Podle zakladatele Phone-paid Services Consumer Group Paula Muggletona je v takových případech důležité, zda se dotyčný zákazník k dané službě vědomě přihlásil.
„Lidé, kteří jsou podvedeni, nebo nevědomky podepíšou smlouvu, nejsou vázáni jejími podmínkami. To je základní spotřebitelské právo. Lidé musí vědět, do čeho jdou,“ upřesnil s tím, že důkazní břemeno spočívá vždy na poskytovateli služeb třetí strany. Ten musí prokázat, že se zákazník k takové službě vědomě přihlásil.
Muggleton je přesvědčen, že zákazník, který tak neučinil a přesto mu jsou účtovány s tím spojené poplatky, by v případě prokázání své nevědomosti o účasti v takové soutěži případný soudní spor vyhrál.
Gilesová se spojila se společností Xinion a žádala o vrácení zaplacené částky. Ta ji odmítla. Obrátila se proto se stížností na příslušné úřady, nicméně byla informována, že projednání může trvat i několik měsíců. Jako jediné řešení se tak jevil soudní spor. Mediální zájem nicméně operátora EE přiměl k jednání se společností Xinion, která se poté rozhodla Gilesové peníze vrátit. Prý jako gesto dobré vůle.
Zdroj: https://www.idnes.cz/mobil/tech-trendy/soutez-prihlaseni-podvod-sluzba-treti-strany-tydenni-poplatek-operator-ee.A201009_155221_mob_tech_LHR?zdroj=vybava_recombee
Prostě, ti, kteří se prohlašují za pravičáky (rozuměj "ti, kteří ví nejlíp jak je to správné") to pokládají za podnikatelský úspěch, obyčejní lidi si myslí, že se jedná o podvod. |