Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GPS navigace [ŽP: neomezená] (kategorie Počítače - V ODPADU) moderuje ullicnik.
Archiv
Odkazy jsem zrusil, stejne si kazdej najde sam co potrebuje:)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: bmctlsp
[ 478 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
sany 24.1.2008 14:15  384
nekro: nene... mapa v poradku podle realu, cesta v poradku, proste blizis se dalnici, dalnici podjedes a ostra prava o 270°. A tenhle bod oznacilo otocenim se do protismeru :)
To byla jenom proste perlicka.

to s tema pruhama nevyvracuju, uzitecna vec, ale proste o tom jsem se nebavil, ja jsem rikal ze to na najezdech hlasi "na konci ulice odbocte vpravo" pricemz uz jsem na najezdu a vubec netusim co je konec ulice a proc bych mel jeste na konci neceho odbocovat vpravo kdyz se potrebuju dostat do pruhu vlevo odeme... :)
jestli to nemysli spis konec odbocovaciho pruhu a na konci toho odbocit doprava... to je tak jediny co me napada :)
nekromancer 24.1.2008 12:36  383
sany: 371: TT nehlídá zákaz otáčení na řízených křižovatkách, protože v mnoha státech se to narozdíl od ČR smí. Pokud ti místo projetí tobogánu na dálnici hlásil ostrou levou na protější nájezd, byla chyba v mapovým podkladu - osobně bych hádal zastaralou mapu.
A jak píše Zkazius, pokyn "drž se v pruhu X" je suprová věc. Stačí složitější křižovatka nebo několik po sobě následujících, a nevíš čí jseš. Oceníš to třeba v Mnichově na městským okruhu, v Berlíně (no tam už teď moc ne, co zavedli ty zelený zlodějský nálepky za nic), a vůbec na víceproudovejch silnicích, na kterejch náhodou nezůstáváš a musíš přejet jinam. V ČR je křižovatek, kde řazení neodpovídá výslednýmu směru minimum, ale v Německu, Francii, Itálii a Rakousku je spousta dálnic, kde se vedlejší směr řadí do pomalejších pruhů a hlavní směr podjíždí a točí úplně jinam.

Zkazius: 372: Což je přesně důvod, proč je blbost mít zobrazený všechny POI. Pro zobrazení mám zapnutý jen radary a křižovatky, plus upozornění na Shellky, Esso, a nebezpečný místa.

sany: 373: Je to jako v rallye v jednom typu itineráře - není-li řečeno jinak, drž hlavní nebo na rovnocennejch silnicích rovně a jen počítej křižovatky a v otočným bodě vynuluj odometr. Pojeď příští léto na Adama a Evu a nacvičíš si to.

Johnny_G: 375: V mapě ji vypni, a dej navigovat na POI ve městě. Vybereš kategorii, ta se setřídí podle vzdálenosti vzduchem, vyber bod, on tě tam navede a hotovo. TT5ka ji zapnutou nenechává.

david11: 379:
ad1) jo, všim jsem si žes to psal, ale jelikož jsem odpovídal na víc věcí najednou, sepisoval jsem to v notepadu a zapomněl vymazat. Takže sorráč a tyhle renoncy s klidem ignoruj :-)
ad2) tak s tím božuhell nic neuděláš, jenom TT má naštěstí v licenční smlouvě (která je ovšem v balení uvnitř zavařená), že v případě nesouhlasu můžeš odstoupit a bude ti refundována zaplacená částka. Což např. Sunnysoft respektuje a prachy vrací, ovšem pod podmínkou že obálka s kartou / CD / DVD není odplombovaná.
ad3) to jseš na tom líp než já :-) TT5ku jsem si kupoval, teď už jen musím vydržet přes lyže, abych s kompletní Evropou v TT5ce dojel tam a z5, koupím si "malou" 6ku (PL, CZ, HU, SK) a před zimou dokoupím centrální Evropu kvůli cestám na lyže. Nebo na starém palmovi nechám TT5ku a do telefonu si hodím 6ku.
ad4) to už božuhell záleží jen na serióznosti marketingového oddělení. TT aspoň uvádí, že regionální edice sice mají celou Evropu taky, ovšem pouze průjezdní (1.kat. + dálnice a ve městech Ečkové tahy). Většinou to stačí a hlavně víš co kupuješ, takže pak nekoukáš jak husa do flašky :-)

Zkazius: 381: Osobně bych to viděl ne na zátěž procesoru, ale na zdržování při čtení z karty a tam je potom každý přenášený bajtík znát.
johny_g Johny_G - Relaxační terapie pro lopušáky ZDARMA! 22.1.2008 15:48  382
Zkazius Catrix [381]: Můj beznadějně zastaralý Acer n50 :-). Zkusím to, děkuju.
zkazius_catrix Zkazius Catrix - A bude hůř... 22.1.2008 11:34  381
Johny_G [380]: Ano, ještě jednou to shrnu: POI v souboru poi.dat jsou komprimovány a práce s nimi procesor zdaleka tolik nezatěžuje, jako když jsou používány v nekomprimované podobě (to jsou třeba u navigací TomTom ty soubory .ov2).

Pro ilustraci přikládám odkaz na diskusi, kde se řeší právě způsob, jak vytvořit vlastní soubor poi.dat. upozorňuji, že se jedná o navigace TomTom, u jiných to může probíhat jinak.

Osobně jsem se do toho ještě nepustil, hlavně kvůli tomu, že od navigace si nechávám při jízdě hlídat ("Upozornit na blížící se POI") jen radary, nebezpečná místa, nízké podjezdy (ty hlavně kvůli kontrole databáze), letiště a dvě soukromé databáze hasičských stanic. A tohle v pohodě zvládá i poněkud slabý procesor na telefonu SE-P900. Jak už jsi napsal, je ale bezpodmínečně nutné mít vypnuté zobrazování POI ve funkci Prohlížení mapy!! To jsou dvě naprosto odlišné záležitosti! Tam si POI zapínám, jen když něco hledám a pak to zase hned povypínám. Jakmile tam máš zapnuté nějaké kategorie, navigace s nimi pracuje i za jízdy a ty, co jsou zrovna ve výřezu obrazovky se na ní zobrazují, ačkoliv tě to třeba zrovna vůbec nezajímá. To by ani tak nevadilo, horší je, že právě tohle nejvíc zatěžuje procesor. Snaž se mít v mapě POI vypnuté a při jízdě se nech upozorňovat jen na nejnutnější kategorie - když to zvládne i můj beznadějně zastaralý komunikátor, tak nevidím důvod, proč by to nezvládla tvoje mašina.
johny_g Johny_G - Relaxační terapie pro lopušáky ZDARMA! 21.1.2008 16:53  380
Zkazius Catrix [378]: Takže to mám našťouchat do toho datového souboru a ono se to zázračně zrychlí? :-)) Já těch POI určitě nemám ani zdaleka tolik, jako ty, ale už teď je to neúnosné :-).
david11 David11 - Bilbo..and the mouse police never sleeps 21.1.2008 16:19  379
nekromancer: 370:
(1) Co je to zac jsem odpovedel v 367. Nebo jsi mel na mysli neco jineho?
(2) Jo, jasne, kazdej dodavatel si muze zvolit jakykoli obchodni model, me se jen ten nize popsany hrube nelibi.
(3) Neslapnul vedle, ja toho Garmina dostal... lepsi neco nezli nic a darovanemu koni na zuby nehled. ;-)))
(4) Samozrejme, muzou "podrobnymi mapami" nazyvat ruzne podrobne mapy a pak kdyz by o nejake mene podrobne napsali ze je taky "podrobna", tak by asi v podstate "nelhali"... :-)))

Jinak dekuji vsem za podeleni se o zkusenosti. Aspon vim na co mam byt pripraveny; po Praze mi to zatim fungovalo docela dobre, ale pouzil jsem to zatim jen asi dvakrat a na samych jednoduchych trasach... tak uvidim, ceho se od toho jeste dockam. ;-)
zkazius_catrix Zkazius Catrix - A bude hůř... 21.1.2008 13:46  378
Johny_G [375]: Existuje. Jde o tohle: když si koupíš navigaci, obvykle má nějaké POI v sobě. Ale správcem souborů v PC je nenajdeš. Přitom stahované a aktualizované seznamy POI jsou dobře viditelné v rootu mapy. A jsme u toho. Tyhle přednastavené POI jsou v komprimovaném stavu uloženy v souboru... a teď mě oškubej a uvař v polífce, ale z hlavy to nedám, pravděpodobně poi.dat :-). Zatímco stahované POI nejsou komprimované a práce s nimi značně zatěžuje procesor. Proto se doporučuje stáhnout si zdarma dostupný program POI edit a pomocí něj nahradit obsah přednastavených kategorií tím staženým a aktuálním. Bohužel, pokud se něco nezměnilo, tak:
1) nejdou měnit názvy těch přednastavených kategorií a jejich ikonky (alespoň u TT to tak bývalo), takže si pak musíš pamatovat, co máš pod kategorií Trajekty :-D
2) web POI.cz musel dočasně přerušit možnost hromadné editace právě pomocí POI editu - neúměrně to zatěžovalo server, ze kterého tak jako tak museli odejít a momentálně se řeší možnosti nějaké formy placeného přístupu s určitými výhodami - i teď je při stahování sloučených kategorií nastaveno omezení jedna kategorie za 90 sekund. POI edit právě umožnoval automatickou aktualizaci, takhle se to musí dělat manuálně, což je zdlouhavé a nepohodlné. Obzvláště pokud aktualizuješ mnoho kategorií,což je můj případ.

No a protože navigace TomTom ke všemu neumožňují mít v přístroji víc, jak necelých 40 kategorií, je bohužel nutno mnohé slučovat (to jde jak na webu POI.cz, tak v POI editu). Třeba já mám takhle sloučené všechny kategorie čerpacích stanic, dále sloučeny policejní služebny, dále všechny kategorie radarů ap. Zase to tolik nevadí, protože každý POI má své jméno, které se poklepem na POI v mapě zobrazí (to jistě víš) a kategorie mají rozlišovací znaky v začátku názvu (obvykle jméno nebo zkratka, např. v kategorii Restaurace mají pizzerky na začátku PIZ) takže i vyhledávání nejbližších POI z jedné kategorie ve sloučeném celku je dobře možné. Prostě zadáš PIZ a už to tam skáče.

Předpokládám, že tohle všechno asi víš, ale třeba to bude zajímat i jiné, kteří s tím zatím nepřišli do styku. Jinak pokud to nevyplynulo z textu - pokud nahradíš obsah vložených kategorií obsahem staženým (POI edit je zkomprimuje), práci s nimi procesor takřka ani nepozná. Proto se tento postup vřele doporučuje.
gentlejan 21.1.2008 12:57  376
ad Garmin do autaKdyž je na to reklama v televizi, tak to nemůže bejt špatný, no ne? :)
johny_g Johny_G - Relaxační terapie pro lopušáky ZDARMA! 21.1.2008 12:22  375
Zkazius Catrix [372]: Existuje nějaký trik, jak učinit práci s POI snesitelnou? :-)) Když jsou zapnuté, tak je to pomalé k nevydržení, takže je musím povypínat. Ovšem pak hledám třeba nějaký obchoďák na blízkých souřadnicích, a on si tu kategorii zapamatuje, začne jí zobrazovat na mapě a zase je to nesnesitelné. Tak po každém hledání hurá do menu a rušit kategorie POI...
sany 21.1.2008 11:41  373
zkazius: ale jo, na dalnici to chapu to drzte se vlevo, vpravo... me jen vadilo pri prujezdu mestem kdy objizdis rozsireny prechod (takovy to ze maj uprostred jeste ostruvek) ze mi to hlasilo bud odbocte vpravo, nebo mirne doprava... a zase to nezahlasilo nekolikrat klasickej kriz kdy se hlavni tocila doleva nebo doprava... :)
na dalnici mi vadil akorat obrat do protismeru na najezdu :)
zkazius_catrix Zkazius Catrix - A bude hůř... 21.1.2008 11:31  372
sany [371]: To bys koukal, jak přijde vhod, když ti TT na složitém dálničním sjezdu v Německu říká, že po odbočení se máš držet tam a tam. Často to mají tak, že sjezd je několikanásobný a i ten pitomý sjezd (souběžně vedený mimo dálnici) má tří a více pruhů, všude mraky aut a teď se tam motej... Takže když zahlásí "sjeďte a pak zůstaňte v levém pruhu" nebo "se držte vlevo", tak je to fajn. Samozřejmě ještě pro jistotu koukám na displej.

P.S. Ale bacha, pokud pojedete třeba v Braníku z křižovatky Branická X Modřanská (nájezd z Branické) vlevo směr Modřany a pak budete chtít na spojku směr na Brno. Nevím, jak to mají ošetřené v nových mapách, ale pětkovej TT tam hlásí odbočte vlevo a pak zůstaňte v levém pruhu. Když to uděláte a on vzápětí zahlásí, že po šestistech metrech odbočte vlevo, zcela jistě se trefíte na JS, ale v opačném směru. Protože ten levej pruh vás tam dovede, zatímco vámi požadovaná křižovatka je až za touhle a málokomu dojde, že 600 m je něco jiného, než 300... a že ten levej je jen pro odbočení... což třeba v době vzniku mapy nebylo (a bohužel některá HW zařízení nejsou schopna s novými mapami pracovat). Vůbec tyhle vzdálenosti je vhodné velmi dobře poslouchat, když řekne, že po pětistech metrech odbočte vpravo, tak to neznamená, že to bude první odbočka, co uvidíte. Obzvláště veselé to je u SW aplikací TT pro PDA a smartfouny, kde to často procesor trochu nestíhá (obzvláště pokud navigace musí sledovat mnoho POI) a celý běh navigace je oproti reálu poněkud opožděn. Takže poslední kategorický příkaz před tou pravou křižovatkou (odbočte ...), přichází často už pozdě... Tím více je vhodné na to vždycky mrknout, než člověke provede nějakou pitomost :-)).

A takové to "držte se vlevo" (např. příjezd po 1/3 od Benešova k D1 v Mirošovicích) je tam hlavně tehdy, když z hlavní něco pozvolna odbočuje nebo se hlavní jakoby rozdvojuje a řidič by mohl být na pochybách, kam má jet. Né každý je protřelý silniční pirát a jsou i uživatelé, kteří používají jen hlasový mód a na navigaci z nějakého důvodu nekoukají. Mě to taky přijde většinou zbytečné, ale chápu nezkušeného řidiče, který tam jede poprvé a teď najednou neví...

Garmin je ukecanej strašně a v Německu na dálnici furt něco přepočítával, to se TT nestane, ten přepočítá jednou a konec. :-)
sany 20.1.2008 02:14  371
Na CR pouzivam Garmin Navi 300, dostal jsem ho, takze jsem si nemohl vybirat. Problem mapy jsem tady taky resil, 5tis za SD kartu s komplet Evropou davat nechci, uspesna moznost to obejit neexistuje nebo mi neni znama.
Ted jsem mel moznost tyden zkusit FS560 + TomTom 6.74, a radsi nez dat 5 tis za mapy do garmina bych si koupil nejaky hotovyho tomtoma na komplet evropu.
Nejznatelnejsi rozdil je v mapach. Garmin je ma hranaty, tj zatacka je videt ale neni videt polomer, kdezto s TomTomem s trochou nadsazky bych rekl se da jet poslepu.
Garmin zase u me vic boduje hlasovou navigaci (neporovnavam melodii hlasu), Garmin neresi kraviny typu ze se silnice trochu rozsiri a uz se mam drzet nebo uhybat nekam jak u TomToma a prujezdy krizovatek jsou jasny a rekl bych ze je Garmin o dost ukecanejsi ale ucinejsi. Co me dostavalo u TomToma byly sjezdy a najezdy na dalnici, na konci ulice doprava, pri prijezdu k dalnici s tim kdy bylo potreba udelat na prijezdu otocku o 270° mi to s klidem zahlasilo "a pak se otocte do protismeru". Mozna to byla spatna volba hlasu ale ignorovat to ze mam projet krizovatku ostre doleva rizeni neusnadni a je potreba to kontrolovat pohledem na pristroj.
Garmin je ovladanim pro zensky. Zadny slozity planovani, proste z bodu a do bodu b, pres body c a d (+ takovyto rychly, kratky, bez dalnic atd). TomTom je v tomhle smeru kral, itinerare, vyhybani se usekum a tak dale.

Takze osobne si rikam do auta kde se strida vic lidi a jezdi po CR Garmina klidne. Nebo jako navigace pro drahou polovicku... Neni problem. V Praze s tim nezabloudi a nenecha ji to ve stichu.
Pro technicky zdatnejsi hracicky bych sahnul po TT, protoze co si budem rikat asi vladne.
Mozna bych mel jeste vyzkouset Dynavix, Route66 a Navteq (??? myslim) abych mohl udelat uplny zaver, ale proste TT mi prijde dostacujici reseni. Mozna jen kdyby se jeste zlepsila hlasova navigace a nebo kdybych to spravne nastavil :))))
nekromancer 18.1.2008 11:53  370
david11: 363: A ještě tu nejpodtstnější informaci - co je to zač?

365: A tohle odvozuješ od čeho? :-D Je to čiště věc obchodního modelu, který si dodavatel zvolí, a je na tobě jestli na něj přistoupíš nebo ne. A navíc je rozdíl mezi nákupem jednoho podrobnýho státu (na popisný čísla) plus průjezdní mapy světadílu (jen dálnice a první třídy), vs. světadílu na popisný čísla. Což si myslím že je přesně tenhle případ.

367: Zrovna Garmina v Evropě... tststs :-) Nerad to říkám, ale šlápnuls vedle, Garmin má bezkonkurenční mapy USA, ale všechno ostatní je dost slabota, nemluvě o tom že to je suverénně nejdražší značka na trhu. Naopak bezkonkurenční Evropu má TomTom, nemluvě o možnosti si cesty od verze 6 upravovat, opravovat polohu silnic, otáčet jednosměrky, změny odesílat na net ke zveřejnění, vzájemným zpřístupnění polohy přátel a společný navigaci více lidí z různých míst, atd.

369: Otázka je, co si představujou pod pojmem podrobná.
david11 David11 - Bilbo..and the mouse police never sleeps 17.1.2008 13:43  369
Mira: Ne, aspon podle manualu, kde je zcela jasne napsano, ze Nuvi 200 obsahuje podrobnou mapu CR a Nuvi 250 obsahuje podrobnou mapu Evropy.
mira Mira Optimista se učí anglicky - pesimista rusky a realista střílet... 17.1.2008 13:02  368
nj, jenze to bude podle me sice cela evropa, ale jen hlavnicesty. Zatimco ta CR bude podrobne.

[ 478 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt