Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 26865 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
judith Judith 15.3.2025 15:46  38483
Percy_:
Ohledně vývoje SW jen připomenu, že jsem původně nemluvila čistě o nové desce. Z ní samotné by se to vyvodit nedalo.

Antony:
U hudební produkce SW je těžké nahmatat člověka, s tím souhlasím. Já ho tam pomalu a nesměle začínám vnímat, ty ne, ok :)
percy_ Percy_ 15.3.2025 15:42  38482
SlávaJeho remixy mě začaly štvát postupně víc a víc. A osobně nechápu, že mu to jsou žijící autoři schopni podepsat.

Já jsem se jim i díky Tobě a Antonymu úspěšně vyhnul. :-) Když si ale proletím různá diskuzní fóra nebo i profily desek na Discogs, existují i lidi, kteří na ně přísahají. A není jich málo. Je to prostě kontroverzní osoba.
percy_ Percy_ 15.3.2025 15:40  38481
SlávaZ pohledu posluchače ne nutně, protože nosným prvkem byla vždy melodie, melodická linka, která umožní prvotní povrchní ale v každém případě příjemný poslech.

Tady si dovolím lehce nesouhlasit. Genesis měli, když se tedy budeme bavit o Genesis do roku 1980, ve svých skladbách velkou spoustu instrumentálních pasáží, osvobozených od melodie.

Teprve při bližším posluchačském ponoru a rozklíčovávání jejich hudby zjišťujeme instrumentální mistrovství (bez výjimky) a vysokou skladatelskou a aranžerskou úroveň.

Ani tady se mi tak docela nechce přikývnout. Skladatelská i aranžérská úroveň je podle mě jednou z předností Genesis a přijde mi, že je to evidentní na první dobrou, resp. jejich kompoziční zdatnost je oddělovala od většiny jejich současníků.

Gabriel podle mne sehrával v Genesis Watersovu úlouhu v PF. Při poslechu solových projektů jednotlivých, členů (zejména těch prvních, nebo raných) vnímám přínos jednotlivých členů do celku. Tím méně viditelným byl Rutherford, který byl dělníkem Genesis. Buď hrál doprovodnou kytaru, nebo basu. Jeho figury na base zejména na Selling... a The Lamb... jsou úžasně vynalézavé a hráčsky náročné. A velkým i když tichým SKLADATELEM je Tony Banks. Jeho zvláštní zadumané harmonie, jeho hráčská virtuozita je pro mě asi tím největším v Genesis.

Souhlas ohledně Gabriela. Rutherford je pro mě trochu taková neznámá. Taky jsem ho vnímal jako takového dělníka, nicméně později jsem došel k tomu, že se významě podílel i skladatelsky, i když tak zvláštně v pozadí. Nejpíš je to vlastnost většiny baskytaristů. Nevím přesně, jak moc a jakým způsobem se podílel přímo v Genesis, nicméně významně pomáhal Hackettovi s jeho Voyage of the Acolyte nebo Phillipsovi s jeho The Geese and the Ghost. Taky si vzpomínám na jednu skladbu, jmenuje se Compression. Měla vyjít na jeho první sólovce Smallcreep's Day, ale nakonec se tak nestalo. Absolutně to nechápu, podle mě je skvělá. Jde o spolupráci s Anthonym Phillipsem. Ke konci skladba přechází v takový temný kytarový motiv. A ten právě napsal Rutherford. Musel jsem si to hned pustit, vždycky mi z toho mrazí. Podobně Hackettův Hierophant, tam se též významně podílel Rutherford. Z toho jsem usoudil, že byl nejspíš mnohem víc, než jen dělník. Ale jeho role je v Genesis skrytá. (než převzal roli lead kytaristy po odchodu Hacketta) No a Banks, tam není o čem, naprostý génius. Dřív mě štvala jeho komplikovaná povaha, ale dnes už to vůbec neřeším. Velmi si toho člověka vážím. Ale to i všech ostatních v Genesis.
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 15.3.2025 15:25  38480
Percy_Já si toho nového Wilsona snad taky poslechnu:)
Shodujeme se v Havranovi. Toho jsem na vinylu kdysi koupil kvůli zajímavému obalu, aniž bych tušil o koho jde. A fakt mě zaujal. Jeho remixy mě začaly štvát postupně víc a víc. A osobně nechápu, že mu to jsou žijící autoři schopni podepsat.
percy_ Percy_ 15.3.2025 15:13  38479
JudithAd propracování se k jednoduchosti. U Wilsona ji vnímám hlavně v tom, že se poslední roky konečně odpoutává od formy a víc se do hudby vkládá sám za sebe. Dost dlouho se za všechny ty propracované klička a atmosférické plochy spíš schovával, přijde mi. Že je vlastně docela velký stydlín, nemoderný chalan a trvalo mu, než se začal v komponování cítit jistý právě v tom, co do toho dává ze sebe. Tím pro mě začíná být zajímavý.


Vidíš a já naopak třeba po doposlouchání té jeho novinky nevnímám, že se přesunul k jednoduchosti. Spíš naopak. (To The Bone jsem nikdy neslyšel, tak nevím) V první skladbě slyším až moc odkazů na Pink Floyd (a nejen na ně), než abych dokázal říct, že hudbu teď skládá víc sám za sebe. A těch kliček i atmosférických ploch je tam taky požehnaně. Jestli je stydlín či nemoderní chalan, opravdu nedokážu posoudit. Novinka je určitě řemeslně naprosto precizně zvládnutá. Nicméně připadá mi až brutálně pedantská. Všechno se dokonale třpytí, je to takové spektakulární. Dokonale propracovaná choreografie. Jako nějaký balet. Ale dojmů to ve mně moc nezanechalo. Po prvním poslechu nechci úplně soudit, ale zatím z toho cítím takovou mělkost schovanou za všechno to, co jsem popsal v předchozích větách.
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 15.3.2025 15:09  38478
GenesisJá nevím jestli lze nazvat hudbu Genesis komplikovanou a jestli, tak z v jakém kontextu. Z pohledu posluchače ne nutně, protože nosným prvkem byla vždy melodie, melodická linka, která umožní prvotní povrchní ale v každém případě příjemný poslech. Teprve při bližším posluchačském ponoru a rozklíčovávání jejich hudby zjišťujeme instrumentální mistrovství (bez výjimky) a vysokou skladatelskou a aranžerskou úroveň. To, že jim to bylo přirozené a vlastní, zjišťujeme zcela jednoduše tím, že svou hudbu byly schopni zahrát naživo, bez jakýchkoli současných technických vymožeností tak jako na studiové nahrávce. Klávesy, basa, bicí, kytara a aparát. Gabriel podle mne sehrával v Genesis Watersovu úlouhu v PF. Při poslechu solových projektů jednotlivých, členů (zejména těch prvních, nebo raných) vnímám přínos jednotlivých členů do celku. Tím méně viditelným byl Rutherford, který byl dělníkem Genesis. Buď hrál doprovodnou kytaru, nebo basu. Jeho figury na base zejména na Selling... a The Lamb... jsou úžasně vynalézavé a hráčsky náročné. A velkým i když tichým SKLADATELEM je Tony Banks. Jeho zvláštní zadumané harmonie, jeho hráčská virtuozita je pro mě asi tím největším v Genesis.
Zpátky ke komplikovanosti. Komplikovaně hráli ELP, kteří po posluchačích vyžadovali vyšší posluchačskou připravenost už na první dobrou. Pink Floyd mi naopak ve své pompě přišli podstatně jednodušší i hratelnější a také poslechově přívětivější. Jejich obtížná napodobitelnost spočívala spíše v technickém a zvukovém zpracovaání.
Tak co bych si teď honem pusti?
percy_ Percy_ 15.3.2025 15:03  38477
AntonyNejvíce se podobá AI, která generuje nepůvodní plankton z částeček cizích autorů.

On to do určité míry dělá každý. Ať už vědomě nebo nevědomě. Ale máš pravdu, že z něj to někdy vyloženě trčí. Ne ale vždycky. A jedno mu upřít nelze - dokáže z těch střípků postavit impozantní celky. V tom je podle mě jeho největší síla.
percy_ Percy_ 15.3.2025 14:57  38476
puschpullVšecko nejlepší! Ostatní již bylo vysloveno věhlasnějšími řečníky. :-)
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 15.3.2025 14:46  38475
puschpullVšechno nejlepší určitě máš, tak ať překážky na cestě zvládáš vlastními silami, radost ze slunce i deště ... na té cestě hlavně cíl.
A večer Ti připiju:)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 15.3.2025 14:20  38474
Judith 38472
S tím naprosto a zcela souhlasím. Tak to je.
Dodám jinou věc, kterou považuji za velice důležitou. Úplně jinak vidíš skutečnost s více než padesátiletým odstupem, se znalostmi toho, co následovalo, co to vyvolalo, jaké byly dopady, paralelní souvislosti, atd. Může se nám zdát, že mohli mnoho věcí udělat jinak, lépe, správněji. Jenže je strašně snadné být chytrý takhle s odstupem času. V onom momentu všechno vypadalo úplně jinak. Být přítomni na tom místě a v tom čase, nic z toho, co říkáme teď, by nás ani nenapadlo. Proto jakékoli posuzování je velice ošidné.

38473
W. honí trenky, pardon trendy, víc než kdokoli jiný. Otáčí se jak vítr fouká. Vůbec v tom nevidím nějaké odpoutávání se od formy. Jeho bum cink předělávky starých klasik, jeho duet s popí hvězdičkou, jeho zkoušení všeho, co je či bylo zrovna in, jej pasuje do role zcela nedůvěryhodného chameleona, který je vším, jen ne svérbytným autorem. Nejvíce se podobá AI, která generuje nepůvodní plankton z částeček cizích autorů. Při poslechu Woldemorta mne vždycky nejvíc připadá (než se vlna hnusu způsobí kolaps receptorů), že je vše jenom "jako". A nic doopravdy. Kašírované kulisy, každá obkreslená od nějakého mistra, ale převedená do cyklostylovaných omalovánek.
judith Judith 15.3.2025 14:04  38473
Percy_Ad propracování se k jednoduchosti. U Wilsona ji vnímám hlavně v tom, že se poslední roky konečně odpoutává od formy a víc se do hudby vkládá sám za sebe. Dost dlouho se za všechny ty propracované klička a atmosférické plochy spíš schovával, přijde mi. Že je vlastně docela velký stydlín, nemoderný chalan a trvalo mu, než se začal v komponování cítit jistý právě v tom, co do toho dává ze sebe. Tím pro mě začíná být zajímavý.

Genesis jsou pro mě zajímaví po velkou část jejich dráhy, protože tam to nitro měli vždycky, i ve vší složitosti. Takže bych neřekla, že se k jednoduchosti propracovali - ale uměli si ji po změně poměrů užít, na rozdíl od jiných (Pink Floyd, Yes), u kterých byla tvorba chytlavých písniček v pozdější fázi dráhy vždycky spíš úlitbou nahrávacímu průmyslu a mediálnímu světu.
judith Judith 15.3.2025 12:19  38472
Antony 38467Na dlouhých kariérách je zajímavé právě to, jak se kdo popasuje s proměnami prostředí, osobním tvůrčím vývojem, různými napnelismy mezi členy... V tomto byla generace kapel, které vznikly kolem přelomu šedesátých a sedmdesátých let, též průkopnická. Hodně z nich si zažilo v úplně jiném měřítku než dřívější hvězdy a idolové kupříkladu to, že úspěch může člověka zničit víc než neúspěch. A je určitě zajímavé sledovat jednotlivé tvůrčí osudy, co pro koho bylo nejtěžší a s čím se vyrovnali dobře.

Třeba takoví PINK FLOYD nesli těžce megalomanské rozměry, do jakých jejich kariéra vyrostla, nejspíš hlavně kvůli pocitu odcizení, který to s sebou nutně přinášelo. Z toho se nakonec zrodila The Wall, do velké míry. No a jestli se GENESIS dokázali přetvořit v továrnu na hity, nejspíš to bylo možné díky něčemu, co měli v sobě (a co neměli třeba YES, kteří zase dokázali poměrně slušně nasát proměny zvuku a pracovat s nimi umělecky, myslím například album 90125 - které je dobré z jiných důvodů než pro ten jeden hit), díky smyslu pro přímočarou písničku, který v nich někde dřímal, a samozřejmě taky díky tomu, že v sobě Phil Collins objevil šoumena, který si velké publikum užíval a nedrtilo ho to.

Takže ano, mantinely byly pro všechny stejné, ale v konkrétním průběhu trajektorie se ukazuje též individualita. Pro mě kouzlo Genesis ze 70. let spočívá v něčem, co bych popsala jako intimitu, domáckost, soucit. Propojují prožívání jednotlivce se společenskou situací a jsou přitom velice pozorní, citliví, tohle nikdo jiný neměl. Hravost, okouzlení světem, který v jejich podání vždycky přichází k někomu, i velká témata (včetně hudebních) u nich mají osobní rozměr. Podle mě ztratili právě tuhle intimitu.

K umění nedílně patří komplexnost a nepřevoditelnost účinku. V každém velkém díle nebo umělci je možné vidět různé aspekty a různě je akcentovat, v tom je ta krása. Takže někdo jiný by zvýraznil jiné rysy... než je zase necháme rozpustit v proměnlivé pestrosti reje, který je z podstaty nezachytitelný. V mém vidění ustupuje do pozadí Trespass, toho jsem si vědoma. To album mě nemá rádo, nechce (se) mi dát, silou to lámat nebudu. Jsem si omezení své perspektivy vědoma, na druhou stranu nic než osobní dojmy, mnoho různých osobních dojmů jako lidé ohledně umění nemáme. Pohled na umělecké dílo musí být subjektivní, abychom ho opravdu jako umění vnímali, víme :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 15.3.2025 11:26  38471
Tadyk je o Pavlicovi celkem zajímavé povídání, pojaté jinak, než strohé wiki údaje:

Osudy 14 … / Jiří Pavlica

Pod článkem se nacházejí další odkazy.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 15.3.2025 11:15  38470
puschpullTož taky všechno, gdyž je tady ten osla věnec (snad mne puschpull za tenhle pokus o vtip nezatratí..)! Kéž ti snídaně přinášejí svěžest a energii, to další přijde samo. Třeba spokojenost, vyrovnanost a nadhled. I ten optimistický výhled kupředu se vydobyje, když se smyje z čelního skla smetí. Tak, ať se daří.
judith Judith 15.3.2025 11:04  38469
puschpull: Všechno nejlepší!Poslouchám Selling England By The Pound a než budu rozvíjet další myšlenky ke Genesis, je čas pro dnešního oslavence. Obrázky umí nejlíp sám, takže jen slovně.

Přeju ti v prvé řadě zdraví, není to fráze. Štěstí, lásku, pohodu a taky nohy v teple :-) ať už při poslechu hudby, nebo v terénu. Ať ti dělá radost nejen tvoje potomstvo a pes, ale život vůbec. Ať se poskládají všechny praktičnosti tak, aby to šlo co nejlíp. A ať tě nikdy nezklame... tvůj kávovar!

[ 26865 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt