sany [371]: To bys koukal, jak přijde vhod, když ti TT na složitém dálničním sjezdu v Německu říká, že po odbočení se máš držet tam a tam. Často to mají tak, že sjezd je několikanásobný a i ten pitomý sjezd (souběžně vedený mimo dálnici) má tří a více pruhů, všude mraky aut a teď se tam motej... Takže když zahlásí "sjeďte a pak zůstaňte v levém pruhu" nebo "se držte vlevo", tak je to fajn. Samozřejmě ještě pro jistotu koukám na displej.
P.S. Ale bacha, pokud pojedete třeba v Braníku z křižovatky Branická X Modřanská (nájezd z Branické) vlevo směr Modřany a pak budete chtít na spojku směr na Brno. Nevím, jak to mají ošetřené v nových mapách, ale pětkovej TT tam hlásí odbočte vlevo a pak zůstaňte v levém pruhu. Když to uděláte a on vzápětí zahlásí, že po šestistech metrech odbočte vlevo, zcela jistě se trefíte na JS, ale v opačném směru. Protože ten levej pruh vás tam dovede, zatímco vámi požadovaná křižovatka je až za touhle a málokomu dojde, že 600 m je něco jiného, než 300... a že ten levej je jen pro odbočení... což třeba v době vzniku mapy nebylo (a bohužel některá HW zařízení nejsou schopna s novými mapami pracovat). Vůbec tyhle vzdálenosti je vhodné velmi dobře poslouchat, když řekne, že po pětistech metrech odbočte vpravo, tak to neznamená, že to bude první odbočka, co uvidíte. Obzvláště veselé to je u SW aplikací TT pro PDA a smartfouny, kde to často procesor trochu nestíhá (obzvláště pokud navigace musí sledovat mnoho POI) a celý běh navigace je oproti reálu poněkud opožděn. Takže poslední kategorický příkaz před tou pravou křižovatkou (odbočte ...), přichází často už pozdě... Tím více je vhodné na to vždycky mrknout, než člověke provede nějakou pitomost :-)).
A takové to "držte se vlevo" (např. příjezd po 1/3 od Benešova k D1 v Mirošovicích) je tam hlavně tehdy, když z hlavní něco pozvolna odbočuje nebo se hlavní jakoby rozdvojuje a řidič by mohl být na pochybách, kam má jet. Né každý je protřelý silniční pirát a jsou i uživatelé, kteří používají jen hlasový mód a na navigaci z nějakého důvodu nekoukají. Mě to taky přijde většinou zbytečné, ale chápu nezkušeného řidiče, který tam jede poprvé a teď najednou neví...
Garmin je ukecanej strašně a v Německu na dálnici furt něco přepočítával, to se TT nestane, ten přepočítá jednou a konec. :-)
|