Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 25173 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 6.3.2025 13:38  38122
JudithCílem mé výzvy akademikům není prokázat, že osobnostně nejsou v praxi schopni naplnit to, co sami sterilně neživotně hlásají. To je vedlejší efekt, ačkoli hodně napovídá o jejich práci a způsobech. Primárním záměrem je demonstrovat, že jejich teorie nejsou funkční. Že je to jen neživotná chytristika. Jelikož sami sebe považují za vědátory a odborníky, nechť absorbují principy ověřování vědeckých hypotéz v realitě. Výzva = ověření.

Utkvělou představou akademika je hlásat obecně závazné pravdy tam, kde z principu žádné takové pravdy být nemohou. Ačkoli k oné nemožnosti občas sami i dospějí, neprojeví ochotu si ji přiznat. Přece si nebudou potrhávat židličku. Začnou mlžit dvěma způsoby. První je ten, že viditelnou nepravdivost svých tezí zakrývají, ignorují ji, a melou si dál své, jako by neexistovaly exaktní důkazy o jejich nepravdách. Je to taková ideologická metoda. Druhá je mírně rafinovanější, účelově vytvářejí nové teorie, okleštěné o subjektivní atributy a snaží se v nich ponechat jen ty objektivní. Jenže pak se ukáže, že vykostěná teorie je nehybný mrzák postižený pakostnicí nedostatku odůvodnění a argumentace, a dále se prakticky vždy projeví, že jejich jakože objektivní aspekty jsou jen eufemicky popsané subjektivnosti. A v ten moment nastupuje metoda číslo jedna, tedy ignorace zjevné nefunkčnosti této nové akademické teorie.

Úporná snaha o stanovení objektivní hodnoty uměleckého díla si zaslouží výzvy, jež by ji rozbourávaly, jako máloco jiného. Akademici rádi stanovují hodnoty, aniž by k tomu měli nějaký mandát. Jsou na tomto poli prostými samozvanci. A k prokázání jalovosti jejich snah se právě výborně hodí porovnání způsobů stanovení estetické hodnoty s přístupem ke stanovení hodnoty umělecké.

Když zjednoduším problematiku na základní principy, pak se lze dočíst, že estetická hodnota vychází z osobní subjektivní libosti. Tady si akademikové uvědomili, že toho moc nenamudrují, protože každému se může líbit něco jiného (ovšem přiznat to nevzdělanému plebsu, to byla také myšlenková revoluce, co trvala několik století). Způsoby, jak vlastní libost vzniká, jsme si probrali minule (prostředky vs. účinky), k těm se nyní vracet nebudu. Doba, kdy na Olympu svých funkcí sedící ideologové jednoduše nařídili, co se komu má líbit, již pominula (no, ne všude), bylo tedy třeba vytyčit jinou ohrádku, v níž by se mohli vyvyšovat svojí erudicí. Byla ustanovena hodnota umělecká, jež diagnostikuje obecně závazný verdikt kvality díla. A teď přijde to nejvtipnější, jak se určuje. Opět zjednodušeně - stanovit ji může pouze osoba dostatečně znalá historie umělecké disciplíny, vyhodnocuje ji na základě originality, novátorství a přínosu daného díla pro vývoj uměleckého směru, a dá se poznat až s odstupem času.

A teď se nad tím zamysleme. Máme tu krásnou ukázku elitářství, kdy slovo dostatečného (jak se to měří?) znalce historie má větší váhu, než nějakého menšího znalce. Asi musí být nejdřív takový člověk podroben znalostnímu testu, a ten kdo ho vyhraje, řekne závazně všem ostatním jaká je umělecká hodnota díla, že jo.. Dále, co jsou vlastní aspekty (originalita, novátorství, ovlivnění)? Nejde o nic jiného, než kolika lidem se dané dílo líbilo natolik, že se jím nechali ovlivnit, inspirovat, následovali jeho odkaz. Takže jsme opět jen a jedině u té základní individuální libosti, která je subjektivní. Na té subjektivitě nic nemění počet následovníků, protože si to každý stejně dělá subjektivně po svém. Sebeoriginálnější a ultranovátorské dílo se jako takové neprojeví, pokud se nebude lidem líbit.

Jsou tu i další úskalí. Máme umělecká díla, která zásadně ovlivnila celé generace vnimatelů a následovníků. Ale jen v jedné izolované lokalitě. Ve zbytku světa po nich neštěkl pes. Jsou umělecky kvalitní nebo ne? Nebo jsou umělecky kvalitní jenom někde? A není náhodou tohle také důkaz ryzí subjektivity? Otázka časového odstupu je též velmi veselá. Jsou umělecká díla, která dlouhá staletí nebyla považována za hodnotná, jejich autor živ v chudobě, nikdo jej nenásledoval, zemřel v chudobinci. Tedy nebyla umělecky kvalitní. Dnes mají hodnotu desítek milionů euro a jsou považována za jedna z nej, co kdy člověk vytvořil (existují samozřejmě i opačné případy, obrovský úspěch desítky let, a pak zapadly, dnes je skoro nikdo nezná). Byla tato díla v době vzniku umělecky nekvalitní, a po stopadesáti letech něco udělalo "cvak!" a stala se kvalitními? Pokud byla umělecky hodnotná i v době vzniku, ale současně je nikdo nepovažoval za originální a hodna následování (spíše naopak), není definice umělecké hodnoty funkční. Pokud tato díla nejprve nebyla hodnotná a až později se díky oblibě stala, je možná funkční, ale rozhodně není objektivní.

A tak dále. Čím víc se nořím do akademických plků, čím více se chytrolíni rozepisují, aby ukázali svoji užitečnost, tím více se ukazuje, že v mnoha směrech svého bádání překračují rámce opodstatněnosti. Jsou v rámci objektivizace subjektivních hodnot umění potřební asi jako falešní karbaníci. A k jako takovým se k nim stavím.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 6.3.2025 12:07  38121
Informuji, že zítra je
Bandcamp Friday

Což znamená, že průměrně 93% zaplacené částky jde přímo umělcům.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 6.3.2025 11:43  38120
Věnováno několik poslechů novince
EVELINE'S DUST - Eveline's Dust (2025)
Roste! Bude jistě jedním z kandidátů do TOP 2025.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 6.3.2025 11:25  38119
puschpullHa! Tvoje tipáže tu chyběly! Díkec..
KARFAGEN už ani nezkouším, o COSMOGRAF vím, ale ostatní dvě bandy vypadají lákavě.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 6.3.2025 08:56  38118
Něco chystaného a něco z loňska exotického
BELEDO - Flotando en el Vacio (2024)
Jazz Rock/Fusion • Uruguay



KARFAGEN - Omni (2025) vyjde 7.3.2025
Symphonic Prog • Ukraine



COSMOGRAF - The Orphan Epoch (2025) vyjde 23.5.2025
Neo-Prog • United Kingdom



QUARTET DIMINISHED - Deerand (2024)
RIO/Avant-Prog • Iran

judith Judith 6.3.2025 01:55  38117
AntonyNo, hlavně je pro velkou část hudebních vědců naprosto marginální populární hudba jako taková, elektrickou kytaru mají asi na úrovni bzučení mouchy na skle, to je pak těžké chtít, aby vnímali subtilní rozdíly v rámci jednoho žánru něčeho, co neuznávají jako celek.

V našem akademickém prostředí je obecně problém, že je to tady prostě malé. Chybí nadhled, velkorysost, duchaplnost vůbec, a přitom bys ji právě zde (oprávněně) čekal. A pokřivené manýry prosakují i do amatérského, rádoby poučeného psaní o hudbě. Například manévr, kdy vyzdvihnu určitého interpreta, odhalím v něm mimořádnou kvalitu - a sám se tímto gestem pasuji do role znalce, který onu kvalitu rozeznal a dokáže ji ocenit. Prostě si plácám vlastní játra skrze to, že slyším něco, co "není pro každého", k čemu je třeba se "proposlouchat" atd. Netýká se to všech, ale z některých lidí je cítit na hony, že rádi poslouchají hlavně sami sebe, kterak obšírně mudrují.

Na druhou stranu jsem si už před časem všimla, jak si fanoušci, kteří se věnují právě metalu (tady mluvím o mezinárodní scéně), počínají mnohdy až školometsky. Metal Archives například - skvělý zdroj, pečlivě vedený, ale jako by zamrzli v devatenáctém století s jeho badatelským přístupem. Většina přehledových pojednání o vývoji metalu je metodologicky na úrovni, jaká se provozovala před sto lety. Až mě to zaráží. Protože ti lidi jsou evidentně bystří, ale jako by se snažili napasovat do přístupu, jaký se uznával ve škole, do většinových hodnot, s kterými je metal sám vlastně v konfliktu.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 6.3.2025 01:04  38116
JudithMyslím, že zde neposlouží nikdo. Však ta úvaha byla čistě teoretická. Neb při čtení všech akademických nabubřelých cirátů z jejich slov doslova odkapává, jak oni hudbě rozumí a jak vše jimi posvěcené na umělecky hodnotné jest vznešené.

Tož bych jim pustil něco libozvučného:
Witching Hour (považte, rok 1981!)
Black Metal
Countess Bathory
desdichado Desdichado Donald Trump své druhé volební období .. - jak myslíte, že skončí? Tipuj, hlasuj !! 6.3.2025 00:43  38115
Christoph Ernst Friedrich Weyse (født 5. marts 1774 i Altona i Holsten, død 8. oktober 1842 i København) var guldalderens mest kendte danske komponist og organist.
Weyse er først og fremmest kendt for sine melodier til danske fædrelandssange og salmer til tekster af N.F.S. Grundtvig og B.S. Ingemann samt julemelodier, men har også skrevet syv symfonier m.m.
Weyse lærte Mozarts enke Constanze at kende i de år, hun boede i København (1810-1820) og havde jævnlig kontakt til hendes mand, den danske diplomat og etatsråd Georg Nicolaus Nissen. Constanze Mozart sammenlignede – meget smigrende for Weyse – Weyses musik med sin første mands.!!
Da han som ung sejlede med damper fra Kiel til København, blev han så søsyg, at han var kureret for al rejselyst.
Sinfonie 7 (1799)
judith Judith 6.3.2025 00:29  38114
AntonyTak to neposloužím, esteticky se tetelím blahem jak u BATHORY, tak u CELTIC FROST. Enom VENOM som ešče neozkůšala.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 6.3.2025 00:27  38113
Jsem prostý samouk, tak si mohu dovolit být volnomyšlenkářský.. :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 6.3.2025 00:26  38112
JudithHodnota estetická a hodnota umělecká.
První závisí na subjektivní libosti, druhá na objektivním ovlivnění umělecké scény.
Chci prostě slyšet akademiky tvrdit, že dílo má pro ně estetickou hodnotu nízkou, ale uměleckou hodnotu uznávají vysokou. Mají-li být dodrženy jejich teze, sami by měli jít příkladem.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 6.3.2025 00:23  38111
Jo, a rehabilituji novinku NAXATRAS. Váhal jsem zda objednat elpé, ale no teda, no teda. Je to zase bomba. Chtělo to jen usebrání a pár opakovaných sezení s hypnotizérem..
Dyhytálňých déer šest je samozřejmě zprasek, aby bylo jasno.
judith Judith 6.3.2025 00:15  38110
AntonyJaké akademické zásady a teze máš na mysli? Jsem prostá literární vědma, ale můžu zkusmo přiložit kůži.
judith Judith 6.3.2025 00:12  38109
BATHORYPlynule pokračuji s Under The Sign Of The Black Mark (1987) a hrkoce to pořád, ale současně je album podstatně melodičtější a objevují se i náznaky monumentality. Připadá mi, že tady najeli na hlavní trať - cítím hodně z toho, co mám zažito jako bezpřívlastkový (ostřejší) metal, přitom je hudba jak osobitá, tak svěží, nic těžkopádného.

Ale nejzajímavější mi připadají posuny v náladě. Debut byl temně existenciální, osamělá duše v pustině. U dvojky jako by si duše uvědomila, že se na ni někdo dívá, ale ještě se v tom necítí moc dobře. Trojka je suverénní, uvolněná, kolečka promazané, jedem. Tohle album se mi líbí. A dělají tedy sedmimílové kroky, veliký vývoj.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 5.3.2025 23:57  38108
Konkrétně některá alba BATHORY, ale klidně i VENOM a CELTIC FROST bych pouštěl vzdělaným akademikům, abych vyzkoušel, zda dokážou dodržovat zásady, které sami stanovují. Taková zkouška ohněm a ostrým bojem. Vokaž teoretický mudrlante, jak tvé teze obstojí na trhu s tvojí vlastníkůží. No fak yo.

[ 25173 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt