Když jsem ráno viděl, že místo tří epizod jsou na Battlestar Galactica epizody jen dvě, tak jsem si v duchu říkal: Po Xeně jde další seriál pomalu do kytek... Jak by taky ne. Téměř žádná reklama a k tomu moc vydávaných jiných titulů najednou. Týdně se na stáncích objeví přes 80 CD a DVD, kam je má trafikant v novinovém stánku asi vystavit? Vystaví tedy denně 10-15 novinek, druhý den je z výlohy stáhne, hodí do bedny od bot pod pult a vystaví nové tituly. Když se na DVD z předchozích dnů někdo zeptá, vyndá je z krabice a prodá. Po 7 dnech pak neprodaná DVD zabalí, distributor je odveze do skladu a po 14 dnech vrátí vydavateli.
Většina DVD je proto viditelně vystavena pouze jeden jediný den - a to tehdy, kdy zrovna vyjde. Trafikant nemá stánek nafukovací. Mimo DVD musí viditelně vystavit stovky časopisů měsíčně. Dobře se prodávají DVD, která jsou mediálně podpořena - je o nich zmínka v televizi nebo jsou týden dopředu inzerována v novinách s vysokým nákladem (Blesk, Sport, Aha!, MF Dnes). Většina zákazníků díky inzerci v novinách ví, že vychází Angelika, Seagal, Van Damme. Ale Battlestar? A ikdyby zájem o Battlestar měl, když zjistí, že první disk propásl, nebude kupovat seriál od druhého či jiného dílu. Seriály nebudou mít na růžích ustláno. Mám oblíbený film, dobře, koupím si ho. Ale doopravdy potřebuju mít doma seriál, který má 50, 100, 200 dílů? Kolikrát se na něj znovu podívám? |