Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Volby [ŽP: 4 týdny] (kategorie Politika) moderují huh, diavia, Havelock.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Předkládejte své argumenty, přesvědčujte ostatní, diskutujte o programech a osobnostech. Pokud chcete někomu (to zahnuje nejen diskutující v tomto klubu, ale i ostatní uživatele Lopuchu, politiky této i jiných krajin a vůbec všechny žijící i zesnulé osoby) nadávat kvůli jeho (byť sebehoršímu) přesvědčení, přesuňte se rovnou do jiného klubu. Diskuze se vede slušnou formou.

ANKETY:
Objeví se Robert Šlachta na kandidátce Ano do senátu nebo europarlamentu?
Zatím nejlepší porevoluční předseda vlády ČR byl
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 15500 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 9.3.2024 02:55  36808
Jo, jsou okrsky, kde je jeden (štyři) volič. A nebyl to dědek, ale hajnej.
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo, jděte třeba do háje - petice za zrušení poplatků pro ČT a ČRo 9.3.2024 02:25  36807
Tak to jo, prdele jsou zas jiná věc... po jakýchsi volbách jsem četl o okrsku někde ve vojenském prostoru (asi bývalém), kde bylo snad jedno číslo popisné, tam jeden dědek, ten odvolil hned v sobotu po otevření, ale komise tam musela sedět celou sobotu a celou neděli, protože volební čas je předepsán a co na tom, že už všichni voliči v okrsku odvolili, může přijít nějakej náhoďák s voličským průkazem... do lesů deset kilometrů od civilizace. Ale může, takže komise tam sedět musela.

A mi povídej, to vím taky, že největší cvrkot bejvá v sobotu po otevření, aby to lidi měli za sebou. Pak tak kolem čtvrté páté, lidi choděj z práce, pak ještě tak večer, kdy jdou kolem pejskaři a mezitím nuda, že dobře vím, proč jsem se nechával dávat do okrsku v místní knihovně :-)
Neděle totéž, lidi hlavně ráno po otevření, pak kolem oběda a pak už se to spíš couralo.
No jak říkám, okrsek v knihovně je velké dobro :-)
maca MACA 9.3.2024 02:19  36806
ZidaneTaky sem sedaval v komisi
Rozdil je mesto/sidliste a nebo nejaka prdel s par cislama popisnejma, kde ty volby poradal taky a znacna cast idevzdanych hlasi je od tech, co sedi v komisi.
Takze na nejakem sidlisti v Praze, Brne, Ostrave, … si myslim, ze tech volicu muze byt i nekolik tisic. https://www.mvcr.cz/volby/clanek/volebni-okrsky.aspx
Absolvoval sem spoustu voleb s volicskym prukazem i v cizine a leckde to bylo i s frontou, jinde treba nuda a volicsky prukaz ro ne byla vcelku neznama, tak to konzultovali a overovali vejs. Jinak jsou proste hodiny, kdy prijde lidi vic a jindy je zase nuda.
Z celeho toho casu bylo nejnarocnejsi pocitani, kdy uz to chteli mit vsichni za sebou a jit domu.

zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo, jděte třeba do háje - petice za zrušení poplatků pro ČT a ČRo 9.3.2024 01:53  36805
MACA [36803]: Co se voličů týče, zmíním své zkušenosti... odhaduju, že voličů na volební okrsek je tak dva, dva a půl tisíce.
Když jsem před lety byl v komisi na radnici - okrsek 1, tam bylo voličů šest půlek, ovšem z toho devadesát procent bezďáci nebo jiní s bydlištěm na radnici a z těch 98 % na volby kašlalo. Ale v seznamu byli.

A ten počítačovej volební systém hlásil chybu ve smyslu, že tam máme moc voličů nebo co... a muselo se potvrzovat, že to chyba není.

X-phile by asi byla přesnější, ale tohle si pamatuju, že systém měl problém s "moc voličů"

Ale v US to budou mít určitě jinak, ať už ve státech, kde nejbližšího souseda máš deset majlí daleko a to ti ještě mluvíme o hranicích vašich pozemků, nebo naopak takovej New York... tam by při dvou tisících voličů na okrsek musel být okrsek asi tak na každém třetím rohu... možná i druhém.

V USA korespondenční volbu chápu, pokud to máš do nejbližšího města (a tedy k volbám) padesát mil... taky bych radši volil korespondenčně. Ale tady v ČR... nápad dobrej, ale muselo by se to HODNĚ vychytat proti podvodům, českej národ je vyčuranej jak díra do sněhu, to, si myslím, všichni víme.
maca MACA 9.3.2024 01:06  36803
Mozna tim jak davaji tu miznost volit korespondencne nebo elektronicky, redukuji i pocty okrsku/mistnosti, cimz vznikaji fronty a s ohledem na nutnost dojezdu (v americkych pomerech) i mensi ucast a prechod i na tu korespindencni nebo elektronickou volbu.
Nase nastaveni, byt personalne narocne je vcelku v pohode. Netusim, kolik je u nas max volicu na volebni obvod a kolik lidi je tam pak v komisi, ale nekde by stacili klidne jen 3 lidi.
Zbytecne se to mozna natahuje, ze je to na 2 dny (patek - sobota) misto v jeden den.
Take se u nas zvladne i vic voleb v jeden den.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 8.3.2024 23:30  36802
P.S.: volební podvody u primárek asi žádný velký smysl obvykle nemají. Rozhodně ne v těchto.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 8.3.2024 23:29  36801
666Co se týče času, tak bych očekával 24 hodin - jsou to jen primárky a voličů není zas tolik, ale mám pochopení, pokud by to trvalo o den déle.
V levičácké Kalifornii to nezvládají, ale v podobně velkém Texasu to třeba v roce 2022 zvládli a to ne u primárek, ale u ostrých voleb, kterých se účastnilo daleko více lidí.

Levičácká Kalifornie s(e skoro) největším počtem milionářů ...

Sice to nesleduju, leč otázka jest tato:
Kolik lidí sčítá hlasy v Kalifornii teď a kolik v Texasu tehdy?
To za prvé a za druhé - tam jsou, tady u těch, vcelku nesmyslných, primárek, dvoje volební místnosti, jedna gohromady, či dvě, každá někde jinde? Nevím to, nikdy jsem se o to nezajímal, už jen proto, že tam tak nějak nehodlám volit.
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo, jděte třeba do háje - petice za zrušení poplatků pro ČT a ČRo 8.3.2024 21:54  36800
Změna plánu. Prezident Pavel nevyloučil, že se pokusí obhájit mandát

Rozumné. Protože pokud se Babiš nestane premiérem, je prakticky jisté, že zkusí znova kandidovat na prezidenta, vidím do toho tvora jak do hubený kozy.
No a PP dle svých slov šel do kandidatury, když si uvědomil, že "by Andrej Babiš mohl vyhrát prezidentské volby".
Takže pokusit se obhájit, pokud do toho AB pude, je rozumné řešení. Momentálně totiž nevím, koho by ať už pětikoalice nebo kdokoliv jinej vytáhli, aby tento měl reálnou šanci Babiše porazit. Voliči dotyčného půjdou volit v jednotném šiku, to víme, kupředu levá, Andrej je bůh, takže jediná šance je silný protikandidát, který stáhne dost antiAB lidí a k tomu co nejvíc těch, kteří jinak moc volit nechoděj.
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo, jděte třeba do háje - petice za zrušení poplatků pro ČT a ČRo 8.3.2024 21:40  36799
666 [36791]: Ad korespondenční volba (snad to nebude ukrutná plachta):





A jak říká taipan - čím déle se sčítá, tím víc prostoru pro podvody a jiné šmejdoviny, to je u korespondenční volby sakra problém.
taipan taipan Pozor, kouše! - Nedráždit jedovaté hady! 8.3.2024 16:35 - Oblíbené kluby (16:02) 36798
Ano, po uzavření volebních místností by maximální a nejzazší lhůta pro sečtení 100% hlasů měla být 24 hodin. Všechno delší evokuje podvody a manipulace.
tex Tex wubalubadubdub 8.3.2024 12:15  36797
Jinak pokud jde o hodinové vyjádření, za mě by jakákoliv země co bere volby vážně a není to jen co si ukuchtí za plentou, tak 24 hodin po uzavření hlasovacích místností je rozumná lhůta pro spočítání 100% hlasů.

Moc nerozumím americké terminologii, pokud jde o "volební místnosti", že tam mají více druhů možností jak odevzdat hlas. Pokud mají nějakých 190 volebních center na 40 milionů lidí, asi to nebude korelovat s našimi volebními místy, kterých je pravidelně okolo 10 tisíc (na 10 milionů obyvatel).

Náš systém se zdá být lepší, decentralizovaný a umožňuje volit "více lidem" pokud bych přistoupil na premisu, že by volební systém měl umožnit volit maximálnímu množství lidí.
- což ale není pravda. Volební právo neznamená volbu usnadňovat na úkor bezpečnosti a věrohodnosti. Je to chybná interpretace ústavy, alespoň teda v našem případě.
tex Tex wubalubadubdub 8.3.2024 11:21  36796
36790: já vidím problém, že "den voleb" má opravdu den a nikoliv měsíc či půl rok. Jakékoliv prodlevy vzbuzují nedůvěru ve volby a důvěra v proces je prakticky to jediné co volbám dává legitimitu.

Argumenty co padají třeba u nás kolem korespondenční volby ala "bude to rychlejší , bude to levnější a bude to bezpečnější" naráží na realitu implemnetací jinde
- je to pomalejší
- je to dražší
- existuje širší možnost manipulace (více míst v procesu, kde je možné narušit průběh)
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 8.3.2024 10:17 - Klub Politika a dění ve světě (15:40) 36795
HavelockTak jsem se schválně podíval kolik lidí volilo v Dems primárkách. 2 miliony. Tedy méně než v ČR do parlamentu. To jsou teda pašáci, že jim to tak dlouho trvá sečíst.

Ty jsi komik. Jakým dalším nesmyslem se to diletantnsví pokusíš obhájit?
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 8.3.2024 10:12  36794
U nás se z 10 milionoveho státu sectou hlasy za puldruheho dne.

Velikost statu ale není parametrem, he-li 4x víc voličů, bývá i 4x vic scitacich komisaru. Samotny soucet dat nemuze byt v dobe Excelu problem.
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 8.3.2024 10:09 - Klub Politika a dění ve světě (15:40) 36793
Vyjadřovat se přesně je ctnost a používat schválně zavádějící pojmy jako "co nejvíce lidí" vede k dvojznačnostem a dezinterpretacím.

Nicméně i po tvé opravě je stejně odpověď "ne" - není to "podstata" voleb. Podstata je věrohodnost, nezfalšovatelnost, nezmanipulovatelnost a svoboda (skrze povinně tajnou volbu). Pokud to jde proti "snadnosti" a tedy umožnění "většímu" množství oprávněných voličů, tak je to akceptovatelná cena.

Ty cizince a migranty jsem nenapsal náhodou, protože v USA (a to zejména modrých státech jako je Kalifornie) tito běžně volební systém zneužívají a volí. Respektive ten systém zneužívají Dems a umožňují ilegálům volit.

Takže ten argument je naprosto validní.

Co se týče času, tak bych očekával 24 hodin - jsou to jen primárky a voličů není zas tolik, ale mám pochopení, pokud by to trvalo o den déle.
V levičácké Kalifornii to nezvládají, ale v podobně velkém Texasu to třeba v roce 2022 zvládli a to ne u primárek, ale u ostrých voleb, kterých se účastnilo daleko více lidí.

Konkrétně 40 milionů potenciálních hlasů

Tohle opravdu hodně pobavilo. Takže kromě mrtvých lidí a ilegálů budou pro Bidena hlasovat i kojenci? Pak že nebyly volby 2020 cinknuté :D

Kalifornie má 39 milionů obyvatel. Teoretických voličů má kolem 22 milionů (tedy lidé s volebním právem) a počet voličů v Dems primárkách netuším, ale nedivil bych se, kdyby jich bylo méně než kolik je lidí s volebním právem v ČR... kde známe výsledky voleb do druhého dne.

[ 15500 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt