JudithMyslím, že Genesis se do komplikovanosti z části též nechali natlačit uměle.
Jitko. Takhle si přece nemůžeš vymýšlet, to nejde. :-) Oni se nenechali nikam natlačit, začali tvořit složitější kompozice, protože to pro ně bylo přirozené. Oni naopak byli velmi hrdí na to, co tvořili. Když potom přišli za vydavetelem s Nursery Cryme, naopak přišla kritika a album se příliš nelíbilo. Oni si ale do hudby v této době už nenechali kecat jako na samém začátku. Trespass je jiný, ale to se dá v podstatě říct o každé následující desce. Každá je svým způsobem unikátní. Nicméně u Trespassu je to podle mě proto, že odešel v podstatě vedoucí kapely (Anthony Phillips), čímž podle mě došlo k takovému přeskupení sil a více se začal prosazovat trochu panovačný Tony Banks. Navíc dorazili další dva členové. V Genesis sice fungovala demokracie, ale ve výsledku si svou prosadil hlavně ten, kdo nejvíc "křičel". Lamb je taky velmi specifické album, co se vzniku týče, protože to celé probíhalo poměrně bizarním způsobem, kdy Gabriel v jedné místnosti psal texty, které pak nosil kapele, která k nim někde vedle skládala hudbu. Na Trick of the Tail či Wind and Wuthering už jsou zase zpátky se svými rozmáchlými kompozicemi. Sami členové kapely (Banks nebo i Rutherford) několikrát prohlásili, že jim skvěle šli dlouhé kompozice, naopak tvorba jednodušších celků byla spíše jejich slabinou. Když jim ale vyšel jejich první singl (I Know What I Like), který se slušně umístil v žebříčcích, uvědomili si, že by to někdy rádi zopakovali. |