Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 13.7.2006 02:07  347
Bulva [346]: "silny kovar porazi v pace mladeho a slabeho chlapce, protoze ma proste vetsi svaly, ma lepsi fyzicke predpoklady a tohle je vyjadreno v tech cislech a bonusech a dava to tomu svetu pravidla, rad a zakony" - ty nemáš rád pohádky? :) Já si to klidně dovedu představit i naopak :)
bulva 13.7.2006 00:39  346
DanteUplne s tebou souhlasim, ale to je jen jedna z mnoha odvetvi DrD+...vedle toho vseho je tu i realita, zalozena na cislech a bonusech, hodech a mechanismech, proste zakonitostech toho sveta, ktery pj vytvoril. Chci tim rict, ze ten svet musi mit svoje zakony - gravitace atd. Napr. je proste dano to, ze silny kovar porazi v pace mladeho a slabeho chlapce, protoze ma proste vetsi svaly, ma lepsi fyzicke predpoklady a tohle je vyjadreno v tech cislech a bonusech a dava to tomu svetu pravidla, rad a zakony. A tyhle zakony by pj nemel podle me zanedbavat, nemel by si rikat, tak a ted to nejak obejdu kvuli zapletce nebo to vyresim nejak jinak bez cisel a bez hodu. Chci tim rict, ze vedle RPG zazitku a hlubsiho hrani postavy jsou tu i pravidla a zakony, kterymi by se mel svet drd ridit a ktere by meli byt jasne definovane a neporusitelne. Napr. boj mezi dvema bojovniky, jde proste o souboj toho kdo je rychlejsi, silnejsi, obratnejsi a vynalezavejsi, je to o tom kdo je proste lepsi - kdo ma lepsi cisla, bonusy, techniku a strategii. Aspon takhle to vidim ja.
hannibal 12.7.2006 23:15  345
Dante_The_BlueLíp bych to nenapsal...
dante_the_blue 12.7.2006 20:29  344
A proc jsem to psal, pro takovou psotavu bude pozehnani moct byt onim mytickym zviretem, ktere jak jsem psal svou osobou, zvlastnimi pociti, ktere ho budou obklopovat a vsakovat se do vsech pobliz, pronikne do dejin. Ne svymi tesaky a svou nezranitelnosti, ale svou zvirecosti a prece necim trosku jinym. Pak se takovy hranicar-vlk stane v legendach Kerberosem a hranicar-kun Bucefalem nebo Semikem :) I kdyz preskocil jenom jeden malej potok a nebo ten Kerber mel jen jednu hlavy a navic psotizenou. Bude vyzarovat svoji unikatni auru (ted to nemyslim pravidlove :), neco co v pravidlech popsat nelze. Jde o pocit, ne o tupe ciste racionalne resit pravidla a cisla. Imho HnH je predevsim o atmosfere a emocich.
dante_the_blue 12.7.2006 20:26  343
BTW, postavy na vysoke urovni podle maji tu uroven proto, ze dosahly moudrosti. Proto taky preferuju jedn dva body zkusenosti za sezeni, nez vice. Pak si bude hranicar sve dovednosti a vubec sveho zivota vazit na tolik, ze zabijacka hra uz pro nej po jiste urovni ztrati smysl. Postavy na vyssich urovnich vetsinou existuji i pro nejaky hlubsi smysl. A kdyz uz nutne chteji zlikvidovat svet, tak malokdy si spini vlastni ruce ...
hannibal 10.7.2006 22:09  342
Ja bych to řešil domácí úpravou. Každej komu stačí "obyčejná" změna ve vlka tak nic upravovat nemusí. Kdo se ale mermomocí musí někomu vyrovnávat a mít nejlepší čísla tak ať si to upraví pomocí home rules...
peca_007 10.7.2006 15:54  341
Noir [339]: Pokracovani v PJ klubu.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.7.2006 15:46  340
Noir"Je-li tedy spoilerem to, že čaroděj má schopnost měnit se v jiné bytosti, což si nemyslím."
Neni. Ale zabihani do podrobnosti uz je.
noir 10.7.2006 15:40  339
Bouchi: OK, celou tu mou diskuzi s Pecou smaž, oba spoilujeme. Je-li tedy spoilerem to, že čaroděj má schopnost měnit se v jiné bytosti, což si nemyslím. Ale budiž, you'r'd'boss!
peca: Jaké speciální vlčí schopnosti? V pravidlech žádné nejsou, ani v ukázkách bestiáře jsem je nenašel. Popisuju systé tak, jak je.
Asi BY vlk MĚL mít zvláštní schopnosti, měl BY je jinak využívat, nicméně on je v pravidlech nikde nemá. Já popisuju problém ve stávající soustavě pravidel-odbýt je tím, že v "BY pravidlech" BY tento problém neexistoval, mi připadá jako ne-řešení.
Není jednodušší provázat nějak vývoj totemové podoby s vývojem hraničáře, než předělávat celý bestiář a PPJ? IMHO ano.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.7.2006 15:22  338
NoirMohl bys tu laskave prestat spoilovat z carodeje? Bud svuj prispevek uprav nebo ho natvrdo smazu.
peca_007 10.7.2006 15:20  337
Noir [336]: Metamorfozu bych zde neresil, prosim kdyztak v klubu carodeje, ale mam za to, ze nejaky zaver jsme tam uz vypotili.

