Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 22149 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
olias Olias 5.11.2024 11:56  34342
Judith 43341Cha, řečnická otázka!

Řekněme metaforicky, že YES je duše a tělo. Jestliže duše je pojmenovaná, kdopak asi bude to tělo?
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.11.2024 11:39  34341
JudithYES
Myslím, že to bylo jako u většiny dobrých hudebních těles. Plasticitu hudebního výrazu způsobovala souhra jednotlivých součástí. Jak se jedna součástka vydala na sólo dráhu, kouzlo pohaslo. Výjimky existují, ale je jich fakt málo.
Určitě se dá vyšpekulovat, kolik dramatu přinesl každý člen skupiny, ale pro mne je vždycky důležitý dojem z výsledného koktejlu. Asi není náhoda, že první deska bez Andersona se jmenuje Drama (1980) a je sakra ostrá.

GILMOUR
Jeho předchozí desky také beru s rezervou, ale novinka mi fakt totálně sedla. Však uslyšíš, co s tebou udělá provedení s dobrým zvukem. Klidně to každý slyšme po svojemu zcela odlišně.
judith Judith 5.11.2024 11:28  34340
Pro znalce YES: Kdo tam tedy vnášel tu hloubku, drsnost, plastičnost? Protože Anderson byl takovýhle vždycky a samotný HOWE to v sobě taky nemá, jak prokazuje v roli principála. Byl to někdo, něco, souhra v čase a prostoru?
judith Judith 5.11.2024 11:21  34339
Sólový GILMOUR mě nikdy nechytnul a novinka na tom zatím nic nezměnila. Výchozí podmínky měl skutečně podobné jako ANDERSON, v tomto ohledu je srovnání na místě: opatrná zvědavost a vědomě otevřená mysl posluchače. Takový ten stav, kdy si člověk strašně přeje, kvůli sobě i kvůli bardovi, aby to bylo dobrý, ale možnost průseru je stejně reálná. První cca tři čtyři poslechy též proběhly podobně: není to špatné, hm hm hm, uvidíme.

Jenže pak si mě ANDERSON přitáhnul a začal ve mně pracovat, digitál nedigitál. O výsledek už jsem se podělila v recenzi, že po albu v tuhle chvíli denně nesahám je dáno tím, že už jsem ho slyšela asi padesátkrát a je čas a nálada na něco jiného. Věřím, že se budu vracet, a je možné, že se moje vnímání promění. Velmi hypoteticky - je možné, že ve zvukově čisté verzi bude jásavosti už příliš, že ji malé zploštění tlumilo do "tak akorát" podoby. Ale to mě jen tak napadá, když si uvědomuju, co mi zatím vadí na druhé jmenované nahrávce.

GILMOUR mě po prvotním seznámení prostě přestal zajímat, neměla jsem chuť objevovat víc. Jsem ve své momentální fázi vývoje dost kritická i k albům PINK FLOYD, která měl pod palcem on. V dospívání jsem byla totálně na větvi z The Division Bell, které aktuálně vyšlo v době, kdy jsem kapelu začala objevovat, připadalo mi velkolepé, závažné, ohromně dospělé. Dnes se mi jeví jako až příliš usazené, hrající na efekt a na jistotu. Nabubřelá, velkolepá ne snad prázdnota, ale povrch je tady bohatější než nitro a to je průšvih.

No a u Gilmoura mi připadá, že nějak moc ztěžknul, je to jakési zastřené, zamžené, uprcatělé. Pamatuju si, že mi na první poslech připomenul posledního KNOPFLERa, který má v těch rozšmajdaných botách ale mnohem víc lehkosti, elegance a odpichu, i když se vlastně jen tak šourá. Oba jsou v projevu dost úsporní, což je působivé, ale GILMOUR se pro mě nějak ne a ne odlepit od země, vězí v ní příliš. Tyhle boty jsou zablácené a vlečou se za člověkem, který se tváří, že sděluje cosi zásadního, a přitom moc nemá o čem.

Tolik moje dojmy z pokusu o seznámení skrze digitál. Kvalitnější verze by mohla znamenat změnu, byl by to vcelku standardní průběh. Čili jsem mírně napnutá a večer ozkóšám, tahle muzika chce tmu.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.11.2024 11:17  34338
JudithTři bratři v triku. Frflal, Brblal a Mrmlal. Kam se hrabou Bolek a Lolek..
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.11.2024 11:16  34337
DesdichadoŽe smyčcové party nahrál někdo jiný mi přijde odpovídající. Byly příliš zručně provedeny, nezdálo se mi, že by, byť talentovaná, harfenistka je takto zvládla.
Že je Naomi profesí od filmu, se také projevuje. Má technické vybavení, zkušenosti, záměr, výsledky tomu odpovídají.
judith Judith 5.11.2024 11:02  34336
AntonyZeptej se jich, jestli by vzali do party mrmlala, trojka je magické číslo...
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.11.2024 10:48  34335
JudithFrflal je krásné slovo, hezky symetrické.
A vedle něj na haluzi sedí "brblal".. :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.11.2024 10:46  34334
Měl jsem včera a dnes možnost bezprostředně srovnat obě letošní slovutná alba. Obě nahrávky jsou konečně v důstojném a ku přijetí vhodném provedení. Opakované poslechy True a Luck And Strange ukázaly význačné rozdíly.

Jon Anderson je opravdu happy strange man. Strašně mu to přeju, ovšem dlouhodobější poslech ukázal, že jeho cukrkandlová čalamáda mne zapatlá a po docela krátkém čase se přejí. Podíl YES tam vnímám méně a méně, přemíra sluníčkových úsměvů v člověku vyvolává touhu po pořádném zahřmění. A to nepřichází. Kašírovaný hudební obrázek. Dnes bych dal 3*.

David Gilmour je v podstatě stejně melodicky a netvrdě laděný, ale všechno je u něj jinak. Zemitost, opravdovost, uvěřitelná životní zkušenost. Přejít k němu od Andersona bylo jako dostat se z Disneylandu do šumavského hvozdu. Všechny barvy, tvary, zvuky a vůně jsou naturální, čiší z nich klid vyplývající z přirozeného chodu věcí. Album roste a bude to 5*, vůbec nepochybuji.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.11.2024 10:21  34333
puschpullPíšu si. Prozkoumám.
Jsi zářným příkladem funkčnosti tohoto systému..
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 5.11.2024 09:28  34332
Antony [34328]: nejsem první.
Keto/LowCarb/Whole30 ala puschpull prostě funguje
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 5.11.2024 09:27  34331
Antony [34329]: díky za tyto zdroje krásné hudby a dobrého zvuku. :-)
dutch Dutch 5.11.2024 09:17  34330
Na GILMOURA se těším. Jen nejprve musím provést migraci sestavy do bytu. V letním sídle už je poněkud frišno.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.11.2024 09:11  34329
Nahodil jsem TAM

GILMOUR David - Luck And Strange (2024)

A to hned ve dvou provedeních.
1 - vinyl rip od téhož rippera, co udělal Andersona. Boriš ripuje dobře, soubory jsem upravil, s přehráváním a řazením by nemel být problém. DR10
2 - downmix do sterea z multikanálu Blu-ray. Zde je DR13 a hlavně se tu nacházejí všechny bonusové skladby. Řazení skladeb neovlivním, sorry předem..

Dodám, že standardní digi verze Gilmoura má sice DR8, ale to je jen zprůměrovaná hodnota díky několika trackům s DR11. Většina stěžejních stop je v DR6 a to je ostudné.
Doporučuji srovnat obě nahozené verze, a nenechte se zmást ani rozdílnou hodnotou dynamického rozsahu, ani rozdílnou hlasitostí.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 5.11.2024 08:57  34328
puschpull"Neklikejte"
Není to poněkud návodné, pane řediteli.. ?
:)

Je to krása. Jsi první případ na zeměkouli, kdy se po takových každodenních hodech hubne..

Za Ursinyho díky, to byl velkej borec.

[ 22149 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt