Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.8.2006 13:12  446
NoirStrana 106 neni se stranou 99 ohledne Kouzleni v rozporu.
Proc by ta sermirova schopnost spadala pod Kouzleni zrovna kdyz by drzel v ruce kusi?
Ktere zlodejovy finty by tam spadaly?
noir 24.8.2006 12:58  445
Bouchi:
U strany 106 se píše něco iného, než na na 99 u kouzlení. Je zajímavé, že dle té definice na 99 by třeba ona šermířova schopnost spadala pod "kouzlení"(pokud by držel v ruce kuši), stejně jako třeba některé zlodějovy finty).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.8.2006 12:51  444
Noir"Strana 99 říká něco jiného, než strana 106." O cem? Leda o tom pohybu, kde uznavam, ze to ponekud chaoticke je (ale imho to nepusobi problemy) Ohledne Boje zblizka a utoku zblizka nejsou strana 99 a 106 v rozporu (respektive tam zadny nevidim).
noir 24.8.2006 12:35  443
Bouchi: Strana 99 říká něco jiného, než strana 106. Jak vím, že 99 má přednost? Třeba Pohyb je na 106 jako samostatná kategorie Bojových akcí a Jiné bojové akce jsou samostatně. (Nebo je to v B edici už jinak?) V mé verzi pravidel to každopádně poněkud chaotické je...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.8.2006 14:47  442
NoirAle mam pravdu. PPH edice A strana 99 sloupec 1.
Na Pohyb jsem nezapomnel, ten (na strane 99) spada pod Jinou cinnost. Zda by mel mit samostatnou kategorii je momentalne nepodstatne.

Chaos neroste. Utok zblizka je bojovou akci z kategorie Boj zblizka. Je to tam napsano.
noir 23.8.2006 14:40  441
Ale Bouchi, nemáš pravdu, nemáš pravdu a nemáš pravdu ještě jednou. Přečti si ještě jednou, co je u Kouzlení napsáno:
"V případě, že bytost ovládá umění magie, přijde jí vhod bojoví akce seslání kouzla z kategorie Kouzlení."
To je nám zase definice! Dle ní by nebylo magií nic jiného, než seslání kouzla. Nic o specifických schopnostech povolání tam není! Opravdu není.
Ah, ale jinak rozumím, co chceš říct (a čeho jsem se bál): Do bojové akce "kouzlení" spadají především schopnosti, které nejsou kouzla". Velmi půvabné! Tedy magie nejsou kouzla a kouzla nejsou magie? Nicméně ona jedna schopnost jedné bestie z PPJ nemůže spadat do kategorie kouzlení, protože to není uvedeno v "v příručce pro příslušné povolání"?
MMj. zapomněls na Pohyb. Jinak chaos roste: Máme dva typy akcí: Útok zblízka (str. 102) a Boj zblízka (str. 106), který není Útokem zblízka, ale "Další bojovou akcí".
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.8.2006 14:26  440
NoirBojove akce se dle PPH deli na Boj zblizka, Strelba, Kouzleni a Jina cinnost. Pod kategorii Kouzleni se zahrnuji i rozlicne specialni schopnosti povolani. Tudiz i nemagicka schopnost muze v ramci kategorizace spadat do kategorie Kouzleni. Nejaky problem?
noir 23.8.2006 14:17  439
xKiv:
ALFA:
eh? česky, nerozumím... Každopádně mi vyšlo, že šermíř na 1. úrovni asi na 50 procent může určit, že trpasličí arcimág, velmist dvou škol bude kouzlit (ač ten bude kouzlit bez pohybu úst i rukou).

Velmi nelogické. Když bude šermíř pálit z luku, nebude s nikým ve fyzickém souboji na meče a na našeho mága použije níže popsanou schopnost, jeho šance na úspěch bude nižší, ač by měl mít klidu na pozornost mnohem víc. Tohle nefunguje.

DELTA:
Šermíř na 1. úrovni (optimalizovaný na tento úkon) si s velkou pravděpodobností určí, že pegas prchne či zaútočí. Hraničář na totéž potřebuje mnohem, mnohem víc (nemluvě o tom, že mu trvá tři kola). Je to v pořádku?
Takže vzluha kouzlí? Kněz, když prosí o zázrak, taky kouzlí? Dle Bouchiho ne (Pravidla: "V případě, že bytost ovládá umění magie, přijde jí vhod bojoví akce seslání kouzla"-str. 107 PPH). Pak ovšem tyhle věci nespadají pod kouzelní a pravidla je nijak nepopisují.
Trošku mi to připomíná název jedné verneovky: "Zmatek nad zmatek".
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.8.2006 14:17  438
Posledni dva prispevky jsem smazal, protoze Noir to uz se spoliovanim prehani (a reakce na smazany prispevek ztraci smysl). Repostnu do PJ klubu.
xkiv 23.8.2006 13:17  435
Znate takovou tu Polackovu povidku, jak tam chlap vyvesoval vyherni cisla a jednou mu z Brna neposlali, tak vyvesil:
"Brnenske cisla neprisly"
a jeho deti se mu smaly, ze tam ma dve hrubky a on jim huboval, ze je posila na skoly, tolik penez to stoji, a ani cesky se tam nenauci, no a kdyz se pak u nejakeho doktora (tusim pravnika) dozvedel, ze to opravdu ma byt
"Brnenska cisla neprisla"
tak chvili mudroval, ze prece nemuze pripustit, aby on, hlava rodiny, mel min pravdu nez deti, ktere ma vychovavat, dosel k zaveru, ze udela kompromis - jak to zname z politiky - a tak se druhy den objevil novy napis
"Brnenske cisla neprisla"
?
john_jarik 23.8.2006 13:15  434
FintyAbych se v tom vyznal, tak se k tomu vratim.
Umyslne jsem se zeptal v tomto klubu, kde to neni mimo misu. Ja totiz premyslim, ze bych to zpusobem Kategorie zbrani X Univerzalni finty (nebo se to muze nazvat Manevr) chci resit u paladina.

Teprve si davam dohromady vsechny podklady ze vsech povolani, ktera jej nejak ovlivni. Resp. vse co je z psychiky uz mam jasne v hlave, ted resim ty fyzicke veci.

Moje predstava :)
paladin nebude mit 40 manevru, ktere se muze ucit. Ale dejme tomu 6-10. S tim, ze si je postupne vylepsuje.
I kdyz muzim uznat panove, ze s variantou Kategorie zbrani, druh zbrane, konkretni zbran jste mne zas navnadili na neco noveho. I kdyz ja uz neco takoveho ve svem konceptu paladina mam - resp. sziti se s konkretni zbrani je pro paladina nutnost (pro bojoveho paladina).

Takze vam chci podekovat za reakce, ktere jste meli a ted si s tim uz poradim sam :)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.8.2006 13:01  433
Hecras"Vše v zákoně je přesně a jasně formulováno"
Ani to bohuzel neni pravda. Rika se, ze kdyz nad nejakym zakonem zacnou diskutovat tri pravnici, vzejdou z toho ctyri ruzne vyklady.
hecras 23.8.2006 12:45  432
NoirJá mám dojem, že tobě by se líbili pravidla psaná právnickým jazykem. Vše v zákoně je přesně a jasně formulováno, ale normální člověk se v tom nevyzná. Podle mě zbytečně s touto vlastností slovíčkaříš. Selským rozumem se dá akce bez problému použít a ani si nemusím nic předělávat.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.8.2006 12:40  431
Noir [429]: Vzdyt to pisu, Uder zurivosti je _posileni_ bojove akce (navic muze byt pouzit i jako soucast nebojove akce, treba pri bourani zdi). Taky nemas bojovou akci "strelba valecnym sipem", ale bojovou akci "strelba", pricemz mrsici sip modifikuje ZZ.

"chybné je v ní vpodstatě vše" Jak vidis, treba xKiv si to nemysli.

"Nikoliv. Ta finta špatně definuje použití mechanismů." Vzdyt sam poukazujes na _obecnejsi_ problemy - nedostatecna definice bojove akce, nevyhovujici urcovani prevahy (tedy Hod na boj). To jsou obecnejsi zalezitosti systemi, nikoli problem tehle konkretni schopnosti.

Spatna schopnost je u me takova, ktera sama o sobe (tj. i po odstraneni problemu z kategorii "nejasne systemove definice" a "nejednoznacny popis schopnosti") pusobi _neodstranitelne_ problemy a neni ji mozne upravit (pri zachovani umyslu autoru) tak, aby je nepusobila.
xkiv 23.8.2006 12:13  430
Noir 425V PJ jlubu nejsem, nebot nePJuju.

OK, kdyz neni nikde vysvetlene, co znamena "bojova akce" (a co znamena "jaka"), tak je to chyba.

424:
ALFA:
b)
- kdyby to skutecne byla magicka schopnost, tak tam mozna nema co delat prevaha, ale ...
- v BC je (castecne) zastoupena uroven, tj. diky tomu zalezi i na urovni cile

GAMMA
fajn, pak tam asi fakt neco chybi; nejspis to je zase v definici "bojove akce" (pod kterou nejspis v tomhle konkretnim pripade spadaji jenom akce vybrane - ale nevi se jak

DELTA:
poznal, ale musi na to svym Int + 2k6+ + prevaha (a zvirata mivaji typicky velky Boj, a navic nemaji ten postih) prehodit 12 ... coz na prvni urovni znamena hodit na kostkach neco jako 14 ...
... takze to pozna az na vyssi urovni (az bude mit vetsi BC, Int a stupen OU), stejne jako ten hranicar.

EPSILON
Improvizace - hlasi vic akci, vybira po hodu na boj - ale *nevi* co si vybral kdo jiny (stejne jako bojove oslazeny barbar).
Tj. s "moji logikou" je to taky "lepsi" schopnost - nejde odhadnout, coz je vicemene v souladu s popisem.

OMEGA: zjisti, ze cil bude delat "neco divnyho" - pricemz se zjevne predpoklada, ze nezkusenejsi cil se i pri kouzleni bez niceho a podobnych cinnostech prozradi nepritomnym pohledem, tim ze se klidi z cesty, ...

PI: nuluje?
sesilani "bez niceho" je tu hlavne proto, aby mohl sesilat i kouzelnik se svazanyma rukama a roubikem, ne?
Vyvolani MS - asi jsme zase u definice bojove akce (podle me to bojova akce neni, nebo spada pod obecne kouzleni).

427:
ja myslel, ze SRD *je* D20-DnD?

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt