Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Cinema [ŽP: 4 týdny] (kategorie Film) moderuje Fuxoft.
Archiv
Webové stránky Cinemy jsou na adrese www.cinemamagazine.cz a blog bývalé redakce Cinemy (do konce roku 2008) na adrese www.czinema.cz (blog má také svůj RSS a Atom feed).
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 3237 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
douglas Douglas Každý film může být zajímavý, - kladete-li si správné otázky. 14.5.2009 10:27  31022
Palečku, tato debata nemá význam, dokud si něco nepřečteš o tom, jak to funguje.

Každopádně NIKDY se nebude prodávat filmového časopisu jako Reflexu a Týdnu. I kdybys to rozjel bůhvíjak "ve velkým".

Časopisy o rybářství MAJÍ inzerenty. Je to velmi konkrétní čtenář, velmi konkrétní zboží. To u filmu nikdy nenastane.

Kvalitní čtení o filmu je co? Nic, protože pro každého čtenáře to může být něco jiného.

Ad. uspokojení - To vůbec není otázka přebytku informací. V DVD časopisech byly desítky článků, ale kupovalo si je kvůli nim minimum čtenářů. V době internetu není informační komfort v časopise nikdy dost velký. A do busu nebo na pláž si rozhodně nebude brát tebou navrhovaný časopis tebou očekávaný počet čtenářů.

A už mě to nebaví, jdu dělat něco užitečného. Nemůžeš říct, že bych neřekl své. Založ si ho, zkrachuj, bude aspoň klid od podobných debat.
dr_bilo Dr_Bilo Nevím, kdo bohům prádlo pere. - Vím, že špínu z něj pijem my. 14.5.2009 09:31  31021
Paleček [31019]: Tištěné filmové časopisy by se o nějakou super velkou aktuálnost imho ani snažit neměli, v tomhle se prostě internetu vyrovnat nemůžou, i kdyby se na hlavu stavěli. Měli by se zkrátka snažit jít víc do hloubky, nabídnout kvalitnější čtivo než na internetu (což zase není tak těžké ;-)
palecek 14.5.2009 09:28  31020
Cival: -Abys zajimal velky inzerenty, musel bys toho prodavat co Reflex a Tyden, coz je utopie.-

Utopie? Možná. Proto říkám, že aby to mohlo fungovat, tak by se to muselo rozjet ve velkým. Nicméně tuhle debatu už končím. Svou pohled jsem tu předložil.
palecek 14.5.2009 09:24  31019
Ale jasně že vidím. Ale taky vidím, že je spousta filmovejch premiér, spousta DVD, televize, netový věci. Situace je úplně jiná než v 90. letech. Proto říkám, že měsíčník bude vždycky neúplnej. Podle mě by čtrnáctideník mohl plně lidi uspokojit.
cival 14.5.2009 09:24  31018
Paleček: Kdyz pominu ty desitky tvych nazoru, co jsou "mimo" (viz Douglas a Chewie), tak bych podotkl, ze i ten tvuj elementarni bod c. 1 zjevne neplati. Premiere se prodavala porad velmi dobre, prodavala toho mnohonasobne vic nez posledni roky Cinema a beztak musela skoncit. Zakladni problem je, ze vicemene vsichni filmovi distributori maji na reklamu vyhrazenou stejnou castku: Tj. 0 korun. Kdo ti tam pak ma inzerovat? Abys zajimal velky inzerenty, musel bys toho prodavat co Reflex a Tyden, coz je utopie.
dr_bilo Dr_Bilo Nevím, kdo bohům prádlo pere. - Vím, že špínu z něj pijem my. 14.5.2009 09:17  31017
Paleček [31013]: Já furt nechápu, jak můžeš společenský časopisy (Reflex, Týden) srovnávat s filmovými... Ty tam ten rozdil nevidíš?
palecek 14.5.2009 08:49  31016
douglas:

Absurdní? Absurdní mi přijde to, že tu existuje asi pět časopisů o rybářství a všechny nějak dlouhodobě existujou. O filmu tu ted nebude existovat ani jeden mainstreamovej časopis.

1/ -Navíc přesně o tento typ časopisu nemají zájem inzerenti, kteří nemají na koho cílit reklamu.- Když se časopis prodává, tak se inzerenti vždycky najdou.

2/ viz Chewie. Stačilo by, kdyby ten časák měl 60 stran a stál by max. 40 kč. Nemusela by tam bejt halda textů.

3/ kvalitní čtení o filmu.

-Časopis se nikdy v aktuálnosti novinek nemůže vyrovnat libovolnému portálu, nemůže už nabízet žádné "bonusy" typu filmografií nebo filmových karet, protože i ty jsou na internetu aktuálnější (a profilů je taky plný internet).- To určitě. Ale filmovej portál si sebou nevezmeš do metra, na pláž, na záchod.

-Opravdu nevím, jak by takový časopis měl vypadat (graficky, stylisticky i - dejme tomu - dramaturgicky), aby si našel v uspokojivém množství úplně nové čtenáře (kteří nekupovali Cinemu) a zároveň zaujal inzerenty (kteří chyběli Premiere).-

úplně jednoduše: recenze, profily, rozhovor, téma, zbytek dvd, televize. Formát, papír, tisk stejnej co Reflex nebo podobnej. Nic komplikovanýho.

-Obzvláště s vědomím, kolik je třeba do nového periodika podobného typu vložit peněz.-

Ano, musel by do toho někdo za začátku vložit hodně peněz (hlavně na pořádnou propagaci), aby se to mohlo rozjet ve velkým. Rozjet to v malým, mesíčně, šušlat se někde v koutku v trafikách je cesta k zániku.

palecek 14.5.2009 08:18  31013
Chewie: -"Uvítal bych spíš vydávat časopis jednou za čtrnáct dní." - moc rychlé, než by se prodal poslední náklad, už by bylo nové číslo a ten starý se vracel. nesmysl.-

Jak teda funguje Reflex, Týden, Respekt? A to jsou to týdeníky.

Jde o to, že dneska vychází každej týden fůra DVD, proč třeba půlku toho časáku nevěnovat právě jim. A půlku filmovým premiérám, zbytek televize, hudba, knihy, net.

Měsíčník v tomto ohledu bude vždycky neúplnej.

Navíc tam pak hraje roli to, že si na to prostě lidi zvyknou. Bude se to na ně furt hrnout.
douglas Douglas Každý film může být zajímavý, - kladete-li si správné otázky. 14.5.2009 00:55  31012
Paleček: Protože mi to celé připadá absurdní? Premiere neměla inzerenty, Cinema čtenáře. Zakládat nyní nový mainstreamový filmový časopis - po zkušenostech s těmi dosavadními - nepovažuji za finančně realizovatelný (respektive rentabilní) nápad (jakkoli Tetsuo si to možná nemyslí). Obzvláště s vědomím, kolik je třeba do nového periodika podobného typu vložit peněz.

1) Vytvářet univerzální časopis 15+? Jak by to jako mělo vypadat? Navíc přesně o tento typ časopisu nemají zájem inzerenti, kteří nemají na koho cílit reklamu.

2) Čtrnáctideník je nesmysl. Za A už tu podobný pokus byl a naprosto ztroskotal (Filmové listy). Za B by se - jak říká Chewie - neprodal. Za C si neumím představit, kdo by ho psal - téměř nutně by byl závislý na externistech (při tom počtu článků), kterých není tak moc. Na to ostatně narážely DVD časopisy, kde bylo třeba extrémní množství textů a bylo to dost vidět na jejich kvalitě.

3) Co by podobný časopis sledoval? Co by nabízel, co nenabízí internet, nebo naopak Cinepur (kde jsou kritiky psané přesně podle modelu, který popisuješ - nejsou příliš odborné, nezaobírají se popisem děje, rozvíjejí v "ideálním" případě jeden nebo dva základní argumenty, nejsou dlouhé - 4800 znaků)?

4) Kdo jsou ti profesionálové? Ta skrumáž lidí, jejichž jména tu padla, je dost nesourodá skupina o filmů dost různě uvažujících lidí. Pokud by měli zůstat tak na povrchu, jak implicitně naznačuješ (tj. univerzálně lidé 15+), neumím si představit, jak by se toho docilovalo.

Současný stav věcí mi nepřipadá jako ideální prostor pro nový mainstreamový filmový časopis. Ostatně i na internetu už většina českých filmových e-zinů zanikla, případně funguje mechanicky (FilmWeb) nebo oslovuje velmi specifický okruh čtenářů (MovieZone). Teď odcházejí i zavedené značky (Cinema, Premiere, přes padesát let existující Film a doba taky už dost dlouho není zrovna prodejní hit a rozhodně se nedá mluvit o pravidelné periodicitě) a zůstávají buď poloodborné časopisy (Cinepur) a vysloveně specializované (vědecká Iluminace, informační Filmový přehled). Ty mohou nabízet alternativu informačnímu nadbytku internetu: Časopis se nikdy v aktuálnosti novinek nemůže vyrovnat libovolnému portálu, nemůže už nabízet žádné "bonusy" typu filmografií nebo filmových karet, protože i ty jsou na internetu aktuálnější (a profilů je taky plný internet).

Profesionální recenze jsou na internetu taky vždycky dříve: Třeba Alena Prokopová nebo František Fuka mají své blogy, jiní píší na jiná místa (např. Tetsuo na Aktuálně).

Cinepur, Iluminace nebo Filmový přehled (chce se říci, že - s výjimkou Iluminace - zatím) přetrvávají, protože nabízejí více či méně specifické typy čtení kinematografie. Cinepur poskytuje reflexi audiovizuálních médií (nejen filmu, ale i televize, videoklipu atp.) z poměrně konkrétních teoreticko-kritických pozic (byť různorodých, ale se určitou představou zvláštní skupiny modelových čtenářů), ačkoli se snaží oslovovat i čtenáře, kteří dříve kupovali třeba Cinemu. Iluminace je vědecký časopis bez závislosti na nabídce kin a s velmi konkrétním modelovým čtenářem. Filmový přehled pak představuje hlavně informační periodikum, které si hodně z jeho odběratelů/konzumentů kupuje spíše "na potom", protože je primárně zaměřené na data (a jen okrajově na kritickou reflexi).

Opravdu nevím, jak by takový časopis měl vypadat (graficky, stylisticky i - dejme tomu - dramaturgicky), aby si našel v uspokojivém množství úplně nové čtenáře (kteří nekupovali Cinemu) a zároveň zaujal inzerenty (kteří chyběli Premiere). Natož, kdo by do něj měl psát. Na internetu by takový projekt možná jakousi budoucnost měl, ale ruku do ohně bych za to nedal.

Bebop: Problém je, že na internetu je i spousta "plných" (ekvivalentní výraz banálnímu "prázdných") a "užitečných" článků, zvláště pak pokud umíš anglicky, případně si dokonce zaplatíš vstup do nějaké databáze typu Proquest, SAGE nebo Questia.
chewiedc ChewieDC What are the rules of attraction? - Rule #1 There are no rules 13.5.2009 20:41  31011
Paleček: Dougovi jsi to řekl hezky, ale v té reakci na mě nebylo příliš argumentace!
dr_bilo Dr_Bilo Nevím, kdo bohům prádlo pere. - Vím, že špínu z něj pijem my. 13.5.2009 17:21  31010
Jestli se nepletu, tak HANKY je zatím pořád na volné noze.
bebop 13.5.2009 16:36  31009
Jak uz tu bylo receno, v redakci by meli byt opravdu profici, ktery filmu skutecne rozumi a umi o nem psat. Prazdnych a zbytecnych clanku je plny internet.
palecek 13.5.2009 13:48  31008
Chewie> To si jenom myslíš, že jsi mi odpověděl pravdivě.

moviestar: No, myslím si, nebo by se mi i líbilo, kdyby se ten časák věnoval mnohem víc televizi a DVD a internetovejm projektům.
palecek 13.5.2009 13:38  31007
Douglas: Je zábavné, jak vždy máš potřebu zasáhnout do diskuze jak mistr světa a přitom nejsi schopný k tématu napsat ani jednu připomínku.

Já si vůbec nemyslím, že se v tématu nějak zvlášť orientuju, jen si myslím, že kvalita je předpokladem toho, že to bude fungovat. A rád bych tě poprosil, abys mi neodpovídal, nejsem na ty tvoje nechutně přechytralý hemzy zvědavej, dík.
chewiedc ChewieDC What are the rules of attraction? - Rule #1 There are no rules 13.5.2009 10:09  31006
Douglas: i love you too!

ale odpověděl jsem mu pravdivě, to musíš uznat.

[ 3237 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt