Bebop: Ale ten zlaty vek Cinemy, to uz je z dnesniho pohledu nevratnej pravek. Nebyl internet, nebyla Premiere, nesedela tam jedna a ta sama redakce 15 let, Cinema nebyla nejdrazsi neexkluzivni casak na trhu a byla mnohem vic jako pozdejsi Premiere (Hoffman, Fuka a jini autori co meli bliz k recenzim nez ke kritikam). Kdyz sis chtel precist neco rozumnyho o filmu, pomalu si musel cist Cinemu. A hlavne umela byt super zaroven pro svetaznaly divaky i pro nas desetilety caparty. Vazne :-) Dneska je uplne jina doba, i takovej casak uz by ztezka dejchal.
A mimochodem, Palečku, když odhlídnu od tvýho kastování na profíky a amatéry, který nějak pomíjí věcný význam slova profík (znáš ho? pak bys musel vědět, že povídáš hrozný nesmysly :-), tak si dovolím tvrdit, že dvd časáky by se prodávaly víceméně stejně se statí Bordwella i s recenzema od prvního člověka, na kterýho klikneš na FDB. Tam to odjakživa prodávaly ty DVD. A to radši nemluvím o tom, že v reálném světě by ty recenze "prvního člověka, na kterýho klikneš na FDB" možná ocenilo víc čtenářů než Bordwella. Tak jako ocení víc posluchačů Evu a Vaška než Portishead. Proto i časáku s tvým vysněným typem kritiky by se prodávalo ještě míň než Cinemy. Koneckonců, něco podobnýho nabízí Cinepur, ne? (jen míň čtivý) A jestli se nemýlím, žije hlavně z dotací, což prostě vypovídá o tom, jak to funguje a jak jedině může přežít (protože jednoduše mainstream nezajímá). Je to možná smutné, ale je to tak. |