Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
resurrection 23.8.2006 08:18  414
NoirJeste bych dodal, ze na otazku "Dle čeho, je-li to schopnost nemagická, náš šermíř na 1. úrovni určí, že mág hodlá kouzlit, aniž kdy něco jako kouzlo viděl?
existuje vysvetlujici odpoved (skutecne to muze poznat), nicmene tyka se vnitrnich mechanismu a tedy neni zadouci aby ji hraci vedeli (popsano v PPJ). Snad jsem nerek az moc :)
xkiv 22.8.2006 17:03  413
A pokud chceme byt "dusledni", tak:
Dle PPH to jsou i "jiné činnosti", neboli napití se vína, skok ze skály, podání knížky kamarádovi.
Nic z toho neni bojova akce.
Napiti se vina pod bojove akce nespada vubec.
Skok ze skaly nejspis taky ne, maximalne jako Presun nebo Beh.
Podani knizky kamaradovi se sermir dozvi jako "Predani predmetu", na druhem (a tretim) stupni i komu (ale uz ne, ze je to predani knizky (muze si to jenom domyslet z toho, ze je to jediny predmet, ktery jeho cil drzi v ruce), a ze ten nekdo je kamarad :)
*neexistuje* zadna bojova akce, ktera by zastresovala treba piti
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 16:48  412
Noir [409]: U III. stupne je napsano, ze se postupuje jako u stupne II. Co je na tom nekonzistentni?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 16:46  411
Noir"pořád dáváš postavě na 1. úrovni schopnost predikovat něco, co dělat nemá" Proc to delat nema? Protoze to rikas?

Ad Uder zurivosti - vlastne pokud to chces brat podle litery pravidel, tak zadna bojova akce "uder zurivosti" neexistuje. Cili urci tu bojovou akci, pri niz bijec pouzije Uder zurivosti (coz muze byt obycejny utok nebo nejaka jina utocna akce, anebo neutocna akce - treba rana kyjem do stozaru s vlajkou).
"Neurčí na koho" - bavime se o konkretnim stupni nebo o schopnosti jako takove? Na II. stupni cil urci.
xkiv 22.8.2006 16:42  410
NoirDebata se vedla o pravidlech jak jsou, ne jak bychom si je přáli.

Vazne?
Ja se do toho vzdycky snazim montovat oboji ...

Neurčí na koho, ale že zakouzlí, to ano.
Na prvnim stupni.
Na druhem (a tretim) uz odhali i cil.

Dle čeho, je-li to schopnost nemagická, náš šermíř na 1. úrovni určí, že mág hodlá kouzlit, aniž kdy něco jako kouzlo viděl?

Vidis, tady se nase pristupy zasadne lisi.
Tebe slysim rikat "to je blbost, tudiz je to cele blbe a jdu od toho".
Ja reknu "to je blbost a musi se to opravit minimalne tak a tak aby to blbost nebyla, co na to rika autor?"
(a to nakonec skutecne udelam)
noir 22.8.2006 16:41  409
Bouchi: Zatímco u stupně III. už to opět napsané není, takže je to velmi konzistentní, viď?
noir 22.8.2006 16:36  408
Bouchi: Ten popis není nejdnoznačný, ten popis nic takového, co tvrdíš, neříká. Je tam řeč jen o jednom kole. Ale i kdyby jednoznačný byl-tak pořád dáváš postavě na 1. úrovni schopnost predikovat něco, co dělat nemá.

"A to "že bijec použije úder zuřivosti III" odhadne tak maximalne stylem "ten svalovec se chysta dat opravdu velkou ranu". To snad dojde kazdemu. Stejne tak se u kouzliciho carodeje dozvi jen "chce seslat kouzlo na toho a toho", ale nebude vedet jake kouzlo to bude."
Mě to nedošlo, já si přečetl to pravidlo a našel tam, že šermíš určí "bojovou akci", ne její opis. bacit velkou silou nepochybně není bojoá akce, jak ji definují pravidla. Debata se vedla o pravidlech jak jsou, ne jak bychom si je přáli.
Mmj. ad. "dozvi se jen chce seslat kouzlo na toho a toho"- abych použil konstruktivní přístup, jenž mi navrhuješ: "Pokud tomu veris, tak jsi mimo misu." Neurčí na koho, ale že zakouzlí, to ano.
Dle čeho, je-li to schopnost nemagická, náš šermíř na 1. úrovni určí, že mág hodlá kouzlit, aniž kdy něco jako kouzlo viděl?
pigi 22.8.2006 16:32  407
Noir1) no jasne 12, ale je tam i prevaha, ke ktery dostane -2, takze je to defakto 14. Jinak temny elfi valecnik s int +4 na prvni urovni je typicka hracska postava, vlasne ta nejtypictejsi :o))). Jo, na vyssich urovnich se ta narocnost zmensuje, to mi prijde logicky. Navic nevim, proc se bavite o tom, jestli v tom magie je nebo neni. Mne osobne magicky vlastnosti u valecnika dost vadi, ale odhad je jedna z mala, kde bych magii vubec nehledal, navic jsem mel pocit, ze serm je zalozenej na tom, ze odhadnu vcas co udela souper, jinak sem tuhyk.
2) kouzla >>> jsou jeho schopnosti z jeho archetypu na 1. úrovni zcela nepoužitelné, drahé a neefektivní - tomudle nerozumim. Ja chci rict todle, vezmu kouzlo uroven 1, udelam ho ultimani tim, ze ho zrychlim +2, pouziju na dalku +3, zvysim sanci na uspech +2, posilim trvani +3 a hned potrebuji magii kvality 11. No a mam supr kouzlo z prvni urovne, ktere za neco stoji na 11 urovni.
xkiv 22.8.2006 16:32  406
Noir1) Snazim se zjistit, v jakem vyznamu pouzivas slovo "magie", protoze to muze mit dost zasadni vliv na to, co do te kategorie spada.
A to az takovy, ze v extremnim pripade nemusi byt magie nic, nebo taky muze byt magie vsechno.

2) Nekecej, rekne ti (hraci) to nejdriv v okamziku, kdy sermir prijde na radu (a jeste se nemusis trefit).
A jako hrac s tim stejne nemuzes nic udelat driv, nez v dalsim kole.

3) To, ze tahle schopnost je spatne formulovana (mea culpa, to jsem mel odchytit uz v zime, nebo kdy jsem to kontroloval toho bojovnika) je chyba, kterou je potreba nahlasit autorum, a opravit, ne neco, co je potreba pouzit jako argument proti pouzivani pravidel.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 16:30  405
Noir [403]: V tve edici A to rozhodne je. Bohuzel, jak pisu v predchozim prispevku, je to takto jednoznacne formulovano az u stupne II, ktery ses patrne neobtezoval si precist.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 16:28  404
Noir [400]: A to "že bijec použije úder zuřivosti III" odhadne tak maximalne stylem "ten svalovec se chysta dat opravdu velkou ranu". To snad dojde kazdemu. Stejne tak se u kouzliciho carodeje dozvi jen "chce seslat kouzlo na toho a toho", ale nebude vedet jake kouzlo to bude.

Noir [402]: Ach jo. Takze jen kvuli tomu, ze ma jeden ze tri stupnu te schopnosti nejednoznacne formulovany popis (u dalsich dvou stupnu je to uz jednoznacne, a to i v edici A), prohlasis celou schopnost za nesmyslnou? To je videt rozdil v pristupu - treba xKiv si tu schopnost precte jako celek a pokud si vsimne, ze u nektereho stupne popis nesedi, napise "tady je ten popis blbe, asi by to melo byt tak a tak". Ty se zacnes vozit na te nejednoznacnosti a navic takovym stylem, ze dve hodiny trva, nez se dobereme toho, co ti vlastne vadi.
noir 22.8.2006 16:27  403
Bouchi:
Dýmku najde? Najde. Nicméně své vlastní kulečníkové koule nanajde. Dostali jste mě! Tohle superužitečné nenahraditelné kouzlo je v několika případech vskutku nenahraditelné! To je přece skvělé, není to skvělé?
Ohledně šermíře: "Ano, ale dozvi se to _az_ pred hodem na boj v tom pristim kole." A to je odkud? V mé verzi A to rozhodně není...
noir 22.8.2006 16:18  402
Pigi: V mé edici A je to 12 a pro takového temného elfa s int +4 je to snažší, než pro mnoho kouzelníků seslání kouzla...
Ano, to s kouzly ale přece přesně definuje problém, který se snažím ukázat: Díky oborovým schopnostem, které bude mít náš mág na 11. úrovni na 10. stupni, jsou jeho schopnosti z jeho archetypu na 1. úrovni zcela nepoužitelné, drahé a neefektivní.

xKiv: Až na to, že tohle nebyla diskuze o technologii, ale o postavě na první úrovni...
Přečti si tu schopnost ještě jednou: Ona ti na začátku kola 1 řekne, co se rozhodne cíl dělat na začátku kola 2! V tom je problém, nebo špatný popis oné schopnosti.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 16:18  401
Noir [394]: A copak se Kde mam dymku? pouzivajen na hledani dymky, respektive predmetu ktere vydavaji nejakou vuni? Pouziva se prece na hledani _libovolnych_ predmetu. Jak ti Kvinta smyslu pomuze v nalezeni kulecnikove koule ktera je pod posteli o 3 mistnosti dal? Uvidis diky ni skrz zed?

Noir [400]: 'Šermíř totiž ví, "jakou bojovou akci sledovaná postava nahlásí v PŘÍŠTÍM kole."'
Ano, ale dozvi se to _az_ pred hodem na boj v tom pristim kole. Neboli pokud uspeje v hodu na odhad umyslu, tak z pozorovani protivnika v kole X dokaze odhadnout, co udela v kole X+1 (a dozvi se to az na zacatku kola X+1, pred hodem na boj).
noir 22.8.2006 16:12  400
Wolfi: Ono je to legrační: Šermíř odhadne i věci, o nichž vlastně nic neví a s nejvyšší pravděpodobností je nikdy ani neviděl: Třeba že bijec použije úder zuřivosti III...
Mmj. že zařve, to neodghadne, to není bojová akce. Že někdo za 10 vteřin dá nohy na ramena se odhadne z čeho?
A jak se to vlastně vyhodnocuje? Šermíř totiž ví, "jakou bojovou akci sledovaná postava nahlásí v PŘÍŠTÍM kole." To znamená, že šermíř ví něco, co netuší ani PJ, protože to za postavu ani nemohl nahlásit? Takže vlastně šermíř určí, co ona postava bude v příštím kole dělat? Oj, tohle jestli není magie, pak už nevím...
Podotýkám, že mám edici A.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt