Noir:Nerad bych tě zklamal, ale vyrobit šíp opravdu není nic jednoduchého. Hraničářská schopnost (musím říct IMHO, nejsem autor) dovoluje hraničáři sestavit šíp z dílů, popřípadě NĚKTERÉ díly vyrobit. U standartního šípu je možné vyrobit dřík (když máš vhodné dřevo), vyrobit letky (když máš vhodné peří) a vyrobit hroty z neobvyklého materiálu - například jen tím opálením konce dříku nebo improvizované hroty na jedno použití z hřebíků. Už jen výroba kamenných hrotů by mohly být mimo schopnosti hraničáře. A, pochopitelně, dokáže takový šíp správně sestavit, aby byl funkční. To jiné postavy nedokážou - musí si nosit zásoby hotových šípů, jen pramálo skladných. Hraničáři stačí dostatek peří, provázek, lepidlo (peří se musí pevně přidělat), možná navíc drát na pevnější přichycení hrotu + nářadí (klečtě atp.). Hrotů, za předpokladu, že je dokáže z vystřelených znehodnocených šípů získat zpátky, nepotřebuje tolik - i tak je ale třeba nějaký občas nahradit kvůli "zubům" na ostří, opotřebované nelétají moc dobře a brousit se dá ten hrot jen do jisté míry.
Když se tu oháníš D&D, určitě jsi se už setkal i s AD&D druhé edice. Možná sis všiml dovedností "Bowyer/fletcher" a "Blacksmith/Weaponsmith". První z nich dovolovala vyrábět luky a šípy, ale jen u druhé byla zmíněna výroba hrotů k šípům. U toho Bowyera byla zmíněna nutnost mít hroty, abys mohl vyrábět šípy. V DrD+ je to logicky stejně. Trošku mě mrzí, že je to tu jako schopnost hraničáře a ne jako obecná dovednost, ale co už.
Co se týče vyšších stupňů dovednosti, tak si zkus představit, jak vyrábíš takový třeba mršící šíp. Pokud bys ten mršící hrot vzal pevně do kleští jako u normálních hrotů, zničíš jeho funkčnost. Navíc, protože ten hrot rozhodně nemá ideální aerodynamické vlastnosti, potřebuješ významně větší zkušenosti se správným sestavením toho šípu. I tohle beru jako docela logické - ty šípy se prostě neliší jen hrotem, ale i tou prací na tom šípu. |