Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Kněz [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Téměř finální errata příručky kněze edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pecka123 21.4.2008 19:04  326
PardgalenOno by asi stálo za to, kdyby si PJ ty znamení předem promyslel a připravil. Svého času jsem akorát rozdával papírky s předpřipravenými sny (btw. celé družině) a mělo to docela úspěch....ale rozepisoval jsem se běžně tak na půlstránky.

Jinak si myslím, že dobrodružství, do kterých se má zapojit kněz by měly být koncipovány jako "kecací". Hlavní práce kněze je podle mě v Práci s jedincem a ne v nějakém kejklení a jiném provozování magie - od toho jsou jiní.

Podle mě by měl kněz svůj příděl zázraků prostě vyčerpávat pouze vyjímečně - s ohledem na to si musí vybírat nebezpečí a a s ohledem na to ho ostatní musí chránit.
nigun 21.4.2008 18:46  325
pardgalenSamozřejmě, že bonus v rozmezí +-3 za zahrání může využívat každý hráč (nakonec to stejně záleží na PJ, jestli bonus přidělí), ale vzhledem k tomu, že konkrétně vliv se získává tím, že kněz na někoho mluví, tak je to mnohem snažší nějak zahrát a podle toho případně stanovit nějakej bonus nebo postih. Když válečník vymyslí nějakej pěknej výpad, fintu, akci a ještě krásně popíše, jak to všechno provedl, jak máchal mečem a jak rozpáral toho lapku, tak si asi taky zaslouží, ale už z logiky věci má kněz mnohem víc možností jak s touto možností bonusu pracovat.

"Zkrze zázraky a schopnosti kněze může hrát hráč lépe svou postavu, protože jí má zcela ve své moci. " Mě se právě líbí, že hráč kněze svou postavu nemá scela ve svých rukou (stejně jako nemá postava kněze svůj život jen ve svých rukou, ale slouží svému bohu), ale že musí jaksi spolupracovat, spoluhrát s PJ, aby schopnosti kněze mohly být plně využity. Jak už jsem říkal, a nerad se tím znovu oháním, ale pokud ti tohle nevyhovuje, tak je pro tebe vážně lepší hrát třeba kouzelníka ("zaměstnáním" klidně kněze), kde si sám vybereš co kdy sešleš nezávisle na vůli boha či PJ. Ale tak samozřejmě klidně se můžete vymyslet vlastní homerule, který vám kněze posunou tam kam chcete, hlavně, když vás to bude bavit...

"Přitom stačí jenom aby hráč kněze řekl: "Viděl jsem hejno husí letět na západ. Tam vede naše cesta." No a ona tam skutečně vede.
Žádné dohadování s PJ. Nic takového, hráč použije svou schopnost a prostě to tak je a je to fakt"
Počkat, tohle nechápu. Dejme tomu, že družina došla na rozcestí, PJ ví, že cesta vede na východ a ty najednou vyrukuješ s tim, že vede na západ, takže je to fakt? To se chudákovi PJ zhroutí vedení hry :-)
kouba 21.4.2008 18:03  324
Jen tak na úvod. Když si vezmete vztaz PJ-hráč-postava, vyjde mi z toho PJ= vyšší bůh, hráč=nižší bůh, postava=postava :-)

Hráč by měl mít i u kněze ve velké moci jeho schopnosti setejně jako ostatní povolání. Nebo alespoň skoro stejně.

Husy letící na západ. Jde to právě těmito 2 způsoby. PJ řekně, že husy letí na západ. To je jasný jak facka, když mu to nikdy neřekl a nad křižovatkou, kde čekají co a mu začne povídat o husách letící na ještě kromu světovou sranu. Na druhou stranu může poslat papírek cesta vede na západ a já bych si to jako kněz už nějak probral. Asi by mě nanapadly ty husy ale nějak bych to zahrál.

Včera jsem poprvé měl možnost hrát s knězem. Byl na 8. úrovni. 6 Jasnozřivost/2 Empatie. Začínal jsem s 2/3 max. přízně (po dohodě s PJ). Dostal jsem 2 zjevení, jednou mi bůh /PJ/ zachránil zadek před zřícením do 20 díry.Samo se to odečetlo z konta přízně. Hodil jsem si blbě na kostce. Nebyla možnost jak se skoku vyhnout (nebo ji alespoň jediná postava z družiny neobjevila). Víte, co mi zbude z Bodů přízně tímto tempem. Velké kulové. To jsme tam byly osm hodin. Když mi PJ řekl, jen tak pro moji osobní představu, tak jsem zjistil, že bych možná tak měsic ležel v hospicu abych si nic nevyplítval a pak bych možná dostal detailní vizi, která by odpovídala mému stupni Jasnozřivosti.

Co se týče "léčení", tak na 2 stp. hlubka 3. jsem vyléčil to co hraničář. Ty tam máme zrovna 2. Jen s tím problémem, že mě to stálo hromadu úsilí a dlouho to trvalo a já jsem to získával na elfovi s Vůlí +2. Takže to jakš takš šlo. Ono přinutit podle pravidel někoho s rozlámanými žebry k Radosti skrytost 0 není žádná prdel. Asi začnu fasovat nějaký drogy:-)
pardgalen 21.4.2008 17:22  323
Nigun"A co třeba bonus +-3 pro postavu za hru hráče při získávání vlivu? ten by se měl při důrazu na RP využívat u kněze téměř neustále."
Nemám teď pravidla, ale jak je to s úrovněmi? Na začátku může být takovýhle postih hrozně moc, ale na kanci už je to zcela jedno a nějaká +3 nehraje žádnou roli?
Nehledě na to, že tohle dělají všechna povolání. Není to jenom výsadou kněze a zkuste pak hráči říci, že jeho bojovník nedostane bonus k hodu za tu kchůl akci kterou vymyslel, protože není RP povolání. Já bych vám nacpal příručku do krku.

To co jsi řekl je sice pěkné, ale dá se to taky otočit. Zkrze zázraky a schopnosti kněze může hrát hráč lépe svou postavu, protože jí má zcela ve své moci. Nemusí dávat náznaky PJ a doufat, že to pochopí a udělá to tak jak si to on představuje.
Jenom ještě tahle věta: "Zázraky a jasnozřivost jsou čistě boží (PJské) věci a hráč do nich zasahuje právě jen skrze samotné hraní své postavy a pak už záleží čistě jen na PJ, jak daných okolností využije, aby to bylo pro bříběh a hru dobré a zajímavé." Tohle se mi právě nelíbí. Proč by to mělo být jenom na PJ? Já do toho chci taky mluvit a ne čekat až a jestli to PJ milostivě dojde.

Dám sem ještě příklad s Jasnozřivostí.
Teď dá PJ hráči nějaká vodítka. Sen, vidění, znamení. Hráč to možná pochopí možná ne. Možná tam dokonce proběhne i diskuze o tom jak to má skutečně být a jak to PJ zamýšlel, aby náhodou nedošlo k nějkým trapasům.

Přitom stačí jenom aby hráč kněze řekl: "Viděl jsem hejno husí letět na západ. Tam vede naše cesta." No a ona tam skutečně vede.
Žádné dohadování s PJ. Nic takového, hráč použije svou schopnost a prostě to tak je a je to fakt. Samozřejmě to chce trošku jiný styl hraní, ale výsledky mohou být velmi, ale opravdu velmi zdařile a navíc to lépe vypadá.
dajen 21.4.2008 15:19  322
Rianor [320]: Jistě :-)
davec 21.4.2008 15:16  321
PatchesNa druhou stranu když už léčení, tak extrémní. Včera jsem se svým hraničářem léčil za 10-20 čtverečků (v závislosti na hodu) a to při systému, kdy mohu léčit zvlášť velká a obyčejná zranění je poměrně dost. Jen ta spotřeba obvaziva :-)
rianor 21.4.2008 15:14  320
Patches, DajenZjavne kolko druzin, tolko pristupov :)
patches Patches 21.4.2008 15:04  319
RianorMoj pocit je, ze drd+ je postavene primarne na rieseni problemov, casto bojom, kym rp ide az druhy.

Zajimave - mam presne opacou zkusenost. Vzhledem k tomu, ze boj je v DrD+ znacne nebezpecna cinnost (staci jeden dva slusny zasahy a i postava na vyssi urovni se rychle dostane do druheho radku mrizky zraneni) a zranreni se pomerne pomalu hoji (zvlast v prubehu delsiho a intenzivnejsiho dobrodruzstvi... a to ani nemluvim o pripadne absenci lecitele), tak u me mely postavy vzdycky spis sklony sahat k boji az jako k posledni moznosti reseni problemu...
Ano, muzeme polemizovat o tom, ze je to zalezitost jedne skupiny hracu, ale toto jednani vychazi prave z pravidlovych mechanismu...
dajen 21.4.2008 11:54  318
Rianor [317]: Chápu, že to tak můžeš vidět, ale já si to nemyslím.
rianor 21.4.2008 11:43  317
DajenNepresne som sa vyjadril. Taktiku som mal na mysli ako bojovu, tak i nebojovu. Moj pocit je, ze drd+ je postavene primarne na rieseni problemov, casto bojom, kym rp ide az druhy.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 21.4.2008 08:23  316
I hraničář/knez jde hrát stylem "vemu si co chcu". Hrani neni podminkou. Zálezi jen na dohode, na PJ a na tom co hraci vic sedi (ovsem to neni nas pripad). Proc nutit nekomu porad toho kouzelnika to mi hlava nebere, kazda druzina prece hraje jinym zpusobem.

Knez - takova lepsi jasnozrivost je za x BP. To znamena, ze za tyden muze dostat jen jednu lepsi treba za 12, jednu úplne tu nejhorsi na 3 a nazdarek, nejsou body. Zazraky uz neudela, ty taky chcou nejake body, tak uz knezi (pokud nema do koho valit kliny - v pripade trpose kladivem) zbyvaji jen zazracne schopnosti. Jenze ty nepouzije, protoze se bude muset uvadet 5 min do deliria (jo hrace to stve), nebo ziskavat prizen hodama, coz zjednodusene de. Tak mi vychazi, ze zazracne schopnosti jsou dulezite, ale bohuzel je jejich pouzitelnost trochu rozporuplna.
dajen 21.4.2008 02:36  315
DrD+ postavené na boji a taktice???
rianor 21.4.2008 00:11  314
Suhlasim s tebou v otazke zazrakou a jasnozrivosti. Knaz je urobeny ako ciste rp povolanie, cize by sa mal hrac vzit do postavy a sluzby svojmu bohu, ako pise nigun. Ale mne to pride, ze sa to nehodi do systemu drd+, ktory je viac postaveny na boji a taktike. Predsa na zazraku sa ziadna rozumna taktika postavit neda :). Problem vidim v tom, ze vsetky ostatne povolania su viac ci menej orientovane na boj, ci minimalne porazenie kohosi. Jediny knaz je postaveny na vyhnuti sa boju. Preto nechapem, ze knazovi neumoznili aspon akesi zapojenie do bitky prostrednictvom zoslania zaracnych schopnosti na seba, alebo vymyslani si vlastnych zazrakov, ako navrhuje pardgalen.
nigun 20.4.2008 19:35  313
pardgalenA co třeba bonus +-3 pro postavu za hru hráče při získávání vlivu? ten by se měl při důrazu na RP využívat u kněze téměř neustále.
A nechat zázraky na hráči???
"No a pak tu jsou zázraky. Ano tímhle by se dalo manipulovat a nutit hráče k RP, ale ne tak jak je to udělané. Místo toho aby to bylo průhledné a hráč věděl co ho čeká když udělá to a to, to neví a veškeré snažení tak vychází nazmar. " Dobře zahraný kněz přece musí vědět co má dělat, aby dobře sloužil svému bohu a "dostal" za to nějaký ten zázrak (ovšem zázrak není cíl, cílem je služba bohu a jeho principům). Zázraky a jasnozřivost jsou čistě boží (PJské) věci a hráč do nich zasahuje právě jen skrze samotné hraní své postavy a pak už záleží čistě jen na PJ, jak daných okolností využije, aby to bylo pro bříběh a hru dobré a zajímavé.
Mno, jak už tu bylo řečeno, pokud máte tendenci nechat hráče dělat si zázraky sám, tak to už by pro ně byl lepší kouzelník. Klidně postava nějakýho kněze, ale povoláním kouzelník...
pardgalen 20.4.2008 18:06  312
"Dajen se vám snaží říct, že pro hraní Hraničáře/Kněze je role-playing _podmínkou_, zatímco pro ostatní čtyři povolání je role-playing _možností_."
Ne není. Ve skutečnosti tě tam nic nenutí hrát, jak vy říkáte RP. Jediné co tam je, je to, že PJ může hráči přidělit bod do jedné dovednosti. Pak Jasnozřivost o které hráč ví velké kulové, což je taky špatně. Ach, jak by se tahle schopnost dala skvěle používat, kdyby to bylo pojmuté jinak.
No a pak tu jsou zázraky. Ano tímhle by se dalo manipulovat a nutit hráče k RP, ale ne tak jak je to udělané. Místo toho aby to bylo průhledné a hráč věděl co ho čeká když udělá to a to, to neví a veškeré snažení tak vychází nazmar.
První věc co jsem udělal byla, že jsem nechal hráče dělat si zázraky sám a jediné co jsem dělal bylo přidělování těch bodů. Hráč vždycky věděl kolik jich má a co si může dovolit. Hned to bylo veselejší.

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt