Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 22.8.2006 12:51  377
Bouchi: A to píše kde? O šermíři jsem nenapsal ani slovo.
Ano, přesně tak to chápej. Když náš nebohý čaroděj přestoupil na 11. úroveň a zjistil, že jsou mu ony úrovně prvního archetypu na nic, zděsil se. Stejně jako bojovník, který se snaží ve svém archetypu dosáhnout mistrvosvtí co nejdříve: Není za to odměněn, ale pravidly spíše trestán...

Bude-li ji gardista mít, proč by ji nepoužil? Může udělat něco lepšího?
Nerozumíme si, takže znovu:
Představ si tento boj:
Družina, kterou magie nebaví, takže dva válečníci, zloděj a hraničář proti pěti gardistům. Družina cca na 15. úrovni, gardisté na 13.
Tento souboj se jistě docela protáhne, takže si tipněme, že bude trvat takových 10 kol. (má zkušenost s podobně velkých soubojů)
Každý bojovník může v každém kole nahlásit tři akce, t.j. na stole bude v devátém kole 54 papírků od hráčů-budouli volit pkaždé jiné akce. Což je pravděpodobné. Nebude na stole bordel? Jiná možnost ) oníž jsem psal dole) je, že hráč bude mít na papírcích už dopředu vpsané své akce (t.j. finty, bojové akce atd). Ale těch je tolik, že stejně bude na všechny potřebovat asi 30 papírků, což zavání bordelem na stole.
Do toho máme každé kolo nahlášených 15 akcí od našich nepřátel gardistů. KDo tohle bude monitorovat, to mi prozraď...
Ergo: Je to ošlivé, neelegantní a nepraktivké. Ty válečnické schopnosti nepřinášejí do hry variabilitu, ale chaos... Vyzkoušej, uvidíš...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 12:42  376
Noir"psychologie to být nemůže, bo gladiátor to může použít i proti někomu, koho vůbec nezná" - takze sermirovy schopnosti Odhad umyslu a Odhad protivnika jsou taky zjevne magicke?
Te dalsi namitce mam rozumet tak, ze vsechny schopnosti, ktere zaviseji na stupni archetypu (ne na urovni) povazujes za spatne?

"už mám jako PJ 15 papírků/akcí" Predpokladas ze v kazdem kole bude kazdy gardista potrebovat tuhle schopnost vyuzivat naplno?
"V družinách, kde je víc hráčů-bojovníků, je to taky průšvih-papírků budou stohy." Ale ne u PJ. Navic PJ nemusi papirky od hracu dostavat, staci kdyz kazdy hrac svoji akci napise, ma pred sebou (textem dolu) a az prijde na radu, papirek otoci (v pripade improvizace vylozi tri papirky a po hodech na boj necha lezet jeden, zbyle dva stahne).
26 papirkum na finty nerozumim.
noir 22.8.2006 12:28  375
Bouchi: Co je na výzvě tak zjevně magického? Působí proti vůli jiné osoby. Ta osoba bude dělat něco, co sama nechce. To je zjevně něco magického-psychologie to být nemůže, bo gladiátor to může použít i proti někomu, koho vůbec nezná.
Ano, že závisí jen na schopni archetypu, je nesmysl. protože ta schopnost se nevyvíjí-zůstane stejná dalších 8 úrovní. Zatímco úroveň opozice poroste, ta schopnost zůstane stále stejná. Na to, že je to schopnost ultimátní, je to prostě špatné. Ultimátní schopnost by měla být platná pořád-ne aby byla čím dál méně užitečná.

Satčí, aby nastal souboj jako ve třech mušketýrech-družina proti pěti kardinálovým gardistům-a už mám jako PJ 15 papírků/akcí! V družinách, kde je víc hráčů-bojovníků, je to taky průšvih-papírků budou stohy. Navíc aby byl hráč kreativní, asi by měl mít před sebou napsané dopředu papírky se všemi možnostmi, a ty by pak dával PJ. Hm, 26 papírků jen na finty, to je pěkný bordel. Plus nějaké na schopnosti archetypů, něco na obecné akce-přes 30 se dostaneme určitě... Mě se to nelíbí, tobě ano?
Jka jsem napsal: Na nízkých úrovních to nevadí, na vyšších je to značná překážka.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 12:14  374
Noirtakze k vyzve:
"Víš, když je nějaká schopnost, která má působit na duši tvora stejně silná, ať už ji používá postava na 13 nebo 21 úrovni, je to schopnost absurdní." Sila Vyzvy zavisi na stupni archetypu, cili do znacne miry i na urovni. Proc by mela zaviset primo na urovni?
"Stejně tak to, že se na zjevně magickou schopnost nevztahuje Odlonost vůči magii, ale to už rýpu do systému, ne do oné schopnosti..." To se vztahuje k Vyzve? Co je na nit tak "zjevne" magickeho?

K Improvizaci a podobnym schopnostem - proc bych mel byt jako PJ v pytli z hromady papirku? Ja prece papirky resit nemusim- hrac napise na 3 papirky 3 akce, da je pred sebe a po hodech na boj jeden otoci. Leda bys myslel, ze budoi improvizovat _moje_ postavy (tedy CP) - ovsem nenapada me situace, ve ktere bych posilal proti postavam nejmene patnacticlennou druzinu CP (aby tam bylo aspon 6 bojovniku, o kterych se zminujes). Protoze takovou druzinu bych posilal proti srovnatelne velke druzine hracskych postav a IMHO ukocirovat patnacticlennou druzinu hracskych postav je zahul v libovolnem systemu (nehlede k tomu, ze to IMHO neni zadna zabava, protoze pak maji jednotlivi hraci pro jednani svych postav strasne malo casu).
peca_007 21.8.2006 19:09  373
Predevsim jsou finty zamerne delane tak, aby nebyly univerzalni. Tedy ony mnohdy jsou u vice zbrani, ale s malymi obmenami a ruznymi nazvy. Proste to nemelo byt: Finta XY, podminky AB, +3 UC, -3 OC. A podobne.

Jestli se tento zamer podaril nebo ne, to je na posouzeni hracu. O Domingovi vim, ze by ty finty chtel univerzalni, ale jinak jsem podobny hlas az doposud neslysel. Respektive neslysel moc nahlas. Kazdopadne mi potom prijde zajimavejsi xKivuv pristup s postupnym zlepsovanim pres obecny manevr, tridu, druh az po konkretni zbran.

Zkuste o trochu probrat a rozvest, treba to bude hratelne. Ale pozor na sklouznuti k fadnimu DnD stylu (alespon me ty jejich tabulky s plusama a minusama prijdou dost slaby).
xkiv 21.8.2006 16:37  372
IMAO realne se bude "ucit" zaseknuti zvlast
- jako obecny manevr
- pro svoji tridu zbrane (mece, kopi, sekery)
- pro konkretni druh zbrane (dlouhy mec, trojhlava sekera, devitiocase kopi)
- pro ten konkretni exemplar zbrane, se kterym bojuje (tj. kdyz nekde ztrati svuj kyj a pujci si od kamarada, tak na tom bude hur).

Autori pluskoveho soubojaku maji zjevne takovy nazor, ze (v ramci "jemnosti" mechanismu DrD+) ma zdaleka nejvetsi vliv trida zbrane, a to tak, ze ostatni vlivy ani neni treba reprezentovat.

(stejne pro finty jako pro zakladni dovednosti)

Narozdil treba od DrDo, kde ma nejvetsi vliv "tezkost" zbrane (urcuje, jestli postava zbran vubec umi pouzit) a pak tusim az konkretni exemplar, a jeste jenom pro bojovniky. (kdyz vynecham rodove zbrane)
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 21.8.2006 16:15  371
domingo [368]: IMHO spíš ve smyslu pokud se bojovník chce naučit fintu zaseknutí a používá meč, naučí se ji pro meče. Pokud ji chce umět s kopími, naučí se ji *znovu* pro kopí... atd...
domingo 21.8.2006 13:36  370
xKiv [369]: Dobry napad ! Mechanicky by sa to podobalo na carodejove kuzla (tie kde sa pracuje s kvantitou ...) - a aj by to bolo realistickejsie ...
xkiv 21.8.2006 13:27  369
To deleni na 3 stupne mohlo znamenat i:
podle dosazene prevahy se urci stupen efektu.

Ted je to u nekterych fint na dva stupne (kdyz nepocitam "nepovedlo se") - rozdeleni na bezny utok a utok se zvlastnim efektem.
domingo 21.8.2006 13:21  368
john_jarik [366]: Myslis to teda tak ze by existoval finty nezavisle na kategorii zbrani (v tom zmysle ze ked sa fintu bojovnik nauci, tak ju bude moct pouzit s hocijakou zbranou u ktorej to ma zmysel) ?

Ak ano - ja som vsetkymi 10-timi (aj 20-timi) za ...

Aj ked ja som skor rozmyslal o systeme manever/finta ...
- manever je nieco podobne ako terajsia finta, len nezavisla na kategorii zbrani (teda je spomenute s ktorymi kategoriam zbrani sa da dosiahnut pozadovaneho ucinku a s ktorymi nie, v pripade kvantitativnych parametrov je pri kazdej kategorii cislo)
- finta je v podstate specializovany manever - bojovnik musi dany manever ovladat (moznost naucit sa naraz manever s fintou), a ked pouzije manever s tym typom zbrane na ktory sa specializoval, dostane nejake bonusy (isiel by som az na typ - teda napr. dlha dyka) ....

Delenie na 3 stupne je podla mna uz zbytocne ...
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 21.8.2006 13:08  367
Myšlenka je to rozhodně zajímavá :) Nejlepší by asi bylo oba přístupy vhodně zkombinovat (několik obecných fint + několik speciálních fint pro danou skupinu zbraní)
john_jarik 21.8.2006 12:37  366
Fintyjak by se vam libilo, kdyby misto desitek fint, popsanych do posledniho detailu, existovaly pouze OBECNE FINTY, ke kazde kategorii zbrani. Kazda finta by mela treba 3 stupne (a nejake podminky), ktere by urcovali potrebnou prevahu, aby Bojovnik tu danou fintu mohl pouzit.

Prikladem k tomuto budiz tereba DnD3.5.

Napriklad finta o zaseknuti vlastni zbrane do protivnikova stitu (co je u seker a kopi a mozna i dalsich), by byla univerzalni a pokud by se ji naucil Bojovnik v kategorii zbrani Mece, tak by mohl zaseknout klidne mec.

Motexty by mohli byt klidne stale ilustrativni nebo prekvapuujici (popirajici nejake historicke zvyklosti, ze se neco nedela, byt je to teoreticky mozne, jen mene pravdepodobne :)
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 20.8.2006 15:28  365
Kordovej šerm je něco jiného :)
migel 20.8.2006 14:20  364
Já trénuji hystoricko scénický šerm a náhodou dneska jsme na tréningu jeli hodně na volno, to že jsme všechny rány dobržďovali nemusí být ani řeč a že jsme silově jeli tak na 30% a i přesto mě ty ruce docela bolí, pravda nebejt koše (trénujeme s kordy) tak půlka skupiny si tak dalších čtrnáct dní nezašermuje, protože by nepohli hřbetem ruky. Věře mi když říkám na to aby někdo pustil zbraň nemsí být moc velká rána, stačí jeden malej bod, kterej se za dva dny veléčí.
gran 16.8.2006 09:25  363
HannibalNebo takového kydlení, kde místo toho, aby dávali pořádné nápřahy a až heroicky se mydlili, se tě snaží tím mečem ošahávat xD =/ ;))

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt