DVR-3 vs. DVR-4
Technická informace č.2.
Pro zpřehlednění situace, uvedu následující. Ripování vinylů je problematika, kterou se zabývám cca 3 roky a postupně ji vylaďuji. Na mém záměru se nemění nic, cílem je dosáhnout co nekvalitnějších výsledků. Všechno je otázka času, kdy se vyvíjí jednak technické poznání, jednak se musím věnovat i jiným aktivitám, kterých není zrovna málo.
Současnou verzi DVR-3 považuji za vysoce jakostní a plně schopnou dostát přízvisku "definitivní". Narozdíl od DVR-2, kde jsem ještě shledával jisté nedostatky, které mne vedly k hledání další cestu k vylepšení zvuku. Betonová základna Manhattan Tower to vyřešila zcela. Opakuji - DVR-3 se dotýká oné hranice dokonalosti, ke které jsem se snažil dostat. 3 roky vývoje, spousta věnované energie, o financích psát raději ani nebudu.
Budoucí DVR-4 je něco jako audiofilovo pokušení. Upgrade, který nebyl nezbytný, ale začal být nutný ve chvíli, kdy jsem jej měl možnost slyšet z předváděcího modelu. Bylo to fascinující. Však víte, že různá vylepšení rád zkouším (viz kauza Ionizer) a vždy pravdivě sdělím osobní zkušenost, ať je jakákoli. Nové zařízení skutečně posunulo zvuk někam úplně jinam. Je otázkou nakolik se povede nový zážitek z přehrání desky převést do ripnutého digitálního souboru, ale bezprostředně z vinylu je změna výrazná. Dostáváme se v analogu za zmíněnou hranici dokonalosti a těžko říct, co s tím digitál udělá. Sám jsem zvědav.
Samotná věcička je objednána a zaplacena, nyní se vyrábí v Japonsku. Ke mně se dostane ve druhé polovině září, než se rozehraje a zahoří bude listopad, možná prosinec. Do té doby pohrnu s čistým svědomím DVR-3. K mojí a především vaší spokojenosti, jak neskromně doufám..
Děkuji za pozornost. |