Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 28.3.2006 12:15  48
Dante:
Ano, pravidla jdou v tomto případě proti zdravému rozumu. Jedna z hraničářových schopností mu dává možnost vyrábět speciální kalené hroty, příapdně hroty s jakýmisi žlábky, tedy něco poměrně dost náročného. Potřebuje k tomu jakési nářadí. Nicméně k této schopnosti nepotřebuje žádnou dovednost jako je metalurgie nebo kovářství, což je divné a aby se předešlo zmatkům, asi by bylo dobré mu tyhle předpoklady dát.
Nicméně je tohle úkrok od diskuze, která se vedla and tím, že hraničářova střelba je extrémně silná, zvlášť když ji hraničář použije s průbojnými šípy.
dante_the_blue 28.3.2006 12:15  47
BTW, pravidla pokud by mela postihovat vsechno...i takovou blbost, ze nekdo dovoli delat hranicari kalene hroty jen kvuli tomu, ze celou uroven hranicar strilel a ted si muze zvednout streleckou zdatnost a , i kdyz s zelezem ani nikdy nepracoval, muze tedy vyrabet i kalene sipy, mohla by takova pravidla popisovat i postup jak si hrac ma koupit kostky a ze je pravdepodobne nekoupi v zelinarstvi a ze do deniku je lepsi psat tuzkou nez propiskou, protoze ta obvykle nejde vygumovatr :)
dodo 28.3.2006 12:14  46
Noir:Nerad bych tě zklamal, ale vyrobit šíp opravdu není nic jednoduchého. Hraničářská schopnost (musím říct IMHO, nejsem autor) dovoluje hraničáři sestavit šíp z dílů, popřípadě NĚKTERÉ díly vyrobit. U standartního šípu je možné vyrobit dřík (když máš vhodné dřevo), vyrobit letky (když máš vhodné peří) a vyrobit hroty z neobvyklého materiálu - například jen tím opálením konce dříku nebo improvizované hroty na jedno použití z hřebíků. Už jen výroba kamenných hrotů by mohly být mimo schopnosti hraničáře. A, pochopitelně, dokáže takový šíp správně sestavit, aby byl funkční. To jiné postavy nedokážou - musí si nosit zásoby hotových šípů, jen pramálo skladných. Hraničáři stačí dostatek peří, provázek, lepidlo (peří se musí pevně přidělat), možná navíc drát na pevnější přichycení hrotu + nářadí (klečtě atp.). Hrotů, za předpokladu, že je dokáže z vystřelených znehodnocených šípů získat zpátky, nepotřebuje tolik - i tak je ale třeba nějaký občas nahradit kvůli "zubům" na ostří, opotřebované nelétají moc dobře a brousit se dá ten hrot jen do jisté míry.

Když se tu oháníš D&D, určitě jsi se už setkal i s AD&D druhé edice. Možná sis všiml dovedností "Bowyer/fletcher" a "Blacksmith/Weaponsmith". První z nich dovolovala vyrábět luky a šípy, ale jen u druhé byla zmíněna výroba hrotů k šípům. U toho Bowyera byla zmíněna nutnost mít hroty, abys mohl vyrábět šípy. V DrD+ je to logicky stejně. Trošku mě mrzí, že je to tu jako schopnost hraničáře a ne jako obecná dovednost, ale co už.

