Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Zbrane [ŽP: 24 týdnů] (kategorie Věda a Technika) moderují Al, El_Diablo, ocs, themajkl.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 2.12.2019 04:02
Omlouvám se ale bohužel jsem musel zakázat psaní anonymům, protože nám tu nějaký sabotér vložil "hack" kvůli kterému nešlo přispívat nikomu. Nevím jestli to pomůže, ale snad nad tímto darebákem budeme mít větší kontrolu.
Srdečně zveme do tohoto klubu všechny, kteří se zajímají o zbraně, střelbu a všechno, co s tím souvisí a chtějí si o tom všem v přátelské atmosféře povídat, poradit druhým, nebo se naopak chtěji zeptat na radu.

Kdo chce vystupovat anonymně (tj. bez registrace na Lopuchu), musí si vymyslet nějaké jméno nebo přezdívku a psát ho do každého svého anonymního příspěvku.

Každého přece musíme v diskusi nějak oslovovat, aby bylo jasné, kdo na koho reaguje. Kdybychom měli odpovídat několika bezejmenným anonymům najednou, byla by diskuse značně nepřehledná. Takže, kdo neuvede jméno či přezdívku, ten jako by nebyl.

Jak psát klikatelné odkazy:
 <a href="http://adresa stránky(URL)">Název stránky</a>


Úložiště obrázků:
  • 1iq.cz Bezplatné úložiště obrázků a rychlé sdílení printscreenu.
  • Bezplatné úložiště obrázků imgway.cz
  • Bezplatné úložiště obrázků imgbox.com



  •  Výslovně zakázány jsou pouze urážky (je jedno koho), nesmyslné hádky a extrémně vulgární příspěvky.

    Video Alova prototypového samopalu
    Early Automatic Pistol Cartridges - What, When & Why?
    Cowboys



    Cvičně zprovozněna homepage ... :
      Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
    autor: 
    text: 
    vyplnit a 
    Help

    Nemáte právo psát do tohoto klubu.

    [ 17003 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 15.11.2023 19:41  33973
    Anonym: a ještě s dovolením dotázek, v čem si vedete záznamy? Klasicky na papíře? Já zatím zkouším různé aplikace, papíru už jsem, přiznávám se k té malosti, jaksi odvyk'; ale dosud všechny, které jsem testoval, jsem shledal lehkými :(
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 15.11.2023 19:39  33972
    Anonym: ten počítačem řízený lis dělá AMP, žejo? U těch mne spíš dráždí to indukční žíhání, akorátže to stojí jak v Praze dům :(

    Redding má sice expander jako součást vypichovací jehly, ale ne nedílnou — dá se zaměnit mnohem užším dílem, jehož jediným účelem je jehlu přidržet a krček neroztahovat :)

    el_diablo El_Diablo Veškerá nepodstatná elektronická zařízen - mimo provoz, včetně kontroly pravopisu. 15.11.2023 15:05  33971
    Beltfed Madsen LMG: When the Weird Gets Weirder

    First produced in 1902, the Madsen was one of the first practical light machine guns, and it remained in production for nearly 5 decades. The Madsen system is a rather unusual recoil-operated mechanism with a tilting bolt and a remarkably short receiver. The most unusual variation on the system was the belt-fed, high rate-of-fire pattern developed for aircraft use. This program was initiated by the Danish Air Force in the mid 1920s, and several different patterns were built by the time World War Two erupted.

    The model here was actually a pattern that was under production for Hungary when German forces occupied Denmark. Taking over the factory, they continued the production and the guns went to the Luftwaffe for airfield defensive use.

    In order to use disintegrating links instead of box magazines, some very odd modifications had to be made to the Madsen. One set of feed packs are actually built into the belt bo itself, and the cannot function without the box attached. The only feasible path for empty link ejection is directly upwards, and so a horseshoe-shaped link chute was attached to the top cover, guiding link up over 7th gun and dropping them out the right side of the receiver. Very weird!

    While several thousand of these were made under German occupation, very few survive today and they are extremely rare on the US registry.
    el_diablo El_Diablo Veškerá nepodstatná elektronická zařízen - mimo provoz, včetně kontroly pravopisu. 14.11.2023 20:37  33970
    Colt 1903 in US Military Service (and for the OSS)


    The Colt Model 1903, aka Pocket Hammerless, aka Model M, was a massively successful design for Colt on the commercial market. It was chambered for the .32ACP cartridge, with a .380 model introduced in 1908. During World War Two, the US government took an interest in the pistol. A total of 17,330 were purchased in .32 ACP, and another 3,113 in .380 ACP. The .32 caliber examples are found between serial numbers 541,103 and 572,215. Some were purchased by direct contract, and some procured independently from dealers.

    These were never used as combat pistols, but instead went to a variety of services and agencies. Primarily they were used for military police and intelligence services (the Office of Strategic Services), including a full third of them being sent to the UK for use by Special Operations Executive. One of the examples we have today is documented by Colt records as being delivered to OSS, in fact.

    Around October 1944, several changes were made to the pistol:

    - The sights were made larger, both front and rear.
    - Slide serrations increased from 17 to 19.
    - The finish changed from blued to phosphated.
    - The "US Property" stamp font got slightly larger.
    anonym 14.11.2023 18:08  33969
    vulgo AnonymZdaleka jsem všechno neviděl a ani neuvidím. Ani kamarádovy Reddingy jsem nestudoval. Ale co jsem zatím v rukách měl a prohlížel, tak expander, s vyjímkou těch Forsterů, byl buď nedílnou součástí vypichovací jehly, nebo byl zároveň maticí jejího kleštinového uchycení. Eném u tého Forsteru/Bonanzy jsem viďál ten expander ball výškově volitelně posunovatelný po závitu na dříku vypichovací soustavy.
    anonym 14.11.2023 18:02  33968
    vulgo AnonymVzhledem k univerzalitě a robustnosti Classic Castu, sám před sebou si 2-3x dražšího CO-AXe nedokážu obhájit. To už raději jet kompletně v LE Wilson stylu. Hřebenový lis netřeba, i neschopný soustružník dokáže sbastlit "špunty" nahoru a dolů, aby se ty Wilsony daly používat na klasickém "O"čku, pokud má dost velké okno. Ale když chce někdo na budíku sledovat a kontrolovat použitou sílu na usazení střely, tak pak se asi KM lisu nevyhne. Myslím že naposledy jsem se s RMP viděl na Kapslovně, právě když si začínal hrát s tou Picrasrandou. Taková puškopistole to myslím byla. Ale možná už nefunguje paměť, předsi jen to bylo ještě v době MOJEZBRAŇe.
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 14.11.2023 17:09  33967
    Anonym: No, kdyby RMP žil dneska, počítám, že běžně střílí minimálně na 500 m, což je zase ještě úplně jiná pohádka než ta „jednoduchá a snadná“ stovka. Ideální je samozřejmě míle plus, ale to u nás dost dobře nejde, bohužel.

    Picra existuje a prospívá. Ale tu RMPovu pistoli jsem nikdy ani neviděl; kdykoli jsme spolu stříleli, vždy to bylo z pušek, většinou v Ludvíkovicích, což tehdy byla snad jediná šance, jak se dostat za 100 m.

    Stran těch matric, já mám nejistý dojem, že snad volitelně vyřadit expander ball a/nebo vypichovací hrot umožňují všechny lepší, nebo ne? Přinejmenším moje Reddingy docela určitě nabízejí možnost vyhodit vypichovátko úplně, nebo je nechat, ale bez expanderu; a mám dojem, že u Matchmasterů od RCBS jsem to někde také viděl.

    S různými lisy jsem zatím neexperimentoval, mám (právě po RMPovi :)) ten nejklasičtější O-jednooperák od Leeho, a zatím necítím potřebu kupovat další. Ale kdo ví, třeba to také nastane...

    anonym 14.11.2023 12:43  33966
    vulgo AnonymSamozřejmě je ještě možné začít se oháně tvz. "zero-play", tedy cesta kdy matrice není v lisu "na šutr", ale naopak je "free-floating". Myslím že první s touto cestou přišel Forster se svým CO-AXE lisem. Frankfordi to v podstatě okopírovali. Naproti tomu rigidní skopčáci mají svůj Turban Prazipress, kde naopak spoléhají na maximální hardware koncentricitu lisu díky přesnjší strojařině. Mě je sympatičtější ten CO-AXE. A nebo LE WILSON, kdy stačí obyč. hřebenový lis.
    anonym 14.11.2023 12:38  33965
    vulgo Anonym2OCS - A to je to co mám rád na matricích Forster (ex Bonanza). Expander ball je možné vyšroubovat nahoru. A tedy je možné aby expanze krčku začínale ještě v momentě, kdy je větší část krčku držená matricí. Trochu to přispívá koncentricitě. Samozřejmě, pokud je nábojnice "vyladěná, a máme příslušný bushing, expander ball netřeba.
    anonym 14.11.2023 07:12  33964
    vulgo AnonymPřesně takové soustřely nemám rád. Jak se to člověku jednou povede, je skoro lepší toho nechat, aby se pak potěšení na střelnici nezvrtlo ve frustující snahu takový výkon ne zopakovat, ale rovnou standardizovat. RMP měl jednoranku Picra, ne? To by mne zajímalo, jestli ta firma ještě existuje. A vlastně jak je na tom vůbec pistolová/revolverová siluetařina. Před r. 2000 to tu bylo skrze Střelrevue celkem vyhipované.
    sven Sven ukaž člověku smrt a smíří se s horečkou 14.11.2023 00:36  33963
    OCSDěkuji za velmi podrobné osvětlení a vysvětlení problému. Člověk se jak vidno vždy může přiučit něčemu novému.
    Ještě jednou děkuji.
    Sven
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 14.11.2023 00:33  33962
    Jo, a ještě do třetice zpětně k něco co má na 100 m vyrábět alespoň trojlísky, nebo něco tomu se blížícího. Když míval kolega RMP — dej mu Pámbu věčnou! — s vlastnoručně přebíjeným a pečlivě vyladěným střelivem zrovna dobrý den a šťastnou ruku, vypadalo to nějak takto:

    Naproti tomu s továrními, pokud mne paměť úplně nešálí, se vůbec nikdy nedostal pod půl MOA.

    sven Sven ukaž člověku smrt a smíří se s horečkou 14.11.2023 00:31  33961
    To je škoda pane anonyme, škoda pro zdejší klub. Soudím, že těch pár posledních anonymních příspěvků pocházelo v Vašeho computeru minimálně od toho, co informuje, že jsem nedávno zaplatil patentové poplatky.
    Vaše příspěvky jsou zde přínosem - sám vidíte, že od doby, kdy se pan Al odebral do návi, tak klub pomalu, ale jistě skomírá na úbytě....
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    A co se týká té digitální stopy - ono se i podle obsahu, jazykové vytříbenosti a formy příspěvků dá docela dobře ☺ "forenzně" ☺ profilovat: gymnásium humanitního zaměření, poté VŠ technického směru, věk +-50 ( počítačová gramotnost na straně jedné, přehled ve sci-fi literatuře ze 70-tých let na straně druhé, možná i vyznavač "postapo" a slušně situovaný bonviván... ☺ ☺ ☺
    ----------------------
    ☺ ☺ ☺ Pokud jsem si dovolil příliš a přijde Vám to až moc osobní, potom se hluboce omlouvám.
    Sven
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 14.11.2023 00:18  33960
    Jo, ještě jsem zapomněl — ty klasické kleště vypadají nějak takto, a tady k tomu je/bývalo (neověřoval jsem, zda ještě žije) video s komentáři.
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 14.11.2023 00:15  33959
    Anonym: především, samozřejmě, cheers! Já dnes piji argentinský Malbec :)

    Dále pak, omlouvám se, že jsem to napsal nejednoznačně: naprosto jsem neočekával občanské jméno, aniž číslo datové schránky či jakoukoli jinou podobnou ošklivost, libovolným způsobem spojenou s Vaší ctěnou reálnou identitou. Šlo mi čistě jen o nějakou přezdívku (aka pseudonym), aby se lépe komunikovalo.

    (Ten Deepl jsem schválně zkusil, a překvapivě to nepřeložil úplně špatně.)

    Sven: docela hezky je to vidět tady:

    Takhle nějak vypadá matrice/forma, která se zašroubuje do lisu a drží ji tam matice 1. Zespoda do ní celkem brutální silou lis narve tu hilznu; zlatý bushing 2 má velmi přesný vnitřní průměr, který ten krček zformuje zvenčí tak, aby měl uvnitř o řádově jednotky tisícin palce menší průměr než střela; tu tam pak shora narve jiná matrice (viz příští odkaz). Čudlík 3 (který, jak jsem se zmínil níže, někteří lidé nepoužívají/odšroubují) se pak ještě při vytahování zformované hilzny ven protáhne krčkem zevnitř a definitivně zformuje vnitřní průměr (podle mne by taky měly být tyhle čudlíky výměnné s různými průměry, ale zde mi možná něco uniká). Ten číč, co čouhá úplně dole, vypíchne starou zápalku (ale zase je dost lidí, co to dělá raději ručně jehlou a kladívkem).

    U té krimpovací je to trochu podobné, akorát místo bushingu je uvnitř „schůdek“, který zamáčkne okraje nábojnice do střely, tady je to vidět v řezu.

    Mimochodem existují (minimálně) dvě různé varianty jak krimpovat, ale to tady asi nemá smysl rozebírat :) A přesně jak se já zběžně zmínil a pan anonym zdůraznil, krimpováni je na lov a na plinkání, ne na přesnost do dálky.

    Zaříznutí do drážek je samozřejmě darda, obzvláště u neprogresivního drážkování (jež mají snad vůbec všechny dnešní zbraně; z hlavy si nevybavuji nic s progresivním, na Netu by se asi tu a tam něco najít dalo). Nicméně je víceméně* fixní a neměnné pro danou zbraň, a jediné, jak lze jeho efekt ovlivnit, je ten níže zmíněný bullet jump.

    Síla, již vyvolá, je značná; hodně výkonné náboje jako namátkou třeba takový Hubel .585, o úplných zrůdách jako .950 JDJ ani nemluvě, mají velmi značnou tendenci zbraň vykroutit střelci z ruky.

    Gumipuška mi připomněla Kruanův šipkostříl :)

    * Omnia mutantur — samozřejmě i ty drážky taky samy o sobě erodují a mění se. Ale to už bych také raději na této úrovni zanedbal :) Každopádně zajímá-li Tě to, trochu se to řeší v myslím druhém nebo koikátém přesně článku z této, již dříve odkázané série. .


    [ 17003 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

    (c) 2001-2011 Lopuch.cz   
    Kontakt