To je obecny problem zvirecich vlastnosti. Sice bude mit smysly 9, ale zase by je mel, narozdil od "cloveka", umet zcela jinak vyuzivat. Stejne tak bude mit vlk na 7. urovni nejake "vlci" schopnosti. Ty by mel hranicar ziskat tez, parave skre svoje spojeni s totemem. [spoil]Na rozdil od carodeje, ktery ziska jenom vlkovy fyzicke atributy, ale zadne vyvojem ziskane schopnosti.[/spoil]
noir 10.7.2006 15:07  336
peca: Pozor, nikde jsem nenapsal, že cílem proměny by mělo být, aby byl hraničář lepší v boji! Ale bude-li mít náš hraničář na 21. úrovni v lidské podobě smysly-čich 18 a ve vlčí 9, je to divné, nesmyslné, pro hráče hraničáře značně omezující a také principielně nerealistické.
OK, mluvme tedy i o Sokolovi a medvědovi, já to jen nechtěl komplikovat. Sokol má výhodu jasnou-létání je určitě vynikající věc, která se vyplatí. Ale jak jsem už napsal-čaroděj může létat od páté úrovně!
Kdy může mít hraničář vlčí podobu taky nevím, ale co si vzpomínám, bylo to někdy kolem desáté.
Problém je v tom, že čaroděj udržuje kontakt s realitou-naučí se další kouzlo, jímž nakopíruje vlka-praotce. Hraničář se i na vrcholu své kariéry bude potýkat s vlastnostmi trapného vlka na sedmé úrovni.
Mmj. opět se tím dostáváme k otázce parametrů kouzla metamorfóza :o)
peca_007 10.7.2006 14:49  335
Noir [333]: To si nemyslim. Tedy to, ze se carodejovi podari sehnat vlka na vyssi, nez 7. urovni. To je jakobys chtel ziskat samotneho pana lesu! to se ti proste na 5. urovni podarit nemuze. Nebo hrajete nejak divne (IMHO samozrejme).
peca_007 10.7.2006 14:46  334
Pozor, kdyz uz se bavime o vlku, musime se bavit o vsech moznych totemovych zviratech. Tedy i Sokolu, medvedu atd.

Jednak vyskyt vyssich urovni mezi zviraty je sam o sobe ojedinely, alespon to tak z pravidel vyplyva (IMHO). A potom takova 7. uroven je docela dost i mezi inteligentnimi obyvateli. Pochopitelne zalezi na "hrdinskosti sveta", ale to uz si musi osefovat PJ.

Letmo jsem se dival do pravidel, ale nemam zjistene, jak rychle (í na ktere urovni nejdrive) se lze k teto schopnosti dostat. Kazdopadne jako "home rule" by zrejme bylo mozne k urovni zvireci formy pricist kazdou treti uroven, po kteru hranicar tuto formu ovlada.

Kazdopadne nevidim smysl promeny v tom, aby byl hranicar silnejsi (= lepsi v boji), ale je to pro nej odmena za oddanost totemu.
noir 10.7.2006 14:42  333
Bouchi: Nepochybně, ale my jsme se bavili o vlkovi. Nicméně každé z těch zvířat je nenápadné jen za VELMI limitovaných okolností. A hraničář na vysoké úrovni, o němž se bavíme, má na těchto úrovních jiné, většinou účinnější prostředky, jak se s daným problémem vypořádat. Srovnejme s jinou schopností: IMHO je prostě hraničářská metamorfóza nesrovnatelně méně účinná, než ta kouzelnícká-a to se ji mág naučí už někdy kolem páté úrovně (nepletu-li se)-a pokud má štěstí a kontakty, pak bude tento mág na páté úrovni ve své formě "lepším" vlkem, než hraničář na 21. úrovni. To mi připadá jako trošku hloupé...

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt