PestHeh, tak tos me docela pobavil :) Koneckoncu je to preci hra na HRDINY, socky se sice daji taky hrat, ale asi mi unika ten smysl (a to kouzlo)... k cemu je postava, ktera nic nezvladne? (pominme Mrakoplase) No a predstava, ze jako PJ musim vsechno resit pres bonusy ke kazdy situaci, aby vsichni nepomreli na prvni prekazce mi opravdu neprijde moc lakava. Spis mi to zavani jakymsi "storytellerismem", kdy ten pribeh vypravim a ostatni poslouchaj a nemaj moc sanci zasahnout, kdyz jim to nedovolim. To by pak ale nebyla hra a oni hraci zeano. Muj nazor.
Co se ucelovosti tyce, to jsem tak docela nepochopil. Neni nakonec chozeni na stavarnu taky ucelove? Kdyz srovnam moznosti tvorby postavy, tak postavu, ktera je "nejlepsi" nevytvoris. Mozna nejakou, ktera bude MOZNA v necem pomerne dobra (spis lepsi zacatecnik), ale jinak tu ucelovost opravdu nevidim. Navic kdyz jsou ta pravidla vytvorena tak, aby generovala (a specialne u hranicare) postavy vyvazene a provazane (kde vsechno musi mit oduvodneni)... ale jak rikam, kdyz te bavi hrat socky a schvalne vytvoris postavu, ktera ma x-krat vetsi pravdepodobnost fatalniho neuspechu nez uspechu pri trefovani se do zachodovy misy, tak proc ne? Fantazii se meze nekladou :o))) Just joking.
Ad uzitecnost hranicare: hranicar rozhodne je zajimava postava, ale vyzaduje z obou stran dost planovani (jak od hrace, tak od PJ) a bez vzajemnych konzultaci to pak nevypada k obrazu ani jednoho z nich (hrace ani PJ). Patricny um a zkusenost hrace beru jako samozrejmost, hranicar je tezka postava na hrani! (ale o to vic zabavna :) |