NeldeTaky trochu opravím - takže IMHO :
Magická zřídla se mohou samozřejmě čas od času přemístit. Ale rozhodně bych nedával do pravidel slova jako "magii sympatická" - prostě a jednoduše bych zavedl jednotné pravidlo pro to, které věci mohou mít magické vlastnosti a které ne. Tečka. Žádný prostor pro nejasnosti.
Co se týče nahraditelnosti, opravdu bych se snažil to alespoň trochu definovat - protože každý PJ může postihy dávat jinak a každý alchymista by byl na úrovni přece jen trochu jinde, je to strašně subjektivní. My se tady snažíme definovat pravidla, ne vytvářet prostory pro nejasnosti - ty si každý PJ a hráč najde sám.
Jen na okraj - současný připravovaný model je postaven na archetypech, tedy by ta schopnost byla oborová.
Magenergie v našem světě neexistuje vůbec - ani jako duše. Může existovat pouze její projev nebo předmět s vazbou na ni. Takže jde o to, jak vytvořit ten předmět, který bude mít vazbu. Volně vyskytující se předměty s vazbou na astrál sice existují, ale jsou natolik slabé, že samy o sobě nestačí. A tedy musím do astrálu nějakou energii dodat. Jakým způsobem a z čeho, to je na diskusi.
Tahle filozofie je zavedená a diskutovalo se o ní hodně, nikdo neměl snad závažnější námitky.
Jinak nemagické výrobky samozřejmě v repertoáru budou, ale mělo by to pak být limitované něčím jiným, čeho normální postava nedosáhne (něco systémového, ne náročnost výroby).
Jinak se zase na týden odmlčím, takže si kritizujte... |