Co se týče vyšších stupňů dovednosti, tak si zkus představit, jak vyrábíš takový třeba mršící šíp. Pokud bys ten mršící hrot vzal pevně do kleští jako u normálních hrotů, zničíš jeho funkčnost. Navíc, protože ten hrot rozhodně nemá ideální aerodynamické vlastnosti, potřebuješ významně větší zkušenosti se správným sestavením toho šípu. I tohle beru jako docela logické - ty šípy se prostě neliší jen hrotem, ale i tou prací na tom šípu.
dante_the_blue 28.3.2006 12:09  45
Hranicar neumi nic, co se vyslovene nenauci...v historii nebo v prubehu jeho zivota, vedeneho hracem. Pokud se nauci u kovare vyrabet kalene hroty, proc ne...ale predpokladam, ze tim ztrati moznost se treba ucit cist a psat nebo lovit. Ono...zacne u podkov a nez se dostane jen k prvnimu nicmoc meci, bude ho to stat plno casu pri ziskavani zkusenosti od mistra kovare. A k tvrzenym a kalenym?
dante_the_blue 28.3.2006 12:06  44
Boze, zase nekdo si nejak vylozi pravidla...co takhle zapojit zdravy rozum? Ja myslel, ze pravidla jsou koncipovana tak, ze to vyzaduji, navic vyzaduji notnou davku zkusenosti s hrami na hrdiny a roleplayingem. Proc by se jinak jmenovala +, ze?
noir 28.3.2006 11:50  43
Bouchi: Hroty/hlavice si hraničář vyrobí doma sám, ne?
Nevím jaké je nutné zařízení pro výrobu kalených šípů, ale hraničář to umí, sehnat zařízení je jen otázkou konexí. Co k tomu potřebuje netuší asi nikdo, pravidla nám to neřeknou, takže se můžeme jen dohadovat... Máš v podstatě asi pravdu, je divné, že hraničář si umí zakalit skvělé a unikátní šípy, jaké umí jen mistři kováři, ale nepotřebuje k tomu kovářství ani technologii. A současně nemusí být ani schopen udělat obyčejnou podkovu... Možná by k tomu ten předpoklad být měl.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 11:23  42
Noir"Mršící šípy hraničář vyrobí ("jsou na nich speciální háčky, navíc jsou v hrotu vyrobeny speciální kanálky), zato jen speciálně kalené průrazné ne?"
Pisu nekde neco takoveho?
"Nic mu ovšem nebrání mít sebou hlavice z domova, které pak připevní na dříky, ne?" Jiste. A tech hlavic sezene stovku na kazdem rohu, ze?
noir 28.3.2006 10:58  41
Bouchi: Hm, pak je to ovšem dost disproporční, ne?
Mršící šípy hraničář vyrobí ("jsou na nich speciální háčky, navíc jsou v hrotu vyrobeny speciální kanálky), zato jen speciálně kalené průrazné ne? Logiku to teda fakt moc nemá.
Nic mu ovšem nebrání mít sebou hlavice z domova, které pak připevní na dříky, ne?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 09:56  40
Apexx [38]: NEVIM, nejsem autor hranicare.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 09:55  39
NoirNevyrobi. (Pokud nema ty hroty.)
Krucinal to fakt chcete, aby mel hranicar ke kazdemu typu sipu presny soupis vybaveni a v predpokladech konkretni obecne dovednosti?

Edice B tuto situaci explicitne neresi, protoze se da snadno odvodit, ze v takovem pripade se vezme zakladni Sila zraneni (ZZ + 1k6) a pak se pro kazdy sip vezmou opravy ZZ podle typu sipu a stejne tak pripadne opravy Ochrany zbroje.
apexx 28.3.2006 09:53  38
To BouchiProc teda potrebuje hranicar na vyrobu mrsicich sipu schopnost na 3. stupni, kdyz jde o pouhe pripevneni koupeneho hrotu?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 09:50  36
ApexxNe. Specialni hroty na sipy se musi kupovat. Napriklad na obycejny, dalekonosny ci zapalny sip, specialni (nota bene kovovy) hrot nepotrebujes. Na prubojny ci duty ano. Ostatne u te schopnosti mas psano, ze na nektere sipy potrebujes vybaveni.
Fakt chces rict, ze hranicar si jen tak specialne zakali hroty pro prubojne sipy? To by musel mit v predpokladech aspon Kovarstvi, ne-li primo Technologii.
noir 28.3.2006 09:43  35
Bouchi:
Vyrobí si je, hraničář na to má schopnost...
No spočítej si, jaké zranění udělá hraničář s těmihle hroty jakémukoliv protivníkovi. Je to síla...
Mmj. řeší už edice B situaci, kdy chce hraničář střílet různými šípy během jednoho útoku?
domingo 28.3.2006 09:42  34
Apexx [33]: No, nie kazdy sip ma hrot z oceli ... niektore maju kamen, niektore su proste len zatvrdene v ohni ...
A okrem toho ... uz len vystruhat rovne drievko tak aby sip nelietal hore-dolu dookola (aby sa s nim dalo pomerne dobre trafit) je kumst ...
A aj letky treba vediet spravne pripevnit ...

Povedal by som ze pripevnenie hrotu je ta najmenej narocna cinnost z celej vyroby sipu :-)
apexx 28.3.2006 09:36  33
SipyBouchi, mame teda chapat, ze hroty na jakekoli sípy se musí kupovat?

Jaky smysl potom ma postupna hranicarova schopnost výroby sípů (od jednodussich ke slozitejsim) kdyz pujde jen o to pripevnit dany hrot k dříku a prilepit letky?

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt