Jo dopravni inzenyrstvi to je veda.
Vose je to o nabidce a poptavce. Cim kolplikovanejsi prujezd a parkovani bude, tim mene aut se tam bude cpat a to je iduvod proc pridavat pruhy pro bus a cyklo a omezovat auta. Zdrazeni parkovneho, zpoplatneni vjezdu a proti tomu pridani MHD, sdileni kol a podobne.
Mozoriste uz dnes jedou delsi, za to ryhlujsi a plynulejsi cestou, nez nekde cekat v kolone. Paradoxne pokud se postavi nebo rozsiti cesta, tak to dopravu spise prida, nez by zahafne zmizela, to plati i pro cyklostezky, jen motoriste to tak nevnimaji.
Az zacnou zpoplatnovat vjezd do mesta a je to jen otazka nacteni SPZ a stazeni z uctu, poslani faktury nebo pokuty, tak si leckdo taky tu cestu sam v aute odpusti a vyuzije jiniu moznost.
Jinak nejvetsi zhovadilost jsou cyklisti na silnici, kdyz bedle vede cyklostezka.
A obzvlast casto potkavam nejaky ten trenujici peloton silnicnich kol, co si to musi trenovat na celem jizdnim pruhu a nejradeji by rezal zatacky i v protismeru. |