Pátý element - vtip je v tom, jestli DVD je skutečně tak prodejně atraktivní, jak se domníváme. Navíc počet DVD do jednotlivých odběrných míst určuje počítač podle počtu prodaných kusů v předchozích týdnech. Dostanete třeba 50 ks prodejně nezajímavého DVD a tak prodáte jen 5 ks. Počítač vám za 14 dnů přidělí namísto 50 ks už jen 7 ks. Bez ohledu na to, o jak atraktivní film se jedná. Dvakrát za sebou vydavatel vydá nezajímavé tituly, neprodáte ani kus a třetí týden už nedostanete žádné DVD.
To se mi stalo konkrétně u úterní řady válečných filmů z Řitky video (Filmag), kdy byl zahlcený trh a u mě už nikdo jejich válečné filmy nechtěl. Od té doby úterní řadu válečných filmů z Filmagu nedostávám. Když o ně náhodou zákazník projeví zájem, DVD mu objednám a do druhého dne mi ho přihodí distributor do balíku s novinami. Za chvíli obdobně dopadnu s vydavatelstvím Codi. Nemám zákazníky, kteří by válečná DVD pravidelně kupovali. Trh je válečnými dokumenty přesycený, záběry na DVD se opakují.
Stejná situace bude také v dalších trafikách. Vydavatel chce minimální remitendu a tak nebude dodávat DVD do obchodů, kde se neprodají. Sníží náklad a tím pádem se nedostane na všechny trafiky. |