desdichado Desdichado Donald Trump své druhé volební období .. - jak myslíte, že skončí? Tipuj, hlasuj !! 10.8.2024 23:12  30601
Lubor Bárta (8. srpna 1928 Lubná u Litomyšle – 5. listopadu 1972 Praha) byl český hudební skladatel a klavírista.
Narodil se v rodině s dlouhou kantorskou tradicí. Již v raném dětství hrál dobře na housle a virtuózně na klavír. První skladby pocházejí z roku 1937, kdy mu bylo devět let.
Koncert pro violu a orchestr (1957) - poněkud praskající deska, ale naštěstí hlavně mimo hudbu.
Koncert pro klavír a orchestr (1959)
Valse triste pro housle a klavír (cca 1960)
Sonáta pro cembalo (1967)
Symfonie č. 2 (1969)
Symfonie č. 3 (1972)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 10.8.2024 20:05  30600
No právě. Mi ta "profi" práce na drahém luxusním vydání připomíná moje první pokusy s Photoshopem, kdy jsem zkoušel, co který efekt a filtr dokáže.
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 10.8.2024 19:55 - Klub Hlasky J.Cimrmana (16:06) 30599
Někdy je asi těžký dohledat původní tiskove podklady. A někdy je strašná snaha o obrazový “remaster”. Funkce photoshopu - doostřit, chytré doostření, kontrast, úrovně…. dokážou “zázraky:)
olias Olias 10.8.2024 17:39  30598
slavaJa jsem si opravdu delal srandu. Ale na tech rhino fotkach je strasne videt ta digitalni uprava puvodne krasne nasviceneho snimku.
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 10.8.2024 17:26 - Klub Hlasky J.Cimrmana (16:06) 30597
OliasTištěné materiály foťákem ( i skvělým foťákem) nepřeneseš. Protože už snímáš tiskový rastr a z toho kvalitní tiskové podklady pro ofsetový tisk prostě neuděláš. Z nouze jsme to museli také použít a bylo to tak pro ostudu. Mám pár desek (zjevně záhadného původu) jejichž obal touhle nuzotou trpí.
judith Judith 10.8.2024 17:25  30596
Sun Rings už jsem znala, Reicha poslouchám dnes poprvé a sednul ohromně - okamžité prolnutí v nespočtu drobných vlnek, jemná a radostná forma zhypnotizování krásou. Ale vím přesně, že za jiného rozpoložení bych z téže nahrávky lezla nudou po zdi.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 10.8.2024 17:09  30595
JuriŽivot je vývoj a je nutno sobě naslouchat aby člověk žil v souladu s tímto vývojem. To, že děláš něco jinak než dříve je přesně ten způsob, jak se dostat ještě dál. Vždy je kam.
Tedy, ani klasika není pořád stejná klasika.
Co se týče hlasitosti, postupně jsem ji dnes u BAD COMPANY taky zvyšoval, a užíval si. To je dobré znamení.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 10.8.2024 17:05  30594
Reichovi jsem nikdy na chuť nepřišel, a že jsem se snažil. Na rozdíl od Glasse mne k sobě prostě nepustil. Od KRONOS QUARTET jsem měl asi 10 CD, to jsou moji velcí favorité, ale jejich Reichovinám jsem se vyhýbal.
judith Judith 10.8.2024 16:58  30593
U mne dnes...Steve REICH - Music for 18 Musicians (provedení z Chicaga 2011)
KRONOS QUARTET / Terry RILEY - Sun Rings (2019)
juri Juri 10.8.2024 16:58  30592
Klasika mě zase drží.

Poslední dobou výrazně omezuji doprovodné činnosti (prohrabávání internetu, hudební sbírky atp.) při poslechu – jelikož zjišťuji, že postupem času mě to ruší, a to čím dál více, plně nevnímám hudbu, poslech není poslechem a hudba je jen kulisa. Nevím, dřív mně to zas až tak nevadilo, ale změna je život, jak se říká….

Takže jak jinak něž tip z klasických vod. Dnes jsem si dal fakt super soustředěný poslech na výrazně vyšší hlasitost než obvykle – bomba zážitek!

Toto provedení je absolutní reference

JANÁČEK – Jenůfa /Elisabeth Söderström, Wieslaw Ochman, Peter Dvorský, Eva Randová, Lucia Popp, Wiener Philharmoniker, Sir Charles Mackerras (1985) [DR14, 16/44]

Music Brainz


Janacek-Jenufa-1985-Decca
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 10.8.2024 16:51  30591
Vytrhnul bych hlavně věty:

Druhý pohled pak může být (zde již trochu zmíněný) ve vztahu ke kvalitě lisovacího procesu a třeba i vinylu samotného.Zde se asi shodneme na jistém náskoku Japonska,nicméně v tomto případě kvalita výroby a většinou i velmi dobrý stav desek mírně degraduje zvuková odlišnost od originálů.
Za prvé Japonci pracovali vždy s kopiemi mástrů a za druhé je tu zcela patrný jiný přístup ke zpracování záznamu ve fázi přípravy pro řez laků.
judith Judith 10.8.2024 16:49  30590
RhinoSoudím dle dojmů, že nosorožců se po zdejších pláních bude brzy prohánět více. Což věští mlsání pro oko a přísun poutavé četby. Svět je krásný :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 10.8.2024 16:42  30589
OliasMáš úplnou pravdu. Poslechové srovnávání je zatíženo spoustou úskalí.
Je to můj ryze subjektivní srovnávací dojem. Vůbec bych se nedivil, kdyby někdo jiný zvukové rozdíly mezi oběma vydáními vyhodnotil naopak. Nebo si jich třeba ani nevšimnul.
Proto se na to snažím dívat i z technického hlediska, které by mohlo být objektivnější, ale v této oblasti nemám až tak hloubkové znalosti. Nicméně, pokud čerpám od specialistů na fórech, rozdílnost mezi výlisky - to je velká věda.

Hodně jsem se o problematice masterů, matric, laků a dalšího dozvěděl v tomto tématu:
HiFiRoom
Hlavně příspěvky uživatele subumbra jsou obsáhlé a narvané informacemi (první je v půlce odkazované stránky a pak na dalších). Velmi doporučuji.

Co se týče fotek, ano, tohle jediné lze Rhino vydání jednoznačně vyčíst.
olias Olias 10.8.2024 16:21  30588
Antony 30586To je propastny rozdil. Mam za to, ze casto nejsou k dispozici puvodni tiskove materialy, na druhou stranu, kdybych to prefotil svym prumernym telefonem, tak to snad dopadne i lepe:)

[ 22426 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt