Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Volby [ŽP: 4 týdny] (kategorie Politika) moderují huh, diavia, Havelock.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Předkládejte své argumenty, přesvědčujte ostatní, diskutujte o programech a osobnostech. Pokud chcete někomu (to zahnuje nejen diskutující v tomto klubu, ale i ostatní uživatele Lopuchu, politiky této i jiných krajin a vůbec všechny žijící i zesnulé osoby) nadávat kvůli jeho (byť sebehoršímu) přesvědčení, přesuňte se rovnou do jiného klubu. Diskuze se vede slušnou formou.

ANKETY:
Objeví se Robert Šlachta na kandidátce Ano do senátu nebo europarlamentu?
Zatím nejlepší porevoluční předseda vlády ČR byl
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 15500 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 8.3.2024 10:09  36793
Vyjadřovat se přesně je ctnost a používat schválně zavádějící pojmy jako "co nejvíce lidí" vede k dvojznačnostem a dezinterpretacím.

Nicméně i po tvé opravě je stejně odpověď "ne" - není to "podstata" voleb. Podstata je věrohodnost, nezfalšovatelnost, nezmanipulovatelnost a svoboda (skrze povinně tajnou volbu). Pokud to jde proti "snadnosti" a tedy umožnění "většímu" množství oprávněných voličů, tak je to akceptovatelná cena.

Ty cizince a migranty jsem nenapsal náhodou, protože v USA (a to zejména modrých státech jako je Kalifornie) tito běžně volební systém zneužívají a volí. Respektive ten systém zneužívají Dems a umožňují ilegálům volit.

Takže ten argument je naprosto validní.

Co se týče času, tak bych očekával 24 hodin - jsou to jen primárky a voličů není zas tolik, ale mám pochopení, pokud by to trvalo o den déle.
V levičácké Kalifornii to nezvládají, ale v podobně velkém Texasu to třeba v roce 2022 zvládli a to ne u primárek, ale u ostrých voleb, kterých se účastnilo daleko více lidí.

Konkrétně 40 milionů potenciálních hlasů

Tohle opravdu hodně pobavilo. Takže kromě mrtvých lidí a ilegálů budou pro Bidena hlasovat i kojenci? Pak že nebyly volby 2020 cinknuté :D

Kalifornie má 39 milionů obyvatel. Teoretických voličů má kolem 22 milionů (tedy lidé s volebním právem) a počet voličů v Dems primárkách netuším, ale nedivil bych se, kdyby jich bylo méně než kolik je lidí s volebním právem v ČR... kde známe výsledky voleb do druhého dne.
havelock Havelock Nový design BSG.cz - akorát jsem si zapomněl vypíchnout oko. 8.3.2024 09:43  36792
Nikde jsem nepsal o migrantech nebo cizincích. Samozřejmě jsem měl napsat "co nejvíce oprávněných lidí". Nitpicking většinou bývá poslední záchrana lidí, kteří nemají validní argument.
A jaký je správný čas sečtení hlasů? Konkrétně 40 milionů potenciálních hlasů? Stačí na hodiny.
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 8.3.2024 09:38  36791
Problém je, že staří Římané dokázali sečíst hlasy "analogovou" metodou během jednoho dne. Konzuly volili každý rok a nějaký pebiscit, lokální volby nebo referendum měli každý druhý týden. (vždycky mne baví ty argumenty jak "nejde" přímá demokracie protože by to bylo moc nákladné, složité, komplikované a bla bla bla)

S dnešními technologickými vymoženostmi nejsme schopni věrohodně sečíst hlasy ani za týden.
Je to ostuda a ukázka naprostého diletantství.

má mít možnost hlasovat co nejvíce lidí
ne - možnost mají mít jen ti, kteří jsou k tomu oprávněni (třeba imigranti nebo cizinci by tu možnost mít neměli)
je podstatou voleb, aby byly co nejrychleji sečtené?
není to podstatou, ale je to důležitý parametr

Podstatou je, aby byly věrohodné, co nejméně zmanipulovatelné, a povinně tajné. A aby mohl volit jen ten, kdo má volební právo. To vše korespondenční a elektronická volba porušuje. Že je navíc ještě o hodně pomalejší hlasy sečíst oproti papírovým lístkům je takový škodolibý malus. Ta nepodstatná výhoda, že mají pohodlnější volit lenoši a cizinci - to já osobně nepovažuji za žádnou relevantní výhodu (ale levičáci takové hlasy potřebují, takže těm to jako výhoda připadá, to chápu).
havelock Havelock Nový design BSG.cz - akorát jsem si zapomněl vypíchnout oko. 8.3.2024 08:57  36790
A to je co za problém?
Hm, hm, má mít možnost hlasovat co nejvíce lidí (tedy "co nejvíce demokracie") anebo je podstatou voleb, aby byly co nejrychleji sečtené? WTF?
tex Tex wubalubadubdub 7.3.2024 19:26  36789
Převzato z Twitteru od Michael Tracey

Kalifornie, 4. největší ekonomika světa, 40 milionů obyvatel, a 3 dny po uskutečnění demokratických primárek mají sečteno 52% hlasů :)

Takhle nějak vypadá kombinace korespondenční volby a elektronického hlasování v praxi :)
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo, jděte třeba do háje - petice za zrušení poplatků pro ČT a ČRo 7.3.2024 02:03  36788
Tak minimální důchod ve výši životního minima, to máš vlastně jako když by senior neměl "odpracováno" a byl na dávkách.
Taky by to životní minimum dostal (plus zaplacené náklady na bydlení, pokud by nebydlel někde sám ve čtyři jedna za dvacítku nájem). To je i dneska - dávky v hmotné nouzi.

A jak chtějí udělat dávku, že "kdo nepracuje, nedostane nic", tam by z logiky věci muselo být nějaké horní věkové omezení. Nelze chtít po pětasedmdesátiletém dědečkovi, aby pracoval či si "hledal práci", jinak nic nedostane, to je zase logické. Však o tom i mluvěj, že by z toho "kdo nespolupracuje, nedostane nic" měli výjimku lidé seniorního věku, rodiče pečující o velmi malé děti atd.

Uvidíme, co tam vyčarujou.
maca MACA 7.3.2024 01:59  36787
ZidanePodminkxy pro ziskani nejakeho duchodu budou cim dal slozitejsi a ti co nemakaji a makat nebudou zustanou dal na davkach. Urcite jim to hodi vic bez duchod. Dedecci s babickama budou placeni opatrovnivi vlastnich vnoucat a jejich vlastni deti o ne jakozto invalidy budou pecovat. Bydleni zaplati stat a zivotni minimum take.
Co by nekde vstavali do prace a 40 let se dreli a ve finale meli min nez jim ted stat poskytuje.
Jo takovej minimalni duchod bez zasluh nebo cokoliv bez zasluh, s tim jeste nekdo prijde. Je otazkou kolik to bude. Jestli zivotni minimum nebo nejake % minimalni mzdy?
Urcite se tema duchodu ve volebni kampani znovu objevi. Smutne je, ze je to tema politicke a ne pro odborniky.
Urcite nejaka restrukturalizace dani, rizeni verejne spravy, socialnich davek, poplatku a podobne by urcite nejake zisky dokazala vygenerovat.
No do doby nez pujdu do duchodu se to stejne jeste nekolikrat zmeni a i ta hodnota penez diky inflaci ztrati na hodnote.
2020 - 3,2%
2021 - 3,8%
2022 - 15.1%
2023 - 10,7%

Jen za posledni roky je to dobra tretina hodnoty a myslim, ze realne ceny sly oproti inflaci u vseho mnohem vys. Brutalne pak klesla hodnota koruny vuci zahranicnim menam.
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo, jděte třeba do háje - petice za zrušení poplatků pro ČT a ČRo 7.3.2024 00:21  36786
Fiala: Hnutí ANO o reformě důchodů jednat odmítlo

Pokud je to pravda... proč? Že by měli v plánu, pokud vyhrajou volby, to celé rozbombardovat, protože přece reforma není potřeba, my na to máme, důchodovej systém nadále udržíme tak jak je?
Takhle blbí snad nejsou ani oni, musej vidět, že to je neudržitelné a něco se udělat musí... až půjdou do důchodu Husákovy děti, kde na to má stát vzít, pokud všechno pojede jako dneska? Daně jako ve Švédsku, kdy prý Astrid Lindgrenová kdysi zjistila, že má zaplatit daň z příjmu ve výši 102 % výdělku?

Důchodců bude prostě víc a víc a současný systém udržet nejde, za deset dvacet let na to nebude... a pokud se nemá hrát na to, že se pak holt zvednou daně nebo tak něco, aby na důchody bylo, něco se s tím musí dělat už teď.
Co teď, před deseti lety bylo pozdě... jenže to je to, co vidím už u ANO. Nic není tak složité jako to, do čeho se nechce.
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo, jděte třeba do háje - petice za zrušení poplatků pro ČT a ČRo 6.3.2024 03:15  36784
Očima Saši Mitrofanova: Babišistán, země pro nedovyvinuté
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo, jděte třeba do háje - petice za zrušení poplatků pro ČT a ČRo 29.2.2024 11:26  36783
"vymejšlely", to je tak, když přeformulovávám a původně jsem chtěl napsat "vymejšleli a vynucovali lidi"... jenže obyčejní lidi jsme tím akorát trpěli, vymejšleli to ti kreténi nahoře.
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo, jděte třeba do háje - petice za zrušení poplatků pro ČT a ČRo 29.2.2024 11:22  36782
taipan [36780]: Správně jsi řekl "v téměř" každé špatnosti. Původně jsem to "téměř" přehlédl a chtěl říct, že za koronašikanu Rusko nemůže, to vymejšleli a vynucovaly vlády každého státu samostatně. A že to bylo taky extrazlo, to bylo. Husák v pekle čumí, co demokrat umí...
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo, jděte třeba do háje - petice za zrušení poplatků pro ČT a ČRo 29.2.2024 11:21  36781
Soud chtěl poslat ženu do vězení pětadvacet let po činu. Zastal se jí Ústavní soud
taipan taipan Pozor, kouše! - Nedráždit jedovaté hady! 29.2.2024 10:25  36780
Ano. Proto je i 2. irácká válka sice ne příliš legitimní, nicméně a nýbrž obhajitelná. Salám si to prostě napadením Kuvajtu a následně ještě masakrováním kurdů u amíků definitivně posral a už mu nebylo pomoci. Takže 2. válka jen dokončila nevyhnutelné.
Ale jak víme, tahle válka je zase taková selitova obsese, takže tím nemá smysl se více zabývat. Holt každý má něco.
Podstatné je, že Saláma k napadení Kuvajtu a předtím Íránu taky vyzbrojil a ponoukl ten ruský dobytek. Což je jen potvrzením toho, že rusko má přímo či nepřímo prsty téměř v každé špatnosti, která se na světě děje.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 29.2.2024 04:43  36779
Druhá iracká válka byly 100% nelegitimní.
Jo. Tehdy se to mělo vyřešit hned při té první. To byla chyba, která se vymstila.
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo, jděte třeba do háje - petice za zrušení poplatků pro ČT a ČRo 29.2.2024 00:20  36778
666 [36742]: V našem "prvním světě" jsme si přijatelnost zabíjení omezili na "nepřátele" a to ještě ideálně takových, kteří nosí uniformu ozbrojených složek (ale ne nutně vždy - "teroristé" uniformy nenosí a mezi nimi a civilisty je hranice nejasná).

Přesně.
Tím neschvaluju zabíjení civilistů, ale jak ve válce (Rus tomu říká "speciální vojenská operace" rozeznat teroristu od civilisty?
To je ta nejasná hranice... někdo jde proti tobě, sáhne do kapsy.
Nevíš, co tam má... mobil nebo zbraň?
V takové situaci by člověk s mozkem v hlavě, který zároveň má zbraň, po této sáhl a s prstem na spoušti čekal, co ten druhý z kapsy vytáhne.
Hranice mezi teroristou a civilistou je ve válce často VELMI nejasná a pud sebezáchovy je naopak velmi jasný. Nestřílet zbytečně brzo, ale být připraven vystřelit. Zastřel nebo budeš zastřelen.
Může se nám to nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak to jediné, co s tím můžeme dělat.

[ 15500 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt